BUD flyer

Új légi kaput nyit Ázsia felé Budapestről a China Southern Airlines

Június 27-től már Ferihegyen is találkozhatunk Kína és a világ egyik legnagyobb légitársaságával a China Southern Airlines-szal. A légitársaság budapesti megjelenésével az ország és a repülőtér is egy mondhatni elit társaságba kerül, hiszen Európán belül csupán 6 országba indítanak közvetlen légi járatokat. Budapest Kanton (Guangzhou) városából lesz elérhető.

Első alkalommal mutatkozott be a szakmai közönség előtt Budapesten a China Southern Airlines. A légitársaság magyarországi képviseletét ellátó Aviareps Magyarország Kft. egy üzleti reggeli keretében ismertette a magyar piacon hamarosan közvetlen járattal is megjelenő légitársaság új budapesti járatát, valamint kiemelkedő szolgálatatásait.

A China Southern Airlines kína egyik legdinamikusabban növekvő és legnagyobb légitársasága, amelynek működése szempontjából két jelentős HUB repülőtere van az országban. Az első Kanton, a második pedig a pekingi Daxing repülőtér. A légitársaság ezen felül több ezer járatot üzemeltet a belföldi csomópontjai között naponta, amelyek olyan városokat is tartalmaznak, mint Ürümcsi, Wuhan, Csungking, Csengcsou, Csengtu és Hszian. Nemzetközi hálózatában jelentős szerepe van a délkelet-ázsiai országoknak, Ausztráliának, Japánnak, Dél-Koreának és Új-Zélandnak is. Az európai összeköttetései az eddigi Luxemburg, és most már Budapest kivételével mind a legnagyobb HUB repülőterekkel (London, Párizs, Frankfurt, Róma, Amszterdam) létesítenek közvetlen kapcsolatot. Az európai járatokon a légitársaság csak a modern és jól felszerelt Boeing 787-es Dreamliner és az Airbus A350-es géptípust használják.

Budapest-Kanton: nem csak egy járat, hanem új kapcsolat ázsia és óceáni a jelentős részével

Mint már említettem az új összeköttetés első járata június 27-én landol Budapesten. A légitársaság az útvonalra a három fedélzeti osztállyal rendelkező modern Boeing 787-9-es Dreamliner repülőgéptípusát állította be. Piaci információk szerint korábban az Airbus A350-es repülőgép használata is szóba került a vonalon, de végül a kínaiak a már Budapesten szinte minden hosszútávú járatnál használt Dreamliner mellett döntöttek - azért remélhetőleg egyszer elérkezik Budapesten is az első A350-est típust használó légitársaság is a jövőben. A Dreamliner repülőgépen összesen 276 ülőhely található, amiből 28 Business, 28 Premium Economy és 220 Economy ülőhely. Jó látni, hogy a légitársaság Budapesten számít a prémium utazóközönségre, hiszen a légitársaságnál a 9-es Dreamliner szériából vannak két osztályos repülőgépek is magasabb Economy ülőhely kapacitással.

A budapesti járat menetrendje:

CZ649 CAN-BUD 00:50-07:20

CZC650 BUD-CAN 13:00-05:50 (+1 nap)

Járatnapok: kedd, csütörtök, szombat és vasárnap

Csatlakozási lehetőség biztosított Kantonon keresztül belföldi és nemzetközi útvonalak felé - pl.: Japán, Dél-Korea, Fülöp-szigetek, Vietnám, Malájzia, Thaiföld, Indonézia, Ausztrália és Új-Zéland.

A Budapestről induló járatokon emellett minden osztályon meleg ételt szolgálnak fel, amelynek ízei a keleti és a nyugati konyha ízeit is tartalmazza. Az utasoknak emellett a járat indulás a előtt 48 órával lehetősége van speciális étrendet is igényelni. A rövid távú járatokon továbbá lehetőség van arra is, hogy amennyiben az utas nem igényli a fedélzeti étkezést azt a foglalása során lemondhatja és cserébe a légitársaság hűségprogramján keresztül extra ajándék mérföldeket írnak neki jóvá. A China Southern Airlines ezen intézkedésének célja, hogy az el nem fogyasztott ételek ne a szemétben végezzék.

A légitársaságnál továbbá az utazásunkkal mérföldeket is gyűjthetünk. A légitársaság törzsutas programja a China Southern Sky Pearl Club, amelynek  4 tagsági szintje van: standard, ezüst, arany és platinum. A 2-11 éves kor közötti gyermekeknek a légitársaság külön Little Pearl tagsági kártyát is kiad. Ezzel a 2-6 éves Little Pearl tagok elsőbbségi check-in szolgáltatást is élvezhetnek.

Bemutatkozó kisfilm a légitársaságról:

Ingyenes tranzitszállás lehetősége

Plusz a China Southern szolgáltatásai közé tartozik, hogy ingyenes, úgynevezett tranzitszállást és retúr transzfert biztosít a saját és code-share járaton utazó utasainak Ennek feltételei közé tartozik a 6 és 30 óra közötti átszállási idő megléte egy nemzetközi-belföldi, belföldi-nemzetközi, vagy nemzetközi-nemzetközi járat között. A szolgáltatás az alábbi városokban vehető igénybe: Peking, Csangsa, Sencsen, Ürümcsi, kanton, Guiyang, Dalina, Wuhan és
Shenyang

Kantonon innen, Kantonon túl

Sokak számára ismeretlen lehet a város elhelyezkedése és helyzete. Mit érdemes tudni róla? Kanton vagy más néven Guangzhou Kuangtung tartomány székhelye. A Hongkongtól mintegy 120 km-re északra fekvő kikötőváros a Gyöngy-folyó torkolatában. Ez a torkolat kereskedelmi-ipari-technológiai-gazdasági övezet, amely összeforr olyan közeli nagyvárosokkal, mint Sencsen, Hongkong vagy Makaó. A város az ötödik legnépesebb város Kínában, lakosságának száma már már eléri a 19 millió főt.

Ha kedvet kaptál akár a kínai, vagy esetleg azon túli utazásra a légitársasággal, akkor a járatnyitás alkalmából bizonyos útvonalak most kedvezményes áron érhetőek el. Amennyiben a foglalással kapcsolatos kérdésed van, akkor az Aviareps budapesti irodájának csapata készségesen áll rendelkezésedre. E-mail elérhetőségük: CZ.Hungary@Aviareps.com

A China Southern Airlines már a harmadik kínai légitársaság a budapesti repülőtér kínálatában

A növekvő beruházások és a soha nem látott szintű két ország közötti diplomáciai kapcsolatoknak köszönhetően az elmúlt időszakban robbanás szerűen megnőtt a Magyarország és Kína közötti légi járatok száma. A sort még 2015-ben az ország nemzeti légitársaságának számító Air China nyitotta, amely a Malév csődjét követően kiszolgálatlanul maradt Budapest-Peking közötti járatot indította újra Budapest felé egy Minszk városban történő megállóval. Ezt követően 2019. júniusában a China Eastern Airlines leányvállalataként működő Shanghai Airlines indította el a non-stop Budapest-Sanghaj légi járatát. Ezt a járatot a tél során Hszian és Csengtu városaival is összekapcsolták, majd a Hainan Airlines elindította a Budapest-Csunking légi járatot. A hirtelen jött kínai járatnyitási dömpingnek viszont a Covid járvány azonnal véget vetett és minden közvetlen légi kapcsolat leállt. A járványügyi szigorítások továbbá a kínai szankciók enyhítésével szigorú feltételekkel újra indulhattak a légi járatok a két ország között. Így az Air China újraindította pekingi járatát, majd új járatként elindította a Budapest-Csunking légi járatot. A China Eastern Airlines/Shanghai Airlines újból elindította a non-stop sanghaji vonalat, amit 2023 nyarán Ningbo városával is kiegészített új járatként, sőt júniusban Hszian városát is újra összekötik a magyar fővárossal. A nyár menetrendben így jelenleg összesen heti 19 járat menetrendje ismert. Ezen szám azonban még nem a végleges, mivel a Hainan Airlines hetente kétszer tervezi szintén júniusban elindítani új Sencsen-Budapest légi járatát. Ennek hivatalos bejelentése még nem történt meg.

 

 

Újabb kínai légitársaság jelenhet meg hamarosan Budapesten

Közvetlen légi járat megnyitása iránt adott be kérelmet az Ürümcsi-Budapest vonalra vonatkozóan a Kínai Légügyi Hatósághoz az ország egyik legnagyobb légitársaságának számító China Souhtern Airlines. A közvetlen járat elindításának tervezett céldátuma a beadott engedély kérelmi lista szerint 2024. márciusa, amit heti 4 járattal terveznek kiszolgálni.

Ürümcsiről érdemes tudni, hogy egy hárommillió lakosú város és adminisztrációs központ Kínában a Kazah és Kirgiz határhoz közel. Az ország legnyugatabbi és legnagyobb tartományának, Hszincsiang–Ujgur Autonóm Területnek a székhelye. A város a Tang-dinasztia idejében lett állomása a selyemútnak, és a Csing-dinasztia idejében fejlődött jelentős gazdasági és kulturális központtá.

A két város közötti közvetlen légi járat elindításának terve nem új dolog, hiszen már 2018-ban hallani lehetett hasonló tervekről a China Southern részéről, de akkor Ürümcsi mellett Kanton városát is összekötötték volna a magyar fővárossal.

A magyar és kínai diplomáciai és kereskedelmi kapcsolatok rendkívül jó helyzete miatt az elmúlt időszakban Budapest a régióban és az Unióban is kiemelkedő számú kínai légi járattal gazdagodott. Az idei nyári menetrendben összesen heti 10 utasszállító légi járat közlekedik a két ország között az Air China, és a China Eastern Airlines leányvállalatának számító Shanghai Airlines színeiben. A kínáltat azonban még nem éri el a Covid-19 előtti állapotot, hiszen Hszian és Csengtu városa egyelőre nem épült vissza a hálózatban, viszont a szakemberek jelenleg is azon dolgoznak, hogy ez mihamarabb megtörténjen.  .

Ningbo-Budapest közvetlen légi járatot indít a China Eastern Airlines

002zio4gly1he2mlqjnm9j60i20d53zo02.jpg

A Ningbo városában megrendezésre kerülő Kína–Közép-Kelet-Európa (KKE) Kereskedelmi és Befektetési Kiállításon tegnap bejelentették, hogy május végétől közvetlen légi járat indul Ningbo és Budapest között. A járatokat a China Eastern Airlines/Shanghai Airlines fogja üzemeltetni.

Az új közvetlen kínai légi járat indítása több ütemben valósul meg. Az első ütem részeként május 29-én és június 5-én egy-egy közvetlen charter járatot indítanak a két város között. Ezt követően a már hivatalosan menetrend szerint közlekedő járatot június 12-től tervezi elindítani a China Eastern Airlines Vállalata. Ez a járat társaság tervei szerint júliusig hetente egyszer, majd júliustól már hetente kétszer közlekedhet a hétfői és csütörtöki napokon a Shanghai Airlines Boeing 787-9-es típusú Dreamliner repülőgépeivel - a járat viszont még nem érhető el a légitársaság foglalási rendszerében.

Ningbo és Budapest légi kapcsolatának megvalósulásához több kiemelkedő esemény is tartozott az elmúlt évek során. Az első ilyen volt a 2014-es év, amikor a Budapest Airport és Ningbo repülőtere baráti kapcsolatot vett fel egymással. Ezt 2015-ben a felek egy stratégiai együttműködési megállapodással is megerősítették.

A tavalyi év nyarán pedig a város kereskedelmi képviselete elsőként indított charter légi járatokat Budapestre, hogy azok segítségével megteremtsék, valamint megerősítsék a kínai és Közép-Kelet európai régió fontos vállalatai közötti kereskedelmi kapcsolatokat.

Amennyiben ezen légi járat elindul, akkor Budapest lesz az első európai célállomás, ami közvetlen járattal érhető el a ningboi repülőtérről. A Magyarország és Kína közötti légi járatok száma pedig tovább gyarapodik a járattal, valamint az AIr China június 19-től újrainduló pekingi összeköttetésével. Így a nyári menetrendi időszak alatt négy kínai város összesen heti 8 légi járattal lesz Budapestről közvetlenül elérhető. A kapcsolatok száma a jövőben pedig újabb városokkal bővül mind az áruszállító, mind a személyszállító vonalon is köszönhetően a két ország között a napokban kibővített légügyi egyezménynek.

Fotó: Weibo/Ningbo Daily

 

Visszatér az Air China Peking-Budapest közvetlen járata

Modern Airliners - Airbus A330

Az Air China a korábban tervezett novemberi dátum helyett már június 19-től újraindítja a Peking és Budapest között közlekedő közvetlen légi járatát. A kínai állami légitársaság februárban vette ki a foglalási rendszeréből az akkor hetente egyszer közlekedő non-stop járatát, amit az elmúlt időszakban egy márciusi alkalommal indított újra. A légitársaság foglalási rendszere szerint most hetente két járatot terveznek üzemeltetni, amik a korábbi esti járatok helyett hajnalban érkeznek majd Budapestre és délben indulnak vissza Pekingbe.

Tervezett menetrend

JÁRATNAPOK: HÉTFŐ ÉS PÉNTEK

PEK-BUD 02:50-07:50

BUD-PEK 12:20-04:20 (érkezés másnap)

Az útvonalon az Air China továbbra is az Airbus A330-200-as típusú gépeket állítja forgalomba. A pekingi járat újraindulásával, és a meglévő csungkingi vonallal együtt az Air China hetente összesen három légi járatot fog üzemeltetni Magyarország és Kína között a nyári menetrendi időszak végéig. A két ország közötti légi forgalom a sanghaji összeköttetéssel együtt pedig heti 6 járatra bővül.

 

 

 

 

Egyiptom fővárosa is hamarosan fapados légi járatot kaphat Budapestről

Egypt to Open Airport Near Pyramids in July | Egyptian Streets

A Wizz Air ma bejelentette, hogy két új járattal bővíti a budapesti bázisát ősztől, amellyel egy időben egy 15. bázisgép, és több vonalon járat bővítés is várható. Emellett esélyes, hogy ők adták be kérelmüket a Budapest és Kairó közötti kiszolgálatlan légiközlekedési jogok megszerzésére is.

Október 1-től Koppenhágát hetente öt, október 30-tól  az egyiptomi Sarm es-Sejk városát heti két járattal szolgálja ki Budapestről a Wizz Air. Az új járatok mellett a légitársaság bejelentette a 14. bázisgép érkezését is, amelynek köszönhetően járatbővítéseket hajtanak végre a téli menetrendben Tenerife (heti 2-3 helyett, heti 4), Barcelona/Róma (heti 9 helyett, heti 11), Madrid/Bázel/Bari (mindhárom december 12-től naponta) felé.A magyar piacon így összesen 15 Airbus repülőgép fog szolgálatot teljesíteni (14 Budapest 1 Debrecen). 

A bővítés mellett a foglalási rendszerből kikerültek a svédországi Malmö városába induló járatok szeptember 30. után.

KAIRÓ LEHET A WIZZ AIR KÖVETKEZŐ EGYIPTOMI CÉLPONTJA BUDAPESTRŐL!?

A ma bejelentett második egyiptomi Wizz járat nyitását pedig várhatóan egy, a fővárosba irányuló légi járat is követheti. Ezt támasztja alá az Építési és Közlekedési Minisztérium mai hirdetménye, amely szerint a Közlekedési Hatósághoz egy meg nem nevezett légitársaság kérelmet adott be a Magyarország és Egyiptom között kétoldalú légiközlekedési megállapodás alapján fennálló, kihasználatlan légiközlekedési jog használata iránt a Budapest-Kairó/Giza-Sphinx Airport közötti útvonalra.

A Sphinx nemzetközi repülőtér Giza városát kiszolgáló "fapados" reptér Kairó nyugati oldalán. A reptér menetrendszerint közlekedő kereskedelmi járatokat 2022. novembere óta fogad. Jelenleg csak egy légitársaság üzemeltet itt járatokat (Air Cairo), de hamarosan megjelenik a reptéren a Condor és júniustól pedig a Wizz Air is.

A Budapest-Kairó International vonalon jelenleg csak az EgyptAir üzemeltet hetente négy alkalommal légi járatok.

Habár a kérelmet kérő légitársaság neve nem nyilvános több tény is a Wizz Air-re vetíti a járatnyitás lehetőségét. Az egyik, hogy az elmúlt hónapokban az egyiptomi sajtóban kiemelt témát kapott a Wizz Air terjeszkedése, amelynek célkeresztjében a kairói megjelenés állt, összekötve a fővárost több európai Wizz HUB-al.Ennek első fecskéje a hónap elején bejelentett milánói vonal lesz. Másfelől a Wizz Air és a Magyar Kormány közötti a kapcsolat továbbra is kiváló, így a korábbi keleti járatnyitásokhoz hasonlóan vélhetően most is élvezheti a diplomáciai támogatást a járat elindításához, amivel a két ország közötti gazdasági és kereskedelmi kapcsolatok tovább fejleszthetőek "Magyarország de facto nemzeti légitársaságával",

A versenytárs Ryanair aktívan érdeklődik az egyiptomi piac iránt, viszont nekik még egyetlen egy járatuk sincsen. Az írek még ősszel tárgyaltak az egyiptomi a járatindítási lehetőségekről, amit akkor Michael O'Leary vezérigazgató is bejelentett.

Bejegyzés fotó: REUTERS

 

 

Bemutatkozik a 2023-as budapesti nyári menetrend

budmap1.png

Közel másfél héttel a start előtt összefoglalom nektek, hogy milyen újdonságokra számíthattok, amennyiben a budapesti repülőtérről utaznátok az idei tavaszi-nyári-kora őszi szezonban. A forgalmi adatok további növekedése az idei évre biztató, viszont a kapacitások és 2019-es rekord év járathálózata még az idei szezonban sem tér vissza. Az okok jelentős része a Kormányzati adóból, és a légitársaságok kapacitási gondjaiból adódik, de az inflációs helyzet is ront a helyzeten.

A március 26-tól életbe lépő 2023-as nyári menetrendi időszakban több, mint 40 légitársaság fogja kiszolgálni a menetrendszerinti és charter forgalmat több, mint 120 célállomás felé Budapestről a FlightConnections adatbázisának adatai szerint. Az idei szezonban várhatóan 4 új légitársasági partnert (Air Serbia, Kuwait Airways, Air Connect, Dan Air) köszönthet az üzemeltető, amelyek közül az Air Serbia már a visszatérő kategóriába tartozik, viszont most minden eddiginél több, a nyári hónapokban akár heti 17 járatot is felkínálnak az utasoknak a Budapest-Belgrád vonalon és azon túl akár orosz, balkáni, mediterrán, vagy akár amerikai célállomások felé.

A nyár legnagyobb "meglepetése" az újonc kategóriában Kuwait nemzeti légitársaságának magyar piacra történő járatindítása, ami egyelőre egy kisebb szezonális időszakot fed le a június-szeptember közötti időszakban.

A további két új partner mindegyike romániai fuvarozó, amelyek közül az AirConnect Bukarestet és Kolozsvárt kötné össze újabb járattal a már meglévő Tarom és a magyar tulajdonú Aeroexpress járata mellett, úgy hogy ezeket a járatokat korábban már tavaly októbertől tervezték elindítani. A Dan Air érkezése pedig egyelőre nem hivatalos, de ők is hoznának heti 1 járatot Bukarestből, továbbá új célállomásként hetente két járattal kötnék össze Brassót a magyar fővárossal. A járataik a tervek szerint júniusban indulnak.

Új járatként a meglévő légitársaságok közöl a Ryanair március 27-től elindítja a belfasti járatát, ami hetente kétszer fog közlekedni. A Wizz Air pedig belép a török piacra, aminek köszönhetően két új járatot indít Budapestről - Isztambul és Antalya. Isztambul fő reptere március 31-től, míg Antalya szezonális járatként május 24-től érhető el. A Wizz emellett folytatja a szaúdi terjeszkedési stratégiájának részeként az új járatok indítását, amelyhez április 20-tól a Perzsa-öböl partján fekvő Dammam városa is csatlakozik.

Az új útvonalak mellett kevés újrainduló járatról lehet beszámolni. Az airBaltic Riga, és a SunExpress Izmir (idén már heti 2x) járata mellett a fapadosok szokásos szezonális görög, olasz, horvát, spanyol nyaralójáratai indulnak újra.

Járatbővítésben jó hír, hogy júniustól újra naponta közlekedik majd az Emirates B777-es repülőgépe Budapestre, kiegészítve a már meglévő szintén naponta közlekedő flydubai járatot.

Szomorú viszont, hogy több korábban működő útvonal nem indul újra, vagy a nyári menetrenddel leáll. A korábban működő, de az idei szezonban el nem induló útvonalak között van a Transavia két francia járata (Lyon, Nantes), amelyek így teljesen "fehér foltok" lesznek. A francia fehér foltot bővíti, hogy a Ryanair Bordeaux-ot sem indítja újra. További leálló célállomások: Fuerteventura (Wizz), Porto (Wizz), Peking (Air China) - kínai hírek szerint felfüggesztett járat, márciusban még terveznek 1 járatpárt aztán semmi hír róla, ami érdekes hiszen Magyarországra engedélyezték a csoportos kínai utakat és más európai Air China és kínai légi járatok kapacitását is folyamatosan emelik. Az európai főbb vonalak hiánya mellett az idei nyári szezon lesz a Covidot leszámítva az első, amikor a magyar főváros sajnos újra közvetlen transzatlanti összeköttetés nélkül marad, mert a LOT sajnos nem indítja újra még szezonálisan sem a Budapest-New York JFK járatot, holott a statisztikai adatok szerint rendkívül jó töltöttséggel üzemeltek. A lengyelek e helyett egy negyedik járatpárt adtak hozzá a Korean Air-rel versenyezve a Budapest-Szöul vonalra.

 

 

Ankara-Budapest között indulhat hamarosan közvetlen légijárat

Hamarosan újabb, és egy régen várt török járattal bővülhet a budapesti repülőtér kínálata, mégpedig Ankarával. A török fővárost a magyar fővárossal összekötő új járatot a Turkish Airlines regionális légitársaságként működő márkája, az AnadoluJet üzemeltetheti - adott hírt róla a szerb Aviatica légiközlekedési hírportál.

Turkish low-cost airline AnadoluJet returned to Odessa | odessa-journal.com

 

Samil Karakas, az Anadolujet légitársaság alelnöke a mai napon a kolozsvári reptéren tartott tartott Aviation Event konferencián adott interjújában számolt be arról, hogy az Anadolujet új légi jártot  nyitását tervezi Ankara és Budapest között. A járatindítással kapcsolatban egyelőre bővebb részletek nem derültek ki, de az tudható már régóta, hogy a két ország közötti diplomáciai és külügyi kapcsolatok érdeke, hogy ezen járat egyszer elinduljon. Emellett pedig egy a Budapest Airport toplistáján szereplő ki nem szolgált útvonalról is beszélhetünk, amely rendelkezik potenciális járatigénnyel az utazók felől. (Egy 2018-as bejegyzés a témában)

Az Andolujet légitársaságról érdemes tudni, hogy a török nemzeti légitársaság a Turkish Airlines egyik leányvállalataként működik leginkább belföldi vonalakon, de több európai, közel-keleti és nyugat-ázsiai várost is összeköt Ankara és Isztambul Sabiha Gokcen repülerével. Magyarországhoz legközelebb Bécsbe van a társaságnak járata, és nemrég a belgrádi reptéren is megjelentek Ankarából.

A társaság flottája homogén, csak Boeing 737-800-as típusú repülőgépekből áll, amelyek 180 utast tudnak szállítani fedélzetükön.

 

 

2022\03\18 Bbalint 1 komment

Fokoztatosan visszatér a forgalom, de a jövő kiszámíthatatlan - íme a 2022-es budapesti nyári menetrend

Március utolsó hétvégéjével egy időben vasárnaptól életbe lép a légiközlekedésben a nyári menetrendi időszak. A budapesti reptéren ez több járat újraindulását, a charter forgalom élénkülését, valamint új járatok nyitását is hozza magával. Az orosz-ukrán háborús helyzet a covid korlátozások után a padlóra került forgalom gyors újraépülésébe viszont éket verhet. A fapadosokat a helyzet nem nagyon befolyásolja, azonban a hagyományos társaságok közül szinte az utolsó pillanatban az Air Canada visszavonulót fújt

Hónapról, hónapra egyre több az utasa a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtérnek. Bár a covid előtti 2019-es forgalmi szintet a forgalom még egyelőre nem éri el, de nyárra ezen év utasforgalmának akár 80 százaléka is visszatérhet a havi forgalmi adatokban a repülőtér múlt heti előrejelzése szerint.

A nyári menetrend életbe lépésével új légitársaságot egyelőre nem köszönthetünk Ferihegyen, viszont visszatér Rigából az airBaltic, Tel Avivból az Arkia, Stockholmból a Norwegian, New Yorkból a LOT, Abu Dhabiból a Wizz Air, valamint Nantesből a Transavia France. Új útvonalként jelenik meg a törökországi Izmir a Sun Express, Alghero, Stockholm-Arlanda, Burgasz, Varsó-Modlin a Ryanair és Kisinyov a Wizz Air kínálatában.

A lista egyelőre nem annyira bő a covid előtti időszakhoz képest, mint azt sokan szeretnék újra látni, és sajnos az orosz-ukrán háborús helyzet is már közbe szólt. Az Air Canada a héten hirtelen törölte a korábban már hivatalosan is bejelentett Budapest-Torontó közötti járatát az egész szezonra, amely az egyetlen Kelet-Közép-európai járata lett volna a légitársaságnak. Az okot egyértelműen a szomszédban dúló háború, és az amiatt elmaradó, vagy hezitáló utasok adták.

Mindemellett a kieső forgalmat tovább növelik a háború miatt leállított ukrajnai és orosz járatok is. A háború kitörése előtt nagyot nőtt a orosz beutazási forgalom. A légi járatokat sűrítették, és nagyobb géppel repülték. Ez a tendencia folytatódott volna a nyári időszakban is, hiszen az Ural Airlines visszahozta volna két olyan járatát is, amelyet a karácsonyi időszakban időszakosan indított el.

A Ryanair viszont fellendülve a válságon három új vonalat dobott be gyorsan a kínálatba a felszabadult ukrajnai kapacitásaiból, viszont a Wizz az elhalasztott indulású Kisinyov városán kívül semmi más újdonsággal nem készült egyelőre az új szezonra.

  • Főbb járatsűrítés tervezetek:

Luxair heti háromról, heti kettőre

LOT - Szöul heti egyről, heti kettőre

Qatar Airways - heti ötről, napi járatra, de marad a keskenytörzsű géptípus

Flydubai - május közepétől heti öt, június végétől napi járat

Iberia - heti háromról, heti öt járatra

Aegean - heti kettőről, heti három járatra

Ezen társaságokon kívül látható menetrendi sűrítést tervez a Finnair, KLM, Air France, Turkish Airlines, Swiss, Lufthansa, Brussels Airlines - tehát szinte majdnem minden Ferihegyen jelen lévő légitársaság.

 

  • Új járatok:

Sun Express - Izmir június 18-tól hetente egyszer

Ryanair - Stockholm Arlanda március 28-tól hetente négyszer / Alghero március 29-től hetente kétszer / Burgasz április 11-től hetente kétszer / Varsó Modlin május 1-től hetente négyszer

Wizz Air - Kisinyov június 3-tól hetente kétszer

 

  • Megszűnő járatok:

Az Aer Lingus leállítja a 2004. óta üzemelő dublini járatát a téli menetrend végével. A 2022/23-as téli menetrendre egyelőre nem hirdették újra meg a vonalat.

A Ryanair menetrendjéből a nyár kezdetével kikerül Sevilla, Luxemburg, Toulouse és Lappeenranta

 

Mivel a covid még mindig velünk van, valamint a háborús helyzet is előtérbe került, így a légitársaságok menetrendjeiben még mindig történhetnek rendkívüli változtatások. Ez akár napokkal az indulás előtt is előfordulhat. A járatok indulásáról ajánlatos a légitársaságok oldalain tájékozódni, és figyelni e-mail fiókjainkat is az esetleges értesítések miatt.

 

Bemutatkozik a 2021/22-es budapesti téli menetrend!

Az óraállítással egyidőben a mai naptól a légiközlekedésben is beköszöntött a téli időszámítás, ami itt Budapesten az idei nyárhoz képest sokkal több új és újrainduló járatot jelent a tavalyi, a járvány által jelentősen korlátozott téli menetrendhez képest. A korlátozások feloldásával budapesti repülőtér járathálózata mostanra kezd visszaépülni a koronavírus előtti időszak szintjére, amit az utasforgalmi adatok növekedése is jól mutat hónapról-hónapra. Remélhetőleg a pozitív tendencia most télen is folytatódik, azonban a vírus a negyedik hullám miatt kiszámíthatatlanok a történések, de várhatóan már nem kell olyan korlátozásokat bevezetni, mint az előző hullámok idejében.