BUD flyer

2020\02\08 Bbalint 2 komment

Így teljesítettek a hosszútávú járatok 2019-ben!

Az American Airlines még mindig az első helyen!

2019-ben Ferihegy a hosszútávú járatok számában is újra rekordot döntött, hiszen a korábbi években még soha ennyi várossal nem volt közvetlen légi kapcsolata a magyar fővárosnak. Összesen öt új hosszútávú légijárat indult el, olyan városokba, mint Sanghaj, Szöul, Csengtu, Hszian és Csungking. A kínálat pedig az idei évben is tovább bővül Chicago, Szöul és Sanya felé.

american_airlines_3513044b.jpg

Forrás: Telegraph

Hat légitársaság és tíz útvonal - ennyi hét órás repülési időnél hosszabb hosszútávú járattal rendelkezett a tavalyi év során a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. A budapesti reptér oldalán elérhető adatsorok szerint 215.629 fő a közvetlen amerikai, míg 120.137 fő a közvetlen ázsiai járatokat vette igénybe. Ez az összesített adat szerint több, mint 335 ezer hosszútávú utast jelentett a reptér számár a tavalyi év során.

Hosszútávú járatok tekintetében a két legnagyobb piac Pesten az Egyesült Államok és Kína. A 2019-es évben Kína felé volt a legnagyobb fejlődés, hiszen közel 52 százalékkal több induló és érkező utast szolgált ki a reptér 2018-hoz képest. A növekedést az négy új útvonal megnyitása segítette. Az USA vonalon pedig 10,58 százalékkal nőtt a forgalom 2019-ben.

A teljes utasforgalom Magyarország és az USA között

2018. 128.982 fő és 740 járat - 2 légitársaság 3 útvonalon

 2019. 142.629 fő és 823 járat - 2 légitársaság 3 útvonalon

 

A teljes utasforgalom Magyarország és Kína között

2018. 67.456 fő és 372 járat - 1 légitársaság 1 útvonal

2019. 102.525 fő és 550 járat - 3 légitársaság 5 útvonal

Ha útvonalakra lebontva nézzük át az adatok, akkor kiderül, hogy tavalyhoz hasonlóan a legtöbb utast az American Airlines szezonális Philadelphia járata szállította. Az American emellett a legjobb töltöttség címével is büszkélkedhet, hiszen a nyári szezonban indított 340 járata összesen 62.221 utast szállított a két város között, ezzel pedig 87,5 százalék volt a gépek átlagos kihasználtsága. Az amerikaiak ezt az eredményt úgy sikerült elérni, hogy 2018-hoz képest kevesebb járattal érték el jobb eredményt. Az American magyar sikere idén is folytatódhat, hiszen az idén májustól Phildalelphia mellett hetente négy alkalommal a chicagói HUB-ra is indulnak járatok.

Philadelphia

2018. 62.179 fő és 351 járat

átlagos telítettség 209 székkel számolva (Boeing 767-300ER)  84.7%

2019. 62.221 fő és 340 járat

átlagos telítettség 209 székkel számolva (Boeing 767-300ER)  87,5%

Az Americant a sorban az Air Canada Rouge követi torontói járatával, amely szintén csak a nyári menetrendi időszakban van jelen a magyar főváros repterén. A vonalon a tavalyi évben összesen 73.031 fő utazott. A járatok átlagos telítettsége kb. 86 százalékos volt. A Rouge az American-hez hasonlóan kevesebb járattal, de jobb töltöttséggel zárta a 2019-es évet 2018-hoz képest. A légitársaság már idén március 31-én újraindítja budapesti jártát, de előzetesen úgy tűnik, hogy az idei évben a júliusi, augusztusi és szeptember eleji időszakokra jellemző napi járat lecsökken heti hatra a pénteki járatok kiesése miatt.

Torontó

2018. 74.583 fő és 320 járat

átlagos telítettség: 279 székkel számolva (Boeing 767-300ER) 83,5 %

2019. 73.031 fő és 305 járat

átlagos telítettség 279 székkel számolva (Boeing 767-300ER)

85,8 %

A sorban egy új ázsiai vonal Sanghaj következik, amelyet a fennálló nagy létszámú indirekt utasszám miatt tavaly júniusban indított el a China Eastern Airlines leányvállalatához tartozó Shanghai Airlines. A hetente három járattal és Boeing 787-9-es típusú Dreamliner gépekkel kiszolgált útvonalon összesen 36.566 fő utazott. A járatok átlagos telítettsége 82,4 százalék volt. A vonal sikerét jól mutatja az adatsor év végi része is, ahol a novemberi és decemberi időszakban megelőzte az Air China pekingi járatát az utasszám.

Sanghaj

2019. 36.566 fő és 174 járat

átlagos telítettség 285 székkel számolva (Boeing 787-9)  82,4%

Kína után egy nagyon friss induló Dél-Korea és Szöul városa következik, amely Sanghajhoz képest már jóval előbb megérdemelt volna egy közvetlen járatot, de ennek az ideje csak idén szeptember végén jött el, amikor a Külügyminisztérium közbenjárására a LOT megszerezte a járat indításhoz szükséges jogokat és engedélyeket a hatóságoktól. A LOT a vonalon jelenleg heti három járatot tart fenn. Az első hetekben 90 százalék körüli telítettséget is elért a járat. A siker az év végéig folytatódott, és ezzel a LOT legsikeresebb budapesti vonala jelenleg a szöuli. A járatokon a rövid közel 3 hónapos időszak alatt összesen 17.612 fő utazott.A LOT májustól elindítja a negyedik járatot is a vonalon, sőt konkurenciát is kap a Korean Air személyében, így a verseny kiélezettebb lesz. 2020-ban jelenleg ez a vonal áll a legnagyobb növekedés előtt az utasforgalom és a szállított cargo árumennyiség tekintetében.

Szöul

2019. 17.612 fő és 87 járat

átlagos telítettség 252 székkel számolva (Boeing 787-8) 80,3 %

A Budapest és az USA között az American és Delta járatok leállása után nagy piaci rés maradt fenn, amelyre egyetlen légitársaság sem csapott le sok éven keresztül. A LOT 2017-ben viszont újból visszahozta a New York JFK járatot több, kevesebb sikerrel. A tavalyi évben a járatnak kicsivel csökkent az átlagos telítettsége. Az alacsonyabb töltöttség főleg a téli időszakra jellemző. Ezt jól jellemzi az is, hogy a lengyelek idén februárban ismét kapacitást csökkentettek (kisebb mértékben, mint 2018-ban) heti kettő járatra visszavágva a vonalat három héten keresztül. A tavasszal induló "ráhordó" hálózat és a heti hét járatra történő sűrítés segíthet az eredmények javításán.

New York 

2018. 46.424 fő és 260 járat

átlagos telítettség a KSH adataival számolva 69,3 %

 

2019. 59.268 és 344 járat

átlagos telítettség 252 székkel számolva (Boeing 787-8) 68,3 %

Egy másik LOT vonal a Chicago, amelyet a tavalyi évben szünetre küldött a LOT, szintén kicsit rosszabb eredménnyel zárta pályáját, annak ellenére, hogy az utasszám itt is emelkedett.

 Chicago

2018. 20.379 fő és 129 járat

átlagos telítettség a KSH adataival számolva 61,3%

2019. 21.140 és 139 járat

átlagos telítettség 252 székkel számolva (Boeing 787-8) 60,3%

A fennmaradó járatok köztt van az Air China pekingi vonala, amelyre a változó kapacitású A330-as gépek használata miatt az idei évre még pontos LF-et még nem lehet számítani. A járat viszont a már ismert adatok alapján tavaly kevesebb utast szállított a 2018-as évhez képest, szinte hasonló éves járatszám mellett.

Peking

2018. 67.456 fő és 372 járat

átlagos telítettség a KSH adatai alapján 76 %

2019. 65.146 fő és 370 járat 

átlagos telítettség a KSH adatai alapján még nem ismert

Az év végén indult új kínai járatok éves teljesítménye igen rövid időszakot öle fel, de az alábbiak szerint alakult:

Hszian

2019. 316 fő és 2 járat

átlagos telítettség 285 székkel számolva (Boeing 787-9) 55,4 %

Csengtu

2019. 255 fő és 2 járat

átlagos telítettség 285 székkel számolva (Boeing 787-9)  44,7 %

Csungking

2019. 242 fő és 2 járat

átlagos telítettség 288 székkel számolva (Boeing 787-9) 42%

 

 

Új járatot indít Budapestről a Jet2.com!

Az angol fapados légitársaság foglalási rendszerébe felkerült az északkelet-angliai Newcastle és a skóciai Glasgow városa is budapesti indulással.

737_44_png_2918885c4d5754335395dfa0b2b8d9d6.png

Forrás: forums.x-plane

Úgy tűnik tovább bővül a Jet2.com budapesti járathálózata a következő téli menetrendi időszakban. A légitársaság foglalási rendszerébe két új célállomás került fel budapesti indulással. Newcastle városába egyelőre november 20-tól december 21-ig lehet foglalni heti két járatra, míg Glasgow városa csak egy decemberi dátummal szerepel, amelyre foglalni a rendszer csak december 4-ei angliai indulással, és december 6-án történő visszatéréssel enged foglalni.

Newcastle városa jelenleg közvetlen járattal nem érhető el egyetlen légitársasággal sem Budapestről, míg Glasgowba csak a Wizz Air indít járatokat.

Menetrend

Newcastle-Budapest

hétfő: 13:00-16:45

péntek: 14:50-18:35

Budapest-Newcastle

hétfő: 17:45-19:45

péntek: 19:35-21:25

(helyi idők)

A Jet2.com legutóbb tavaly november 8-án indított új járatot Ferihegyről Birmingham városába. A társaság emellett az idei évben leállítja a Budapest-Edinburgh vonalat, ahol az utolsó járat április 26-án fog repülni. 

BUD:Universe: a legjobban teljesítő partnereit díjazta a Budapest Airport

Növekvő utasforgalom, fejlődés és fenntarthatóság jellemezte a budapesti repülőtér elmúlt évét. A Budapest Airport gálaest keretében díjazta a legkiemelkedőbb kereskedelmi, légitársasági és környezetvédelmi partnereit, akik hozzájárultak ahhoz, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a közép-kelet-európai régió leggyorsabban fejlődő légikikötője maradjon.

bud_award_gala_2020.jpgForrás: Budapest Airport

Univerzum színébe öltözött tegnap este a 1-es terminál ahol légitársaságok, utazási irodák és a légiközlekedés legfontosabb képviselői vettek részt a budapesti reptér által már hagyományosan minden évben megrendezett gála esten, ahol elismerték a legjobban teljesítő partnerek tavalyi éves munkáját.

Több mint 16 millió utas, 135 ezer tonna légi teheráru, fejlődés és fenntarthatóság – így lehetne összefoglalni a Budapest Airport 2019-es évét. Magyarország kapuja növekedési ütemével messze meghaladja az európai átlagot. A budapesti repülőtér a régió legnagyobb munkaadója is egyben, ahol légitársaságok, hatóságok és egyéb vállalatok dolgoznak közösen az utasok kényelméért és biztonságáért.

„A Budapest Airport sikerének kulcsa az együttműködés, épp ezért nagyra becsüljük azokat a partnereket, akik hozzájárulnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér regionális elsőségéhez” – mondta Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Az előrejelzések szerint néhány éven belül a repülőtér utasszáma elérheti a 20 milliót, ezért a következő időszakban többmilliárd forintot fordítunk repülőtér-fejlesztésre, hogy a megnövekedett utasszámot egy kibővült, kényelmes repülőtéri környezetben szolgáljuk ki.”

 

Kivonul Frankfurt repteréről a Wizz Air!

Nem véletlenül tűnt el a Wizz Air menetrendjéből a napokban a kedvelt Budapest-Frankfurt vonal. A fapados légitársaság májustól már nem indít járatokat a Lufthansa központba. A változás a budapesti vonalon kívül érinti a kijevi és szófiai járatokat is.

facebook.jpg

Forrás: Wizz Air

Drága lett Frankfurt a Wizz Airnek!?

Lényegében ez lehet az oka annak, hogy április 30. után már nem indít járatokat Budapestről, Szófiából és Kijevből sem a magyar fapados légitársaság. Ezt erősíti meg a német Aerotelegraph oldalának értesülése is, mely szerint a Wizz-nek is nyújtott új légitársasági kedvezmény a járatok leállításával egy időben jár le. A járat leállítását a lapnak a Wizz Air is megerősítette. Közlésük szerint azon utasok akik foglalással rendelkeznek a járat leállítását követő időszakra, azoknak visszatérítik a jegy árát, vagy kérhetik alternatív útvonalra történő átfoglalásukat.

A Wizz Air frankfurti útvonala pedig úgy tűnt sikeres járat volt, hiszen a légitársaság bizonyos napokon napi két járatot is üzemeltetett, ami olcsó alternatívája volt a meglévő Lufthansa járatoknak, valamint segítette olyan légitársaságok járatainak az elérését is, amelyek Magyarországon, vagy a környező országokban nincsenek jelen.

Az útvonal megszűnésével plusz kapacitás keletkezik új járatok indítására, vagy meglévő útvonalakon történő sűrítésre.

A Wizz Air 2017 óta volt jelen a frankfurti reptéren.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

Visszaállítja non-stop járatait Algír és Budapest között az Air Algerie!

Jó hír az utazók számára, hogy az Air Algerie több, mint egy év után újra vissza állítja a korábban már működő non-stop légi járatait Budapest és Algír városa között.

b738_3_jpg_e029c95f4302645c2cd78c78a7f34d87.jpg

Forrás: x-plane.org

2020. június 15-től újra non-stop, azaz leszállás nélkül utazhatunk az Air Algeria járatain Algír és Budapest között. A leszállás nélküli működés azután áll vissza, hogy a légitársaság még 2019. februárjától a bécsi járatra fűzte fel a budapesti vonalat. Ez azt jelentette, hogy a Budapestre tartó járatok útjukat megszakították Bécsbe, majd onnan 45 perces tartózkodás után átrepültek Budapestre, innen vissza Bécsbe, és végül onnan 50 perces tartózkodás után mentek vissza Algírba. E változás azonban megnövelte a korábbi menetrendet 1 órával, ami nem igazán vonzó ajánlat.

A június közepétől életbe lépő változásoknak köszönhetően azonban újra visszaáll a régi rend. A járatok viszont a hétfői és pénteki napokon fognak közlekedni a korábban megszokott szerdai és szombati járatnapok helyett az alábbi menetrend szerint:

Algír-Budapest AH2040 9:00-13:00

Budapest-Algír AH2041 14:00-16:05

(helyi idők)

A járatokat Boeing 737-es típusú gépek repülik továbbra is

Algéria nemzeti légitársasága 2016. szeptember 15-én, 25 év után nyitotta újra budapesti járatát, mely a mai napig az egyetlen közvetlen légi kapcsolat Algírral a Kelet-Közép-európai régióban.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

Korean Air Budapest: hamarosan indul a cargo, de utasszállító járat is lesz!

Az elmúlt hetek és évek közvetlen járatnyitásra utaló hírei után Dél-Korea nemzeti légitársasága a mai napon feltöltötte Szöul Inchoni repülőtere és Budapest között közlekedő menetrendszerinti járatainak a menetrendjét. Az első Korean Air járat május 23-án száll majd fel Szöulból és hetente három alkalommal fog közvetlen légihidat teremteni a már meglévő LOT járatok versenytársasként. A Korean Air utasszállító járatai mellett pedig a korábban már említett cargo divízió a Korean Air Cargo is járatot indít a magyar fővárosba a honlapjukon található menetrend szerint február 21-től.

koreanbudapest.png

Forrás: Flickr

Közel 15 évet kellett várni a magyar utazóknak arra, hogy a Korean Air végre itthon is kényelmes közvetlen járatot indítson Szöul felé. A járat május 23-tól indul hetente három alkalommal a keddi, csütörtöki és szombati napokon. Az útvonalon a légitársaság a legkisebb szélestörzsű típusát a 218 férőhelyes Airbus A330-200-as típusú repülőgépét fogja forgalomba állítani. A gépen 30 darab Business és 188 darab turista osztályú ülőhely jut majd az utasoknak. A Korean Air ezzel hetente 1308 ülőhelyet kínál majd fel a vonalon. Ezzel kicsit alulmarad a konkurens LOT-hoz képest, mely a most tervezett heti négy járatával 2016 ülőhelyet kínál hetente a vonalon.

A Budapest Airport angol nyelvű közleménye szerint 2020. nyarán 100 százalékkal növekedik az észak-keleti ázsiai kapacitás az új járatnak köszönhetően. 

A 2020-as évben a Korean Air lesz a második légitársaság, amely új non-stop hosszútávú légijáratot indít a magyar főváros repteréről.

Menetrend: (helyi idők)

Szöul-Budapest KE971 12:00-16:25

Budapest-Szöul KE972 18:30-12:30 (érkezés másnap)

Járatnapok: kedd, csütörtök, szombat

A keddi napokon a Korean Air-nek és a LOT-nak is lesz járata. Amíg a LOT járatai a déli csúcsban indulnak, addig a Korean a kora esti órákban fogja használni a repteret. A menetrendet október 17-ig töltötték fel azonban arról nincs információnk, hogy a járat szezonális lenne.

Koreai lapértesülés szerint a Korean Air azért tett lépéseket a budapesti vonal megnyitására, mivel legnagyobb hazai versenytársa az Asiana Airlines üzleti tervében szerepelt a Budapestre és több más európai városba történő járatnyitás. A Korean Air ennek érdekében tavaly decemberben bejelentkezett a Dél-koreai Közlekedési Minisztériumhoz a két város közötti légi járat indításához szükséges engedélyekért.

Business Class (Prestige Class)

1463028220633.jpg

Fotó: Korean Air

  • 180 fokban dönthető, ággyá alakítható ülések
  • 15,4 hüvelykes LCD monitorok
  • USB töltő és tápegység
  • 2-2-2-es elrendezés

Economy Class

1410399576165.jpg

Fotó: Korean Air

  • 10,6 hüvelykes LCD képernyők
  • USB töltő és tápegység
  • 118 fokban dönthető ülés
  • 2-4-2-es elrendezés

Konkurencia a LOT-nak!

Habár a Korean Air jelenleg úgy tűnik csak kis szeletet fog elvenni a LOT piaci részesedéséből, nagy az esélye, annak hogy a későbbiekben a LOT kárára növekedjen. A vonal évekig toplistás kihasználatlan hírében állt, amíg a LOT tavaly szeptember végén el nem indította közvetlen járatát, ami a magyar külügy és kinti konzulátus segítsége nélkül nem jöhetett volna létre, hiszen a koreai fél számára furcsa volt egy külsős ország nemzeti légitársasának egy ilyen engedélyt adni. A LOT szeptemberi rajtját követően szép számokat hozott az útvonalon. Kezdetben 90, majd december végéig 80 százalék körüli LF-et értek el a járatok. A LOT vezérigazgatója már a járatnyitáson bővítésről beszélt, ami nem rég már meg is történt. Május 23-tól heti négy járattal fognak repülni a lengyelek. Ez azonban vélhetően tovább bővülhet, hiszen a NKH az év elején újabb két járatra hirdetett meg kihasználatlan légiközlekedési jogot a két ország között. Így ha a LOT nem futamodik, meg, mint az American Budapest-Chicago járatának bejelentése után, akkor a gyakoriság akár heti hat jártra is növekedhet. Bár a kérdés felmerül, hogyan lehet vajon ennyi járatot jól tölteni? A Korean Air esetében a legnagyobb előny, hogy számtalan tovább út közül választhatnak az utazók Ázsia, Ausztrália, vagy akár Új-Zéland felé.

Pl.: Budapest felől rövid átszállási idővel érhető el:

  • Auckland (4 óra 20p csatlakozás)
  • Oszaka (2 óra 50 perces csatlakozás)
  • Hong Kong (55 perces csatlakozás)
  • Szingapúr (2 óra 15 perces csatlakozás)
  • Tajpej (3 óra 35 perces csatlakozás)
  • Jakarta (3 órás csatlakozás) városa

Az átszállásos tovább út a LOT-nál azonban nem áll fenn. A jelenlegi járat inkább point-to-point, és az olcsó jegyárai miatt népszerű, amit így gazdaságosan nem lehet sokáig fenntartani. A tavasszal induló ráhordó hálózat a hosszútávú járatok töltésén talán egy kicsit segíthet. A Korean Air malmára hajthatja a vizet az is, hogy a beutazásokat szervező koreai utazási irodák igényeinek sokkal jobban megfelel partnerként a már jól ismert nemzeti légitársaság szolgáltatásait igénybe venni, mint pl. a lengyelekét. Erre jó példa egy-egy Kelet-európai körút, ahol pl. Prágába érkezik Korean járattal a csoport, de majd csak Zágrábból repülnek haza. Az új Korean járat így kapcsot teremt a már meglévő pontok között is, ami ezen utazásszervezők túráinak megszervezését is sokkal jobban megkönnyíti.

Cargo járat is lesz!

Korábban már elsőként beszámoltunk, hogy a Korean Air heti kettő külön a légi áruszállítás célját szolgáló cargo járatot indít a magyar fővárosba február végével. Az első járat a Korean Air Cargo oldalán lévő menetrend szerint várhatóan február 21-én pénteken 10:40-kor landolhat Ferihegyen. A vissza irányba pedig majd 13:05-kor szállhatnak fel a Boeing 777F típusú teherszállító gépek. Az új cargo járat elindítását vélhetően nagyban segítette az idén januárban már teljes kapacitással működő Cargo City központ is.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

2020\01\16 Bbalint 1 komment

A Budapest-Prága-Varsó háromszög 2019-es éve

A régió három nagy repülőtere közzétette 2019-es éves forgalmi adatait, így áttekinthetjük hogy állnak egymáshoz képest a versenytársak. Az utasforgalmi teljesítmény sorrendje idén sem változott, továbbra is Varsó Chopin van az élen, amit Prága, majd Budapest követ. A magyar főváros azonban növekedés, új járatok száma és a cargo forgalom tekintetében az élen van, sőt évről, évre csökken a különbség Budapest és Prága között az utasforgalmat tekintve.

 eves19forg.jpg

BUDAPEST

A budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér idén is kiváló évet zárt, annak ellenére, hogy a magasabb bázisok miatt a növekedési üteme már nem érte el a kétszámjegyű értéket az év végére. A repterünk idén a tavalyi évhez hasonlóan a 38. helyen végzett a legforgalmasabb európai repterek 100-as listáján. Az utasforgalom tavaly 8,8 százalékkal bővült 16.173.399 főre. A 2018-as évhez képest ez összesen 1.305.908 új utast jelentett a reptér számára.

A három nagy reptér utasforgalmi növekedési ütemét összehasonlítva Budapest hozta a legmagasabb növekedési szintet 2019-ben. Míg 2018-ban Prága éves forgalmához képest 1.929.515 fővel voltunk lemaradva, addigra ez a szám 2019-re már csupán 1.631.501 fő lett, ami kb. felér egy a legforgalmasabb budapesti nyári időszak hónapjának forgalmával. A Varsó Chopin reptérrel való összehasonlításnál is sikerült hátrányt ledolgozni, de itt már jóval nagyobbak a különbségek. Míg 2018-ban 2.888.052 fő volt a lemaradás, addig 2019-re ez 2.695.903 főre csökkent.

A 8 százalék feletti növekedés európai átlagban is a legmagasabbak közé emeli a budapesti repteret, hiszen általánosan 4-5-6 százalék körüli növekedéssel zárt a legtöbb európai reptér.

A reptér 2018-ban hat új légitársaságot, és több, mint 33 új útvonalat köszönthetett Budapesten. A legnagyobb arányban tavaly bővült a hosszútávú járatok száma, köszönhetően az év végén sorozatosan induló új Kínai összeköttetéseknek is. 2019-ben az utasforgalom előzetesen várhatóan eléri a 18 millió főt. Az idei évben eddig 17 új járat indulása ismert. Emellett viszont további új légitársaságok járatai is célba vehetik a magyar légikikötőt.

PRÁGA

A prágai Václav Havel nemzetközi reptér utasforaglma 2018-ban 6 százalékkal 17.804.900 főre bővült. A növekedés a korábbi évekhez képest itt is lassult. 2019-ben 2018-hoz képest 1.007.894 utassal többet szolgált ki a reptér, amely a 36. helyen maradt az európai repterek 100-as listáján.

Prágában idén 5 új légitársaságot és 13 új járatot köszönthettek. A reptér számára 2020. fellendülést hoz a hosszútávú forgalomban, hiszen tavasszal a vietnámi Bamboo Airways Hanoiból, míg májustól az American Airlines Chicagóból indít légi járatot a reptérre.

VARSÓ CHOPIN

Chopin reptere továbbra is megőrizte régiós első helyét, amelyet legnagyobb partnerének a lengyel nemzeti légitársaságnak köszönhet. A LOT az elmúlt években hatalmas forgalmi növekedés könyvelhetett el növekvő flottájának és útvonalhálózatának köszönhetően, ami jelentős átszálló utasforgalmat is generál a varsói reptérnek. Chopin 2019-ben 18.869.302 utast szolgált ki 6,3 százalékos növekedés mellett. Az európai listán így a 33. helyen zárt. Új járatok számának tekintetében tavaly 11 új útvonalon indult járat, melyeket szinte csak a LOT indított.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

 

 

Budapestre indít járatot a Korean Air Cargo!

Ez lesz a Cargo City első új járata

A napokban a koreai hírekben felmerült, hogy a Korean Air a LOT-al versenyezve, és az Asiana Airlines-t megelőzve megnyitja budapesti járatát. Most úgy tűnik hivatalosan is lesz járat, azonban az első "fecske" a légitársaság cargo üzletága lesz, mely hetente két alkalommal indít menetrendszerinti cargo járatot Budapest és Szöul között. A Korean Air Cargo így az első új légitársasági partnere lesz az elmúlt héten átadott a budapesti reptéren átadott Cargo City logisztikai központnak.

korean-air-boeing-777-freighter-2.jpg

Fotó: aircargonews

Alig telt el egy hét a budapesti reptér új légi teheráru szállítási központjának hivatalos megnyitása óta, és máris egy újabb légitársasági partnert köszönthet a cargo üzletág Budapesten a Dél-Korea nemzeti légitársaságának a Korean Air Cargo-nak személyében.

A cargopress.co.kr értesülése szerint az első Korean Air Cargo járat február közepén indulhat el Szöul Incheon és Budapest között, hetente két alkalommal Boeing 777F típusú gépekkel repülve. A járatok a pénteki és vasárnapi napokon KE54-as járatszámmal 07:20-kor indulnak Szöulból, és kb. 10:40-kor landolnak majd Budapesten.

A Korean Air a régióban Prágába, Bécsben és Zágrábban van jelen járataival. Cargo járat pedig egyedüliként eddig csupán csak a szomszédos Bécs városába közlekedett.

A járat indításához valószínűleg hozzájárult a két ország közötti erőteljes export és import fellendülés, valamint az elmúlt időszakban a Magyarországra nagy számban érkező koreai befektetések is. A járatokkal irányonként kb. 100 tonna áru szállítható gyorsan és kényelmesen.

A cargo gépet utasszállító is követheti?!

Koreai lap információja szerint a Korean Air tavaly decemberben bejelentkezett a Dél-koreai Közlekedési Minisztériumhoz a két város közötti légi járat indításához szükséges engedélyekért, azért hogy versenytársa az Asiana Airlines elől vegye el az útvonalra a minisztérium által kijelölhető egy légitársaságra vonatkozó repülési jogokat.

A Budapest-Szöul vonalon jelenleg a LOT az egyetlen légitársaság mely menetrendszerint közlekedő légi járatokat tart fenn tavaly szeptember óta hetente három alkalommal, amelyet idén májustól már heti négyre növel. A LOT tervei között az útvonal további bővítése is szerepel, amennyiben a hatóságok ezt lehetővé teszik számukra. 

Új környezet és kibővített kapacitás várja a Koreaiakat!

A BUD Cargo City megnyitásával évi 150 000 tonnáról akár évi 250 000 tonnára emelkedik a budapesti repülőtér légi teheráru kezelő kapacitása.

A tavalyi évben habár visszaesés történt a budapesti cargo forgalomban, a szakemberek bizakodóak és várhatóan az idei évben már újra növekedés útjára állhat a szektor köszönhetően ennek az új járatnak is. A tavalyi éves forgalmi adat összesen 153.521 ezer tonna árumennyiséget mutat 7,2 százalékos visszaeséssel.

A BUD Cargo City nemcsak professzionális környezetet, hanem komoly versenyelőnyt biztosít a légi teheráruszállítási iparág szereplői számára, hiszen a cargo forgalom minden eddiginél hatékonyabb kiszolgálását teszi lehetővé azáltal, hogy egy időben, egy helyen biztosítja a piaci szereplők együttműködését. A BUD Cargo City-nek és a tervezett további beruházásoknak köszönhetően most megnyílt annak a lehetősége, hogy a budapesti repülőtér és Magyarország a közép- és kelet-európai régió egyik legfontosabb logisztikai csomópontjává váljon.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

Korean Air vs. Asiana Airlines: erős lobbi zajlik a budapesti nyitásért!

A legfrissebb koreai hírek szerint a Korean Air továbbra sem tett le a budapesti járatnyitásról, sőt annyira éles a verseny az állam által egy légitársaságnak kiadható repülés jog iránt, hogy az Asiana Airlines üzleti tervében is szerepel egy új budapesti vonal elindítása.

koreanvsasiana.jpg

Egymás ellen megy a Korean Air és az Asiana Airlines, hogy megszerezze a jogokat a Szöul-Budapest vonalon történő légi járat megnyitásához. A Korean Air vezetői nemrégiben tartottak egy értekezletet az Asiana Airlines új növekedési és stabilitási stratégiájára reagálva. Az értekezleten a koreai dongA híroldala szerint a Korean Air vezetői arra a következtetésre jutottak, hogy megelőző intézkedéseket kell hozniuk az Asiana agresszív útvonal expanziója ellen, melynek egyik eleme, hogy a fuvarozó megnyitja első Kelet-Közép-európai légi járatát Budapestre. A Korean Air ezért még tavaly decemberben bejelentkezett a Dél-koreai Közlekedési Minisztériumhoz a két város közötti légi járat indításához szükséges engedélyekért. A légitársaság szerint a két ország között folyamatosan növekedik a turisták száma, ami a vállalat piaci belépését is igényli. A koreai légiközlekedési iparág szakértői úgy vélik, hogy a Korean Air budapesti járatának megnyitása blokkolhatja Asiana belépését, így nemzeti légitársaság megőrizheti piacvezető pozícióját.

A Korean Air a térségben már rendelkezik közvetlen légi járattal Bécs, Prága és Zágráb városába is, sőt Bécsbe külön cargo járatok is közlekednek a Korean és az Asiana Airlines színeiben.

Budapest és Szöul között szeptember vége óta egyedüliként a lengyel nemzeti légitársaság, a LOT üzemeltet menetrendendszerinti légi járatokat hetente három alkalommal. A lengyelek május 6-tól kezdődően egy újabb járatpárt indítanak, így a a nyári menetrendben már heti négy járattal repülhetünk majd a két város között.

A LOT csapott le elsőként a nagy lehetőségre

Budapest és Szöul között az elmúlt években nagyrészt a turizmus és a gazdasági kapcsolatok fellendülése miatt nagyon nagy mértékben nőtt az indirekt utasforgalom és légi áruforgalom. Az utasszám már olyan magas volt, hogy mindenképp ideje volt a két város között egy közvetlen légi járat indítása. Esélyeként elsősorban a korai féltől volt remélhető a vonal elindítása, abból kiindulva, hogy az Asiana Airlines 2016. nyarán charter járatokat indított Budapestre. A járatok folytatása a következő évre biztosra vehető volt, ez azonban végül ismeretlen okok miatt elmaradt. Ezek után jöttek képbe üzemeltető partnerként a lengyelek, akik megnyitották New York JFK és Chicago járatukat. New York évek óta "kiáltott" üzemeltető iránt, de senki sem lépett. Ekkor jött a magyar állam és a Külgazdasági és Külügyminisztérium, akik a LOT-al megegyezve belevágtak egy új "magyar nemzeti vonalat" képviselő légitársaság alapjainak letételébe.Ekkor már nem volt kérdés mi lehet Amerika után a másik nagy lehetőség Budapesten a LOT számára. Ehhez azonban jelentős segítség kellett a kinti magyar nagykövetségről és a Külügyminisztériumtól, hiszen a LOT alapvetően Lengyelország nemzeti fuvarozója. Az első járat indulási napján Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója elmondta, hogy a járatot szeretnék tovább bővíteni heti hat, vagy hét járatra, hiszen hatalmas potenciál van benne, nem utolsó sorban összehangolható a már meglévő varsói vonallal is.

Az első hónapok adatai biztatóak tűnnek a LOT számára hiszen szeptemberben 90, októberben 89, novemberben pedig 74 százalék körüli LF-et lehet kiolvasni a statisztikákból.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

Majdnem 9 százalékkal nőtt 2019-ben az utasforgalom Budapesten

Bejött a budapesti reptér korábbi előrejelzése, miszerint ebben az évben a reptér éves utasforgalma eléri a 16,2 millió főt.

bpferi.jpg

Forrás: forbes.hu

2019-ben egy kicsivel több, mint 16 millió 175 ezer induló és érkező utast szolgált ki a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér. A növekedés az elmúlt évekhez képest konszolidáltabb mértékű 8,8 százalékot ért el. Az egy számjegyű növekedés még így is több, mint 1,3 millió új utast jelentett a reptér termináljain.

A légi áruszállítási szektor teljesítményének nemzetközi visszaesését a budapesti számok is visszatükrözik. 2019-ben 135.521 tonna légi árut kezelt a repülőtér, ami tavalyi rekordhoz képest 7,2 százalékkal volt kevesebb. Az idei évben minden hónap teljesítménye alulmaradt a 2018-as évhez képest. A legkisebb csökkenést decemberben mérték (-3%). 

A le és felszállások száma 6,8 százalékkal növekedett az év során, összesen 122.814 le és felszálló gépre.

December:

Az év utolsó hónapjában visszatért a korábban már megszokott igen intenzív két számjegyű utasforgalmi bővülés. A hónap során 1,3 millió érkező és induló utasa volt a reptérnek, ami 18 százalékkal múlta felül a 2018-as adatokat. Az intenzív növekedés egyik fő motorja volt a hónap során nyitott számos új légi járat (Hszian, Csengtu, Csungking, Moszkva, Edinburgh).

A cargo üzletág teljesítménye 11.422 tonna árumennyiség volt, ami csupán 3 százalékos csökkenést jelentett.

A le és felszálló gépek száma 9927-re növekedett 11,4 százalékkal.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

Bővülhet a kereskedelmi területek nagysága a budapesti reptéren!

A rekord szintű több, mint 16 milliós utasforgalomnak, valamint a rengeteg újonnan indított légi járatnak és a turizmus folyamatos erősödésének köszönhetően 2019-ben is nagyot nőttek a budapesti reptér kereskedelmi (retail) bevételei. A jövőben pedig tovább  nőhet a kereskedelmi területet nagysága és színesedhet a kínálat is, hiszen küszöbön van a terminál bővítése, és az új fapados terminálban is helyet kaphat egy-egy új kereskedelmi létesítmény.

9269340995614.jpg

Fotó: Heinemann

A budapesti repülőtér kereskedelmi bevételei (F&B, Duty Free, kiskereskedelmi egységek) 2019-ben 8,5% -kal növekedtek, ami az elmúlt évek két számjegyű növekedési üteméhez képest visszaesés, bár ezen teljesítmény az utasforgalomhoz hasonlóan még így is túlmutat az európai átlagon.

A TRBusiness oldalán  Patrick Bohl a a Budapest Airport kereskedelmi és reklámozási vezetőjével folytatott interjúból kiderül, hogy - „a  növekedésnek a nagy részét a csúcsidőszakokban sikerült elérni. Alapvetően elérjük a korlátokat a meglévő terminál infrastruktúra vonatkozásában. Ezért dolgozunk egy jelentős terminálbővítéssel, amely magában foglalja a teljes kiskereskedelmi elrendezés megváltoztatását." - Hozzátette, hogy "a 8,5 százalékos növekedés még mindig jóval magasabb, mint az európai átlag, tehát azt mondanám, hogy visszatértünk az egészségesebb növekedési ütemhez. Az előző években szélsőséges növekedése a rendkívül sok nem várt új célállomásnak köszönhető, amelyek új ügyfeleket hoztak és növekvő forgalmat generáltak. 

Bővítés van előkészítésben

A jelenlegi terminál bővítésével kapcsolatban, amely a meglévő 2. terminál mellett fog elhelyezkedni, Bohl az interjúban elmondta, hogy a jelenleg tárgyalások folynak a magyar kormánnyal a projektet illetően. Mint, mondta "a terminálnak sürgős bővítésre van szüksége, amely nyilvánvalóan magában foglalja a kereskedelmi terület jelentős növekedését is."

A jövőbeli növekedés egyik fontos eleme a legnagyobb bérlő a Heinemann lesz. A Heinemann jelenleg jelenleg hét üzletet üzemeltet a budapesti reptéren (3 Duty Free, Victoria Secret, Hugo Boss,Tommy Hilfiger és egy Accesories üzlet). A központi Skycourt Duty Free kínálata azonban jelenleg eléggé korlátozott és elmarad más nyugat európai repterek kínálatától. „Jelenleg tárgyalunk a Heinemannal a következő négy évre vonatkozó tervekről. Most a kapacitás határán vagyunk, ezért nagyon kreatívnak kell lennünk, miközben maximalizáljuk a választékot és zökkenőmentes utas áthaladást biztosítunk az üzleten keresztül”

A jövőbe nézve Bohl magabiztos abban, hogy évente legalább 5% -os kereskedelmi bevételnövekedést fog elérni a reptér, és nem valószínű, hogy visszatér az elmúlt évekre jellemző nagyobb növekedési ütem.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

Ilyen volt a 2019-es év a budapesti reptéren!

Gyorsan és tartalmasan repült el ez az év is a budapesti reptér háza táján. Rekordokból, utasból és fejlesztésekből idén sem volt hiány. Most egy kis összefoglalóban szedjük milyen is volt az évtized utolsó éve Ferihegyen, és mit hozhat a jövő.

fe_1200_0_2018_07_10_bud_legifotok_135.jpg

Fotó: Budapest Airport

Már biztos, hogy több mint 16 milliós utasforgalommal zárja az idei évet a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér. A tizenhat milliomodik utast a reptér közélése szerint december 27-én szolgálták ki. Az utasforgalmi növekedés az év elején a korábbi évekhez képest alacsonyabb volt, de az év végére újra erőre kapott és ismét európai átlag feletti növekedést könyvelhetett el a reptér. Ez nagyrészt köszönhető annak az erőteljes járatfejlesztési munkának is, amely idén meghozta gyümölcsét, mivel a Malév utáni fapados "berobbanás" óta soha ennyi új járat, és új légitársaság nem jelent meg a reptéren. A BUD közlése szerint idén 33 célállomásra indult új járat, melyek között számtalan olyan hely is volt, ahová korábban még közvetlen légi járattal nem lehetett eljutni. Az év során összesen 6 új légitársasági partnert tudott szerezni a reptér. Ami leginkább figyelemre méltó az a hosszútávú járatok számának növekedése. Idén ez minden eddigi év teljesítményét felülmúlta, hiszen sikerült új kapcsolatokat nyitni Ázsia felé 4 új hosszútávú járattal. Így a budapesti reptér a régióban az első helyre került az ázsiai összeköttetések számát tekintve.

Az év legerősebb hónapja utasforgalomra tekintve az augusztusi hónap volt több, mint 1,6 millió utassal. A hónapokat nézve csak február nem tudott az 1 milliós határ fölé kúszni, de ez 2020-ra már várhatóan változni fog. A legnagyobb utasforgalmi bővülést decembert nem számítva a november hozta meg a reptér számára kimagasló 14,3 százalékos növekedéssel.

Érdemes megjegyezni, hogy akár ennél is sikeresebb éve is lehetett volna a budapesti reptérnek, amennyiben nem rendelték volna el a Boeing MAX típusú gépei ellen a repülési tilalmat. A gépek földre kényszerítése miatt így bizonytalan ideig visszavonta járatindítást a flydubai, a LOT pedig tovább késleltette a ráhordó járatainak elindítását. Mindemellett a charter járatoknál is problémás a típus kiesése, így a Smartwings/Travel Service pótgépek bérlésére kényszerült.

Új légitársaságok:

  • Laudamotion
  • SunExpress
  • Shanghai Airlines
  • Hainan Airlines
  • Air Serbia
  • Ural AIrlines
  • (Air France) - A Joon megszűnése miatt

Kivonulót fújt légitársaságok:

  • Air Serbia: Nis (várhatóan 2020. nyarán újra visszatérnek Belgráddal)
  • Flybe: London-Southend

Megszűnt útvonalak:

  • Ryanair: Marrakesh
  • Belavia: Belgrád
  • Wizz Air: Bergen, Agadír, Fuerteventura
  • easyJet: Berlin-Schönefeld

Jelentős fejcserék

2019-ben fontos felsős pozíciókban történt változás a reptéren. Június végén kiderült, hogy René Droese, az ingatlangazdálkodási és cargo üzletág vezetője veszi át – meglévő szakterülete mellett – a vállalat fejlesztési igazgatóságának irányítását Stephan Schattney-től. A vállalat kommunikációs igazgatóságának, illetve kormányzati kapcsolatainak irányítására Valentínyi Katalint nevezték ki, aki Hardy Mihályt és Szarvas Gábort váltotta le.

Augusztusban pedig Dr. Rolf Schnitzlert nevezték ki a tulajdonosok az új vezérigazgatónak, aki pedig Jost Lammerst váltotta le.

Világbajnok járatfejlesztő csapat

A Budapest Airport hozta el a legjobb légitársasági marketing díjat az ausztráliai Adelaide-ben zajló World Route Development Forum elnevezésű légiközlekedési konferencián. A budapesti reptér a 4-20 milliós kategóriában és az összesítésben is az első lett.

Fejlesztések 2019-ben

2019. a fejlesztések éve volt a reptéren, amit tovább gyorsítottak a komoly kormányzati kritikák és nyomás is. Tavasszal 77 pontos követeléscsomagot küldött a kormány a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airportnak. A csomag pontos tartalma nem volt ismert, de különböző hiányosságok azonnali megszüntetését irányozta elő, melyek közé tartozott a bádog terminál eltüntetése is. A bádog eltüntetésére a kormány külön határidőt is szabott mégpedig az idei év végét - "Ha a Budapest Airport nem teljesíti a követelést december 31-ig, akár rendeleti úton betiltják az épület használatát – közölte Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter." Az épület az év végére azonban még nem tűnt el, viszont a reptér teljes titokban egy új fapados terminál építésébe kezdett, mely első fázisa várhatóan a jövő év első felében nyithat meg az utasok előtt. Az új fapados beszállító kapuk kulturáltabb és komfortosabb utazási élményt fognak nyújtani a fapados járatok utasainak. Mivel a koncepció és annak tartalma pontosan nem ismert, így egyenlőre csak az építkezésből lehet kivenni, vajon milyen is lesz az új fapados terminálrész. A napokban már a kapu jelző táblákat is kihelyezték ami alapján A12-től A25-ig lesznek számozva a beszállító kapuk az új épületrészben.

Új UB csatornák

Az új fapados terminál építése mellett az idei évben két új sávval bővült a biztonsági ellenőrző csatorna a 2-es terminálon korábbi szolgálati helységek kibontásával. Ez összesen 15 százalékos kapacitás bővülést  jelentett, ami jelentősen javította a szolgáltatási színvonalat és csökkentette a korábbi zsúfoltságot. A zsúfoltság csökkentése érdekében tájékoztató monitorokat is kihelyeztek, melyen a várható várakozási időről tájékoztatják az utasokat. A gyorsabb haladást teszi lehetővé az két előkészítő asztal elhelyezése is, mely a tiltott mennyiségű folyadékok kidobását és a megengedett mennyiségű folyadékok becsomagolását teszi lehetővé. A biztonsági sáv bővítésének köszönhetően 16 csatornára bővült az áteresztő képesség.

Egy technológiai újításnak köszönhetően a laptopokat, tabletet, vagy éppen hajszárítót is zárt csomagban lehet hagyni, külön nem szükséges kivenni a kézipoggyászból.

Új kijelzők

Az idei évben a reptér lecserélte régi mátrix jellegű kijelzőit sokkal modernebb és több információt közlő utastájékoztató panelekre az érkezési és indulási szinteken. Az új járatinformációs óriás panel mellett több kisebb monitor is kihelyezésre került az érkezési és indulási szintek külső részén, valamint a parkolóból felvezető úton.

Az új kijelzőkön az utas már megérkezéskor tájékoztatást kap arról, hogy az adott járatára mely terminálon tudja elvégezni az utasfelvételt. Emiatt lehet, hogy egy korábban a 2B terminálon csekkoló járat a 2A-ra kerül.

Önkiszolgáló poggyász feladás

A budapesti reptér idén már megkezdte az önkiszolgáló poggyászfeladó rendszer tesztelését 2-2 pulttal a 2A és 2B terminálokon, A rendszer még csak a Wizz Air utasai számára érhető el, de a jövőben az üzemeltető további légitársaságokat tervez bevonni, és bővíteni szeretné a pultok számát is.

Automata útlevél ellenőrző kapuk

A korábbi sokszor nem működő e-útleveles kapukat kiváltva 12 új automata útlevél ellenőrző kaput állítottak forgalomba a reptér 2B Terminálján.

Körforgalom építése

Az utolsó simítások zajlanak azon a körforgalmon, amelyet a reptér Uniós támogatásból épített a növekvő autó forgalom zavartalan lebonyolítása miatt. Így a jövőben a Cargo City, valamint a parkolók megközelítése könnyebb lesz.

Cargo City

Az új légi áru központot idén november végén adták át a reptér 2-es pálya Vecsés melletti részénél. A központ megépítésével centralizáltak lettek az árukezelési folyamatok, és bővültek a kapacitások is. A létesítmény egy időben két B747-8F típusú áruszállító gépet tud kiszolgálni.

Új utashidak

Az idei évben az összes utashíd felszerelésre került a korábban átadott 2B mólón, mely így már teljes kapacitással fogadhatja a járatokat.

Szalag kordon

Mintegy 387 darab, szalaggal összeköthető oszlopot telepítettek a repülőtér termináljain, annak érdekében, hogy a korábbinál rendezettebb és átláthatóbb legyen a sorképzés a check-in és a határellenőrző pultok, valamint a UB előtt. A határellenőrző pultoknál nemzeti színű "Welcome to Hungary" szalagok kerültek kihelyezésre.

Pályafelújítás

2-es futópálya északnyugati (13L jelű) végéhez tartozó műszeres leszállító rendszer cseréjlét vitte véghez a repülőtér, amely miatt két hónapig csak az 1-es pálya fogadta és indította a gépeket. A zárása alatt egy sor egyéb korszerűsítést és javítást is elvégeztek a futópályán, mint burkolatjavítást fénytechnikai berendezések korszerűsítése, vízelvezető rendszer javítása.

LOT Business váró

A lengyel nemzeti légitársaság már régen várt Business várót alakított ki a 2B terminálon, emellett Transfer Service pultokat helyezett el a 2A és 2B terminálon megkönnyítve átszálló utasaik számára a budapesti reptéren történő átszállást. 

Automata beszállító kapuk

Az év végére újabb informatikai újítás érkezett, mely jelenleg a 2A terminál kapuinak egy részénél él. A rendszer maga végzi a beszállítást, így gyorsítva a korábban csak manuálisan végzett folyamatokat.

2020 és a következő évtized

A fejlesztések és az új járatok indítása a jövő év során is folyamatos lesz, bár az égetően szükséges és megkésett T3-as új terminál pontos megvalósulási ideje és a parkolóház jövője egyenlőre ismeretlen. A jövő évre 17 új járatot jelentettek be eddig, de ez a szám még jelentősen bővülhet. A járatnyitások mellett úgy tűnik több bezárással is számolni kell tavasszal a Ryanair és a Wizz Air háza táján.

A jövő év során a reptér átadja és várhatóan tovább bővíti titkos bádog kiváltó terminálját. Emellett egy új hangár építése már biztos a már meglévő hangárok szomszédságában, melyben a repülőgép festéssel és javítással foglalkozó Satys Group vesz bérbe Boeing 737-esek és Airbus A320-as családba tartozó gépek kiszolgálására.

A kisgépek mellett 2021-re a ACE is újabb hangárral gazdagodhat, amelyet B777/B787-es, valamint Airbus A330/A350-es gépek karbantartását végezné el. Az új hangár építésével kapcsolatban már a megállapodás is megtörtént a Budapest Airporttal, és az ACE tulajdonosa a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. is hozzájárult.

A következő évtizedben a MAX gépek problémájának megoldását követően erőre kaphat a LOT budapesti bázisának fejlesztése is, mely újabb hosszútávú és ráhordó járatok megnyitását tenné lehetővé.

Az elkövetkező években a hosszútávú fapados járatok is megjelenhetnek Ferihegyen, melyhez nagy löketet adhat az Airbus A321XLR gépe.

 

Köszönjük, hogy 2019-ben is velünk tartottatok és olvastátok, valamint megosztottátok a legfrissebb híreinket és információinkat!

Maradjatok velünk a következő évtizedben is!

Boldog, repülős utazásokban és felejthetetlen élményekben gazdag évet és évtizedet kívánunk!

 

 

Rányithat a LOT-ra az Air Serbia!

Újra, újra és újra! A 2020-as nyári menetrendben Belgrád és Budapest közötti járatot tervez nyitni az Air Serbia, mely légitársaság október 27-től leállította az idén augusztusban közszolgáltatási szerződéses formában indított Nis-Budapest járatát - írja az EX YU Aviation légiközlekedési oldala.  A belgrádi útvonalat a szerb nemzeti légitársaság utoljára 2014 március és 2015 október vége között repülte a Nis járathoz hasonlóan kevés sikerrel.

air-serbia-slideshow-1-3.jpg

Fénykép: anna.aero

Nagy meglepetés és taktikai lépés, röviden e két szó jut az ember eszébe arról az előzetes tervről, amely szerint rányit az Air Serbia a LOT korábban már bejelentett Budapest és Belgrád között indítani kívánt légi járatára (JU620 és JU624). Információnk szerint napi két járattal térnének vissza a szerbek, amelyek 7:45-kor és 18:25- kor szállnának fel Belgrád repülőteréről ATR 72-es típusú légcsavaros repülőgépekkel üzemeltetve.

Ha elindul a járat akkor az Air Serbia már harmadszor kerül fel a budapesti reptéren üzemelő légitársaságok listájára. A légitársaság eddigi próbálkozásai azonban mindig kudarcot vallottak az alacsony kereslet miatt. Jelen esetben se lehet sok esélyt látni, hogy valóban megéri-e ezt az útvonalat újranyitni ráadásul napi két járattal. Ennek ellenére a visszatérés az utasok számára teremthet jó árversenyt és könnyebb eljutást a Balkán nagyvárosai vagy Abu Dzabi felé az Etihaddal közösen üzemeltetett járaton keresztül.

Versenyhelyzet a LOT számára!

A LOT az eredeti tervekhez képest csúszásban van a Budapest-Belgrád járatának elindításában a Boeing Max típusú gépeinek a kiesésének köszönhető géphiány miatt. Az eredeti tervek szerint már idén szeptembertől működnie kellett volna a járatnak, aminek indulását 2020. március 30-ra, majd végül az elmúlt hetekben május 27-re módosították. A LOT tervei szerint az új kapcsolat a budapesti központ elosztó szerepét növelheti, hiszen ráhordó járatként funkcionálhat a már meglévő budapesti LOT járatokra.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

 

 

 

 

Már Budapestre is könnyebben juthatnak el a SriLankan Airlines utasok!

Kibővítette kódmegosztási partnerségét a Qatar Airways és a SriLankan Airlines, amelynek köszönhetően a katari légitársaság budapesti jártára is felkerült a colombói központú SriLankan Airlines kódja. A két Oneworld szövetséges tovább mélyített kódmegosztási kapcsolata a magyar fővároson kívül további 17  útvonalat is érint Észak- és Dél-Amerikában, Közel-Keleten, valamint Európában.

srilankan-qr-ul.jpg

A SriLankan Airlines utasoknak mostantól lehetősége van Dohán keresztül egyetlen átszállással a Qatar Airways járathálózatán keresztül eljutni olyan városokba, mint Budapest, Varsó, Casablanca, Lisszabon, Isztambul Baku, Belgrád, Prága, Sao Paulo, Boston, Washington vagy Houston.

Colombo városa Budapestről a Qatar Airways járataival 1 óra 20 és 1 óra 55 perces átszállási időkkel érhető el az ötcsillagos dohai reptéren keresztül.

 

 

Vipula Gunatilleka, a SriLankan Airlines csoport vezérigazgatója elmondta: „A SriLankan örömmel mutatja be új új utazási lehetőségeit az ügyfelei számára szerte a világon. Az évek során szoros együttműködést alakítottunk ki a Qatar Airways-szel, melyet első osztályú légitársaságnak tekintünk. ”

A Qatar Airways Group vezérigazgatója Akbar Al Baker elmondta: „ A 2016-ban kötött kódmegosztási egyezmény mindkét légitársaság  számára jelentős előnyt, páratlan szolgáltatásokat és zökkenőmentes összeköttetéseket hozott. A Qatar Airways és a SriLankan Airlines közötti együttműködés kibővítése természetes következő lépés a szoros partnerségünk megerősítésében. ”

Forrás: bizenglish.adaderana.lk

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

Wizz Air Abu Dhabi - létrejön az első Európán kívüli légitársasága a Wizz Air-nek!

A Wizz Air ma reggel Abu Dzabiban bejelentette, hogy megállapodásra jutott a Wizz Air Abu Dhabi légitársaság létrehozásáról azbu Dhabi Development Holding Company PJSC-vel ("ADDH") együttműködve. Az új légitársaság a Wizz Air első olyan fapados légitársasága lesz, amely Európán kívül jött létre - írja a PR Newswire

75214649_158389682070510_2807041247421936595_n.jpgForrás: Instagramwebs

A tervek szerint a Wizz Air Abu Dhabi egy közös vállalkozáson keresztül jön létre, és a működését várhatóan 2020 második felében kezdheti meg. A légitársaság arra összpontosít, hogy útvonalakat hozzon létre Közép- és Kelet- és Nyugat-Európa, valamint az indiai szubkontinens, a Közel-Kelet és Afrika felé. Így nagy valószínűséggel az első városok között Budapest neve is szerepelhet.

A mostani bejelentéssel a Wizz Air egy hatalmas lehetőséget szerzett meg, hiszen olyan piacokra juthat el pár óra alatt, mint India és Pakisztán ahol hatalmas igény van az olcsó ingázó "munkásjáratokra". Sőt a jövőben akár az átszállást is lehetővé teheti valamilyen formában, hogy támogassa ezen járatok elérését az Európából érkező, vagy oda induló utasai számára, bár az A321XLR forgalomba állítása miatt ez nem biztos hogy megvalósulhat.

A Wizz Air úgy véli, hogy az új fapados légitársaság létrehozása Abu Dhabiban hozzájárulhat Abu Dhabi, mint világszínvonalú kulturális és turisztikai célpont, folyamatos növekedéséhez. Az ADDH mélyen gyökerező tudása a helyi piacról, a támogatás elősegíti az új légitársaság sikeres fejlődését.

Az új légitársaság létrehozása és indítása egyebek mellett az ADDH-val kötött végleges dokumentáció megállapodását és hatálybalépésétől, az összes szükséges belső és külső jóváhagyás és hozzájárulás kézhezvételétől, valamint az AOC engedély megszerzésétől függ.


Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a mai Abu Dhabi-ban kommentálva azt mondta: "Büszkék vagyunk arra, hogy első, Európán kívül  légitársaságunk az Egyesült Arab Emírségek fővárosában, Abu Dhabiban lesz megtalálható. Az ADDH mélyen gyökerező tudása a helyi piacon, a támogatás és a navigáció, ami a Wizz új piacán felbecsülhetetlen értékű, és elősegíti ezen olcsó légitársaság sikeres fejlődését. "

"A Wizz Air Abu Dhabi a sikeres rendkívül alacsony költségű üzleti modellünkre épül, és megfizethető utazást ad még több ügyfél számára.Köszönetet szeretnék mondani HE Sheikh Mohammed Bin Hamad Bin Tahnoon Al Nahyan és Mohammad Al Suwaidi úrnak az elkötelezettségéért és támogatásáért, amelyek nélkül ez az egyedülálló partnerség nem valósult meg "- tette hozzá.

Ő. Sheikh Mohammed Bin Hamad Bin Tahnoon Al Nahyan, az Abu Dhabi repülőterek elnöke elmondta: "Az Abu Dhabi Nemzetközi Repülőtér folytatja növekedését az Egyesült Arab Emírségek és a szélesebb régió fő légi kapujaként, üdvözöljük az új fapados légitársaságot és azt a hatást, amelyet ez a partnerség gyakorol a folyamatos nemzeti gazdasági fejlődésünkre. Reméljük, hogy az elkövetkező években rendkívül sikeres partnerséget építünk a Wizz Air-rel."

Mohamed Hassan Al Suwaidi, az ADDH vezérigazgatója elmondta: "Büszkék vagyunk arra, hogy partnerünk a Wizz Air, egy erőteljes piaci jelenléttel rendelkező légitársaság. és a márka elismerése a kulcsfontosságú európai forráspiacokon. A Wizz Air-rel folytatott partnerségünk révén ki akarjuk aknázni a növekvő olcsó utazási igényt, és támogatni akarjuk Abu Dhabi világszínvonalú kulturális és turisztikai célpont növekedését. "

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot