BUD flyer

Wizz Air Abu Dhabi - létrejön az első Európán kívüli légitársasága a Wizz Air-nek!

A Wizz Air ma reggel Abu Dzabiban bejelentette, hogy megállapodásra jutott a Wizz Air Abu Dhabi légitársaság létrehozásáról azbu Dhabi Development Holding Company PJSC-vel ("ADDH") együttműködve. Az új légitársaság a Wizz Air első olyan fapados légitársasága lesz, amely Európán kívül jött létre - írja a PR Newswire

75214649_158389682070510_2807041247421936595_n.jpgForrás: Instagramwebs

A tervek szerint a Wizz Air Abu Dhabi egy közös vállalkozáson keresztül jön létre, és a működését várhatóan 2020 második felében kezdheti meg. A légitársaság arra összpontosít, hogy útvonalakat hozzon létre Közép- és Kelet- és Nyugat-Európa, valamint az indiai szubkontinens, a Közel-Kelet és Afrika felé. Így nagy valószínűséggel az első városok között Budapest neve is szerepelhet.

A mostani bejelentéssel a Wizz Air egy hatalmas lehetőséget szerzett meg, hiszen olyan piacokra juthat el pár óra alatt, mint India és Pakisztán ahol hatalmas igény van az olcsó ingázó "munkásjáratokra". Sőt a jövőben akár az átszállást is lehetővé teheti valamilyen formában, hogy támogassa ezen járatok elérését az Európából érkező, vagy oda induló utasai számára, bár az A321XLR forgalomba állítása miatt ez nem biztos hogy megvalósulhat.

A Wizz Air úgy véli, hogy az új fapados légitársaság létrehozása Abu Dhabiban hozzájárulhat Abu Dhabi, mint világszínvonalú kulturális és turisztikai célpont, folyamatos növekedéséhez. Az ADDH mélyen gyökerező tudása a helyi piacról, a támogatás elősegíti az új légitársaság sikeres fejlődését.

Az új légitársaság létrehozása és indítása egyebek mellett az ADDH-val kötött végleges dokumentáció megállapodását és hatálybalépésétől, az összes szükséges belső és külső jóváhagyás és hozzájárulás kézhezvételétől, valamint az AOC engedély megszerzésétől függ.


Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a mai Abu Dhabi-ban kommentálva azt mondta: "Büszkék vagyunk arra, hogy első, Európán kívül  légitársaságunk az Egyesült Arab Emírségek fővárosában, Abu Dhabiban lesz megtalálható. Az ADDH mélyen gyökerező tudása a helyi piacon, a támogatás és a navigáció, ami a Wizz új piacán felbecsülhetetlen értékű, és elősegíti ezen olcsó légitársaság sikeres fejlődését. "

"A Wizz Air Abu Dhabi a sikeres rendkívül alacsony költségű üzleti modellünkre épül, és megfizethető utazást ad még több ügyfél számára.Köszönetet szeretnék mondani HE Sheikh Mohammed Bin Hamad Bin Tahnoon Al Nahyan és Mohammad Al Suwaidi úrnak az elkötelezettségéért és támogatásáért, amelyek nélkül ez az egyedülálló partnerség nem valósult meg "- tette hozzá.

Ő. Sheikh Mohammed Bin Hamad Bin Tahnoon Al Nahyan, az Abu Dhabi repülőterek elnöke elmondta: "Az Abu Dhabi Nemzetközi Repülőtér folytatja növekedését az Egyesült Arab Emírségek és a szélesebb régió fő légi kapujaként, üdvözöljük az új fapados légitársaságot és azt a hatást, amelyet ez a partnerség gyakorol a folyamatos nemzeti gazdasági fejlődésünkre. Reméljük, hogy az elkövetkező években rendkívül sikeres partnerséget építünk a Wizz Air-rel."

Mohamed Hassan Al Suwaidi, az ADDH vezérigazgatója elmondta: "Büszkék vagyunk arra, hogy partnerünk a Wizz Air, egy erőteljes piaci jelenléttel rendelkező légitársaság. és a márka elismerése a kulcsfontosságú európai forráspiacokon. A Wizz Air-rel folytatott partnerségünk révén ki akarjuk aknázni a növekvő olcsó utazási igényt, és támogatni akarjuk Abu Dhabi világszínvonalú kulturális és turisztikai célpont növekedését. "

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

Belehúzott az év végére a Budapest Airport!

2 új légitársasági partner, 5 új útvonal és jön ünnepi roham - ez az, ami még az évtized utolsó heteiben hátra van a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren, amelynek éves utasforgalma idén már biztosan átlépi a 16 millió főt.

img_725i.JPG

Fotó: Budapest Airport

Az elkövetkező hetekben újra a nyári csúcsidőszakban megszokott nagy utasforgalomra kell számítania annak, aki repülővel szeretne elutazni az ünnepi időszakban Budapestről, vagy látogatóba érkezik. A reptér utasforgalmi növekedése idén novemberben volt a legnagyobb egész év során. Idén novemberben összesen 1.270.783 induló és érkező utast regisztráltak, ami majdnem egy év után jelentett újra két számjegyű növekedést (+14,3%).

Az éves utasszámot tekintve a reptér a novemberi hónap végén 14.861.947 főnél állt, ami a tavalyi évhez képest több, mint 1,1 millió új utast jelentett. Ha 2018. év hónapjainak átlagos napi utasszámát nézzük, akkor az elmúlt napokban már a 15 milliomodik utas is elhagyta a terminált. A reptér üzemeltető korábban 16,2 millió körüli éves utasforgalmat jelzett előre, ami várhatóan teljesülhet.

Nagyon erős lesz a decemberi hónap is!

Az elmúlt hetekben a korábbi téli időszakokra nem jellemzően még idén év végi indulással is jelentettek be  új légi járatokat. Ennek köszönhetően december 28-án indul az Ural Airlines Moszkva Zsukovszkij és a Hainan Airlines Csungking járata. Ezt követően a Shanghai Airlines december 30-án elindítja Hszian, majd december 31-én Csengtu járatait is. Bár ezen újdonságok csupán alig pár járatot jelentnek az idei évre, ennek ellenére jó alapjai annak, hogy tovább folytatódjon az Európai Unió és a régió reptereinek utasforgalmi növekedését is meghaladó fejlődés.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

Az Emirates félmillió adag ünnepi menüt szolgál fel a levegőben

Az Emirates ínycsiklandó menüvel és nosztalgikus filmekkel csempész karácsonyi hangulatot decemberben a fellegek fölé. Az utasoknak ebben a hónapban számos különlegességben lehet része minden osztályon a földön és a levegőben egyaránt, hiszen a légitársaság több mint félmillió adag ünnepi menüt szolgál fel december 9. és 31. között.

emirates_christmas_2019_cabin_crew.jpg

Az Emirates járatok fedélzetén, a korábbi évek kedvező fogadtatása után ismét ünnepi menüt kóstolhatnak az utasok, ha Dubajba, illetve onnan Ausztráliába, Új-Zélandra vagy Dél-Afrikába utaznak. Az Economy osztályon ízletes sült pulykával és burgonyapürével, zöldborsóval, bébirépával és áfonyaszósszal készülnek az Emirates díjnyertes szakácsai. Desszertként pedig ünnepi, csokoládélencsével megszórt tejcsokoládés mousse-t szolgálnak fel.

A First és Business osztály utasai sárgabarackkal töltött sült pulykamellet fogyaszthatnak steak burgonyával, krémes kelbimbóval, pulyka baconnel és áfonyaszósszal. Desszertként ünnepi édesség, például Mikulás-ihlette csokoládétorta vagy csokis mézeskalácstorta érkezik. Az Emirates A380 fedélzetén a First és Business osztályon az Onboard Lounge-ban is kipróbálhatják a karácsony ízeit a limitált kiadású fűszeres Amarula Mikulás koktéllal, angol karácsonyi pitével és más különlegességekkel, mint a hóember-mézeskalács, vagy az áfonyás, kókuszos, fehér csokis trüffel. A First osztály kabinjaiban elhelyezett ínyenckosárba is bekerülnek   az ünnepi ízek, így a Butlers Chocolate and Orange Bar, a mézeskalácsos popcorn, a Lakrids likőrös csokoládéval bevont Salted Caramel, és a töltött pulyka ízű ropogtatnivalók.

Az ünnepi szezon alatt az utasok az Emirates széles italválasztékát is élvezhetik, teljessé téve karácsonyi fogásaikat a fedélzeten. A legjobb borok és pezsgők mellett az Emirates egyedi töményitalokat is kínál minden utasosztályon a többi között whisky, konyak, gin, vodka és ízesített likőr választékkal. A sorban különféle niche-kategóriájú, kézműves márkák is megfordulnak, valamint népszerű és kedvelt szeszesitalok, például Hennessy konyakok, a First osztályon az exkluzív Hennessy Paradis is.

Fedélzeti fogások a legkisebbeknek

800_04_0-ek-291010-537771.jpg

A gyerekeket az ünnepi ebéd és vacsora után csokis hóembersütivel lepi meg az Emirates. Az First osztályon utazó fiatalok pedig mályvacukros forró csokit is kóstolhatnak, csillag formájú keksz kíséretében. Decemberben ráadásul egy limitált kiadású Emirates Fly with Me Animal játékfigura lesz a gyerekek útitársa Lumi, a hóember személyében. Az utazást megörökítő Polaroid fotókhoz pedig a kicsik és nagyok egyaránt különleges fényképtartót kapnak.

Ünnepi filmek az ice-ban

Az Emirates díjnyertes fedélzeti szórakoztató rendszere, az ice gondoskodik róla, hogy mindenki garantáltan karácsonyi hangulatba kerüljön. Az út során olyan klasszikus filmeket nézhetnek meg az utasok, mint a Polár Expressz, az Elf, a Reszkessetek betörők, a Rudolf, a piros orrú rénszarvas, Az élet csodaszép, és még sok más, hiszen az Emirates ünnepi katalógusa nemzetközi filmeket és karácsonyi tévés programokat is tartalmaz.

Ünnep a földön

A hálózaton belüli mind a 41 Emirates lounge, beleértve a Dubaji Nemzetközi Repülőtér 7 társalgóját is, december 15-től december 31-ig a hagyományos karácsonyi ételek széles választékát szolgálja fel, köztük pulykasültet és ünnepi édességek sorát, például a stollent. A dubaji Emirates társalgóiban válogatott, egyedi fagylaltízek is szerepelnek a menüben, úgymint mézeskalácsos vagy kókuszos-karamellás, de mézeskalácsos és karamellás latte is várja az utazókat a Coffee Planet kocsikon.

Karácsonyi ajándéktippek

Azoknak sem kell aggódniuk, akik az utolsó pillanatra hagyják az ajándékok beszerzését! Az újonnan indított EmiratesRED repülős magazin kínálata több mint 150 terméket vesz sorra a világ legkedveltebb márkái közül. Megtalálhatóak benne például az Emirates kizárólagos márkáinak, a Boadicea the Victoriusnak, vagy a prémium bőrápoló márkának, a Sea Buck Switzerlandnek az illatai is. A katalógus minden ülés zsebében és digitális formában az ice-ban is elérhető; ráadásul a december 9. és 31. között utazók akár 20 százalék kedvezményben részesülhetnek. Ezen felül az Emirates Official Store kínálatában karácsony ihlette termékek is helyet kaptak az ünnepi kollekcióban. Ezek között megtalálható a karácsonyi pizsama szett, Emirates üdvözlőlapok, karácsonyi pulcsik és ünnepi bögrék, melyek az üzletekben és online is megvásárolhatók.

Az Emirates nemcsak karácsonykor törekszik arra, hogy földön és levegőben is az ünnep szellemében szolgálja ki utasait, hisz a karácsony mellett olyan eseményeket is ünnepel, mint a kínai újév, vagy az Oktoberfest.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

A hosszútávú járatok harmadik negyedéves teljesítménye

Megjelent a legfrissebb KSH statisztikai kimutatás a budapesti repülőtér harmadik negyedéves forgalmáról. A szokáshoz hűen megismerhetitek a transzatlanti és az ázsiai hosszútávú járatok teljesítményét a az idei július és szeptember közötti időszakban.

65074711_10157307449567829_71910134925754368_o.jpg

Fotó: Budapest Airport

1. Transzatlanti járatok

LOT

2019. július és szeptember között összesen 29.251 utas vette igénybe a LOT közvetlen Budapest-New York JFK és Budapest-Chicago járatát. Ez a szám érdekes módon kevesebb, mint az előző év hasonló időszaka, amikor 30.454 főt regisztráltak. Az adatokat összevetve a New York-i járat tavalyhoz képest mindhárom hónapban javított a kihasználtságán. Chicago azonban nem nagyon tudott jobb teljesítményt felmutatni, csak csupán az augusztusi hónap során sikerült magasabb töltöttséget elérnie, mint a tavalyi évben.

New York JFK

Chicago

American Airlines

Az amerikaiak Philadelphiai járata újra hozta a magas eredményeket. Július és augusztus során kisebb visszaesés volt 2018-hoz képest, de ehhez képest igen erős szeptembert zártak. Az ülőhelyek számát nézve az American a második legtöbbel rendelkezik a transzatlanti útvonalon az Air Canada Rouge mögött a budapesti piacon.

Air Canada Rouge

A kanadaiak nagyon szép számokat hoztak. A járat a tavalyi évhez képest a július és augusztus hónap során jelentősen javított eredményén 90 közeli és a feletti töltöttségi szintet ért el. A Rouge annak ellenére hogy két versenytársa is van a transzatlanti vonalon a tavalyi év hasonló időszakához képest csupán kicsit több, mint 1000 ülőhellyel kevesebbet tudott értékesíteni.

2. Ázsiai járatok

 

Shanghai Airlines

Idén június 7-én nyitotta meg első európai járatát a China Eastern Airlines leányvállalataként működő Shanghai AIrlines a Budapest-Sanghaj Putong útvonalon. A közvetlen légi összeköttetésre korábban nagy igény mutatkozott. Az eddigi járatok 70 százalék fölötti LF eredményt értek el.

Air China


A Peking és Budapest közötti összeköttetés az elmúlt évek átlagos 60-80 százalék közötti szintjét hozta.

LOT Szöul

A szeptember végén indított heti három járat igen szép teljesítményt hozott, amit a korai turisztikai lap értesülések is igazoltak. Sanghajhoz hasonlóan a szöuli közvetlen légi járat iránt is nagyon magas volt az igény. A szeptemberi hónap során 8 járat 2016 ülőhelyéből 1818-at értékesítettek, ami 90,17 százalékos töltöttségi eredményt jelentett. A sikereken felbuzdulva a LOT jövő májustól heti négyre bővíti az útvonal kapacitását.

Japán charterek

Augusztus és szeptember hónapok során egy-egy Japánból érkező charter járat tett látogatást Ferihegyen. Az augusztusi Tokióból érkező JAL B777-es gépen 224 utas volt, ami 65,1 százalékos LF-nek felet meg, míg a szeptemberben Sapporoból érkező ANA B787-es gépén 205 utas érkezett, ami 71,9 százalékos LF-et jelentett.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

Budapestet is célba venné az indiai SpiceJet új légitársasága!

Október végén jelentette be az indiai SpiceJet fapados légitársaság, hogy új légitársaságot alapít az Egyesült Arab Emírségekben és bázisául a  Ras Al-Khaimah nemzetközi repülőteret fogja használni (RKT). A most a SpiceJet elnöke és Ajay Singh ügyvezető igazgatója által közreadott nyilatkozat szerint az új légitársaság útvonal tervei között Budapest neve is szerepel. Az Egyesült Arab Emírségek és Magyarország között jelenleg csak a Wizz Air és az Emirates működtet járatokat Dubaj repülőtereire.

spicejethiring.jpg

Forrás: traveldailymedia

Új légitársaság alapításába fogott az Egyesült Arab Emírségeken belül India legnagyobb fapadosa a SpiceJet. Az új vállalkozás 51% -az Emirátus a fennmaradó rész pedig a SpiceJet tulajdonában van Az új légitársaság Ras Al Khaimah repülőteréről indítana légi járatokat a Ras Al Khaimah Turisztikai Fejlesztési Hatóság promóciós tevékenységét célzó kelet-európai pontokra, mint például Budapest, Bukarest, Pozsony, Moszkva, Kazan, Novoszibirszk és Szentpétervár. A tervek szerint a járatok kiszolgálására a SpiceJet már megrendelt Boeing 737 MAX típusú repülőgépeit használnánk. Az új légitársaság neve egyenlőre még nem ismert, de az üzemeltetők hamarosan be fogják nyújtani a légiforgalmi engedély kérelmet a hatóságokhoz. Azonban a társaság indulási időpontját sem lehet még pontosan behatárolni, viszont a szerződések kötelezik az üzemeltetőt, hogy 2020. végéig a működését meg kell kezdenie öt vagy hat darab Boeing géppel a Ras AL Khaimah nemzetközi repülőtéren.

Forrás: ainonline

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

Budapest és a kínai Sanya városa között indul légi járat!

A most decemberben induló Csungking, Hszian és Csengtu járatok után a jövő év februárjában újabb kínai légi járat indulhat Budapestről a trpópusi éghajlattal rendelkező kínai Hainan szigetre.

47069347542_f96343c741_b.jpg

Kép: Flickr

2020. február 23-tól új légi járat indul hetente egy alkalommal Budapestről a kínai Hainan szigetén található Sanya városába, mely egyedülálló lesz a régióban. A járat indulásáról elsőként a turizmus.com számolt be, de most már a Budapest Airport is új járatainak listájára is felkerült az útvonal. A gépet a Robinson Tours fogja bérelni, mely kedvező ár-érték arányú, 6 és 13 éjszakás utazásokat kínál a szigetre utazóknak. A járat a tervek szerint egész évben közlekedni fog.

A légi járatokat a kazahsztáni SCAT légitársaság leányvállalata a Sunday Airlines fogja üzemeltetni, melynek központja az Almaty repülőtéren található. A társaság flottáját jelenleg 4 darab Boeing 757-es és 1 darab több, mint 19 éves Boeing 767-300ER típusú repülőgép alkotja. Arról jelenleg nincs konkrét információ, hogy mely típus teljesítheti a járatokat, de a hatótáv alapján csak a Boeing 767-es képes leszállás nélkül végigrepülni az útvonalon.

Frissítés: a járatok kiszolgálásához a kisebbik Boeing 757-200-as típusú géptípust fogják használni, mely a kisebb hatótávja miatt a kazahsztáni Taraz repterén fog technikai leszállást végrehajtani. Az út így a 1,5 órás megállóval együtt kb. 13,5 óra lesz.

A légitársaság gépe az elmúlt időszakban számtalanszor járt Budapesten, de ezen kívül Indiába, Thaiföldre, Egyiptomba, Törökországba, Vietnámba és Kínába is üzemeltetnek charter járatokat.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

LOT S20 Budapest: több járat mínusz, mint plusz

LOT of problem! - újra igaz a mondás,mivel a lengyel légitársaság hiába jelentett be ma két új, a budapesti bázisról a jövő nyár során induló szezonális járatot (Budapest-Dubrovnik és Budapest-Várna) mellette gépproblémai miatt az öt tavasszal indítani tervezett járatából kettőnek az indulási időpontját eltolta. Emiatt a korábban március végével meghirdetett járatok közül a prágai és belgrádi vonal csak május 27-én indulhat el. A késleltetett indulás mellett a bukaresti, stuttgarti és szófiai járatok csökkentett üzemmódban közlekednek majd, hiszen a korábban meghirdetetthez képest kevesebb járattal lesznek kiszolgálva várhatóan május 26-ig. A változások már a LOT foglalási rendszerében is felkerültek.

screenshot_2019-11-27_great_circle_mapper.png

13 közvetlen légi járat - ennyi útvonalból választhatnak azon utasok a jövő nyáron, akik a LOT-al akarnak repülni Budapestről

2020. június 7-től hetente egy-egy járatot indít szezonálisan a LOT a Budapest-Dubrovnik és Budapest-Várna útvonalakon. Mindkét útvonal korábban már elérhető volt Budapestről, de egy jó ideje egyetlen légitársaság sem csapott le a fehér foltokra, melyekre most a LOT próbál főként nyaraló utasokat találni. A járatok a vasárnapi napokon fognak közlekedni Embraer 195-ös típusú repülőgépekkel a következő menetrend szerint:

Budapest-Dubrovnik LO2571 7:00-8:15

Dubrovnik-Budapest LO2572 08:55-10:10

Jegyek: 37.800 Ft-tól egy útra

Budapest-Várna LO2631 12:30-15:05

Várna-Budapest LO2632 15:45-16:20

Jegyek: 20.200 Ft-tól egy útra

(helyi idők)

Bevált a szöuli nyitás!

Az elmúlt hetekben koreai lapokban kiváló töltöttségről lehetett olvasni a szeptemberben indított Budapest-Szöul járattal kapcsolatban, mely úgy tűnik beváltotta a hozzá fűzött reményeket, hiszen a LOT május 6-tól a mostani heti három helyett, heti négy járattal tervezi üzemeltetni. Nem véletlen a siker, hiszen az elmúlt időszakban Szöul volt a legnagyobb potenciális utasszámmal, de közvetlen légi járattal nem rendelkező város a budapesti reptér térképén. A Budapest Airport angol nyelvű közleménye szerint 2016 óta 40 százalékkal növekedett a Budapest és Szöul közötti utasok száma, ami a tavalyi évben 67 ezer főt jelentett.

Kam Jandu elmondta: „Ázsiai hálózatunk sikere és folyamatos növekedése még nagyobb lehetőséget kínál arra, hogy Budapestet megnyitjuk a világ számára. A Szöul szolgáltatás további kapacitás növelése egyértelműen megmutatja hálózataink előrehaladását és növekedését."

Tovább csúszó ráhordó járatok!

A korábbi szeptemberi csúsztatás után újra halasztásra kényszerül a LOT Budapesten. Habár most csupán a Prága és Belgrád vonalat érinti az indulási idő változása, a többi tavasszal indítani kívánt járat menetrendjébe is belenyúltak a lengyelek. A prágai és belgrádi járat március 30. helyett május 27-én indul majd el. A bukaresti, stuttgarti, brüsszeli és szófiai vonal indulási időpontja viszont megmaradt március 30. de csökkentett járatsűrűséggel fognak közlekedni a korábban meghirdetettel ellentétben május végéig.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Visszahozná a nagygépes járatait Budapestre az El Al!

Ma landolt első alkalommal El Al Dreamliner Budapesten

Rohamtempóban növekedik az utasforgalom Budapest és Tel Aviv között, amit mi sem mutat jobban, hogy Izrael nemzeti légitársasága az El Al sorra állítja be újra a nagyobb szélestörzsű repülőgépeit egy-egy budapesti járat teljesítésére. A mai napon a légitársaság egyik legszebb Jerusalem of Gold nevet és a 4X-EDM lajstromot viselő alig két hónapos Boeing 787-9-es típusú Dreamliner repülőgépe látogatott el Budapestre. 

75625356_1461334107349175_1217749706612932608_n.jpg

Az esőt elűzve a reptéri tűzoltóság vizes köszöntőjével érkezett meg ma délelőtt Budapestre első alkalommal az izraeli El Al légitársaság Boeing 787-9-es típusú Dreamliner repülőgépe. Az alkalom ünnepi volt, hiszen ezen típusát az El Al korábban még egyetlen budapesti járatán sem használta. A különleges járatot hagyományos klezmer zenekar és torta is köszöntötte.

Váradi János, az El-Al légitársaság magyarországi képviseletének ügyvezetője köszöntő beszédében kiemelte, hogy a típus budapesti bemutatása ünnepi, hiszen a légitársaság idén már a 30. évfordulóját ünnepelte tavasszal, most pedig a legszebb Dreamliner gépüket hozhatták el első ízben Budapestre. Az El Al az elmúlt 30 év alatt rendszeresen üzemeltetett járatait szélestörzsű típusokkal a magyar fővársoba. Az évek során a Boeing 747-es, 767-es, 707-es, 777-es gépei számtalan alkalommal teljesítettek menetrendszerinti járatokat az útvonalon.

Állandósulhat a szélestörzsű El Al gépforgalom

Habár a Dreamliner gép mai forgalomba állítása kifejezetten a sajtó bemutató miatt történt meg, a járatra nagyon rövid időn belül az összes helyet értékesítették (282 férőhely), sőt Váradi úr közlése szerint még túlfoglalás is fennállt. A legnagyobb meglepetés azonban, hogy hamarosan újabb  El-Al Dreamliner járat érkezhet Budapestre, mégpedig a légitársaság első Boeing 787-8-as típusú repülőgépével (4X-EDA), mely még az amerikai gyárban van, de hamarosan átadásra kerül az El Al részére november végén. Ezt követően pedig első menetrendszerinti útját Budapestre teheti majd meg december elején (arról, hogy ez melyik járaton lesz még konkrét információ nincs).

Az újabb Dreamliner mellett december 13-án a délelőtti járaton ismét a Boeing 777-200-as típusú repülőgép kerül beállításra. A sorozatos gépcserék is jól illusztrálják, mennyire nagy az érdeklődés a Budapest és Tel Aviv közötti járatok iránt. Az útvonal az elmúlt években tapasztalt ugrásszerű forgalomnövekedés miatt a budapesti reptér 5. legnépszerűbb utazási célpontjává vált. Az útvonalon az El Al mellett a Ryanair és a Wizz Air is működtet járatokat.

Váradi úr beszéde végén megemlítette egyik legfontosabb célját, miszerint megpróbálják állandósítani a szélestörzsű járatokat B787-es vagy B777-es gépekkel az útvonalon, amivel az El Al úttörő lehet, hiszen más légitársaságnak ilyen rövid távolságon belül nincs szélestörzsű géppel teljesített járata Ferihegyen.

Kényelem a fedélzeten

Habár az út alig három óra a szélestörzsű gépek igazán kényelmes utat biztosítanak az utazók számára, hiszen fedélzeti Wi-Fi-vel és IFE rendszerrel is el vannak látva az ülésekbe épített LCD monitoroknak köszönhetően. Az ülések emellett USB töltővel is rendelkeznek.

A gép belsejéről és a járat érkezéséről bővebb galériát érhetsz el itt!

Idén ünnepelte 30. évfordulóját a budapesti El Al járat!

Az izraeli légitársaság 1989 óta  megszakítás nélkül repül Budapest és Tel Aviv között. A légitársaság úttörőnek számít a nagygépes járatokat illetően Ferihegyen, hiszen 1989. májusában ők voltak az elsők, akik a Boeing akkori legnagyobb típusát a Boeing 747-es Jumbo repülőgépét menetrendszerinti járatok teljesítésére állították forgalomba a Budapest-Tel Aviv szakaszon a megnövekedett utasforgalmi igények kielégítése érdekében. A Jumbo ezt követően 2013. áprilisa és júniusa között repült újra menetrendszerinti forgalomba a vonalon. A B747-ese mellett az elmúlt időszakban volt, hogy Boeing 767-es vagy Boeing 777-es gépek is teljesítettek egy-egy járatot.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Új hangár épülhet fel 2021-re Ferihegyen!

Új hangár készülhet el 2021-ben az Aeroplex számára a budapesti reptéren, mely a mostaninál nagyobb, és több szélestörzsű kategóriába tartozó repülőgépek karbantartását és szervizelését látná el. 

lufthansa_technik_wizz_air_and_aeroplex_mro_base_in_bud.jpg

Forrás: total-croatia-news

Demény Árpád az Aeroplex Közép-európai Légijármű Műszaki Központi Kft. ügyvezető igazgatója az Aeromagazin és a NavigátorVilág szaklapnak adott interjújában kiemelte, hogy 2021-ben a meglévő két ACE hangár mellé egy újabbat terveznek felépíteni, amely az eddig kiszolgált legnagyobb Boeing 767-es típusokon felüli nagyobb gépek karbantartását és szervizelését láthatja majd el. Az ACE portfóliója így olyan típusokkal bővülhet, mint a Boeing 777-es, és 787-es család, valamint az Airbus A330-as és Airbus A350-es család.

Az új hangár építésével kapcsolatban már a megállapodás is megtörtént a Budapest Airporttal, és az ACE tulajdonosa a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. is hozzájárult. A kapacitás bővítést az igazgató szerint több légitársasági partnerük is támogatja.

Amennyiben megvalósul az új hangár, az több száz új munkahelyet és több nagygépes le és felszállást eredményezhet a reptér számára.

Az ACE nagygépes terveiről már 2017-ben lehetett olvasni. Akkor a hírek szerint még az év szeptemberéig szerették volna megszerezni az alap Boeing 777-es karbantartási képességet, és 3 éven belül felépíteni a nagygépek fogadására alkalmas hangárt.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Visszatér Budapestre a Hainan Airlines!

Majdnem 8 év után újra lesz budapesti járata a Hainan Airlines-nak, aki a Malév csődjét követően adta fel a Budapest és Peking között közlekedő járatát, melynek egyik fő partnere a magyar nemzeti légitársaság volt. A Hainan Airlines budapesti visszatérésével a Budapest Airport kínálata idén már két új kínai légitársaság partnerrel és négy új kínai célállomással gazdagodott.

banner02-2.jpg

2019. december 27-én indítja el hetente két alkalommal a Budapest és Csungking városa közötti közvetlen menetrendszerinti járatát a kínai Hainan Airlines olvasható volt a kínai légügyi hatóság oldalán, és mini.eastday oldalán. Az útvonalat Boeing 787-9-es típusú Dreamliner repülőgépekkel fogják teljesíteni. A légitársaság még idén márciusban nyújtott be üzemeltetés iránti kérelmet egy Budapest-Hszian-Sencsen járat indításával együtt a kínai légügyi hatósághoz. E járatokat a tervek szerint augusztusban indította volna el a légitársaság, ám ez végül ismeretlen ok miatt nem történt meg. 

Menetrend

Járatnapok: hétfő és péntek (helyi idők)

Csungking-Budapest HU 791 01:40-05:30

Budapest-Csungking HU 792 12:40-05:00 (másnap)

A járatok a foglalási rendszerbe még nem kerültek fel!

Csungking városa jelenleg egyetlen Kelet-Közép-európai reptérről sem érhető el közvetlen járattal. A Hainan járata pedig a 3. európai útvonala lesz a légitársaságnak a kínai városból a párizsi és római járatok után.

Az útvonalon szolgáló B787-9-es gépen 292 ülőhelyet kínálnak fel három osztályos elrendezésben az utazók számára (Economy Class és Hainan Plus 3-3-3-as konfiguráció 36 és 226 ülőhely, Business Class 1-2-1-es konfiguráció 30 darab ülöhely). Az ülések mindegyike LCD monitoros Panasonic eX3 IFE rendszerrel van felszerelve. A gépeken Wi-Fi kapcsolat is elérhető!

layout.jpg

Business Class a Hainan B789-es gépén

Forrás: Hainan Airlines

A kínai nyelvű közlemény szerint: "Magyarország fontos ország az a „Egy Öv és Út” kezdeményezésnek, és így Kína egyik legfontosabb kereskedelmi partnere Kelet-Európában. A közvetlen járatok megnyitása új lehetőségeket kínál a turizmus és a kereskedelem számára Kína és Magyarország, valamint a szomszédos országok között."

 

 

051521ld9divt8f5yg55c3.jpg

"A Hainan Airlines december 27-én tervezi közvetlen járatának megnyitását Budapestre Boeing 787-9-es típusú repülőgéppel"

A Hainan története a magyar piacon

A Hainan Airlines 2004. augusztus 2-án indította el közvetlen és non-stop Budapest-Peking járatát a Malévvel közös üzemeltetésben. A kínai légitársaságnak ez volt az első nemzetközi és európai célállomása, így jelentős mérföldkőnek is számított a légitársaság történetében. A budapesti járatot a Malév és a Hainan közösen töltötte utasokkal, és szépen fejlődött. Kezdetben a légitársaság Boeing 767-300ER típusú repülőgépei, majd a típus kivonását követően az Airbus A330-200-as gépek repültek Budapestre. A Malév 2012-es februári csődjét követően  kérdésessé vált a légitársaság budapesti maradása, mivel eltűntek azok az átszálló utasok és lehetőségek amelyeket a Malév kiterjedt hálózata a Hainan számára nyújtott. A járatokat hirtelen gazdaságtalan lett üzemeltetni alacsony utasszám mellett és március 2-tól már be is szüntették azokat. Így a nagygépes menetrendszerinti forgalom az Emirates érkezéségig eltűnt Ferihegyről. A Hainan és a Malév jó partnerségét mutatta az is, hogy az állam megpróbálta a Hainan Airlines-t birtokló HNA csoportnak eladni a magyar nemzeti légitársaságot, ez azonban kudarcba fulladt és végül nem lett belőle semmi. A Malév mellett a Hainan-t a Budapest Airportot is birtokló Hochtief német repülőtér-üzemeltető csoportból való részesedés is érdekelte korábban.

A Hainan napjainkban bécsi és a prágai reptéren is jelen van. Prágából Pekingbe, míg Bécsből Sencsen városába tart fenn menetrendszerint közlekedő légi járatokat.

hainan_airlines-3-916x516.jpg

A Hainan Airlines Crew egyenruháját a világ legszebb crew ruhái között tartják számon

Forrás: Businesstraveller

Kínai légi utas elosztó központ lesz Budapest

Alig pár napja egy másik kínai légitársaság a China Eastern Airlines jelentett be ünnepélyes keretek között Sanghajban, hogy  az "egy öv, egy út" kezdeményezés keretén belül december 30-tól a Budapeset-Hszian-Sanghaj, majd december 31-től a Budapest-Csengtu-Sanghaj vonalon indít a Shanghai Airlines kódja alatt heti 2-2 alkalommal új légi járatot, ezzel kiegészítve a június óta hetente három alkalommal közlekedő non-stop Shanghai Airlines Budapest és Sanghaj között repülő járatokat.

Amennyiben a felsorolt járatok elindulnak úgy három kínai légitársaság öt útvonalon fog közvetlen légi járatokat kínálni az utazók számára a budapesti reptéren, ami régiós szinten kimagasló eredmény. Budapest ezzel maga mögé fogja utasítani Prága és Varsó repterét is.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

Íme a China Eastern két új kínai járatának menetrendje!

Alig pár órája jelentette be Sanghajban Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hivatalosan, hogy új közvetlen légi járat indul Hszian-Budapest és Csengtu-Budapest között melyet a híradások szerint China Eastern Airlines fog kiszolgálni, de a kínai hírek szerint a leányvállalatának a Shanghai Airlines kódja alatt fog működni egyes kínai hírek szerint december 30-tól, de más szerint  2020. január 14-től . A járatok hetente két-két alkalommal non-stop fognak  repülni, viszont útjukat a két kínai városból tovább fogják folytatni Sanghaj felé. A gépek az esti órákban érkeznek meg és indulnak vissza Budapestről.

w020191105740452685066.jpg

A CEA lesz a legnagyobb kínai fuvarozó Budapesten, hiszen 3 útvonalon 7 járatot fognak működtetni, így a régióban is vezető helyre kerül a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér kínai kapcsolatainak száma.

Fotó: CAACnews

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter azt követően tette a két új közvetlen járatra irányuló bejelentést, hogy tárgyalt a China Eastern kínai légitársaság elnökével, valamint tartományi vezetőkkel. A járatok Csengtuval, a nyugat-kínai Szecsuan tartomány székhelyével, valamint Hsziannal, a Kína északnyugati részén található Shenszi tartomány székhelyével kötik össze a magyar fővárost. A járatok indulásáról korábban már kínai lapok híre szerint mi is beszámoltunk, most pedig már a konkrét menetrendet is megszereztük.

A járatok a tervek szerint hetente két-két alkalommal  fognak repülni Budapest-Csengtu-Sanghaj és a Budapest-Hszian-Sanghaj útvonalon, kiegészítve az idén júniusban megnyitott heti három Sanghai Airlines közvetlen Budapest-Sanghaj járatot, melyet partnerségben szintén a CEA üzemeltet. Korábbi kínai hírek szerint az útvonalakon a legmodernebb Boeing 787-es gépeket tervezi üzembe állítani a légitársaság, ami akár a Shanghai Airlines gépe is lehet, hiszen a járatok az ő járatszámaik alatt futnak. (Jelenleg a planespotters.net adatbázisa szerint a CEA birtokában 3 db B789-es van, míg leányvállalatánál 7 darab ugyanilyen típusú gép repül.)

Sanghaj-Hszian-Budapest (december 30-tól)

Járatnapok: hétfő, csütörtök (helyi idők) FM809/810

PVG-XIY-BUD/BUD-XIY-PVG

Budapest felé 11:00-13:35 majd 15:40-19:30

Vissza Budapestről 21:35-13:35 majd 15:55-18:10

Sanghaj-Csengtu-Budapest (december 31-től / január 16-tól)

Járatnapok: kedd, szombat (helyi idők) FM813/814

PVG-CTU-BUD/BUD-CTU-PVG

Budapest felé 11:00-14:40 majd 16:20-19:40

Vissza Budapestről 21:40-14:10 majd 16:10-18:55

(A foglalás a járatokra még nem elérhető)

64248976_10157292395662829_1600832545711194112_o.jpg

Az FM járatszám miatt várhatóan a Shanghai Airlines színeiben fognak működni a járatok

Fotó: Budapest Airport

Minden napra egy Sanghaj!

A két-két járat elindítása azt is jelenti, hogy a jelenlegi heti 3 helyett, már heti 7 alkalommal juthatunk el Budapestről Sanghaj városába, ebből 3 közvetlen járat, 4 pedig útmegszakítással éri majd el a várost.

Az új járatokat Kína második legnagyobb légitársasága az "egy öv, egy út" kezdeményezés keretén belül indítja el, amely hozzájárult a korábbi Air China pekingi és a Shanghai Airlines sanghaji légi járatok megteremtéséhez is. Az új CEA járatok elindulásával a téli menetrendben heti 10, míg nyáron heti 11 légi járat fog Kína és Magyarország között közlekedni.

A jövőben azonban várhatóan további kínai városokból indulhat légi járat Budapestre, hiszen korábban a szintén kínai Hainan Airlines kért le engedélyt a légügyi hatóságtól járatindítás miatt Csungking és Sencsen városaiba.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

2019\11\04 Bbalint 2 komment

Itt az American Airlines válasza a LOT visszalépésére!

Nem hagyta sokáig tétlenül a LOT kihátrálását a Budapest és Chicago közötti útvonalon az American Airlines, és máris bővítette korábban meghirdetett menetrendjét.

uu33hs7s6g6kua3cxc5uhbfcry.jpg

Fotó: Dallas Morning News

Heti hat járatpárra növeli a korábban heti négyre meghirdetett Budapest-Chicago járatának menetrendjét az American Airlines a Google Flight rendszerében látható menetrendi adatok alapján. A járat indulási dátuma változatlanul 2020. május 8. lesz. A korábban meghirdetett keddi, szerdai, pénteki és szombati napok mellett a hétfői és csütörtöki napokon is közlekedni fognak a repülőgépek a két város között. Bár a menetrend az új járatok feltöltés miatt még hézagos, remélhetőleg az összes új járatnapra is hamarosan lehet majd foglalni.

Az American Airlines idén augusztus 8-án jelentette be, hogy tovább folytatva a korábban megkezdett Kelet-Közép-európai terjeszkedését Prágából, Budapestről és Krakkóból is indít közvetlen járatot chicagói központjába a jövő nyári menetrendben a legmodernebb Boeing 787-8-as típusú repülőgépeivel.

A budapesti mellett a prágai és a krakkói járat is bővülhet, Prága a korábban meghirdetett heti öt helyett napi járattá, míg Krakkó az öt járat helyett heti hat American járatot kaphat. Ez pedig egy újabb kemény támadás a már meglévő heti öt chicagói LOT járat ellen az amerikai oldalról. Emiatt és a LOT budapesti visszalépése okán lehet hogy itt is változtatások elé nézhetnek a lengyelek, hiszen a konkurencia nagyon erős amerikai elosztó hálózattal rendelkezik és járatit a Oneworld szövetség európai tagjaival közösen, a British Airways, Iberia és a Finnair kódmegosztásában üzemelteti.

A LOT visszavonult!

Korábban itt a blogon számoltunk be elsőként, hogy a LOT kivette a 2020-as nyári menetrendjéből a már meghirdetett heti két Budapest-Chicago közötti járatát, és ezzel egy időben heti hét járatra növelte New York JFK felé irányuló forgalmát. A chicagói vonal a LOT számára az elmúlt egy év adatait nézve nem hozott sikert. Az utasszám jelentősen elmaradt a várttól, és sokszor törölni is kényszerült, amihez a Dreamliner gépek problémái is hozzájárultak.

Az American nyári bejelentését megelőzően a LOT szezonálissá minősítette a chicagói vonalat, ami azt jelentette volna, hogy a járatok idén a nyári menetrend végéig közlekednek, majd jövő májusban változatlanul heti két alkalommal indultak volna újra. Vélhetően az erős konkurencia, és az elmaradó foglalási adatok miatt a LOT végül visszalépett. Bár az újraindulástól nem zárkóznak el, ha annak egyszer újra eljön az ideje. Érdemes megjegyezni, hogy a LOT járatainak az American járataival egy napon kellett volna üzemelnie, ami napi két Budapest-Chicago járatot jelentett volna a hét két napján.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

2019\10\28 Bbalint 1 komment

Különleges évforduló: 5 éve Budapesten az Emirates!

2014. október 27-én új fejezet nyílt a budapesti reptér életében, hiszen a Malév csődjét követően az Emirates-nek köszönhetően indult újra a nagygépes menetrendszerinti forgalom a reptéren. Az elmúlt években a járat folyamatosan fejlődött, mind utasforgalom, mind a használt géptípus terén. Ennek okán reménykedünk, hogy az elkövetkező években majd egyszer a légitársaság óriása az Airbus A380-as is látogatást tehet Ferihegyen.

emirates_infografika_2.jpg

Az Emirates, a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága öt éve van jelen Magyarországon. 2014-ben a légitársaság egy Airbus 330-200 típusú repülőgéppel indította naponta közlekedő járatát Budapest és Dubaj között, amit a Boeing 777-300-as típus követett. Ma viszont már egy nagyobb és modernebb Boeing 777-300 ER gép szolgál az útvonalon, amely First Class-on 8 privát lakosztályt, Business Class-on 42 ággyá alakítható ülést, az Economy Class-on pedig 310 tágas ülőhelyet kínál a magyar utasok számára. Az indulás óta több mint 3500 menetrend szerinti járat több mint 900 ezer utast szállított Dubajba, vagy onnan további országokba.

Az Emirates 300 magyar állampolgárt foglalkoztat, köztük 165 légiutas kísérőt és 4 pilótát. A napi járat mellett a légitársaság még 2014-ben egy globális ügyfélszolgálati központot is létrehozott Budapesten – második helyszínként Európában –, amely ma már 115 főt alkalmaz, akik 6 nyelven, magyarul, angolul, németül, olaszul, spanyolul és csehül állnak az utasok rendelkezésére.

Az Emirates napi járatai nemcsak Dubajjal kötik össze a magyar fővárost, hanem további népszerű úticélokkal is. A Budapestről indulók közül legtöbben Vietnámba, a Maldív-szigetekre, Dél-Koreába, Kínába és Japánba utaztak A légitársaság 85 ország 150 városába repül Dubajból.

De az Emirates nem csak az utazni vágyóknak kínál minőségi választást, hanem a gazdasági szereplők számára is új kereskedelmi útvonalakat nyitott a Távol-Kelet, Ausztrália, Nyugat-Ázsia, Indiai-óceán és Közel- Kelet felé Dubajon keresztül. 2014 óta az Emirates SkyCargo több tízezer tonna árut szállított Magyarországról oda és vissza, köztük főként informatikai berendezéseket, gyógyszereket, jármű- és gépipari alkatrészeket.

Az Emirates Skywards, a légitársaság hűségprogramja, már 47 ezer magyar taggal büszkélkedhet, akik élvezhetik a tagsággal járó privilégiumokat: kedvezményes repülőjegyeket, szállásokat és egyéb kereskedelmi ajánlatokat.

Az Emirates díjnyertes fedélzeti szórakoztató rendszerében már 11 magyar csatorna érhető el, melyek mellett további 4500 csatorna kínálatából, köztük a legújabb filmekből és TV-sorozatokból is válogathatnak kedvükre az utazók. Emellett a regionális konyhák ihlette ételek varázsolják emlékezetessé az utazást, míg az akár 20MB-nyi ingyenes Wi-fi adatforgalom a repülőút során is lehetővé teszi a kapcsolattartást a családdal, barátokkal. Az Emirates prémium szolgáltatásai, illetve a multikulturális személyzet vendégszeretete tette a világ egyik legelismertebb légitársaságává az Emirates-t.

Horváth Gábor, az Emirates magyarországi Country Managere így nyilatkozott: “Nagyon örülünk, hogy már az ötödik évfordulónkat ünnepeljük hazánkban. Magyarország számunkra egy kiemelten fontos piac. Partnereinknek köszönjük a folyamatos támogatást, és a jövőben is örömmel kínáljuk utasainknak világszínvonalú termékeinket és szolgáltatásainkat.”

Az Emirates EK 112-es járata Budapestről a téli menetrendben 15:00-kor indul és helyi idő szerint 23:20-ra ér Dubajba. Visszafelé az EK 111-es járat 8:50-kor indul Dubajból és helyi idő szerint 11:45-re ér Budapestre.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

El-Al Dreamliner érkezik Budapestre!

Végre Budapestre is ellátogat az izraeli légitársaság szélestörzsű flottájának legújabb típusa a Boeing Dreamliner 787-9-es. A repülőgép november 18-án érkezik Ferihegyre. A különleges géppel kiszolgált járatra foglalni is lehet!

33956356618_c53ae38bb3_b.jpg

Kép: flickr

November 18-án (hétfőn) a foglalási rendszer alapján Boeing 787-9-es Dreamliner géppel tervezi az El-Al teljesíteni a délelőtti Tel Aviv és Budapest közötti járatát. Ez lesz az első alkalom hogy az El Al legújabb Dreamliner gépe meglátogatja a budapesti légikikötőt.

elalbud2.png

 

Az érkező járat LY2865 várhatóan 10:35-kor landol Budapesten, majd 12:55-kor indul vissza Tel Avivba. Az El-Al flottájában jelenleg tizenkettő ilyen típusú gép repül a korábbi Boeing 747 és Boeing 767-esek váltótípusaként. A gépen három osztályon (Business First, Premium, Economy) összesen 282 ülőhely található.

Az El Al nagy gépei (B747, B767) korábban állandó vendégei voltak a budapesti reptéren, napjainkban azonban a járatokat már a keskenytörzsű Boeing 737-800-as és ritkán Boeing 737-900-as típusú gépek teljesítik, melyek jelentős megújuláson esnek át az Up by El Al fapados modellről történő átváltás következményeként.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

Hszian és Csengtu városából indíthat Budapestre járatokat a China Eastern Airlines!

Több kínai híroldalon jelent meg a China Eastern Airlines 2020-as téli menetrendje, amelyben úgy látszik Budapest további főszerepet kap az idén júniusban indult, és a légitársaság leányvállalata a Shanghai Airlines által üzemeltetett Budapest-Sanghaj járat után. A China Eastern a hírek szerint 2020. januárjában közvetlen jártot indíthat Hszian és Csengtu városából a magyar fővárosba. Előbbi járatra már korábban lekérte az engedélyt a Kínai Légügyi Hatóságtól augusztusi indulással és heti négy járat üzemeltetésére.

cea777_613.jpg

Fotó: Chad Slattery

Bár a hivatalos menetrendben a változtatásoknak még nincs nyoma, a közölt hírek alapján 2020. januárjától a China Eastern Airlines új járatot indíthat Sanghaj-Hszian-Budapest és Sanghaj-Csengtu-Budapest városai között. Konkrét indulási időpontok és a járatsűrűség egyelőre még nem ismert! A két új kínai várossal történő kiegészítés minden bizonnyal a már meglévő heti három Shanghai Airlines járaton felül kerülne bevezetésre. Az anyavállalat korábban heti négy járat üzemeltetésére adta be engedélyét a Budapest-Sanghaj vonalon. Ha a változások valóban életbe lépnek januárban, akkor annak az elkövetkező hetekben már a menetrendben is nyomot kell hagyniuk.

A Hszian és Budapest közötti légi járat megteremtése már korábban is téma volt, mivel idén februárban a korábban már Budapesten is megfordult Hainan Airlines nyújtott be engedélykérelmet a Budapest-Hszian-Sencsen és a Budapest-Csungking útvonalakra heti 2-2 járatra vonatkozóan augusztusi indulási idővel. Ezt követően a China Eastern Airlines is igényét jelezte heti négy járatra a Budapest-Hszian útvonalon szintén augusztusi indulással. Ám e két járatnak azóta semmi, híre hiszen egyik sem indult el a megjelölt időpontban és hírt sem adott magáról egészen az elmúlt hétig, amikor Hszian repülőtere újra említést tett, hogy hamarosan új légi kapcsolat fogja össze kötni a magyar fővárossal.

kinabudjan.jpg

Budapest és Kína között jelenleg két légitársaság az állami Air China és a Shanghai Airlines üzemeltet menetrendszerint közlekedő légi járatokat. Az Air China nyáron hetente négy, télen hetente három járattal köti össze Airbus A330-200-as típusú gépeivel Pekinget Budapesttel, míg a Shanghai Airlines heti három járatot kínál Boeing 787-9-es típusú Dreamliner repülőgépekkel üzemeltetve a saját és a China Eastern Airlines kódja alatt.

A China Eastern a régióban Prágában kínál hasonló utazási lehetőséget, ahol a Prága és Sanghaj járatára fűzte fel hetente két alkalommal Hszian városát.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot