Rekordot döntött a Lufthansa Münchenben

2010-07-22-p7221.jpgÖtcsillagos reptérhez, ötcsillagos légitársaság jár. Legalább is ez a két feltétel mindenképp teljesül a müncheni nemzetközi repülőtér kettes termináljain, melynek forgalma a tavalyi évben rekordot döntött.

2017-ben a Lufthansa és a müncheni repülőtér 2-es termináljának forgalma meghaladta a 30 millió utast. Egész pontosan 30,6 millióan vették igénybe a terminált 2017-es utazásaik során, ami az előző évhez képest 10,6 százalékos növekedést jelent.

Wilken Bormann, a Lufthansa müncheni központjának vezérigazgatója, valamint a müncheni repülőtér vezérigazgatója, Dr. Michael Kerkloh szerint: „A számok jól mutatják a 2-es Terminál népszerűségét az ötcsillagos légitársaságnak és az ötcsillagos repülőtérnek köszönhetően. Együttesen utasainknak tízcsillagos terméket nyújtunk, ami mind a gépek fedélzetén, mind a földi kiszolgálások terén kimagasló minőséget jelent. Európában egyedül a müncheni repülőtér kínálja ezt a kivételes kombinációt.” Wilken Bormann és Michael Kerkloh egyaránt biztosak abban, hogy ez a pozitív trend 2018-ban is folytatódik.

A380-as dömping lesz tavasztól!

Március 25-től a Lufthansa öt A380-as gépet telepít a müncheni bázisra, amelyek a nyári menetrendben Los Angelesbe, Hong Kongba és Pekingbe közlekednek majd. Két nappal később a Lufthansa A350-ese először indul majd el Münchenből Szingapúrba. A Eurowings szintén tervezi a további növekedést Münchenben.

A müncheni repülőtér 2015-ben Európában elsőként szerezte meg a londoni székhelyű Skytraxtől az ötcsillagos repülőtér minősítést. Tavaly decemberben pedig a Lufthansa csatlakozott hozzá, miután a kontinensen szintén elsőként nyerte el a nemzetközi légi közlekedés legmagasabb szintű, ötcsillagos elismerését a Skytraxtől. Ám ezzel nincs vége a díjaknak: a 2-es Terminál – beleértve a két cég által közösen üzemeltetett szatelit terminált – tavaly márciusban a Skytrax World Airport Awards-on vehette át a Világ Legjobb Légitársasági Terminálja elismerést.

Jön a még intelligensebb repülés a Lufthansánál!

20180108_mi_fashionfusion_flyinglab_fra-iah.jpg

A repülés jövője most kezdődik: a „Telekom Fashion Fusion & Lufthansa FlyingLab” technológiai és divatverseny döntősei több hónapon keresztül a Fab Lab Berlin laboratóriumaiban dolgoztak a jövő repülési élményét megalapozó intelligens megoldások fejlesztésén. A munkájuk eredményét megtestesítő három prototípust egy Lufthansa Airbus A380 repülőgép fedélzetén fogják tesztelték a Frankfurt-Houston járaton. A fiatal fejlesztői csapatok új repülőgép-ülésekkel, fedélzeti szórakoztatással, valamint a kabinszemélyzet és az utasok közötti kommunikációval kapcsolatos ötleteiket próbálták ki a gyakorlatban. Az LH440 számú járaton zajló esemény, a Lufthansa FlyingLab keretében a Lufthansa utasai kipróbálhatták az innovatív termékeket, szolgáltatásokat, és prezentációk sorozatán keresztül ismerkedhetnek az intelligens divatcikkekkel – 10 ezer méter magasságban.


A technológia és a divat a Lufthansa DNS-ébe van kódolva. Hatvan éve foglalkozunk funkcionális ruházat tervezésével. Az ezzel járó kihívás hozzájárul ötlettárunk kibővítéséhez és lendületet ad fejlődésünknek. Lehetővé teszi, hogy kitaláljuk, mit igényelnek utasaink valójában a fedélzeten, és még közelebb hozza a jövő repülési élményét” – mutatott rá Kai Duve, a Deutsche Lufthansa AG frankfurti kabinszemélyzetért felelős vezetője, a zsűri tagja.

Csapatok:

feel.flight: nagyobb kényelem a nagy távolságú járatokon
A feel.flight csapat komplett termékrendszerrel kívánja emelni a nagy távolságú járatok kommunikációs és kényelmi színvonalát. Az utasok és az utaskísérők közötti kommunikáció központi eleme egy chatbot, amely a legtöbb népszerű üzenetküldő alkalmazáson (pl. WhatsApp és Facebook  Messenger) keresztül elérhető. A chatbot képes kategorizálni és prioritás szerint rangsorolni az utasok igényeit, majd összehangolni egymással a szükséges utaskiszolgálási tevékenységeket. Bizonyos esetekben – pl. étel-ital rendelése, repüléstől való félelem stb. – az utaskísérő is közbelép. A személyzet formaruhájának kézelőjében mikrokontrollerekkel összekapcsolt, miniatűr kijelzők vannak elhelyezve. Az utasok kényelmét nyakpárnát tartalmazó, köpenyként viselhető, és az utas egyéni igényei szerint állítható takaró fokozza. Igény esetén a nyakpárna diszkrét rezgéssel – utaskísérői beavatkozás nélkül – ébreszti az utast.

Smart Chair csapat: a jövő utasülése

A Smart Chair projekt tárgya inkább koncepciótanulmány, mint funkcionális prototípus. A projekt a légi utasok személyes terét állítja a középpontba. Célja, hogy teljes körűen testre szabott repülési élményt nyújtson az intelligens ülések minden használója számára – a szórakoztató programtól az utazási kényelméig, minden területen. A Smart Chair csapat új egyenruhát is tervezett a kabinszemélyzet részére. A prototípus elkészítéséhez hőszabályozott, lélegző, antibakteriális és antiallergén textilanyagokat használtak. Az új viselet maradéktalanul megfelel az utaskísérők ruházatával szemben támasztott szigorú elvárásoknak.

Lyra csapat: intelligens szemüveg a még gondosabb utaskiszolgáláshoz

A Lyra csapat „LYRA Connect" webalkalmazása az utasok és a kabinszemélyzet közötti kommunikációt és ezen keresztül a fedélzeten nyújtott személyes kiszolgálást kívánja továbbfejleszteni. Az utaskísérők számára a LYRA Connect segít optimalizálni az útvonalat és az utaskiszolgálási tevékenységeket. Az utasok saját mobileszközeikről, egyszerűen küldhetnek kéréseket a személyzetnek. Például italt rendelhetnek, vagy megkérdezhetik, sikerül-e elérniük a csatlakozást. A legközelebbi szabad utaskísérő az intelligens szemüvegnek köszönhetően közvetlenül a látóterében érzékeli a kérést, és azonnal tudja, kitől érkezett. Az utaskísérők emellett további információkat is lehívhatnak az utasokról az alkalmazás segítségével. Ehhez az egyes ülések előtt a padlóba telepített érzékelő mezőre kell állniuk. A LYRA ekkor diszkréten megjeleníti a kapcsolódó adatokat az utaskísérő intelligens szemüvegén, aki így megtudhatja például, hogy az utas milyen nyelven beszél, és van-e valamilyen különleges étrendi igénye.

Borítókép: heller-partner.de

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!