Átlépte az 1 millió főt a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér április havi utasforgalma

A dinamikus növekedés miatt előbb kezdődhetnek későbbi fejlesztések

budapest-airport.jpgIsmét sikerült egy igen bravúros hónapot maga mögött zárnia a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérnek, hiszen egy hónappal korábban lépte át a havi utasszám azt a bizonyos 1 milliós határt. A növekedési százalék igen kimagasló, pedig az egyre csökkenő bázis eredmények miatt nehezebb nagyobb százalékos növekedést produkálnia a repülőtérnek. 

Az év negyedik hónapjában még sohasem volt hétszámjegyű a forgalom Ferihegyen. A Budapest Airport legfrissebb adatai szerint 1 088 672 utas érkezett és indult a repülőtérről, ami nem kevesebb, mint 17,5 %-os növekedést jelent az előző év áprilisához képest.

Tavaly áprilisban összesen 843.703 főt regisztráltak, akkor ez +10,3%-os növekedést jelentett. Tehát az idei +17,5%-os növekedés tényleg kimagasló eredmény, hiszen a tavalyi évben csak egyetlen hónapban (december) volt magasabb a százalékos növekedési arány.

Az év első négy hónapjában ezidáig 3.638.190 fő fordult meg a repülőtér termináljain. A tavalyi évben ez 3.156.183 fő volt.

utasforgbuda_1.png

2 évvel ezelőtti nyarak utasforgalmi szintjét veri le az idei április

Folytatódik az utasforgalom negyven hónapja tartó töretlen növekedése a budapesti repülőtéren. Szemléletes példa, hogy két évvel ezelőtt júliusban és augusztusban volt hasonló a forgalom a 2A és B Terminálon, mint az idei áprilisi napokban. Miközben Európa más országaiban is folytatódik a légiközlekedés bővülése, ami a földrészen jelenleg 7 %-os átlagot jelent, addig Budapesten az utasforgalom ennek majdnem két és félszeresével növekedett, egészen pontosan 17,5 %-kal. A gyors növekedésben kulcsszerepet játszott, hogy csak az év első négy hónapjában máris 11 új járatot indítottak a légitársaságok és az év végéig már 13 további új útvonal repülését jelentették be Budapestről (és ehhez akár további váratlan járatok is csatlakozhatnak).

Légitársasági partnereink majdnem 800 000-el több utas-ülőhelyet kínálnak a nyári menetrendi időszakban, mint 2016-ban, ami közel 8 %-os többletet jelent a nyári csúcsban.” jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Eddig hónapról-hónapra dőlnek meg a korábbi forgalmi rekordok, ami egyben azt is jelenti, hogy mérséklődnek a téli-nyári időszak közötti forgalmi különbségek. A mostani nyári csúcsidőszakban lényegesen több kapacitást jeleztek előre, így biztos vagyok abban, hogy tartani tudjuk a gyors növekedési ütemet.”

A forgalom gyors növekedése miatt indította el a Budapest Airport a tavalyi évben a BUD 2020 névre keresztelt, összesen mintegy 50 milliárd forintos (160 millió eurós) ötéves repülőtér fejlesztési programját. Ennek keretében már az idén átadnak egy 145 szobás új szállodát a 2B Terminál közvetlen közelében, már épül a 10 000 négyzetmétert meghaladó alapterületű új B-oldali utasmoló a nem-schengeni forgalom számára, nyáron egyszerre két csomagküldő szolgálat kap új logisztikai bázist az 1. Terminál közelében, bővülnek a repülőtéri parkoló kapacitások és elindult a légi áruszállításhoz kapcsolódó Cargo City kialakítása a 2 Terminál közelében.

Büszkén jelenthetjük ki, hogy figyelemre méltóan sok utas veszi igénybe a termináljainkat.” jegyezte meg Jost Lammers és kifejtette: „Ha az utasforgalom növekedése ilyen mértékben folytatódik, úgy előfordulhat, hogy fel kell gyorsítanunk egy újabb terminál épület terveinek előkészítését."  - Terminálépület vagy utasfelvételi csarnok? Elméletileg nem új terminál épület épülhet a jelenlegi 2A mellett, hanem egy új utasfelvételi csarnok, annak érdekében, hogy a jelenlegi fejlesztésekkel bővített, de így is szűkös pult kapacitásokat jelentősen megnöveljék. Továbbá lehetősség nyílhatna a szintén korlátozott területtel rendelkező utasbiztonsági ellenőrzőfolyosók számának bővítésére. A fejlesztésről bővebben itt olvashatsz.

Az utas mellett a légiáru forgalom is dinamikus növekedést mutat, ennek eredményeképp 2019-re készülhet el a Cargo City beruházás.

Szinte már csak az interkontinentális járatok hiányzonak

Az elmúlt időszakban rengeteg "fehér folt" szűnt meg a járathálózati térképen, legutóbb a Wizz Air jelentette be új szentpétervári járatát. De még így is akad olyan útvonal melyre igen magas utasforgalmi kereslet mutatkozik. A legtöbb ezek közül interkontinentális, más néven hosszútávú járat olyan városokba, mint New York, Szöul, Shanghaj, Tokió, Bangkok, Chicago.

Forrás: Budapest Airport / anna.aero

Fénykép: airportsinternational

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!