Korean Air Budapest: hamarosan indul a cargo, de utasszállító járat is lesz!
Az elmúlt hetek és évek közvetlen járatnyitásra utaló hírei után Dél-Korea nemzeti légitársasága a mai napon feltöltötte Szöul Inchoni repülőtere és Budapest között közlekedő menetrendszerinti járatainak a menetrendjét. Az első Korean Air járat május 23-án száll majd fel Szöulból és hetente három alkalommal fog közvetlen légihidat teremteni a már meglévő LOT járatok versenytársasként. A Korean Air utasszállító járatai mellett pedig a korábban már említett cargo divízió a Korean Air Cargo is járatot indít a magyar fővárosba a honlapjukon található menetrend szerint február 21-től.
Forrás: Flickr
Közel 15 évet kellett várni a magyar utazóknak arra, hogy a Korean Air végre itthon is kényelmes közvetlen járatot indítson Szöul felé. A járat május 23-tól indul hetente három alkalommal a keddi, csütörtöki és szombati napokon. Az útvonalon a légitársaság a legkisebb szélestörzsű típusát a 218 férőhelyes Airbus A330-200-as típusú repülőgépét fogja forgalomba állítani. A gépen 30 darab Business és 188 darab turista osztályú ülőhely jut majd az utasoknak. A Korean Air ezzel hetente 1308 ülőhelyet kínál majd fel a vonalon. Ezzel kicsit alulmarad a konkurens LOT-hoz képest, mely a most tervezett heti négy járatával 2016 ülőhelyet kínál hetente a vonalon.
A Budapest Airport angol nyelvű közleménye szerint 2020. nyarán 100 százalékkal növekedik az észak-keleti ázsiai kapacitás az új járatnak köszönhetően.
A 2020-as évben a Korean Air lesz a második légitársaság, amely új non-stop hosszútávú légijáratot indít a magyar főváros repteréről.
Menetrend: (helyi idők)
Szöul-Budapest KE971 12:00-16:25
Budapest-Szöul KE972 18:30-12:30 (érkezés másnap)
Járatnapok: kedd, csütörtök, szombat
A keddi napokon a Korean Air-nek és a LOT-nak is lesz járata. Amíg a LOT járatai a déli csúcsban indulnak, addig a Korean a kora esti órákban fogja használni a repteret. A menetrendet október 17-ig töltötték fel azonban arról nincs információnk, hogy a járat szezonális lenne.
Koreai lapértesülés szerint a Korean Air azért tett lépéseket a budapesti vonal megnyitására, mivel legnagyobb hazai versenytársa az Asiana Airlines üzleti tervében szerepelt a Budapestre és több más európai városba történő járatnyitás. A Korean Air ennek érdekében tavaly decemberben bejelentkezett a Dél-koreai Közlekedési Minisztériumhoz a két város közötti légi járat indításához szükséges engedélyekért.
Business Class (Prestige Class)
Fotó: Korean Air
- 180 fokban dönthető, ággyá alakítható ülések
- 15,4 hüvelykes LCD monitorok
- USB töltő és tápegység
- 2-2-2-es elrendezés
Economy Class
Fotó: Korean Air
- 10,6 hüvelykes LCD képernyők
- USB töltő és tápegység
- 118 fokban dönthető ülés
- 2-4-2-es elrendezés
Konkurencia a LOT-nak!
Habár a Korean Air jelenleg úgy tűnik csak kis szeletet fog elvenni a LOT piaci részesedéséből, nagy az esélye, annak hogy a későbbiekben a LOT kárára növekedjen. A vonal évekig toplistás kihasználatlan hírében állt, amíg a LOT tavaly szeptember végén el nem indította közvetlen járatát, ami a magyar külügy és kinti konzulátus segítsége nélkül nem jöhetett volna létre, hiszen a koreai fél számára furcsa volt egy külsős ország nemzeti légitársasának egy ilyen engedélyt adni. A LOT szeptemberi rajtját követően szép számokat hozott az útvonalon. Kezdetben 90, majd december végéig 80 százalék körüli LF-et értek el a járatok. A LOT vezérigazgatója már a járatnyitáson bővítésről beszélt, ami nem rég már meg is történt. Május 23-tól heti négy járattal fognak repülni a lengyelek. Ez azonban vélhetően tovább bővülhet, hiszen a NKH az év elején újabb két járatra hirdetett meg kihasználatlan légiközlekedési jogot a két ország között. Így ha a LOT nem futamodik, meg, mint az American Budapest-Chicago járatának bejelentése után, akkor a gyakoriság akár heti hat jártra is növekedhet. Bár a kérdés felmerül, hogyan lehet vajon ennyi járatot jól tölteni? A Korean Air esetében a legnagyobb előny, hogy számtalan tovább út közül választhatnak az utazók Ázsia, Ausztrália, vagy akár Új-Zéland felé.
Pl.: Budapest felől rövid átszállási idővel érhető el:
- Auckland (4 óra 20p csatlakozás)
- Oszaka (2 óra 50 perces csatlakozás)
- Hong Kong (55 perces csatlakozás)
- Szingapúr (2 óra 15 perces csatlakozás)
- Tajpej (3 óra 35 perces csatlakozás)
- Jakarta (3 órás csatlakozás) városa
Az átszállásos tovább út a LOT-nál azonban nem áll fenn. A jelenlegi járat inkább point-to-point, és az olcsó jegyárai miatt népszerű, amit így gazdaságosan nem lehet sokáig fenntartani. A tavasszal induló ráhordó hálózat a hosszútávú járatok töltésén talán egy kicsit segíthet. A Korean Air malmára hajthatja a vizet az is, hogy a beutazásokat szervező koreai utazási irodák igényeinek sokkal jobban megfelel partnerként a már jól ismert nemzeti légitársaság szolgáltatásait igénybe venni, mint pl. a lengyelekét. Erre jó példa egy-egy Kelet-európai körút, ahol pl. Prágába érkezik Korean járattal a csoport, de majd csak Zágrábból repülnek haza. Az új Korean járat így kapcsot teremt a már meglévő pontok között is, ami ezen utazásszervezők túráinak megszervezését is sokkal jobban megkönnyíti.
Cargo járat is lesz!
Korábban már elsőként beszámoltunk, hogy a Korean Air heti kettő külön a légi áruszállítás célját szolgáló cargo járatot indít a magyar fővárosba február végével. Az első járat a Korean Air Cargo oldalán lévő menetrend szerint várhatóan február 21-én pénteken 10:40-kor landolhat Ferihegyen. A vissza irányba pedig majd 13:05-kor szállhatnak fel a Boeing 777F típusú teherszállító gépek. Az új cargo járat elindítását vélhetően nagyban segítette az idén januárban már teljes kapacitással működő Cargo City központ is.