Budapestre indít járatot a Korean Air Cargo!

Ez lesz a Cargo City első új járata

A napokban a koreai hírekben felmerült, hogy a Korean Air a LOT-al versenyezve, és az Asiana Airlines-t megelőzve megnyitja budapesti járatát. Most úgy tűnik hivatalosan is lesz járat, azonban az első "fecske" a légitársaság cargo üzletága lesz, mely hetente két alkalommal indít menetrendszerinti cargo járatot Budapest és Szöul között. A Korean Air Cargo így az első új légitársasági partnere lesz az elmúlt héten átadott a budapesti reptéren átadott Cargo City logisztikai központnak.

korean-air-boeing-777-freighter-2.jpg

Fotó: aircargonews

Alig telt el egy hét a budapesti reptér új légi teheráru szállítási központjának hivatalos megnyitása óta, és máris egy újabb légitársasági partnert köszönthet a cargo üzletág Budapesten a Dél-Korea nemzeti légitársaságának a Korean Air Cargo-nak személyében.

A cargopress.co.kr értesülése szerint az első Korean Air Cargo járat február közepén indulhat el Szöul Incheon és Budapest között, hetente két alkalommal Boeing 777F típusú gépekkel repülve. A járatok a pénteki és vasárnapi napokon KE54-as járatszámmal 07:20-kor indulnak Szöulból, és kb. 10:40-kor landolnak majd Budapesten.

A Korean Air a régióban Prágába, Bécsben és Zágrábban van jelen járataival. Cargo járat pedig egyedüliként eddig csupán csak a szomszédos Bécs városába közlekedett.

A járat indításához valószínűleg hozzájárult a két ország közötti erőteljes export és import fellendülés, valamint az elmúlt időszakban a Magyarországra nagy számban érkező koreai befektetések is. A járatokkal irányonként kb. 100 tonna áru szállítható gyorsan és kényelmesen.

A cargo gépet utasszállító is követheti?!

Koreai lap információja szerint a Korean Air tavaly decemberben bejelentkezett a Dél-koreai Közlekedési Minisztériumhoz a két város közötti légi járat indításához szükséges engedélyekért, azért hogy versenytársa az Asiana Airlines elől vegye el az útvonalra a minisztérium által kijelölhető egy légitársaságra vonatkozó repülési jogokat.

A Budapest-Szöul vonalon jelenleg a LOT az egyetlen légitársaság mely menetrendszerint közlekedő légi járatokat tart fenn tavaly szeptember óta hetente három alkalommal, amelyet idén májustól már heti négyre növel. A LOT tervei között az útvonal további bővítése is szerepel, amennyiben a hatóságok ezt lehetővé teszik számukra. 

Új környezet és kibővített kapacitás várja a Koreaiakat!

A BUD Cargo City megnyitásával évi 150 000 tonnáról akár évi 250 000 tonnára emelkedik a budapesti repülőtér légi teheráru kezelő kapacitása.

A tavalyi évben habár visszaesés történt a budapesti cargo forgalomban, a szakemberek bizakodóak és várhatóan az idei évben már újra növekedés útjára állhat a szektor köszönhetően ennek az új járatnak is. A tavalyi éves forgalmi adat összesen 153.521 ezer tonna árumennyiséget mutat 7,2 százalékos visszaeséssel.

A BUD Cargo City nemcsak professzionális környezetet, hanem komoly versenyelőnyt biztosít a légi teheráruszállítási iparág szereplői számára, hiszen a cargo forgalom minden eddiginél hatékonyabb kiszolgálását teszi lehetővé azáltal, hogy egy időben, egy helyen biztosítja a piaci szereplők együttműködését. A BUD Cargo City-nek és a tervezett további beruházásoknak köszönhetően most megnyílt annak a lehetősége, hogy a budapesti repülőtér és Magyarország a közép- és kelet-európai régió egyik legfontosabb logisztikai csomópontjává váljon.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot