Kisebb utasforgalom növekedésre, de több átszálló utasra számít 2019-ben a Budapest Airport

Bogáts Balázs a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője a 16. alkalommal Cagliariban megrendezett CONNECT Route Development Fórum keretén belül nyilatkozott az anna.aero légiközlekedési szakoldalnak a budapesti repülőtérrel kapcsolatos forgalmi és járatfejlesztési hírekről. Mint kiderült az idei évben kisebb utasforgalmi növekedéssel számolnak a szakemberek, viszont az átszálló utasok számában idén nagy ugrás lehet.

20180913budapest-airport-b-oldali-utasmolo4.jpg

Fénykép: Origo

16,1 millió. Ennyi utasra számít 2019-ben a mostani előrejelzések szerint a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér. Ez éves szinten 8 százalékos utasforgalmi bővülésnek felelne meg. A tavalyi évben az utasforgalom 14,9 millió főt tett ki, és +13,5 százalékos éves növekedést eredményezett 2017-hez képest. Az adatok már ekkor visszaesést mutattak a százalékos növekedésben, mely a magasabb bázis miatt az idei év első felében szintén alacsonyabb. Az első négy hónapban 5-8 százalékos növekedési értékeket mutattak az adatok. Bogáts Balázs az interjúban ehhez kapcsolódóan kiemelte, hogy "a  növekedés nem lesz olyan gyors, mint az elmúlt három évben, ugyanakkor még mindig kétszerese az EU átlagának."

A budapesti repülőtérről tavaly 125 útvonal, 45 célországába lehetett eljutni közvetlen járattal. Ez a szám idén jelentősebben bővült és, év végéig még tovább növekedik, hiszen augusztusban, szeptemberben és a téli menetrendben is újabb járatok indulnak. Az idei évben a repülőtér már két új légitársasági partnert üdvözölhetett a repülőtéren a SunExpress és a Shanghai Airlines színeiben. Ezen szám év végére akár négy új névvel is gazdagodhat (China Eastern Airlines, Hainan Airlines, flydubai, Air Serbia).

Az új járatok megjelenésének egyik alapja a kihasználatlan, de magas potenciális utasszámmal rendelkező útvonalak. A hosszútávú útvonalaknál jelenleg két város van az ahová az elkövetkező időszakban mihamarabb légitársasági partnert szeretne találni a repülőtér. E két város Miami és Los Angeles az Egyesült Államokban. Ezen járatokat vélhetően a későbbiekben a feltételezés szerint a LOT viheti majd el, tovább bővítve a budapesti bázisát. A korábbi listavezető várost, Szöult már nem említették meg.

Európai útvonalak tekintetében Bilbao és Tallinn vezeti a listát 30-30 ezres potenciális utasszámmal. Az új járatok megszerzése mellett a repülőtér folyamatosan dolgozik a már meglévő járatainak sűrítésén is, hiszen jó pár útvonal vagy alul szolgált, vagy csak 1 fuvarozó által kiszolgált.

Július 1-től újabb nagy dobásra készül a BUD, hiszen bevezeti a bud:connect terméket, mely jelentősen növelheti az átszálló utasforgalmat, amely a Malév leállását követően csaknem nullára esett vissza. Az elmúlt években ez azonban újra növekedésnek indult, főleg a LOT által biztosított transzatlanti járatok, és más légitársaságok code share együttműködése miatt.

A bud:connet program keretén belül köttetett együttműködés a kiwi.com-al, akik segíteni fogják rendszerükön keresztül, hogy a hagyományos foglalási gyakorlatot teljesen új szintre helyezzék, és kapcsolatot teremtsenek egymással partnerségben nem álló légitársaságok járatai között is. Így biztosítva a zökkenőmentes, és hatékony utazási élményt.

A fejlesztések folyamatosak

A folyamatos utasforgalmi növekedés és az utasok kényelmének növelése érdekében a repülőtér folyamatosan fejleszti a meglévő infrastruktúráját a bud:plus program keretén belül. „Van egy jóváhagyott fejlesztési tervünk, amelyben 20 millió eurót költhetünk a szolgáltatásaink korszerűsítésére." - Ebből az összegből került kivitelezésre az áprilisban és májusban kialakított 1-1 újabb utasbiztonsági sáv is."Eközben  pedig már tervezési fázisban tart az új terminál."

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!