Erősen szezonális a transzatlanti piac Budapesten!

Kijöttek az első negyedéves utasforgalmi adatok a budapesti repülőtérről a KSH adatbázisában. A látott adatok alapján az amerikai járatok töltöttsége az 50 százalékos szintet sem érte el, sőt februárban ezen érték Chicago esetében alig volt 20 százalék felett. Habár a légiközlekedés ezen időszaka, de leginkább a február a legalacsonyabb forgalmú hónapok közé sorolható az utasforgalom tekintetében, ennek ellenére a nagygépes járatok közül jó eredménnyel zártak az Air China és az Emirates járatai.

78515.jpg

Nem nagy meglepetésre újra beigazolódott, hogy vajon miért nincsen American járat télen, vagy miért lépett vissza a tavalyi év során az Air Canada azzal az indoklással a januárig tervezett működéstől, hogy ezen járataira alacsony volt a kereslet, így nem lett volna gazdaságos elindítani őket. Pedig ezen két légitársaság azon társaságok csoportját alkotják akik a hagyományos társaságok közül a legnagyobb töltöttséget tudják elérni a legforgalmasabb nyári hónapokban. Járataikat nem is olyan nehéz megtölteni, nem úgy mint a LOT-ot, hiszen a lengyelekkel ellentétben az Air Canada Rouge-nál partnerként ott a Lufthansa és az Air Canada további járatai, míg az American-nél a Oneworld "nagyágyúi" az Iberia, British és Finnair is code-share a járatüzemeltetésben. A LOT-nál azonban ilyen kapcsolat nem mondható el, és inkább nagyobb részben a point-to-point utasokra számíthatnak még jelenleg, amíg ki nem épül egy nagyobb ráhordó járathálózat a budapesti repülőtéren. De az útvonal gyakoriság sem kielégítő például egy üzleti utas számára. Chicago esetén heti két járat mondhatni kevésnek bizonyul, úgy hogy az átszállási kapcsolat nincs nagyon szorosra fűzve a Star Alliance partner United-al, akinek HUB-ja az O'Hare Airport.

Az első negyedévben összesen 10.675 utas utazott a LOT amerikai járataival. A járatok összesen 92 alkalommal közlekedtek, ami sokkal kevesebb volt, mint a korábban tervezett, hiszen a légitársaság erősen ritkította februári menetrendjét és a heti négy JFK-t kettőre, míg Chicagót heti egy járatra vágta vissza.

LOT New York

(szállított utas/rendelkezésre álló ülőhelyek száma)

Január   1742  3024  57,6%  (12 járat)

Február  1749  4032  43,3%  (16 járat)

Március   4196  8820  47,5%  (35 járat)

LOT Chicago

Január     878  1260  69,6%  (5 járat)

Február     375  1512   24,8%  (6 járat)

Március   1735  4536  38,2%  (18 járat)

Air China Peking

Január   4758    6218   77,6%

Február  3354   5214   64,3%

Március  4799  6636   72,3%

Emirates Dubaj

Január  16.982  22.604   75,1%

Február 17.734  21.528    82,3%

Március 17.126  22.420    76,3%

Qatar Airways Doha

Január  14.760  26.894  54,8%

Február  16.062  24.616  65,2%

Március  17.389  25.900  67,1%

Fénykép: arthungry

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot