Lassan már 15 éve repít Budapestről Lisszabonba és azon túl is a TAP Portugal

Repül az idő. Idén nyáron már tizenötödik éve lesz annak, hogy a portugál nemzeti légitársaság a TAP elindította Lisszabon-Budapest között közlekedő járatát, prágai leszállással kiegészítve és az akkori Air Portugal színeiben. Ezen emlékezetes évfordulóról, valamint a  TAP és a Budapest Airport újdonságairól is szólt a ma délelőtt.

tap330.JPG

Közös rendezvényen mutatta be újdonságait a Budapest Airport és a TAP Portugal ma délelőtt Budapesten. A budapesti repülőtér képviseletében Saly Sándor ismertette a jelenlegi, valamint az elkövetkező időszak fejlesztéseit, melyek 2024-re teljesen átformálják a repülőteret. A prezentációban szó volt a tavalyi utasforgalmi rekordról és az idén várható utasforgalom mennyiségről is. A BUD durva előzetes becslése szerint ebben az évben a repülőtér utasforgalma várhatóan eléri a 16,3 millió főt, ami kb. 9 százalékos éves forgalomnövekedésnek felelne meg a 2018-as adathoz képest. Ez azt jelentetné hogy az eddigi két számjegyű növekedés már csak egy lenne, de kiindulva a tavalyi évből, amikor év elején szintén becsült a BUD, azt kell mondani biztos hogy ennél már csak több lehet.

A prezentációban szó volt az üzemeltető fejlesztési programjáról is, mely 700 millió eurós befektetést és olyan beruházások megvalósulását jelenti a 2019 és a 2024-es időszakban, mint:

  • a tavasszal átadandó két új biztonsági csatorna a 2B terminálon
  • a mosdók és az utasok által használt helyek, várók felújítása
  • a Cargo City felépítése - átadására várhatóan szeptemberben kerülhet sor
  • a többszintes parkolóház megépítése a Skycourt előtt - a reptér közlése szerint jogász csapat dolgozik azon, hogy mihamarabb újrainduljon a Kormányhivatal által eljárási hiba miatt leállított építkezés
  • új, kibővített előtér
  • új pier megvalósítása

Az új Pier-el kapcsolatban a repülőtér egy kezdetleges sémát is kivetített a fejlesztésekről, melyen az A terminálhoz egy új pier kapcsolódik, és jelentősen növelik a terminál alapterületét. Az A terminál mellett pedig egy új Terminál rész kap helyet két low-cost mólóval. A közlés szerint az PierA és a T3, valamint egy hozzákapcsolódó low-cost pier 2022-ig megvalósulhat, míg a második low-cost pier a T3-as terminálon csak 2024-re készülhet el.

TAP: erőteljes terjeszkedés az Egyesült Államok felé!

menetrendtap18.JPG

Budapesten minden marad idén a tavalyi és a téli menetrendhez hasonló, mondta Szolnok Péter a TAP magyarországi képviselője. A budapesti menetrend hasonló lesz a korábbi évhez képest, hiszen változatlanul hetente 8 járat fog repülni a két város között. Viszont a már most látható nyári megnövekedett forgalom miatt, az útvonalon idén több alkalommal fognak a nagyobb befogadóképességű Airbus A321-es típusú gépek repülni.

tapnyito.jpg

Habár a menetrend változatlan a TAP számára az idei év igazi mérföldkőnek is számít, hiszen június 1-jén lesz 15 éve, hogy a légitársaság első gépe leszállt a ferihegyi betonon. A TAP ez idő alatt, eltekintve a máig is megmagyarázhatatlan 2016-os döntését, mely szerint egy évre bezárták a budapesti járatukat folyamatosan növekedett a magyar piacon és az utasok egyik kedvelt légitársasága lett. Ezt erősíti az évről évre növekvő utasszám is. A TAP viszont nem csak Budapest és Lisszabon között teremt kapcsolatot, hanem kiterjedt járathálózata segítségével a már meglévő gazdag Brazíliai és afrikai járathálózata mellett most már egyre több Egyesült Államokbeli város is elérhetővé válik egyetlen átszállással Lisszabon városából.

Szolnok Péter beszédében kiemelte, hogy sokan azért is veszik igénybe a Lisszabonból induló hosszútávú TAP járatokat, annak ellenére hogy több órás vagy esetleg félnapos a csatlakozási idő, hogy azt a pár órát aktívan eltöltsék a Portugál főváros felfedezésével, hiszen a repülőtérről alig 20 perc metrózással már a belvárosban lehetünk. 

A TAP idei évi újdonságai között az USA útvonalak és Tenerife az ami leginkább kiemelhető. A légitársaság június 1-jén indítja Chicago és Washington járatait, amit június 10-én San Francisco követ. Mindhárom amerikai metropolisz heti öt járattal lesz elérhető, melyek kiszolgálásából a TAP legújabb és legmodernebb Airbus A330 NEO gépei is kiveszik részüket. A világon a TAP az első üzemeltetője ezen NEO típusnak, melyen összesen 298 ülés található, három osztályos elrendezésben. Érdekesség hogy a TAP legújabb kabinterméke a Economy Plus osztály is csak ezeken a gépeken érhető el.

Az USA mellett az idei évben Afrika felé is bővül a járathálózat, kettő a hétköznapokban nem annyira ismert város felé, mint Conakry és Banjul.

A TAP jelenleg a 83 útvonalat tart fenn, melyeket a flottájában lévő összesen 88 darab Airbus, Embraer és ATR típusú gépekkel repüli.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!