Kezdődnek a belsőépítészeti munkák az utasmólón!

27331691_10156051675602829_5226006206665930416_n.jpgLátványos szakaszához érkezett a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren az elmúlt évek legnagyobb fejlesztési beruházása a B jelű utasmóló építése, hiszen a hónap végén már a belsőépítészeti munkálatokhoz is hozzálátnak. A pontos átadási idő még nem ismert, de sejthető, és összefüggésbe lehet a Qatar Airways augusztus 1-jétől történő gépcseréjével, valamint az Arkia újbóli, folyamatosan üzemelő járataival is - az üzemeltető egyelőre harmadik negyedéves dátummal számol, ami szintén erősíti az augusztus eleji nyitást.

Három helyett már csak egy daru forog és emeli az építőanyagokat a Liszt Ferenc nemzetközi Repülőtéren, ahol jó ütemben halad az új, több mint tízezer négyzetméteres utasmóló építése. Az épület tetőszerkezete január végére teljes mértékben elkészül, így a daruk helyett már a belső munkákra került át a hangsúly.

Mind a hét beszállító folyosó acélszerkezete a helyére került a budapesti repülőtér 2B oldalán. Ezek lesznek azok a folyosók, amelyeken keresztül az utasok közvetlen megközelíthetik a repülőgépeket a beszállásnál vagy a kiszállítás során. Az acélszerkezetű folyosók széles betonlábakon állnak, amelyekhez a későbbiekben a beszállító folyosók mozgatható részeit csatlakoztatják. A betonból épített lépcsőházak azonban akár a buszos, akár a gyalogos beszállítást is lehetővé teszik a jövőben – a légitársasági igényektől függően.

Sokak kíváncsisága terelődik afelé, hogy vajon üveg vagy a mostanihoz hasonló fedett üveghidak lesznek. Ezt egyelőre még nem lehet tudni, bár az acélszerkezet formájából ítélve üvegre tippelnék. Aki már látott hasonlót az tudja, hogy ezen megoldás viszont sokkal élvezetesebbé tudja tenni az utazás pillanatait. - szerk.

27355852_10156051675622829_7883024591529449391_o.jpg

A folyósokhoz kapcsolódó utashidak behelyezése még hátravan. Kérdéses, hogy azok üvegből lesznek-e, hiszen az eredeti terveken a mostani csápokkal megegyező a design

Óriási üvegtáblák behelyezése kezdődik meg hamarosan

A KÉSZ Építő Zrt és az alvállalkozói már sok helyen az új utasmóló szigetelését szerelik, illetve az azt eltakaró homlokzati elemeket rögzítik a helyükre. Január végétől pedig megkezdik az óriási üvegablakok behelyezését, ami után a belső munkákat, a szerelvényezést már zavartalanul lehet végezni. Az utasmoló mindkét szintjén (külön szinten zajlik majd a beszállítás és eggyel alatta lesz az érkezési folyosó) folytatódnak az elektromos berendezések szerelési munkái, párhuzamosan már sok helyen elkészültek a belső gipszkarton válaszfalak is. Várhatóan január végétől már burkolók veszik át a terepet és elkezdik a padlózat kiépítését.

27356379_10156051675987829_8231910569969753206_o.jpg

Hamarosan itt már nagygépek fognak parkolni

Eddig az időjárás is a kegyeibe fogadott bennünket, hiszen januárban nem voltak olyan fagyok, amik jelentősen hátráltatták volna az építkezést.” jelentette ki Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója. Hozzátette: „A homlokzati munkáknak köszönhetően a repülőtér utasai már most egész pontos benyomást kaphatnak az épület kontúrjairól, amely az átadás után mindkét oldalon bepillantást enged a repülőtér életébe, jól látható lesz a gépek földi kiszolgálása. Partnereinkkel együtt minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy az eredeti határidőben, vagyis 2018 harmadik negyedévére az utasok és a légitársaságok birtokba vehessék az új létesítményt.”

A 2B terminálhoz kapcsolódó utasmóló megépítése az egyik legfontosabb része a Budapest Airport 50 milliárd forintos (mintegy 160 millió Eurós) BUD 2020 elnevezésű repülőtér fejlesztési tervének, melyet a repülőtér üzemeltetője teljes egészében saját finanszírozásból valósít meg 2020 végéig. A B oldali utasmóló megvalósításának összköltsége meghaladja a 25 millió eurót (7,8 milliárd forintot).

Fényképek: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!