100E járatszámmal új reptéri busz indul

airporttransport1_exact726w.jpgJuj de jó! - Sokan hasonlóan érezhettek velem együtt, amikor reggel az Index címoldalán megjelent, hogy "Közvetlen járat indul a Deák térről a reptérre". Bár ezzel is egy több évtizedes lemaradásunkat sikerül behozni a nyugati világ repülőtereinek tömegközlekedési színvonalához képest, de végre igen lesz nekünk is közvetlen reptéri buszjáratunk! Ezek után nem kell a büdös, koszos, félkész, országimázst romboló Kökin, és a lepusztult hármas metrón keresztül a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre, vagy onnan a belvárosba utazni, hiszen a Deák térről is felszállhatok a közvetlen járatra, melyre érvényes lesz a bérletem. Ezen gondolatok futottak át a fejemen a cikk elolvasását követően. Az öröm azonban hamar ürüm lett.

Napközben egyre több információ derült ki a közvetlen buszjárattal kapcsolatban, melynek részletes ismertetőjét holnap közli a nyilvánossággal a BKK és a főváros.  Az új vonal megvalósítása remek ötlet, hiszen átszállás nélkül, rövidebb idő alatt könnyebben juthatunk ki a repülőtérre és onnan vissza a belvárosba. Ennek köszönhetően kimarad a napjainkban amúgy is megbízhatatlan, hamarosan pedig felújítás miatt lezárt hármas metró, a zsúfolt 200E buszm és a mostanra már ismét lepusztulóban lévő Köki. A 100E megvalósítás szorosan kapcsolódik Magyarország eddigi legnagyobb sporteseményéhez a FINA Világbajnoksághoz, hiszen ezekben a hetekben a világ szinte minden tájáról turisták ezrei fognak érkezni a fővárosba légi úton. Az ő kedvüket biztosan javította volna, hogy megérkezvén a repülőtérre felszállnak a bizonyos időszakokban zsúfolt és bőröndökkel eltorlaszolt (köszönhetően a tartók hiányának)  200E járatra, mely a "jó minőségű úton" történő zötykölődés és a több megállón keresztüli útja során beérkezik Kőbánya Kispestre. Ahol, mint a labirintusban a térképet szorongatva keresik a tovább utat ezen emberek, vagy az újabb jegyautomatát mert csak egy jegyet vettek ,és ugye bár Budapesten nem időalap van, amivel korlátlanul átszállhatunk egyik járatól a másikra. Végül a kosz és a hajléktalanok látványán keresztül vágva, a kiutat megtalálva felülhetnek az orosz metrócsodákra is, melynek a régi változataiban a huzat, az újban meg valami légkeverő keveri a 30 fokos levegőt, mert ugye klíma nincs. A nosztaliga vonaton történő fülsüketítő (és remélhetőleg füstmentes) utazás után megérkezve a belvárosba előszeretettel állják a kijáratnál útjukat a turistákra specializálódott kontroll csapata, hogy itt-ott csurranjon cseppenjen is azért valami. Röviden és irónikusan jelenleg így lehet bejutni a repülőtérről a belvárosba. Egy szóval ezen színvonal nem egy világvároshoz méltó. De ez változhat! Hogyan?

Amit már lehet tudni (köszönhetően a fonodo.reblog.hu oldalának) ,hogy nem éppen olyan lesz e járat, mint amire elsőre gondolnánk. Az új buszjárat 100 E néven közlekedhet a Deák Ferenc tér és Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kettes termináljai között félóránként. Az autóbusz hajnali járatai meg fognak állni az Astorián. Azonban az Astorián lévő megállónak nem időszakosnak kéne lennie! Ezzel kapcsolatban Vitézy Dávid is felemelte szavát Facebook bejegyzésében. Az Astoria megálló fontosságának oka, hogy a budai buszvonalak jelentős része itt fut, Az Astoria ideálisabb átszállóhely a Buda, vagy Zugló és Újpalota felől autóbusszal érkező utasoknak a Deák Ferenc térhez képest, hiszen átszállás nélkül tudnának felszállni a reptéri járatokra. Tehát mindenképp érdemes lenne ezen elképzelésen változtatni a jövőben, vagy akár még az indulás előtt.

Mikor indul?

Az első menetrendszerinti buszjárat július 8-án hajnalban indul

Menetrend

A járatok a Deák térről 4-től éjfélig, a Liszt Ferenc Airport 2. megállóhelyről 5:00-től 00:30-ig közlekednek fél óránként. Bár elsősre a fél óra soknak tűnhet, gondolom ha a forgalom indokolja bármikor újabb buszt tud beállítani a BKK. A 200E jelenleg 10 percenként jár, de bizonyos időszakokban az 5-7 perces követés is reális lenne. A fél 1-ig közlekedés viszont remek alternatívája a jelenlegi éjszakai reptéri buszközlekedésnek, mely szintén fejlesztésre szorulna, hiszen több sebből vérzik. Erről itt írtam korábban. A 200E busz utolsó járata  jelenleg 0:21 perckor indul a 2-es termináltól a Határ út felé, ahonnan a belvárosba tartó éjszakai járatokra is át lehet szállni.

Nem lehet érvényes BKV bérlettel vagy vonaljeggyel igénybe venni

900Ft lesz egy irányba a jegy ára. Ami kb. 200 Ft-al lesz drágább, mint a jelenlegi automatás vagy pénztáros vonaljegyes 200E-s verzió. Sokakban, mint bennem is elsőre egy tök általános új BKV járat jutott eszembe, ahová érvényes lesz a bérletem is, de sajnos nem. Azonban 65 év felett és az ingyenes utazásra jogosultaknak térítésmentes lesz az utazás (ezt kicsit igazságtalannak tartom).

Nem csak a FINA alatt fognak közlekedni

Az elsődleges információk alapján úgy tűnt csak a FINA jön létre a buszjárat, de mint azt a blog említi Kengyel Kristóf busz blogger  úgy tudja, hogy, „nem csak a vizes vébé ideje alatt fog közlekedni, hanem megmarad a sporteseményt követően is. A vonalon közlekedő autóbuszok pedig egyedi »Budapest« arculatot fognak kapni” - (szerk.: és remélhetőleg poggyászt tartót is).  A vonalon a BKK modern Mercedes  Conecto G csuklós autóbuszai fognak közlekedni.

A közvetlen reptéri buszjárattal való próbálkozás már korábban is volt kevesebb sikerrel. A közelmúltban szintén a Deák térről indult egy magáncégnek transzferszolgáltatása a repülőtérre.

A vonat tervpályán van

Információk szerint a budapesti repülőtérre tervezett vasút engedélyes tervei a nyár végére lehetnek kész, a beruházás pedig őszere akár engedélyt is szerezhet.

Fénykép: 1001idea.info

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!