2017-ben ismét rekord mértékben növekedett az ázsiai utasok száma Ferihegyen!

routes-asia.png

Habár jelenleg is csak egyetlen hosszútávú légi járat repül a potenciális ázsiai piacok felé, mégis rekord számú ázsiai utas fordult meg a Budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren a tavalyi év során. Az egyre növekvő számnak köszönhetően a Budapest Airport Közép-Európa legjelentősebb kiszolgálatlan piaca, ahová akár már 2019-től közvetlen légi járat indulhat olyan városokból, mint Szöul, Bangkok, Shanghaj, Tokió vagy netán Kuala Lumpur és Hong Kong. Sőt ezen városok közül lehetnek olyanok, ahová majd fapados járattal is eljuthatunk!

A napokban tartották az ausztráliai Brisbane városában a Routes Asia 2018-as légiközlekedési konferenciát, melyre a világ számos pontjáról érkeztek légitársaságok, valamint a repülőterek képviselői, hogy tapasztalataikat és terveiket megosszák a jelenlévő szakemberekkel, valamint személyes találkozókon további légi járatok indításáról tárgyaljanak. Az eseményről az anna.aero légiközlekedési szakoldal online kiadásban is tudosított, melyben helyet kapott egy interjú Bogáts Balázzsal a Budapest Airport járatfejlesztési vezetőjével.

A tavalyi rekord mértékű 14%-os utasforgalmi növekedés az idei év első hónapjaiban is tovább folytatódott a budapesti repülőtéren, melynek egyik kulcsa a beutazó turizmus erőteljes növekedése. Január és február során közel kétmillió utast szolgált ki a budapesti légikikötő. Ez továbbra is kétszámjegyű növekedést jelent a korábbi évek hasonló időszakához képest, és felülmúlja az üzemeltető Budapest Airport számításait is, melyek az idei évre már nem terveznek kétszámjegyű bővüléssel. A növekedés olyan mértékű, hogy várhatóan a tavaly áprilishoz képest idén már márciusban átlépheti az 1 millió főt a havi utasszám Ferihegyen, motorja pedig a már meglévő és az újonnan érkező légitársaságok erőős aktívitása, mely az idei évben kiemelkedő, hiszen csak a nyári szezonban több, mint egymillió új ülőhelyet dobtak piacra Budapesten a légicégek. Bár az aktívítás a várt ázsiai új hosszútávú járatok tekintetében idén ezidáig elmaradt, az amerikai járatok tekintetében viszont jelentősen erős lett, hiszen májusban már három útvonalon indul újra hét év kihagyás után a forgalom.

2019-ben jöhet az ázsiai járatdömping!?

Kam Jandu a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója egy korábbi interjúban 2019-re tette újabb ázsiai menetrendszerinti légi járatok elindulását a magyar fővárosból. Budapesten hosszútávú ázsiai járatként jelenleg csak az Air China pekingi járata van jelen, míg Prágába 4 kínai és 1 Dél-koreai, Varsóban pedig 1 Kínai, 1 Dél-koreai, 1 Japán, és hamarosan 1 új szingapúri menetrendszerinti útvonal is az utazók rendelkezésére áll.

Az elmúlt években folyamatosan növekedett a Budapestre érkező ázsiai utasok száma. 2017-ben 780 ezer ázsiai utas érkezett a magyar fővárosba, mely 40%-al haladta meg a 2016-ban mért adatot.

"Budapest egy rendkívül vonzó célállomás a város egyre növekvő népszerűsége miatt. Csak egyetlen közvetlen járatunk van, de mégis jelentősen növekszik az ázsiából érkező látogatók száma"

A tavalyi év során 550 ezer utas érkezett Ázsiából indirekt járattal ami 15%-al volt több az azt megelőző évhez képest. A potenciális piacok közül az élen Szöul és Tokió áll. Mindkét városra évente 80-80 ezer potenciális utast becsülnek a szakemberek. Ezt követi Shanghaj (65 ezer fő), Hong Kong és Bangkok 60-60 ezer fővel az OAG adatai alapján. Ezeket a számokat nézve nem véltetlen, hogy Budapest az első helyen szerepel potenciális jövőbeli célpontként a felsorolt városok listáján.

A felsorolt városok mellett korábban iparági információk szerint Hszian, Kuala Lumpur, Mumbai, Delhi, Szingapúr, Kanton és Ürümcsi városa felé is létrejöhet a későbbiekben közvetlen légikapcsolat.

Az új USA járatok jól mutatják, hogy point-to-point/fapados forgalomra is építhető hosszútávú járat!

A Budapest Airport szakembere szerint a májusban induló amerikai járatok jó példája annak, hogy olyan repterekre is érdemes hosszútávú járatokat indítani, melyek nem rendelkeznek átszálló utasforgalommal, hiszen Budapest turisztikai vonzereje, valamint a környező országokból érkező utasok megtöltik a járatokat. Sőt a Budapest Airport nyitott az olyan fapados légitársaságok felé is, akik hosszútávú low-cost modellben működnek. Így nem elképzehetetlen, hogy akár egy év múlva Kelet*Közép-Európában elsőként Budapestre repülhessen egy ilyen járat, akár Szingapúrból, vagy akár Szöulból.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!