Az elmúlt hetek újdonságai!

Az elmúlt hetek a pihenésről és egy izgalmas utazásról szólt (hamarosan erről is részletesen olvashattok), így friss hírek nélkül maradtatok itt az oldalon. Most pár sorban igyekszem összeszedni hogy látjuk, mit az elmúlt hetek izgalmas történéseit a budapesti reptéren. A témák érdekesek lesznek, hiszen elindult egy újabb hosszútávú járat, a repülőtér marketing stratégiája világelső lett a szakmában, valamint elkezdett kinőni egy máig teljesen ismeretlen új épületrész a bádog terminál mellett.

15675616725654xvao4y.jpg

LOT: harmadik hosszútáv, az első ázsiai célállomás!

Most vasárnap újra történelmi pillanat volt Ferihegyen, hiszen először létesült közvetlen és menetrendszerint közlekedő légi járat Budapest és Szöul városa között a lengyel nemzeti légitársaság legújabb hosszútávú útvonalaként.

14 év. Ennyit kellett várni amíg a tervekből végre valóságos légi járat is lett a magyar és a dél-koreai főváros között. Az elmúlt években az útvonalon robbanásszerűen nőtt a potenciális utasforgalom, ami a New York, Sanghaj járatok megnyitását követően már itt volt a legmagasabb közel 75 ezer utassal. Habár a LOT az első állandó járatot fenntartó légitársaság, 2017. nyarán a magánkézben lévő Asiana Airlines már repült az útvonalon charter járatokat teljesítve, melyeket koreai utazási irodák töltöttek. Sőt idén nyáron a nemzeti fuvarozó Korean Air is tervezett jönni Budapestre szintén charter járatokkal, azonban a tavasszal bekövetkezett súlyos és megrendítő tragédia miatti útlemondások következtében ezen járatokat kénytelenek voltak törölni.

Az új LOT járat hetente három alkalommal közlekedik, Boeing 787-8-as típusú gépekkel. A LOT távlati terveiben a vezérigazgató szavai szerint szerepel az, mint a New York JFK járat esetében, hogy a legjobb esetben napi járatra bővítsék.

A Budapest-Szöul útvonalon közlekedő utasoknak a LOT többek között koreai menüt, a koreai nyelven is rendelkezésre álló fedélzeti szórakoztató rendszerben pedig koreai filmeket is ajánl. A légitársaság célja, hogy hamarosan minden járaton a személyzetnek legyen koreai nyelvet beszélő tagja.

A járat emellett tovább növeli a Budapesten keresztüli csatlakozási lehetőségeket, melyet a nemrég a T2A és T2B terminálon megnyitott új transzferpultok is segítenek. Budapesten kiváló átszállási lehetőség nyílik Varsó, majd tavasztól a Brüsszel, Prága, Stuttgart irányába tartó LOT gépekre. 

A járatnyitó keretében a LOT megnyitotta az új üzleti váróját is az újságírók előtt a 2B terminálon. Az új váró az üzleti utasok előtt az elkövetkező hetekben nyílik majd meg. A szolgáltatásai között zuhanyzó is megtalálható lesz.

A LOT járata soha jobbkor nem nyílhatott meg, hiszen a két ország diplomáciai kapcsolat létrehozásának a 30. évfordulóját ünnepeljük ebben az évben, így a járat létrejöttében a politikai és diplomáciai kapcsolatok is jelentősen képviseltették magukat.

Routes World nyertese a Budapest Airport

Most először lett abszolút győztes a Budapest Airport marketing és járatfejlesztő csapata a világ legnagyobb repülési és járatfejlesztési konferenciájának számító Routes World éves eseményén, melyet az ausztráliai Adelaide városában rendeztek meg, több száz légitársaság és ország repülőtereinek képviselőinek részvételével.

A Budapest Airport csapata nem csupán a 4-20 millióas utas forgalmú repülőterek között bizonyult a legjobbnak, de a szakmai zsűri az összesített mezőnyben is a legjobbnak választotta az elmúlt évben tett erőfeszítéseit a járatfejlesztés és a hozzá kapcsolódó marketing tekintetében.

Jól szemlélteti a járatfejlesztés eredményességét, hogy négy évvel ezelőtthöz képest mára már dupla annyi útvonallal rendelkezik a repülőtér, ami hamarosan átlépi a 200-as határt.

A konferencián további új járatokról is tárgyaltak a szakemberek, amit ha a potenciális listát vesszük alapul várhatóan Los Angeles, Miami, Montreal, Tokió, Bangkok, Tallinn, Mumbai, Delhi, Vilnius, Bilbao felé irányulhatnak. 

Új csarnok épül, a T3 tovább tolódik

1247598.jpg

Fénykép: Népszava

Az elmúlt hetekben már javában zajlik egy új a bádogcsarnok közvetlen szomszédsága melletti új épületszárny építésnek munkálatai. A beruházásról konkrétumokat a sajtó még nem ismert, hiszen a Budapest Airport bővebb tájékoztatást nem adott az épülettel kapcsolatban. Azt viszont látni, és a projekthez közelálló forrásokból hallani, hogy egy teljesen új, könnyűszerkezetes, a jelenlegi bádognál nagyobb épületrész van készülőben. A Magyar Nemzet információja szerint az új épületrészben a fapados légitársaságok utasainak kialakított fűthető és hűthető váróhelyen felül, mosdó és élelmiszer vásárlási lehetőség is biztosított lesz. A projekt várhatóan még idén év végére elkészül. Az év végi elkészülési határidő azonban nem véletlen, hiszen korábban a Kormány 77 pontból álló követeléscsomagot fogalmazott meg, hogy milyen változtatásokat várnak el az üzemetetővel szemben, amik nem teljesítésért szankciókat is kilátásba helyeztek. A szankciók között a bádog épület év végéig történő bezárása is szerepel.

Az új épület elkészültével várhatóan a bádog lebontásra kerül, ami szabaddá teheti az A terminál legszélső csápjának használatát is. Ez a terminálrész azonban nem megoldás az utasfelvételi és érkezési oldalak túlzsúfoltságára, melyeket egy új 3-as terminál tudna orvosolni. Rolf Schnitzler a BUD új vezérigazgatója a Világgazdaságnak adott interjújában a korábbi 2024-es tervezett T3-as átadási időpontot pedig újra kitolta, mégpedig 2025-re. A korábbi elképzelések szerint a T3-hoz kapcsolódó pontos terveknek még az idei évben ismertté kellene válnia.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!