Rengeteg új légi járat indul az elkövetkező hónapokban Budapestről!

Soha ennyi új járatot nem hozott az őszi és téli időszak a Budapest Airport történetében. A járatindítási hullám már szeptember elején elkezdődik, és meg sem áll decemberig. A fennálló négy hónap alatt összesen 17 útvonalon indul új járat, melyek közül 6 mindeddig ki nem szolgált célállomás lesz a budapesti járathálózati térképen. A többi útvonalon pedig egy vagy több légitársasággal is versenyhelyzet alakul ki, melynek mi utasok örülhetünk, hiszen a jegyárakat valamelyest alacsonyan tartja. A mostani helyzetben úgy látszik a Ryanair és a Wizz Air csatája éleződik ki, hiszen az elmúlt hetekben egymásra licitálva jelentették be az újabb és újabb járatokat a téli időszakra. Ennek ellenére a Wizz Air csupán három új útvonalat tud felmutatni a Ryanair tizenegy új célállomásával szemben.

d2qewdpwkaa_icj.jpg

Sorra tűnnek el a fehér foltok a budapesti repülőtér járathálózati térképéről. Szeptember első heteiben két korábban már sokszor emlegetett magas potenciális utasszámmal rendelkező, de közvetlen járattal ki nem szolgált útvonalon indulhat új légi járat. Szeptember 3-tól már átszállás nélkül érhetjük el az Airbus Toulouse-i üzemét a Ryanair járatának köszönhetően hetente két alkalommal. Ezt követően szeptember 22-én ismét történelmi nap lesz a Budapest Airport életében, hiszen mostanáig még soha egyetlen légitársaság sem repült menetrendszerint Budapest városából Szöulba. A LOT ezentúl hetente három alkalommal kínál kényelmes utazási lehetőséget az amerikai járatokról már ismerős Dreamliner Boeing 787-8-as típusú repülőgépeivel. A járat sikerességében a szakemberek is bizakodóak, hiszen Szöul városába közlekedő non-stop járatra mutatkozott a legnagyobb igény Budapestről. A kínálatot piaci hírek szerint tovább színesítheti Dél-Korea nemzeti légitársasága is, hiszen a hírek szerint charter, vagy menetrendszerint közlekedő járatokat indítana a magyar fővárosba, még meg nem nevezett időpontban.

A LOT az új szöuli járata, valamint a MAX gépek repülési tilalma, és a Budapest-Chicago járat tavaly téli sikertelensége miatt jelentős változtatásokat eszközölt a 2019/2020-as budapesti téli menetrendjében:

  • szeptember 27-től március 29-ig a korábban betervezett heti négy helyett, csak heti három járat fog Budapest és New York JFK repülőtere között repülni
  • a Budapest-Chicago vonal szezonálissá válik, ami azt jelenti, hogy az idei utolsó járat október 26-án fog felszállni Chicago felé
  • Jövő tavaszra tolódik a korábban szeptember elejére meghirdetett brüsszeli és bukaresti járatnyitás.

Ryanair-Wizz Air harc

Az ír fapados rekord számú újdonsággal indítja el a 2019/2020-as téli menetrendet, hiszen 11 új járatot indít a magyar fővárosból. Emellett újraindítja kedvelt Eliat járatát is, de már az újonnan épített Ramon repülőtérre.

Új Ryanair járatok: (mely légitársaságokkal van versenyben az útvonalon)

  • Szeptember 3-tól Tolouse
  • Október 27-től Lappeenranta
  • Október 28-tól Poznan, Tel-Aviv (EL AL, Wizz Air)
  • Október 29-től Bordeaux (Wizz Air), Odessza (Wizz Air), Catania (Wizz Air), Göteborg (Wizz Air), Lisszabon (Wizz Air, TAP), Luxemburg, Porto (Wizz Air)

A Ryanair újdonságai mellett azonban két járattól is elbúcsúzhatunk. Október 23-án indul útóljára járat a finnországi Tampere városába. November 3-án pedig Marrákes tűnik el a térképről sokak szomorúságára. Ezzel együtt pedig Magyarország és Marokkó között megszűnik a közvetlen légi összeköttetés. Azért titokban reménykedünk, hogy a későbbiekben a Royal Air Maroc, vagy az Air Arabia, esetleg a Ryanair újra betöltheti a most kialakuló fehér foltot.

A Wizz Air csupán három új útvonalon indít járatot. A korábbi évekhez képest most ez is soknak mondható.

Új Wizz Air járatok:

  • Kazany október 30-tól
  • Odessza november 2-től (Ryanair)
  • Edinburgh december 21-től (Jet2, Ryanair)

A légitársaság emellett újraindítja szezonális Eliat járatát is a Ryanairhez hasonlóan Eliat Ramon repülőterén fognak landolni a gépek.

A fapadosok közül még az angol Jet2.com készül a télre újdonsággal. A légitársaság november 8-tól közvetlen járatot indít Birmingham városába hetente két alkalommal.

Az idei télen megszűnő járatok közé fog tartozni a Belavia Budapest-Belgrád járata is, melyet október 28-tól már nem repül a Belarusz légitársaság. Az útvonal bezárása azonban nem érinti a Budapest és Minsz közötti járatokat, azok a továbbiakban is hetente négy alkalommal fognak közlekedni.

Az ünnepi időszak során viszont újra indít járatot Budapestre a Scandinavian Airlines. Az idei évben Stockholm úgy látszik kimarad, de Oslo városából öt alkalommal érkeznek majd Budapestre SAS gépek december végén és január elején.

További növekedés a hosszútávú járatok terén!

Idén télen több hosszútávú járat fog üzemelni a tavalyi évhez képest a budapesti reptéren, hiszen a Shanghai Airlines által repült Budapest-Sanghaj non-stop járat a téli időszakban is változatlanul hetente három alkalommal fog repülni. Az elmúlt héten a Routesonline közölt egy cikket a budapesti hosszútávú járatok hirtelen fejlődésével kapcsolatban, melyben Kam Jandu a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója is megszólalt.

Az elmúlt 5 évben 88-ról 147-re növekedett a Budapestről légi járattal közvetlenül elérhető városok száma. Ezen légi járatok 92 százaléka európai úti célra repül. Habár az elmúlt években nőtt a hosszútávú járatokkal repült útvonalak száma, még mindig számtalan lehetőség maradt kihasználatlanul. Ezen lehetőségek legnagyobb részét az Észak-Amerika és Ázsia területén található nagy városok adják. Észak-Amerikán belül Miami, Los-Angeles, valamint Montreal városa az, melyek közvetlen járattal történő elérésén a szakemberek jelenleg is dolgoznak.

Ázsián belül a legfontosabb piacnak Kína számít. "A Kína és Magyarország közötti légi utasforgalom 2018-ban 190 ezer főt tett ki, ami 18 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest". Ezen növekedésen belül csak Sanghaj városának forgalmi növekedése az elmúlt négy évben 20 százalékon felüli volt. A számítások szerint ebben az évben 90 ezer sanghaji utasa lehet a budapesti repülőtérnek. Kam Jandu szerint a kereslet növekedéshez jelentősen hozzájárul, hogy a Dunán történő folyami hajós körutak egyre népszerűbbek a kínai utasok körében. A Viking Cruises-nak már most akad olyan hajója, amin csak kínai utasok utaznak. A Kína felé történő fejlesztés egyik alapeleme a repülőtéri infrastruktúrának a fejlesztése is. Ennek érdekében hamarosan újabb helyeken jelenhetnek meg kínai feliratok, melyek az utasok tájékozódáság teszik könnyebbé.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!