Jelentősen bővíti budapesti hálózatát a LOT!

Ma a budapesti repülőtér 1-es terminálján tartott sajtótájékoztató keretében jelentette be legújabb fejlesztési terveit és járatait a lengyel nemzeti légitársaság vezérigazgatója. A most bejelentet új járatok hozták a korábban már ismert papírformát, egy kivételével. A Szöul. Prága, Belgrád, Szófia pároshoz meglepetésként Stuttgart is csatlakozott. Habár a LOT jövő nyártól jelentősen belehúz Budapesten, a korábban őszre tervezett két új járatát a Boeing Max gépek repülési tilalma miatt kialakult géphiány miatt kénytelen volt elhalasztani. Emellett a tavaly téli alacsony és vélhetően az idei téli kedvezőtlen előfoglalási adatok miatt, a Chicago járatukat csak nyáron fogják működtetni szezonális jelleggel. A LOT az új járatoknak köszönhetően több száz új munkahelyeket is teremt, valamint jelentősen növeli majd a budapesti repülőtér tranzit és utasforgalmát is. Egy szóval összefoglalva jövő tavasszal már tényleg úgy érezhetjük, hogy egy új nemzeti légitársaság kezdi kibontani szárnyait, mely visszahozhatja a Malév régi járathálózatát, sőt még annál is többet is adhat a magyar utazók számára.

ujlotbud.jpg

Jó hír az utazók számára, hogy 2020. március 30-tól újabb rövidtávú LOT járatok indulnak a budapesti bázisról Prága (12x), Stuttgart(12x), Belgrád(7x) és Szófia(7x) városaiba. A LOT emellett a korábban szeptember 2-ára meghirdetett Bukarest és Brüsszel járatok indulási időpontját technikai okok miatt szintén március 30-ra teszi át. A korábban a foglalási rendszerben megjelent új hosszútávú Budapest-Szöul járat is hivatalos bejelentésre került, így szeptember 22-től hetente három alkalommal is repülhetünk a két város között első menetrendszerint közlekedő légi járaton, melyet szintén a Boeing 787-8-as Dreamliner géptípus fog teljesíteni. A mostani bejelentésekkel együtt így jövő nyárra már tizenkettőre növekszik a Budapestről közvetlen járattal elérhető LOT célállomások száma a jelenlegi ötről.

A most bejelentett Prága, Szófia, Belgrád, Stuttgart járatokra augusztus 5-től lehet majd foglalni. A Szöul járatra már elérhető a foglalás, illetve Brüsszel és Bukarest tekintetében az új indítási dátumtól él újra a foglalási rendszer. 

Suttgart a nagy meglepetés!

Valljuk be erre az útvonalra nem számítottunk. Érdekes választás annak fényében, hogy két fapados cég is repüli. Az Eurowings (heti 15 járat nyáron) és a Lauda (heti 2 járat). A járat indítására egyszerű a magyarázat, Stuttgart a Budapest Airport-nál a meglévő két közvetlen összeköttetés ellenére alulszolgált útvonal volt. A mostani kínálatnál jóval nagyobb a kereslet, pláne az üzleti szinten.

Szezonális járattá minősítik le Chicagót - New York jól teljesít

A LOT döntése szerint idén télen mégsem indít menetrendszerinti közvetlen járatokat Budapest és Chicago városa között, holott a téli járatokra már ezt megelőzően értékesítettek jegyeket. A döntés mögött a járat tavalyi és idei téli rossz teljesítménye lehet, amikor is volt olyan hónap, hogy a járat teljes töltöttsége alig haladta meg a 25 százalékot. Habár első 3-4 év egy felmérés és piaci tapogatózás, ezen adatok, ahhoz képest drasztikusabb lépést követeltek. Az alacsony kereslet nem csak a Dreamliner gépekkel kapcsolatos gondokhoz köthetőek, hanem ahhoz is hogy heti két járat erős ráhordó hálózat nélkül itthon csak nagyon kis szegmenst tudott elérni. Tovább a nem minden utas Chicagóba tartana, így a légikikötő legnagyobb amerikai légitársaságával és StarAlliance partnerrel a United Airlines-szal érdemes lenne szorosabbra fűzni a kapcsolatot e járatnál.

Michal Fijol, a LOT kereskedelmi igazgatója a HVG-nek adott interjújában elmondta: "A New York-i nagyon jól működik, Chicago lehetne jobb is. Utóbbi fő oka az, hogy a LOT-nak problémiái voltak a Dreamlinerek Rolls-Royce hajtóműveivel, és ezért a Budapestről indult utasoknak egy ideig a Boeing 787-esek helyett más gépekkel kellett repülniük. Most már ismét a Dreamlinerek szolgálják ki a Budapest-Chicago útvonalat, s segítik a járatot a tervezett felhordó járatok is, így az utasszám növekedésére számítunk. Általánosságban véve így elégedettek vagyunk a Budapestről induló járatainkkal, de azt is figyelembe kell venni, hogy ezek új útvonalak, amelyeket az első időkben inkább befektetésként kell kezelni. Azaz először tájékoztatni kell az utasokat arról, hogy vannak ezek a járatok, s egy idő után az embereknek automatikusan eszükbe jut a LOT, mint valós lehetőség."

Habár New York teljesítményét jónak mondta a szakember e járat esetében is ritkítás lesz idén télen, hiszen a korábban meghirdetett négy helyett csak három fog elindulni. A pénteki járatok kuka. Azonban Rafael Milczarski beszédében egy említést is tett afelé, hogy a jövő nyáron a mostani tervek szerint már naponta lehet légi járat Budapest és New York JFK között.

Az igazgató úr a HVG-nek elomdta : "Ez az első alkalom, hogy egy lengyel légitársaság egy külföldi replőtérről indít közvetlen járatot Koreába” megerősítette, a LOT további járatok nyitását is tervezi a Liszt Ferenc repülőtéren. “Nagyon nehéz pontosan megmondani, hogy mi lesz öt-hat év múlva, de az egyértelmű, hogy egy jól működő légicsomópont legalább ötven, vagy inkább 50-100 célvárost szolgál ki. Most 12 célpont van, még a kezdeteknél vagyunk, csak az első lépéskeket tettük meg. A LOT sohasem fogja otthagyni Budapestet, mindaddig működni fog a hub, amíg az emberek repülni akarnak innen” - mondta.

Az új járatokhoz új gépek és több munkaerő is kell!

Habár újabb Budapesten állomásozó Dreamliner nem került bejelentésre, a most kiadott menetrendhez azonban mindenképp szükséges lesz egy 2. gép Budapesten történő állomásoztatása is. A tavasztól induló új járatokhoz öt Embraer gépet fognak Ferihegyen állomásoztatni, melyből 3 E195, 1 E190-es típus lesz.

A LOT a tervek szerint jövő nyárra 60 új pilótát és 150 új légiutaskísérőt tervez felvenni a budapesti bázisra.

Csalódott utasok, rossz piaci bemutatkozás

Habár új nemzeti légitársaságról beszélhetünk, ne felejtsük el megemlíteni, hogy a LOT több mint egy éve budapesti HUB-ként működő jelenléte eddig nagyon sok "gyermekbetegségben szenved". A mostani helyzet is egy ilyen szituáció, hiszen korábban már meghirdetett járatokat törölnek, melyre sok utasnak volt foglalása. Az porul járat utasok, így most vagy Varsón keresztül utaznak, vagy más légitársasághoz foglalnak át. De volt, hogy kieső gép miatt a budapesti járatot kellett törölni és az itteni gépet átcsoportosítani más varsói járatra. Ez mind-mind azt jelzi, hogy hiába próbálnak kitörni a varsói működésből a lengyelek, Budapest még mindig nem kapja meg azt a szerepet ami megilletné, ha már nemzeti légitársaság címre törő tervei vannak a LOT-nak.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!