Újabb ázsiai piacon jelenhetnek meg az európai fapadosok!

Ha minden jól megy akár Budapestről is indulhat a jövő év során közvetlen légi járat örmény fővárosba Jerevánba. Ki lenne az üzemeltető? - a Wizz Air vagy a Ryanair. Örmény hírforrások közlése szerint mindkét fapados légi cég érdekelt a piacon való megjelenésben, és ehhez az állam is kész kedvező feltételekkel hozzájárulni, hogy fellendítse az ország gazdasági és kereskedelmi kapcsolatait.

20120215-wizzair-es-ryanair-fapados-legitarsasagok3.jpg

A Ryanair és a Wizz Air is azt tervezi, hogy belép az Örményország piacára, mondta Tatevik Revazian, Örményország Polgári Légiközlekedési Főosztályának vezetője. A fapados cégek már 2020. nyarán beléphetnek az örmény piacra, amennyiben az új repülőgépek átvételében nem keletkezik nagyobb csúszás. A fapados légi cégek megjelenését az örmény állam is támogatja, hiszen nem csak hogy olcsóbb utazási alternatívát jelentene a lakosság számára Európa nagyvárosai felé, hanem a turizmust és a kereskedelmi kapcsolatokat is fellendítenék az új fapados légi járatok. Ehhez azonban állami részről is hozzá kell járulni egy bizonyos intézkedési csomaggal. Ennek érdekében a Főosztály jogszabályi változásokat dolgozott ki, melynek része az adómentesség is. A Zvartnots repülőtér díjai magasak, emiatt szükséges egy olyan "támogatási csomag" kidolgozása, ami az új útvonalak esetében elengedi a légi adót. A preferenciák kiosztásában a verseny tisztaságának megőrzése érdekében nem fognak különbséget tenni fapados és hagyományos légitársaság között, így ha egy hagyományos légitársaság is érdekelt új légi járatot nyitni, akkor ugyanolyan adómentesség illeti majd, mint a fapados új járatot. A kidolgozott új jogszabályi rendszer várhatóan augusztus végén kerül az örmény parlament elé.

Taskent és Bejrút: a közeljövő új ázsiai fapados járatai lehetnek Budapesten!

Taskent esetében még idén tavasszal került szóba, hogy a Wizz Air érdeklődést mutat egy közvetlen légi járat indítására, amely Budapestet kötné össze az üzbég fővárossal. A Wizz Air küldöttsége még idén tavasszal tárgyalásokat folytatott a járattal kapcsolatban Üzbegisztánban. Az üzbég légi járat létrejöttét is reformok támogatnák, melyek célja a kölcsönös együttműködés az idegenforgalmi ágazatban a partner külföldi országokkal.

Bejrút esetében pedig a Malév leállása óta nincs közvetlen légi kapcsolat. Ennek újraélesztésén a magyar kormány jelenlegi is aktívan dolgozik. Ennek egyik jele, az idén a Magyar Közlönyben megjelent Miniszterelnöki Határozat, mely Magyarország és Libanon közötti légiközlekedési megállapodás létrehozására ad felhatalmazást. Üzemeltető szempontjából vélhetően itt is a fapados modell fog megvalósulni, és várhatóan a Ryanair vagy a Wizz Air repülhet rá az útvonalra, de esélyesként megemlíthető akár a lengyel LOT is.

Forrás: arka.am, armenpress.am, azernews.az

Fénykép: Origo

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!