Budapesre jönne a Korean Air!

Nem, nem az Asian visszatérése lehet a vezető hír az elkövetkező, hónapokban, hanem a korai nemzeti légitársaság a Korean Air budapesti megjelenése, melynek első szála egészen 2005-ig visszavezethető. A Korean Air mellett azonban a Magyar Kormány stratégiai partnere a lengyel nemzeti légitársaság is lecsapna Budapest és Szöul közötti járat üzemeltetésére, olyannyira, hogy az újabb hosszútávú járat a bejelentés kapujában áll.

lotkorean_1.png

Képek: Reuters/CGTrader

Nagyon fontos és mind a mai napig kihasználatlan légi útvonalra csapna le rögtön két légitársaság a közeljövőben. A Budapest és Szöul közötti szakasz az elmúlt években az indirekt utasok számában rendkívüli növekedést mutatott. Az ilyen jellegű utasok száma jelenleg több, mint 50 ezer főt tesz ki évente, amivel az New York JFK tavaly májusi újbóli megnyitását követően a leginkább légi járatra szoruló útvonal a Budapest Airport kiszolgálatlan útvonalainak listáján. Habár a két ország között eddig menetrendszerinti légi összeköttetés még nem állt fenn, 2016. nyarán a magán tulajdonban lévő Asiana Airlines ideiglenes charter járat indítását jelentette be Boeing 777-200ER típusú gépeivel, mely 9 alkalommal közlekedett a két főváros között, koreai utazási irodák által szervezett utasokkal töltve. A tervezett járatok teljesítését követően az Asiana részéről pozitív visszajelzés érkezett e járat újraindulását illetően, ami végül az ezt követő szezonra nem jött össze. Az útvonal megint üzemeltetőre várt, holott a légi járat indítását nem csak a két ország közötti turizmus növelése, hanem a kereskedelmi kapcsolatok sokszínűsége is indokolja. Ezért nem véletlen, hogy a Magyar Kormány folyamatosan kereste annak a lehetőségét, hogy üzemeltetőt találhasson az útvonalra. Ekkor jöhetett képbe a LOT.

Az amerikai járatokhoz hasonlóan itt is egy hatalmas piaci rés befoltozására kiváló partnere lett a Kormány számára  a lengyel nemzeti légitársaság, hiszen New York-hoz hasonlóan a LOT-nak már van tapasztalata a szöuli járatok üzemeltetésében is a varsói Chopin repülőtérről. A LOT szöuli járatindítással kapcsolatos felvetéseket már korábban pletykálták a légiközlekedési iparágban, azonban áprilisra már világossá vált, hogy a lengyelek készen állnak arra, hogy ezen új járatukat hamarosan bejelentsék. Legutóbb a Hungaroringen megrendezett V4+ Logisztikai Fórumon Szijjártó Péter Külügyminiszter azt nyilatkozta, hogy a tárgyalások a végső fázisba értek a lengyelekkel.

Versenybe szállna a Korean Air is!

Mindenki legnagyobb meglepetésére Korea nemzeti légitársaságának hálózat fejlesztési és értékesítési alelnöke, a szöuli IATA konferencián a CAPA TV-nek nyilatkozva elmondta, hogy a jövőben új charter szolgálatatásként légi járatot indítanak Budapestre. Az új járattal kapcsolatban a közzétett videóban bővebb információ nem hangzott el, viszont információnk szerint a Korean Air már februárban lekérte az engedélyt személyszállító légi járat üzemeltetésére, amit a tervek szerint hetente négy alkalommal repülne.

Furcsa, de valahogy jelen helyzet ugyanazt a képet mutatja, mint az USA járatok esetében. Adott egy eddig senkinek sem kellő kihasználatlan útvonal és azon egy jelentős potenciális utasszám. Bejelentkezik egy légitársaság az üzemeltetésre, de erre már az adott ország légitársasága is "ugrik" és belevág az üzemeletetésbe, holott azelőtti években nem nagyon lépett ezzel kapcsolatban. Bár ezen szituáció inkább a piac és az koreai utasok érdekében jön létre, jó alapja egy jövőbeli állandó járatnak is. Elég csak megnézni például a tavaly nyitott zágrábi egész éves menetrendszerint közlekedő járatot, ahová korábban szintúgy csak charter gépekkel járt a Korean Air. De jó példa  még Velence is, ahová Budapesttel egy időben indított chartereket az Asiana, és végül ma már menetrendszerinti járatuk van az olasz városban.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!