A330-as gépet küldhet jövő nyáron Budapestre az American Airlines!

Új kabintermék és több komfortosabb ülőhely a piacon!

Megjelent a 2020-as nyári menetrend első Philadelphia-Budapest járata az American Airlines foglalási rendszerében, mely járatokat ez alapján a jövő nyártól a légitársaság Airbus A330-200-as típusú repülőgépeivel tervezi üzemeltetni. Az A330-as típusú gépeket az idén nyáron a régióban a prágai járataihoz már használja az American, ezzel egy kicsit magasabb minőségi szolgáltatást nyújt az utasoknak a kiöregedett retro B767-esekkel szemben.

n288ay-american-airlines-airbus-a330-243.jpg

Fénykép: theflight.info

Lassan, de biztosan véget ér a Boeing 767-es korszak a világ és Amerika legnagyobb légitársaságánál az American Airlines-nál. Ennek egyik ékes bizonyítéka, hogy elkezdték kivonni az európai útvonalakról a típust. Idén nyártól már Prágába sem ezzel a típussal indították el a szezont, viszont számtalan új járatot indítottak vele a philadelphiai HUB-ról Berlinbe, Dubrovnikba, Bolognába. Azonban ezen járatokon sem lesz hosszú életű a típus, hiszen egy tavalyi központi feljegyzés szerint az American 2021-ben végleg kivonja az utolsó B767-es példányát. A típus váltótársai a flottába folyamatosan érkező új Boeing 787 Dreamliner, Airbus A321LR típusú gépek és a korábbi US Airways-el történt fúzió utáni örökölt A330-as típusok, melyből összesen 24 darabot üzemeltet a légitársaság. Ezekből 15 darab a kisebbik 200-as, míg 9 darab a nagyobb 300-as típus.

aa32.JPG

Még csak a Premium Economy és a Business osztályra nyitották meg a foglalást!

Budapestre az előzetes menetrendi adatok alapján a 200-as változatot küldhetik, ami azt jelenti hogy a mostani 209 fős kapacitás helyett, 247 személyt befogadó gépek fognak repülni. Ez oda-vissza irányban 76 ülőhellyel több kapacitást eredményez egy nap, egy szezonban pedig majdnem 2000 ülőhellyel nagyobb kínálatot tud az American piacra dobni. Az A330-200-as flotta átlagéletkora 7,5 év, ami jóval fiatalabbnak számít, a mostani 20-30 éves 767-es típusokkal szemben, ahol az átlagéletkor 20 év, ebből a legrégebbi gép kora majdnem 26 év.

Az American Airlines az első B767-300-as gépét 1988-ban vette át (N351AA), amelyet azóta már kivontak a forgalomból.

Miben változik a fedélzet egy Budapest-Philadelphia út során

Mint azt már  előtte írtam, hogy az ülőhelyek számában növekedés lesz,  ez azonban a kabin kialakításban is változást eredményez a B767-eshez képest. Az A330-200-as gépeken 4 osztály található:

  • Business: 20 darab ággyá is alakítható ülőhely 1-2-1 konfigurációban

img_9452.jpg

Fénykép: flight-report

  • Premium Economy (új termék): 21 ülőhely magasabb szolgáltatási komforttal 2-3-2 konfigurációban

premium-economy-seat-bulkhead.jpg

Fénykép: onemileatatime

  • Main Cabin Extra: 54 ülőhely nagyobb lábtérrel 2-4-2 konfigurációban
  • Main Cabin - Economy 152 ülőhely 2-4-2 konfigurációban

american-airlines-a330-sitz-1200x900.jpg

Fénykép: reisetopia.de

A 767-es gépekkel ellentétben itt minden ülőhelyben lesz IFE - érintőképernyős monitor gazdag szórakoztató tartalommal, melyet sokan hiányoltak a mostani járatokról. A gép fedélzetén itt is lesz a Wi-Fi kapcsolat. Továbbá minden üléshez tartozik majd egy USB töltő is.

A szezon első járata várhatóan május 7-én száll fel Philadelphiából és május 8-án délelőtt érkezik meg Budapestre. A járatnak továbbra is code-share partnerei a oneworld szövetségből a Finnair, és a British Airways légitársaságok.

Íme egy kis ízelítő az A330-200-as teljes fedélzetéről

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!