Európában elsőként Budapestre indított légi járatot a Shanghai Airlines!

Történelmi nap a mai a budapesti repülőtér életében, hiszen a működés során még egyszer sem kötötte össze közvetlen menetrendszerinti légi járat Budapest és Sanghaj városát. Mától ez a helyzet azonban megváltozott, hiszen Kína második legnagyobb légitársaságának számító China Eastern Airlines leányvállalata ,a Shanghai Airlines hetente három alkalommal repüli le a két város közötti több, mint 8 ezer kilométeres légvonalbeli távolságot, a legmodernebb Boeing 787-9 típusú Dreamliner repülőgépeivel, mely típusváltozattal légitársaság még korábban soha sem üzemeltetett menetrendszerinti járatot Ferihegyen. Nemcsak a gép típusa számít újnak a piacon, hanem a légitársaság neve is, hiszen a magyar főváros lett a Shanghai Airlines első európai célállomása. A légitársaság ezzel követi a korábbi Hainan Airlines hagyományát, mely kínai légitársaságként korábban szintén Budapestet választotta első európai célállomásaként. Nagy újdonság lévén a következő sorokban betekintést nyerhettek a légitársaság történetébe, szolgáltatásaiba, és a járatnyitó eseményeibe.

62053521 450083492489574 3934982726595117056 n

Ünnepélyes keretek között ma megnyitották a Budapest és Sanghaj Pudong között első közvetlen és non-stop légi járatot, melyet a kínai Shanghai Airlines nevet viselő légitársaság a China Eastern Airlines-szal közösen üzemeltet télen és nyáron is hetente három alkalommal. Bár ez hamarosan változhat, hiszen az ünnepélyes megnyitón Magyar Levente a Külgazdasági és Külügyminisztérium Miniszterhelyettese beszédében kiemelte, hogy a Kormány már dolgozik azon, hogy a járat mihamarabb sűrűbben (a korábbi első tervek szerint) hetente négy alkalommal repüljön. Erre a látottak alapján meg is lehet az esély, hiszen az utasfelvételi pultok előtt álló nagy sorok teltházra utaltak.

Az első járatot a légitársaság 2018. október 2-án átvett, B-1112 lajstromjelet viselt modern Boeing 787-9 típusú Dreamliner repülőgépe teljesítette, melyet hajnalban a szokásokhoz híven ünnepélyes tűzoltói vízsugár köszöntött. Az ultramodern utasszállító gép két nagy erejű General Electric GEnx hajtőmű hajtja, és 285 utas számára biztosít kényelmes és komfortos utazási körülményeket a több, mint 10 órás út alatt. A 285 utas négy osztályon foglalhat helyet, ami azt is jelenti hogy az Emirates után egy újabb légitársaság kínál First kabin terméket a magyar piacon 4 ülőhellyel járatonként. Business osztályon 26, Premium Economy-n 28, míg hagyományos turista osztályon 227 ülőhely várja az utasokat. A repülőgépek felszereltségét még nem nagyon láthatták nemzetközi szinten, pláne nem európai megjelenés során. A légitársaság ezen típusa eddig leginkább belföldi, ausztráliai és japán járatokat teljesített. Az első benyomások alapján luxus, kényelmes és modern környezetben vehetik igénybe az utazók ezen légi járatokat.

A gépeken repülés közben a Wi-Fi kapcsolat is elérhető, ehhez azonban repülés előtt 30 nappal a légitársaság honlapján regisztrálni szükséges. A regisztráció ingyenes hozzáférést biztosít a fedélzeti Wi-Fi-hez, ehhez azonban kapunk egy kódot is. A szolgáltatás korlátozott, hiszen csupán csak 100 regisztrációt fogadnak járatonként.

Ha a régióban számon vesszük a Sanghaj városával köttetett légi kapcsolatokat, akkor azt látjuk, hogy jelenleg csupán csak Bécs és Prága városa rendelkezik közvetlen légi járttal.

Az új járat utasfelvételének helye a B Terminálon található meg, a jegyeladást és a kiszolgálást pedig az Air China-hoz hasonlóan a Malév GH végzi.

Galéria! Katt a képre!

Menetrend

(szerda, péntek, vasárnap)

Sanghaj-Budapest

FM869 és MU869

00:40-06:00

repülési idő: 10 óra 55 perc

Budapest-Sanghaj

FM870 és MU870

12:30-05:00 (másnap)

repülési idő: 10 óra 15 perc

 

Új téren nyílt légi kapcsolat

A Magyarország és Kína közötti légi kapcsolat tegnapig csak Peking és Budapest között állt fenn. Korábban a Malév és a kínai Hainan Airlines közösen és külön is üzemeltetett menetrendszerinti járatokat a két főváros között. A Malév 2012-es februári csődjét követően a Hainan kivonult Budapestről felfüggesztve addig meglévő pekingi légi járatát a kieső tranzitforgalom miatt. A két ország gazdasági, turisztikai kapcsolatainak fejlődését ezen lépés jelentősen visszavágta, és a Magyar Kormány igyekezett mihamarabb e légi járat újraindítását mihamarabb tető alá hozni. Az Egy Övezet, Egy Út elnevezésű program keretén belül sikeres tárgyalások folytak a légi járat újraindításáért, melyet végül 2015. május elsején az állami Air China légitársaság indított újra. Napjainkban a nyári időszakban hetente négy, míg télen hetente három járat közlekedik Pekingbe.

A két ország közötti kereskedelmi és turisztikai kapcsolatok bővítése érdekében a döntéshozók és turisztikai szakemberek már évekkel ezelőtt sürgették Peking mellett az ország gazdasági központjába irányuló, új közvetlen légi járat létrehozását. Az első tárgyalások 2016. körül indultak meg. Ekkor már Sanghaj városának a neve dobogós helyen volt, azon városok között, ahová igen magas volt a potenciális utasszám egy-egy közvetlen légi járat megnyitása iránt. A Sanghaj-Budapest útvonalon ez akkor 60 ezer főt tett ki, de ezen szám napjainkra még tovább növekedhetett.

„Óriási előrelépésnek és sikernek tartjuk, hogy elindulhatott a közvetlen Sanghaj-Budapest járat, aminek a létrehozásán évek óta kitartóan dolgoztunk együtt kínai partnereinkkel és a magyar külügyminisztérium és a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetőivel. Az új járat megünneplése egyben jó alkalom arra is, hogy megköszönjük az ehhez nyújtott támogatást mind a kínai partnereinknek, mind a magyar diplomatáknak,” jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Arról is szólt, hogy az új járat az üzleti utazások és a turizmus fellendülése mellett jelentős légi teheráru szállítási kapacitást is kínál, hiszen gépenként akár 10 tonnányi értékes áru is utazhat a Dreamlinerek alsó rakterében Kína és Magyarország között

“Az új járat jelenti a légiközlekedési hidat a két város között.” mondta Tien Liu-ven, a China Eastern Airlines csoport alelnöke. Így folytatta: “Budapest nemcsak Magyarország politikai, kulturális, kereskedelmi és közlekedési központja egyben, hanem az ország legnagyobb városa is. Hasonlóképpen Sanghaj Kína legnagyobb városa, amely az “öt központ” elvén fejlődve lett a nemzetközi üzleti kapcsolatok, a pénzügyek, a kereskedelem, a légiközlekedés és a technológiai fejlesztés centruma. Sanghaj és Budapest egyébként testvérvárosi kapcsolatokat is ápol. Az új járat hozzásegít a kínai-magyar kapcsolatok további fejlesztéséhez, az együttműködés elmélyítéséhez számos területen.

Milyen légitársaság a Shanghai Airlines?

38b0e106037134d3d3fc53774e4316d6.jpg

A légitársaságot 1985-ben alapították és 2009. júniusában vonták össze a mostani anya légitársaságával a China Eastern Airlines-al. Központja nevéhez hűen Sanghaj városában található. A társaság mára már a CEA százszázalékos tulajdonában áll, de tevékenysége és márkája elkülönült az anyacégtől. A Shanghai Airlines jelenleg több mint 140 belföldi és nemzetközi járatot üzemeltet, azonban Európába a mai napig még egyetlen járatot sem teljesítettek. A célállomásai között nemzetközi szinten Ausztrália, Japán, Tajvan, Hong Kong, Macau, Szingapúr, Thaiföld és Dél-Korea városai szerepelnek. A társaság jelen van Sanghaj mindkét légikikötőjében a Pudong és a Hongqiao nemzetközi repülőtéren is. A CEA-hoz hasonlóan pedig tagja a SkyTeam szövetségnek is, mely logót a gépein is viseli.

Mit nyújt az utasoknak az új járat?

61817587_2098385783792786_7376551015996194816_n.jpg

A járatnyitást jelző city light plakátok az elmúlt hetekben Budapest utcáira is kikerültek, bár érdemi mondanivalóval nem rendelkeznek véleményem szerint, hiszen a tartalmi része olyan semmitmondó marketing szöveg. Pedig pont ez az az opció, amit mindenképp érdemes lett volna kiemelni, hogy ezen járat nem a "világ minden tájra repít el", hanem Magyarország és Kína, valamint rengeteg belföldi kínai célállomás között teremt új kapcsolatokat. Ezen felül egyetlen átszállással nyújt kapcsolatot Dél-Korea, Japán, Ausztrália, valamint Délkelet-Ázsia nagyvárosai felé Sanghaj repülőterén keresztül. Itt kiemelném azt, hogy a próbafoglalások során alig 4 órás átszállási idővel érhető el például Oszaka, Nagoja, Hong Kong, Tokió, Bangkok, Szöul városa nagyon jó árajánlatokkal. De belföldön is akadnak jó átszállási idők kicsit több, mint két órás időtartamban, például Hszian, Csengtu, Vuhan, Sencsen városai felé.

Az anyavállalat az elmúlt hetekben kibővítette kódmegosztási megállapodását a Czech Airlines-sal, így a Budapest-Prága járatokra is érvényes lett a code-share egyezmény. Vélhetően ennek köszönhetően a budapesti járatok a prágai járatok kiegészítői lesznek a jövőben és fordítva. Tehát jól megszervezhetővé válik CEA járatokkal a kínai utazók be és ki utaztatása egy Kelet-Közép-európai túra során.

További kínai járatok indulnak várhatóan még idén nyáron! Budapest kínai elosztó központ lehet.

A mai naptól élő új légi kapcsolat mellé hamarosan három újabb kínai városból is érkezhet közvetlen járat Ferihegyre. A tavalyi évben a Kínából légi úton érkező utasok száma meghaladta a 200 000 főt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Ez a szám a következő tizenkét hónapban akár 80 000 fővel is emelkedhet a még be nem jelentett, de már  engedélyezett újabb kínai légijáratoknak köszönhetően. A China Eastern Airlines már megkapta az engedélyt a Budapest-Hszian útvonalra heti 3 járatra, míg a korábban budapesti járattal rendelkező Hainan Airlines pedig a Sencsen-Hszian-Budapest és a Csunking-Budapest útvonalon rendelkezik heti 2-2 járatra jogerős engedéllyel a kínai hatóságoktól. A járatnyitást mind két társaság az augusztusi hónapra tervezte. A későbbiekben a korábbi hírek alapján viszont az sem nem kizárt, hogy Csengtu városából is érkezhet egy újabb légi járat a magyar fővárosba. Ez alapján sokan felteszik a kérdést: miért?, megéri? van utas? - mondhatnánk hogy politikai és diplomáciai kérdés leginkább egy-egy ilyen járatnyitás alapja, de emellett serkenti a légi áru forgalmat, valamint az itt és a környéken élő nagy számú kínai diaszpóra számára is kényelmes utazási lehetőséget biztosít. Továbbá opcionális lehetőség egy-egy jó áras utazásra is akár Japán, Dél-Korea, vagy Dél-Kelet Ázsia felé.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!