Visszatér Budapestre az Air Serbia!

Végül nem fapados légitársaság nyerte meg a szerbiai Nis repülőtere által tizenkettő államilag támogatott útvonalra kiírt pályázatot, hanem az Air Serbia, így a 2015. októberében bezárt belgrádi járata után újra visszatér Budapestre a szerb nemzeti légitársaság, legalább öt évre. 

5983902-photo-1455585.jpg

Júniustól újra lesz budapesti járata az Air Serbia-nak. A szerb nemzeti légitársaság azonban nem a korábban bezárt belgrádi útvonalát nyitja újra, hanem Nis városából kiépített bázisról fog hetente két járatot indítani a magyar fővárosba idén júliustól. A járatnyitás annak köszönhető, hogy az Air Serbia volt az egyetlen légitársaság, amely a Nis repülőtere által meghirdetett és az államilag 5 millió euróval támogatott pályázaton elindult.

Az Ex-Yu Aviaton értesülései szerint más fuvarozók is érdeklődtek a lehetőség iránt, ám végül ők nem pályáztak. Ezen érdeklődők közé tartozhatott a Wizz Air és a Ryanair is. A pályázati kiírás előírta, hogy a járatokat egész évben üzemeltetni szükséges, minimum heti két frekvenciával. Ez alól Tivat városa élvezett kivételt, ahová csak a nyári időszakban fognak hetente háromszor repülni az Air Serbia gépek. A megállapodás feltétele volt továbbá, hogy a Nis repülőtéren köteles a légitársaság legalább 1 darab 125 férőhelyes repülőgépet állomásoztatni és a támogatásért cserében a járatokat 5 évig üzemeltetni.

Az Air Serbia flottában jelenleg 3 típus felelne meg az előírt ülőhelyszám kritériumnak- az Airbus A319 (144 ülőhely) és A320-as (174 ülőhely) gépek, valamint a charter járatokra használt Aviolet Boeing 737-300-as (144 ülőhely) típusú repülőgépek.

A tervezett járatok menetrendje egyelőre még nem ismert, de várhatóan a szerződés véglegesítését követően hamarosan nyilvánosságra kerül. Azonban érdekes felvetni azt a tényt, mi vezetett ahhoz, hogy a döntéshozók Budapest, egy légvonalban alig több, mint 500 kilométerre lévő várost is előírták útvonalként a pályázatban. Vajon készül egy LOT code-share ezen az útvonalon? - írja hozzászólásában egy kommentelő az EX-YU oldalán. Ez azért nem lenne meglepő, hiszen az Air Serbia jelenlegi partnerségben áll a lengyelekkel, így a jövőben akár ezen járat is ráhordó szerepet kaphat LOT már meglévő és a későbbiekben induló budapesti járataira, hiszen ponint-to-point utasszám nem akkora ezen az útvonalon, ami még a támogatáshoz képest is gazdaságos üzemeltetést vonna maga után. 

Nem ismeretlen vendég Budapesten az Air Serbia!

Az Air Serbia és a korábbi jogelődje a JAT Airways már üzemeltetett korábban is menetrendszerinti járatokat Budapestre a szerb fővárosból. Az Air Serbia legútóbb 2014 márciusa és 2015 október vége között próbálkozott napi szinten közlekedő ATR típusú géppel kiszolgált járattal, ám az alacsony töltöttség miatt a megszűnés sorsára jutott. Azóta a két város között csupán heti két közvetlen járat áll fenn, melyeket a Fehérorosz Belavia légitársaság repül.

Fénykép/Forrás: EX-YU Aviation

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot