30 éves lett az EL AL budapesti járata!

A mai napon ünnepélyes flashmob tánccal és ünnepi tortával köszöntötték az EL AL Budapest-Tel Aviv járatát, mely az elmúlt héten lett 30 éves. A két város közötti első EL AL járat 1989. március 21-én indult el.

54268140_788466421523091_1358218089497362432_n.jpg

Felnőttkorba lépett az izraeli nemzeti légitársaság budapesti járata, mely az idén márciusban már 30. éve teremt közvetlen léti kapcsolatot Tel Aviv és a magyar főváros között. A budapesti EL AL járat történelméhez azonban érdemes 1988-ig visszatekinteni az archívumba, hiszen 1988. decemberében jelentették be az EL AL képviselői Budapesten, hogy charterjáratokat indítanak Budapest és Tel Aviv között, továbbá március elejétől elindítják a menetrendszerint közlekedő járataikat is hetente egy alkalommal a keddi napokon, de mint akkor kijelentették "reményeik szerint az igények nőnek, így a járataik számát is emelni tudják" - ez a kijelentés nagyon hamar be is vált, hiszen 1989. május 16-án már az első EL AL Boeing 747-200-as Jumbo Jet járatot várták Ferihegyen. A járat különlegessége a Ferihegyen ritkán látott típuson felül az volt, hogy az EL AL lett így a Boeing 747-es géptípusnak az első budapesti menetrendszerinti üzemeltetője. A nagyobb gépre történő cserét a két város közötti nem várt hatalmas érdeklődésnek köszönhettük, mind a magyar, mind az izraeli oldalról. Érdekesség, hogy a 747-es gépekkel üzemeltetett EL AL  járatokon a típushoz képest is ritkán alkalmazott igen magas számú, összesen 478 ülőhelyet tudtak biztosítani az utasok számára. A legénység 3 pilótából és 15 fős légiutaskísérő csapatból állt.

A járat sikeressége a 30 év alatt nem változott, jól mutatja ezt hogy számtalan alkalommal a járatokat korábban az EL AL Boeing 757-es és 767-es gépei is repülték, de a Jumbo Jet nagyobb 400-as változata is megfordult menetrendszerinti járatként a ferihegyi betonon 2013. április 19 és június 18. között. Az utasos Jumbo Jet járatok mellett a repülőtér számtalan alkalommal fogadta a sokak körében csak "boci cargo" gépként elhíresült áruszállító járatokat is.

Az EL AL budapesti járata Váradi János magyarországi igazgató közlése szerint a mai napig igen sikeresen működik, és újabb jelentős mérföldkő előtt állnak, hiszen a tavaly októberi UP-ról hagyományos EL AL márkára átállást követően megkezdődött a korábbi gépek belső és külső korszerűsítése is. Ennek részeként a korábbi UP gépeket az EL AL legújabb arculatának megfelelően festik át, valamint az egy osztályos 180-as székezést október 27-től újra két osztály váltja fel, hiszen ekkortól a járatokon újból elérhetővé válik 16 üléssel az üzleti (Business Class) osztály. Az üzleti osztály bevezetése mellet a meglévő Economy kabin is megújul a fedélzeten pedig Wi-Fi kapcsolat is elérhetővé válik az utasok részére.

Váradi Úr közlése szerint igen kedvezőek a foglalási adataik, annak ellenére hogy az útvonalon a fapados Wizz Air-el is fel kell venniük a versenyt. Kiemelte hogy igen erős ünnepi szezont zártak, és gépeik töltöttsége általánosan 90% felett van. Emiatt és a Business osztály bevezetése miatti Economy székcsökkenés végett, egyre több járatra szeretnék lekérni az EL AL legnagyobb keskenytörzsű típusát a Boeing 737-900-ast.

Az EL AL továbbá a 2019/2020-as téli menetrendben Budapesten a korábbi telekhez képest idén meghagyta a nyáron is közlekedő napi két járatpárját a hétfő, kedd, szerda, csütörtök és vasárnapi napokon.

Végszóként pedig még további legalább 30 ilyen sikeres évet kívánunk!

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot