A Shanghai Airlines színeiben fog Budapestre repülni a China Eastern Airlines!

A még hivatalosan be nem jelentett új közvetlen Sanghaj-Budapest légijáratról exkluzív részletekkel szolgált Magyarország Sanghaji Főkonzulátusa a napokban a Facebook oldalán. Eszerint a júniusban induló új járatot a China Eastern Airlines fogja üzemeltetni, viszont a Shanghai Airlines színeiben fog repülni Boeing 787-9 típusú Dreamliner  típusú géppel. A Shanghai Airlines a CEA egyik leányvállalataként működik és jelenleg európai járatokkal nem rendelkezik, ami azt is jelenti hogy a  magyar főváros lesz az első európai célállomás ahová menetrendszerinti járattal fognak repülni.

shanghai-airlines-first-787-9.jpg

Az elmúlt évek sok-sok utalásai után idén idén júniustól újabb kínai várossal bővül a Budapest Airport kínálta Sanghaj városának személyében. Az üzemeltető légi cég nevét a Kormány már korábban már Kínában bejelentette, azonban a hivatalos járatbejelentés és a pontos menetrend még mindig várat magára. A Kormány őszi bejelentésében azonban a China Eastern Airlines neve szerepelt, mint üzemeltető, ami valóban így lesz, de mégis kicsit máshogy.

Hogy miért is? - A járat üzemeltetésére az elmúlt hetekben kérték le a kínai hatóságoktól a jóváhagyást. Már ekkor lehetett sejteni, hogy a jóváhagyás nem egészen a CEA nevére szól, hiszen azt a Shanghai Airlines nevében nyújtották be a hatósághoz heti négy járatpár üzemeltetésére. A meglepetést azonban a Magyar Konzulátus lőtte le, hiszen Facebook posztjukban tették közzé a pontos részleteket az induló járatról. Eszerint:

"A China Eastern légitársaság 2019 júniusától heti négy alkalommal üzemeltet közvetlen járatot Budapest és Sanghaj között, Shanghai Airlines festésű, új típusú Boeing 787 Dreamliner gépekkel. A jegyértékesítés várhatóan február-márciustól veszi kezdetét"

 

Tehát a CEA az eddig megszokott európai járataitól eltérően itt nem a saját, hanem a leányvállalatának legújabb t Dreamliner típusú gépeivel fogja teljesíteni a járatokat, melyre a jegyeket majd a CEA weboldalán lehet elérni.

Korábban a CEA prágai képviselete a Budapest Airport workshopján is megjelent az új összeköttetés népszerűsítése érdekében, ahol még Airbus A330-as géptípusról számoltak be az érdeklődőknek. Ezen típus teljesíti jelenleg a cég prágai járatait is.

A géptípussal a magyar utasok is nyernek hiszen egy igen fiatal és modern géppel repülhetik majd le a hosszú utat a két város között. Az új járat várhatóan biztosítja majd, hogy a CEA Sanghajból kiinduló hálózatán keresztül több száz más úti cél felé folytassák útjukat a Budapestről induló utasok.

A Dreamliner gépeken összesen 285 férőhely lesz, négy osztályos elrendezésben. A First osztályon 4, a Business osztályon 26, a Premium Economy osztályon 28, míg a sima Economy osztályon 227 ülőhely várja majd az utasokat.

Boeing 787 Budapesten

A nyári járatnyitásig jelenleg a LOT az egyetlen olyan légitársaság, mely a Dreamliner géptípus kisebb (8-as) változatát használja menetrendszerinti amerikai járatainak teljesítéséhez a budapesti légikikötőben.

Versenytársat kap a már meglévő Air China járat

Budapest és Kína között 2015. május 1-jén indult újra három év kihagyást követően a légi forgalom az Air China járatának köszönhetően. Az állami légitársaság a Peking-Minszk-Budapest-Peking útvonalon indította el hetente négyszer közlekedő járatait, Airbus A330-200 típusú gépeivel, melyet a mai napig működtet. A téli időszakban a járat csak heti három alkalommal közlekedik. Az elmúlt években kormányzati szinten már téma volt a járat minszki leszállásának az elhagyása (mely közel 1,5 órás plusz utazási időt jelent), de ez a következő téli menetrendig sem valósult még meg a menetrend szerint.

Mit kell tudni a Shanghai Airlines-ról?

A légitársaságot 1985-ben alapították és 2009. júniusában vonták össze a China Eastern Airlines-szal. Központja nevéhez hűen Sanghajban található. A társaság mára már a CEA 100%-kos tulajdonában áll, de tevékenysége és márkája elkülönült. A Shanghai Airlines több mint 140 belföldi és nemzetközi járatokat is üzemeltet, azonban Európába jelenleg még egyetlen járatot sem teljesítenek. A célállomásai között nemzetközi szinten Ausztrália, Japán, Tajvan, Hong Kong, Macau, Szingapúr, Thaiföld és Dél-Korea városai szerepelnek. A légitársaság jelen van Sanghaj mindkét légikikötőjében a Pudong és a Hongqiao nemzetközi repülőtéren is. A CEA-hoz hasonlóan pedig tagja a  SkyTeam szövetségnek is. 

Egy kis ízelítő az vadiúj gép fedélzetéről:

Flottáját Boeing repülőgép típusok alkotják, melyek között a legújabb a budapesti járaton is bevetni kívánt Boeing 787-9-es típusú Dreamliner gépek. Ez a légitársaság egyetlen szélestörzsű géptípusa, melyből jelenleg 3 teljesít aktív szolgálatot és további hét darab bővíti majd a flottát az elkövetkező időszakban. A három gép tavaly szeptemberben érkezett a társasághoz.

További keleti bővítés várható!

Iparági információk szerint a keleti bővítés nem áll meg Sanghaj várrosánál, hiszen várhatóan idén bejelenthetik még a Budapest-Szöul közötti légi járatot is, valamint további újabb kínai járat indulhat Csunking (Chongqing) felé városa felé is, melyről több részlet egyelőre még nem ismert.

Fénykép: airlinerwatch

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!