Kimagasló eredményeket ér el a légi teherszállítás Budapesten!

A cargo mellett az utas és a gépmozgások száma is átlag feletti növekedést mutat

Minden eddiginél jobban teljesít a légi teheráruszállítás a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren: idén októberben első alkalommal haladta meg a cargo mennyisége a havi 13 000 tonnát. A jelek szerint a Budapest Airport a lehető legjobb ütemben kezdett bele idén szeptemberben az új légi teheráru kezelő központ, a Cargo City építésébe. A cargo szektor mellett az utasforgalom és a gépmozgások száma is kiemelkedő eredményeket produkál, melynek köszönhetően nagyon nagy a valószínűsége hogy az idei évet már 15 milliós utasforgalmú reptérként zárja a Budapest Airport.

cargo_photo_with_cc.jpg

Nem kevesebb, mint 22,9 %-kal haladta meg az idei október havi cargo-forgalom az egy évvel ezelőtti számokat. Összesen 13 313 tonna teherárut kezeltek a budapesti repülőtéren, amiből a repülőgép-fedélzeti áru mennyisége 9 205 tonna volt. Ez eddig minden idők legforgalmasabb hónapja a ferihegyi repülőtéren. Az év eleje óta 120 603 tonna volt a cargo-szektor teljesítménye, de a tizenkét havi számok még ennél is jobbak: a tavalyi év októbere óta immár 144 017 tonnányi áru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

A konkrét számoknál talán még fontosabb, hogy a növekedés mögött a magyar gazdaság kiemelkedően jól sikerült 3. negyedévi teljesítményét is kell keresni, a nemzetközi piacokra termelő magyar sikerágazatok hagyományosan jelentős kapacitásokat kötnek le a légi teheráru szállításban, ahol kis tömegű, de nagy értékű termékeket kell gyorsan és biztonságosan teríteni a világpiacon. Ezek közé tartoznak a különleges szállítási körülményeket megkívánó gyógyszerészeti termékek, a hazai elektronikai ipar valamint a járműipari alkatrész beszállítók küldeményei. A hagyományos cargo-légitársaságok mellett az idén nyáron egyszerre négy transzatlanti járat is az észak-amerikai piacokkal kötötte össze a magyar gazdaságot, hiszen egyszerre lehetett elérni New Yorkot, Torontót, Chicagót és Philadelphiát is. Az ezekbe a városokba közlekedő utasszállító repülőgépek alsó rakterében járatonként akár 10-12 tonna áru is útra kelhetett az utasok poggyászai mellett.

Sőt a belly cargo bővülés a következő évben újabb lendületet kaphat Ázsia felől, hiszen a meglévő pekingi Air China járat mellé júniustól érkezik a China Eastern Airlines, melynek Airbus A330-as repülőgépei fognak jelentős cargo kapacitás nyújtani a hazai, valamint környéki és a Távol-keleti cégek számára. 

cargo_numbers_at_bud_hun.jpg

Nagyon nagy öröm a számunkra, hogy egyre több partnerünk veszi igénybe a Budapest Airport és a nagy speditőr cégek budapesti szolgáltatásait a légi teheráru szállítás területén. Különösen figyelemre méltó, hogy az idei évben a cargo-forgalom még a rendkívül dinamikus utasforgalmi növekedést is meghaladva 16,3 %-kal bővült Ferihegyen.” – jelentette ki René Droese a Budapest Airport ingatlan és cargo üzletág-igazgatója.

Kossuth József, a Budapest Airport cargo üzletág-vezetője hozzátette: „Jövő ilyenkor már a korszerű Cargo City területén tudjuk fogadni a kifejezetten légi teheráru szállításra szakosodott partnereink is, mint amilyenek a Cargolux, a Turkish Cargo, a Qatar Airways Cargo, az orosz AirBridgeCargo vagy az azerbajdzsáni hátterű Silkway Airlines gépei.”

A Budapest Airport idén szeptemberben kezdte meg a Cargo City névre keresztelt árukezelő központ építését a 2A Terminálhoz közeli részeken, Vecsés határában. A mintegy 10 milliárd forintos (32,6 millió eurós) saját erős beruházásban elsőként egy 20 000 négyzetméteres korszerű logisztikai raktárt, a hozzá kapcsolódó irodai központot, valamint egy 32 000 négyzetméteres beton előteret építenek, amelyen egyszerre két Boeing 747-8F típusú óriás teherszállító repülőgépet lehet párhuzamosan kiszolgálni. A beruházás várhatóan jövő év második felére készül el.

Utasforgalomban beérhet a 15 millió

Ez év októberében több mint 1 millió 340 ezer érkező és induló utast fogadott a repülőtér, mely a tavalyi adatokhoz képest továbbra is két számjegyű növekedést jelent (+12,6%). Az éves adatok alapján Ferihegyen október végéig több mint 12 millió 650 ezer utas fordult meg.

Ahhoz hogy a repülőtér elérje a 15 milliós határt, a hátralévő két hónap során több mint 2 millió 340 ezer utast kell regisztrálni. Ha ezt a visszalévő két hónapra vetítjük akkor kb. 1,2 milliós utasforgalmat kell produkálnia a repülőtérnek a novemberi és decemberi hónap során, ami nem lehetetlen, hiszen a tavalyi évben mind két hónapban 1 millió fő feletti utasszámot mértek. A Budapest Airport legfrissebb előrejelzésében 14,86 millió utassal számol erre az évre vonatkozóan ( várhatóan +13,5% 2017-hez képest).

Gépmozgások

A növekvő forgalom és az új járatok miatt a téli időszakban is magas a le és felszállások száma. Októberben 10.240 le és felszállást regisztráltak (+11,4%)

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!