Hamarosan beköszönt a téli menetrend!

Bár a legmelegebb napokat vészeljük át, a Budapest Airport legújabb közleményében már a közelgő téli menetrendi időszak újdonságaira hívja fel a figyelmet, mely menetrendi időszak közel 2 hónap múlva, október 28-tól lép életbe.  A következő sorokban a repülőtér közleményénél egy kicsit részletesebben tekinthetjük át, hogy milyen változásokra is számíthatnak az utasok.

2018_07_10_bud_legifotok-107.jpg

Még javában tart a nyár, de már most a 2018-as téli menetrendben induló új járatok egész sorát jelentheti be a Budapest Airport: október végén indul a Wizz Air doncasteri járata, novembertől pedig a magyar érdekeltségű légitársaság új izraeli útvonalát köszönthetjük. Jön az easyJet két új angliai desztinációja is: Manchester és London Southend, februártól pedig a LOT lengyel légitársaság szállítja az utasokat London jelentős üzleti központjába. Ezen felül érkezik a Joon és visszatér a régen várt hagyományos EL AL járat is, valamint a Ryanair elindítja Marseille és Ammán járatait.

A Wizz Air az elmúlt héten hosszú idő után két új járatot jelentett be (vélhetően a bécsi bázis fejlesztése fontosabb Budapestnél), de három korábban a téli időszakra is tervezett járatára „lakatot” tesz. Így az új Doncaster/Sheffield és Eliat/Ovda járatok mellett „ideiglenesen szünetel” a nizzai, a bordeaux-i és a bergeni járat. Ezek láttán mondhatjuk, hogy nem hogy nyertünk két járatot, hanem hármat el is vesztettünk. Bár a Wizz ezen útvonalak szezonálissá tételét piaci és keresleti okokkal indokolja, sokak szerint jól mentek ezen járatok, főleg annak a fényében, hogy Bordeaux személyében egy korábban toplistás kiszolgálatlan útvonalat tudhatunk be.

A Ryanair a mostani állapotok szerint két új járatot indít és egyetlen egy járatát sem szünteti meg. Az ír fapados két nagyon várt útvonallal örvendezteti meg az utazókat, mégpedig Ammán és Marseille városával. Ammán városával utoljára még a Malév időszakban volt közvetlen összeköttetése a budapesti légikikötőnek

A fapadosok téli járatfejlesztésébe az angol easyJet is aktívan bekapcsolódik az idei évben. Az easy két olyan angolai útvonalon indít járatot ahol már más légitársaság is kínál közvetlen összeköttetést, így Manchester esetében a Ryanair és a Jet2.com párossal, míg Southend esetében a Flybe-vel veheti fel a versenyt, mely várhatóan alacsonyabb jegyárakhoz vezethet e célállomásokon. A manchesteri útvonal járatnapjain a Jet2.com is indít járatokat, míg London esetében a járatok nem esnek egybe a Flybe járatnapjaival.

Újdonság még idén télen, hogy megmarad a korábban szezonálisan közlekedő Vueling járat, mely hetente három alkalommal fog közlekedni Budapest és Barcelona között.

Hagyományos fuvarozók

A Budapest-London útvonalon tovább bővül a kínálat a téli menetrendben: 2019. február 18-án indul a LOT lengyel légitársaság London City repülőterére közlekedő járata. A légitársaság újonnan vásárolt Embraer 190-es repülőgépei vasárnap kivételével minden nap két alkalommal szállítja az utasokat a brit főváros pénzügyi és üzleti központjához, a City-hez legközelebb fekvő repülőterére, menetrendjével kiváló alternatívát kínálva akár az egynapos üzleti útra indulóknak.

Új légitársaságként jelenik meg Budapesten az Air France leányvállalata a Joon, mely a téli menetrend életbe lépésének első napjával váltja le az Air France járatokat Ferihegyen. Bár az Air France szerint az útvonal ezzel nem kerül fapadosításra, hiszen a Joon is ugyanazon szolgáltatásokat fogja nyújtani amit eddig az utasok megszokhattak az Air France-tól, azonban e kommunikáció inkább PR-nak tűnik. Azonban valljuk be, hogy mégis presztízsveszteségnek számít az Air France márka budapesti „kivonulása” és annak helyébe egy fapadosok ellen létrehozott, kicsit túlzóan a modern-hipszer trendi korszakot követő légitársaság beállítása, mely inkább tűnik fapadosításnak és a költségek csökkentésének, mint sem a szolgáltatási színvonal emelésének.

Az új, de visszatérő légitársaságok csoportjába az EL AL került be az idén télen, hiszen a low-cost légitársaságok ellen bevetni kívánt UP márka „bukása” után úgy tűnik, végre minden visszatér a régi kerékvágásba, hiszen újra EL AL színben és szolgáltatási színvonalban fognak a járatok Budapest és Tel-Aviv között repülni. Utoljára 2014. március végén volt hagyományos EL AL járat Budapesten, amit az UP by EL AL márkanév alatt futó, diszkont modellben működő leányvállalat vett át.

A Qatar Airways az augusztus 1-jén bevezetett napi szélestörzsű járatát a téli időszakban is meghagyja, így továbbra is naponta fognak az Airbus A330-as gépek Budapest és Doha között repülni.

Korábban hír volt róla, hogy a Royal Air Maroc is járatot indíthat az ősz, esetleg tél során Budapestre, de erről egyelőre bővebben nem lehet tudni.

Nagy öröm számunkra, hogy az új desztinációk mellett a budapesti hálózatban már jelen lévő úticélokba is indíthatunk új járatokat a téli menetrendben. Az egyes útvonalakon elérhető egyre szélesebb kínálattal kétségkívül mindenki jól jár; a légitársaságok, az utasok és a repülőtér is” – mondta Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője, aki azt is kiemelte: az Egyesült Királyságba induló széles járatkínálatra a korábbi évek tapasztalatai alapján bőven lesz kereslet a jövőben is.

Új járatok

Wizz Air:

Doncaster/Sheffield október 29-től hetente 3x

Eliat/Ovda november 9-től hetente 2x

Ryanair:

Ammán október 28-tól hetente 2x

Marseille október 30-tól hetente 2x

easyJet

Manchester november 5-től hetente 2x

London-Southend november 2-től hetente 2x

LOT

London-City Airport 2019. február 19-től hetente 12x

Fénykép: Budapest Airport

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!