Elkerüli Budapestet a Thai Air Asia X európai járatnyitása!
Nem nagyon lehet Budapest-Bangkok légi járatra számítani az elkövetkező években, hiszen a legnagyobb esélyesnek kiáltott Thai Air Asia X első európai járatai Budapest helyett Bécsben, Prágában és Stockholmban fognak leszállni 2019-től.
Az Air Asia csoport vezetője Tony Fernandes a Reutersnek adott interjújában már konkrét városnevekkel együtt említette meg a hosszútávú fapados járatokra specializálódott Air Asia X újrainduló európai járatait, melyeket a cég Thai leányvállalata indíthat el a jövő év során. A korábbi lehetséges útvonalak között Varsó, Budapest, Prága, Bécs és Zágráb szerepelt. Ezek közül most a légitársaság a tervek szerint Bécsbe, Prágába és Stockholmba indít majd járatokat, még nem ismert időpontban. Ennek érdekében a Thai részleghez két újabb bérelt A330-as gép érkezik, amivel a tervek szerint ezeket a járatokat is teljesíteni fogják.
Bécs megjelenése ebből a szempontból azért érdekes, hiszen a repülőtéren már most három (Austrian, EVA Air, Thai Airways) légitársaság rendelkezik közvetlen bangkoki járattal (a Thai Airways téltől már naponta fog repülni), de ezek a társaságok nem az Air Asia X által használt Don Mueang nemzetközi repülőtérre repülnek, hanem a központi Suvarnabhumi Airport-ra. Másfelől arra a következtetésre lehet jutni, hogy a bécsi útvonal elindítása nagyban köszönhető a repülőtéren most zajló „fapados forradalomnak” melyből szinte az összes európai low-cost fuvarozó ki akarja venni a részét, így járatot indít, vagy bázist létesít a bécsi repülőtéren.
Nagyon keresett célállomás Thaiföld a réigóban!
Budapest, Varsó és Prága repülőtereinek TOP kiszolgálatlan útvonalait tartalmazó listák mindegyikén ott szerepel Bangkok neve. Ez is jól mutatja, hogy mekkora potenciális piacot ad e régió. korábban Mr Tassapon (a Thai Air Asia X vezetője) hangoztatta, hogy Kelet-Európában jelen van egy nagy, de kielégítetlen kereslet a közvetlen thaiföldi repülő járatok iránt.
Bukás a Budapest Airport számára?
Úgy tudni a Budapest Airport nagyon lobbizott a jártért, még maga a vezérigazgató Jost Lammers is személyes látogatást tett a bangkoki légitársaságnál, melyről egy interjúban számolt be. Akkor így nyilatkozott a látogatásáról: „éppen Bangkokban és Szingapúrban voltam, és ellátogattunk olyan ottani légitársaságok vállalati központjaiba, amelyek hamarosan Budapestet is felveszi a hálózatukba....."
A budapesti repülőtér jövőbeli stratégiája között szerepel a hosszútávú fapados járatok Budapestre csábítása, melyre jelentős piaci kereslet mutatkozik itthon.
Utoljára a Malév idején volt non-stop, közvetlen bangkoki járat
Budapest és Bangkok között 2008. március végén repült útóljára a Malév, Boeing 767-es szélestörzsű repülőgépeivel. 1996. és 2001. között menetrendszerint, majd 2001. és 2005. között charter Malév járatok közlekedtek a thai fővárosba. 2005. december 2-től 2008-ig a magas kereslet végett ismét újraindultak a menetrendszerinti járatok hetente 3 alkalommal.
Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!
Fénykép: anna.aero