Prágai járat indítását tervezi a China Airlines

china-airlines.jpgTajvan nemzeti légitársasága fontolóra vette, hogy tovább bővíti európai jelenlétét melynek további célállomásai Prága és Milánó városai lehetnek - olvasható a China Times szeptember 28-i kiadásában.

Újabb ázsiai útvonal kerülhet a régióban Prágához mégpedig a Tajvan fővárosának számító Tajpej. A China Airlines elnöke, Ho Nuan-hsuan egy interjúban elmondta, hogy a légitársaság európai járatainak LF-je (load factor) folyamatosan növekszik olyannyira, hogy a római és az amszterdami járatuk LF-je már a 90%-ot is meghaladta az elmúlt időszakban. Ennek okán a légitársaságnál jelenleg megfontolás alatt van, hogy a meglévő római és bécsi járatukat kiterjesztve új járatokat indítsanak Prágába és Milánóba.

Az előbb két város mellett a China Airlines Európában közvetlen személyszállító járatokkal közlekedik Bécs (hozzánk legközelebb), Frankfurt és London repülőtereire. A légitársaság cargo, azaz áruszállítási divíziója viszont már régóta megvetette lábát a prágai repülőtéren, hiszen Boeing 747-400F tehergépük állandó vendég Prágában.

747uvod.jpg

A China Airlines 747-es teherszállító repülőgépe gyakori vendég Prágában

Fénykép: fotodoprava

Egy a napokban megjelent sajtócikk alapján Prága már most kiemelkedő helyet foglal nem csak a régióban, hanem Nyugat-Európában is, hiszen a közvetlen kínai járatok számát tekintve simán versenybe szállhat a nagy HUB repülőterekkel is, hiszen a prágai légikikötőben jelenleg 3 nagy kínai légitársaság is jelen van, ennek köszönhetően 4 kínai városból érhető el Prága légi úton. Ez a szám viszont tovább nőhet, hiszen a tervek szerint a jövő év közepére, már 6 kínai városra növekedne az elérhető célállomások száma.

Csehek élmezőnybe, magyarok lemaradva

A Csehek az elmúlt években nagyon sokat tettek azért, hogy a prágai Vaclav Havel Nemzetközi Repülőtér váljon a régió kínai járatainak elosztó központjává. Mint ahogy a cikk említi "a Cseh Köztársaság felkészült arra, hogy kihasználja a növekvő számú kínai utazók lehetőségeit"- ennek elsődleges lépése az hogy megpróbálnak minél több kínai várossal közvetlen légikapcsolatot kiépíteni. Míg mi magyarok, hiába a "Keleti-Nyitás" eddig nem sok jelét érezhetjük a légiközlekedés területén, hiszen a mai napig is csak ígéretek hangztak el a további kínai járatokkal kapcsolatban. Budapesten jelenleg csak az állami Air China légitársaság van jelen egyetlen járatával Pekingből, mely az eltelt több, mint két év során valami ok folytán mégsem akart leválni Minszkről, és úgy tűnik ez jövőre se fog megtörténni, holott pont ez a 1,5 órás kitérő az ami nem igazán lehet vonzó egy utazó számára, és a járatot inkább Budapest tölti, mint Minszk. Az eltelt 2,5 évben még a géptípuson sem történt változás, két rendkívüli alkalmat kivéve amikor a légitársaság 777-es és 747-es repülőgépet küldött Budapestre.

A turizmus.com oldalán tavaly októberben jelent meg az Air China járatával kapcsolatba egy érdekes kérdés, melyet az akkori turizmusért felelős kormánybiztos Bienerth Gusztáv válaszolt meg.

A magyar beutaztatók régi panasza, hogy a Peking-Minszk-Budapest járat elindítása nem oldotta fel kielégítően a közvetlen légi kapcsolat hiányát. Téma volt ez a tárgyalásokon?

"Tudjuk, hogy javítanunk kell a légi kapcsolatainkon. Mondjuk ki, Peking és Budapest között gyakorlatilag nincs közvetlen járat, mert sem a szabadidős turisták, sem az üzleti utazók nem szeretik az Air China járatát, amely, a két főváros között leszáll Minszkben. Reméljük, hogy a kínai légitársaság vezetői megértették igényünket, s a jövőben máshogyan oldják meg Fehéroroszország elérését. Legalább ilyen fontos, hogy a hatalmas ország déli, dél-nyugati tartományaiból és városaiból is induljon közvetlen járat Budapestre. A légügyi megállapodás szerint, jelenleg egyetlen légitársaság repülhet csak a két ország között, de, ha az Air China-val nem jutunk dűlőre, akkor kezdeményezni fogjuk a légügyi megállapodás módosítását."

Azóta viszont a légügyi egyezmény megváltozott, ennek értelmében pedig a két ország között már bárki indíthat közvetlen járatot. Érdemi bejelentés azonban a mai napig nem történt ezzel kapcsolatban, de korábban számtalan alkalommal megjelentek hírek egy újabb kínai járattal kapcsolatban, mely várhatóan Shanghaj városát kötheti össze Budapesttel. Ez az az járat feltételezhetően melynek bejelentése a "levegőben lóg". A lehetséges üzemeltető várhatóan a shanghaji központú China Eastern Airlines lehet, hiszen a légitársaságnál korábban számtalan alkalommal járat Kormány delegáció a közvetlen légikapcsolat megteremtése érdekében.

Az Eastern mellett a nemzetközi légiközlekedési sajtóban a China Southern esetleges budapesti megjelenése is hírt kapott, mely alapján megjelent, hogy erősíteni kívánja piaci jelenlétét a több mint 3 millió lakosú, Kína nyugati tartományában található Ürümcsi (Ürümqi) városának repülőterén. Ennek részeként a China Southern növelné az itt állomásozó flottája nagyságát, és új hosszútávú járatokat is indítana olyan városokba, mint Budapest, Bécs és London.

Kína és Magyarország között a tavalyi évben légi úton közel 174 000 utas érkezett, melyből 60 ezer az Air China budapesti járatát választotta.

Borítókép: .travelvivi

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!