Elhárult egy jelentős akadály a Thai Air Asia X budapesti járatnyitásával kapcsolatban!

thai-airasia-4.jpgJelentős akadály hárult el a Thai Air Asia X előtt, mely eddig a cég nemzetközi terjeszkedését korlátozta, hiszen az ICAO "fekete listájáról" még nem hivatalosan, de lekerült Thaiföld neve.

Jelentősen előre lendítheti egy Budapest-Bangkok, Varsó-Bangkok, és Prága-Bangkok menetrendszerinti járatindítást az ICAO jelenleg még nem hivatalos döntése, mely alapján a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet megszüntette a vörös zászló jelölést az ország ellen. A friss hírt a Thaiföldi Polgári Légiközlekedési Hatóság (CAAT) osztotta meg Facebook oldalán.

Az ICAO 2015. elején sorolta az országot a vörös kategóriába, mindezt azok után, hogy a nemzetközi szervezet számos ellenőrzésén súlyos biztonsági aggályok merültek fel, különösen az új légiközlekedési tanúsítványok odaítélésével kapcsolatos folyamatok körül. Thaiföldi médiában a CAAT igazgatója, Chula Sukmanop azt állította, hogy szeptember végén az ICAO tisztviselői áttekintették az ország megújított szabályozási rendszerét, és jóváhagytak 33 olyan intézkedést, amelyeket a biztonság és más kérdések kezelésére tér ki.

A most bejelentett szigor feloldása fellendítheti a thai légiközlekedési piacot, hiszen új tengerentúli útvonalak nyílhatnak meg, köztük olyan is mely a magyar fővárost kötné össze Bangkok városával, hiszen az Thai Air Asia X már korábban is érdekelt volt a budapesti járatnyitással kapcsolatban. Tassapon Bijleveld a Thai Air Asia X igazgatója korábban elmondta, hogy amennyiben feloldják a tilalmat, úgy tovább bővítik a cég járathálózatát, azonban konkrét célállomásokat nem nevezett meg, de hivatkozott Magyarország, Horvátország, Ausztria, Csehország, és Lengyelország városaira mint jövőbeli lehetőségre. Az útvonalhálózat bővítése mellett pedig további 3-4 darab szélestörzsű Airbus A330-as repülőgéppel is bővítenék a Thai Air Asia X flottát, hogy megfelelő mennyiségű repülőgéppel ki tudják szolgálni a feloldásnak köszönhetően újonnan nyíló légi útvonalaikat.

Budapest, Varsó és Prága repülőtereinek TOP kiszolgálatlan útvonalait tartalmazó listák mindegyikén ott szerepel Bangkok neve. Ez is jól mutatja, hogy mekkora potenciális piacot ad ezen régió. Ez az amit az Air Asia X vezetői is látják hiszen korábban Mr Tassapon hangoztatta, hogy Kelet-Európában jelen van egy nagy, de kielégítetlen kereslet a közvetlen thaiföldi repülő járatok iránt.

Budapest és Bangkok között 2008. március végén repült útóljára a Malév, Boeing 767-es szélestörzsű repülőgépeivel. 1996. és 2001. között menetrendszerint, majd 2001. és 2005. között charter Malév járatok közlekedtek a thai fővárosba. 2005. december 2-től 2008-ig a magas kereslet végett ismét újraindultak a menetrendszerinti járatok hetente 3 alkalommal.

A Budapest Airport nyitott a hosszútávú fapadosok fogadására

A budapesti repülőtér vezérigazgatójával a Routes World konferencia előtt készült interjúból kiderül, hogy a repülőtér stratégiájában a hosszútávú low-cost járatok Budapestre csábítása is szerepel, hiszen jelenleg Magyarországon ez is egy jelentős piaci potenciál, hiszen nincs versenytárs e téren a piacon. - Ezek szerint ha minden jól alakul az elkövetkező években megjelenhet Budapesten a sokat emlegetett Air Asia X mellett a szingapúri Scoot, vagy akár a Norwegian hosszútávú járatai is.

Forrás: FlightGlobal

Fénykép: anna.aero

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!