Új hosszútávú útvonalakat hozhat Budapestnek a World Routes Forum

000001895_bud-stand_abu_dhabi_jpg_jpg_maxi.jpgSzeptember 23. és 26. között Barcelona ad otthont a világ egyik legjelentősebb légiközlekedési fórumának a World Routes fórumának, ahol a világ minden tájáról érkező járatfejlesztési szakemberek, légitársaságok és repülőterek képviselő találkoznak, hogy megvitassák a jövőbeli új potenciális útvonalakat, stratégiákat, valamint az útvonal fejlesztési terveket. Az idén 23. alkalommal megrendezett eseményen néhány magyar résztvevő neve is feltűnik úgy, mint a Budapest Airport, a Wizz Air, és a Hungarocontrol. Reméljük a fórum után minél több új buapesti útvonal bejelentésről hallhatunk, főleg úgy, hogy a Budapest Airport "bevásárlólistáján" rengeteg potenciális útvonal hever kihasználatlanul. Hogy melyek ezek ide kattintva megismerheted.

Csaknem 700 repülőtér, 300 légitársaság és közel 3000 delegáció a világ 110 országából röviden ezekkel a számokkal lehet rekonstruálni, milyen jelentős esemény is közeleg a héten a légiközlekedés világában. A World Rotes igazán nagy lehetőség a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtért képviselő delegációnak is, hiszen itt lehetőség nyílik a "face-to-face" beszélgetések során rengeteg légitársasággal eredményes üzletet kötni, ami új járatokat hozhat a budapesti légikikötő számára az elkövetkező évben/években.

A budapesti repülőtér az Unió fővárasainak egyik leggyorsabban növekvő repülőtere utasforgalom szempontjából. Bár az elmúlt hónapokban Prága és Varsó is Budapest feletti %-os növekedést produkált, Budapesten az átlagos havi utasforgalmi növekedés 14%-os szintet éri el, ami kétszerese az EU-ACI átlagnak. A repülőtér várhatóan idén még jelentősebb forgalmi növekedést tudhat magáénak, hiszen év végére az utasforgalom meghaladhatja a 13 millió főt. Az elmúlt 8 hónap adatai alapján jelenleg 8.634.934 főnél állunk. Ebben az évben csaknem 26 új járatot kínálnak a légitársaságok Budapesten. Azonban 2018. még inkább vízválasztó év lesz, hiszen visszatérnek az amerikai járatok, rögtön három. A LOT májustól közvetlen járattal köti össze Budapestről hetente kétszer Chicago, hetente négyszer New York JFK városát, az Air Canada Rouge napi járattal közlekedik a legforgalmasabb nyári időszakban, az American Airlines pedig szezonálisan közlekedő napi járatot indít Philadelphiába, ezzel kiváló csatlakozási lehetőséget nyújt a Philadelphiai HUB repülőtéren lévő 160 amerikai, kanadai, karib-szigeteki és latin-amerikai útvonal felé. Azonban az év még tartogathat meglepetés és ha minden igaz hamarosan Shanghai felé is közvetlen járattal utazhatunk, hiszen a két ország között módosították a légügyi egyezményt, és így már több kínai légitársaság előtt megnyílt az út hogy budapesti járatot indítson.

Az eseménnyel kapcsolatban az eTurboNews-nak nyilatkozó Jost Lammers a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta: "Budapest jelenléte az ilyen jellegű fórumokon fontos a repülőterünk folyamatos növekedésének és továbbfejlesztésének érdekében. A BUD csapat célja Barcelonába, hogy ösztönözze a légitársaságokat a budapesti járatindításra, és repülőtér, valamint az ország sikerének részév részévé tegyék a Budapest mellett döntő új partnereket."

A vezérigazgató beszédében említette, hogy Budapesten virágoznak a fejlesztési lehetőségek. A BUD Légiforgalmi Fejlesztési Csoportjának célja a World Routes Fórumon, hogy kihasználják a kiaknázatlan lehetőségeket, bővítse a meglévő járatok frekvenciáját, valamint hogy a jelenleg a térképen csak úgynevezett fehér foltként szereplő, potenciális utasszámmal rendelkező, de Budapestről közvetlen járattal el nem érhető célállomások és a magyar főváros között mihamarabb közvetlen összeköttetés alakuljon ki. Ezek között olyan országok vannak, mint Kína, India, Afrika, és az USA keleti partja (szerk.: itt ez a nyugati akart szerintem lenni, hiszen távlati cél, hogy a LOT Los Angeles-be is repüljön Budapestről). A vezérigazgató továbbá megemlítette, hogy stratégiájukban a hosszútávú low-cost járatok Budapestre csábítása is szerepel, hiszen jelenleg Magyarországon ez is egy jelentős piaci potenciál, hiszen nincs versenytárs e téren a piacon. - Ezek szerint ha minden jól alakul az elkövetkező években megjelenhet Budapesten a sokat emlegetett Air Asia X, esetleg meglepetésként a szingapúri Scoot, vagy akár a Norwegian hosszútávú járatai is.

Borítókép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!