Egyre több, és több nagygép száll le Ferihegyen

A budapesti repülőtér történetének legforgalmasabb hónapja lehet az idei júliusi

dcn-t2a-arrivals_1.jpgAz elkövetkező napokban a budapesti repülőtér a történetének eddigi legnagyobb utasforgalmi embertömegével néz szembe, hiszen naponta dőlnek meg az eddigi rekordnak számító napi utasforgalmi adatok. Az előjelek alapján az idei júliusi hónap lesz a Budapest Airport fennállása óta az eddigi legforgalmasabb hónap. És mindez minek köszönhető? Nemcsak a nyaralás végett külföldre utazó magyar utasok nagy száma, hanem az országban egyszerre játszódó sportesemények, és az O.Z.O,R.A. fesztivál is igen sok utassal emeli meg az e havi és napi adatokat. Mindemellett a repülőtér cargoforgalma is kimagasló teljesítményt nyújt köszönhetően az úgynevezett "boci cargo" szállítmányoknak, melyből egy ma is elindult Doha felé.

Zsúfoltak lehetnek az elkövetkező napokban a kettes terminál utasforgalmi épületei, hiszen majdnem egyszerre ért véget három nagy nemzetközi sportesemény (FINA, Forma 1, EYOF-Európiai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál) az országban. Az események nemzetközi részvevői, kísérőik és szakmai stábjuk a napokban fogják elhagyni az országot. Nagy részük a budapesti repülőtéren keresztül fog utazni, emiatt folyamatosan "csúcson pörög" a ferihegyi repülőtér.

Sorra dőlnek meg a napi utasszám rekordok! - közel 50 ezer utas/nap

Vasárnap nem kevesebb, mint 189 érkező és 191 induló repülőgép valamint összesen 49 280 utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami igazi napi forgalmi csúcsnak számított. Éppen a kiemelten fontos nemzetközi események miatt cseppet sem lazítottak a repülőtéri biztonsági ellenőrzéseken, a repülőtér forgalmában mégsem történt komolyabb fennakadás. A különböző repülőtéri szolgálatok és szervezetek szoros együttműködésének köszönhetően még a délután 16.00 és este 19.00 óra közötti időben is időben tudtak elstartolni a gépek, pedig ekkor távoztak sorban egymás után a Forma-1-es pilóták, a versenyzői csapatok és a szponzorok magángépei is.  A repülőtér 2A és 2B terminálján valamennyi utasbiztonsági soron teljes létszámmal várták az induló utasok rohamát, a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság megerősített járőrökkel felügyelt a légikikötő rendjére és a közúti előtér forgalmára.

Mindent és mindenkit mozgósítottunk ezekben a napokban, hogy a budapesti repülőtér gördülékenyen működhessen, a repülőtér, a légitársaságok, a földi kiszolgálók és a hatóságok közötti szoros együttműködésnek köszönhetőn nem volt komolyabb fennakadás az induló utasok kiszolgálásában. Ezúton is szeretném köszönetemet kifejezni a repülőtéri kollégáknak a nagyszerű teljesítményért!” mondta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója. Azt is hangsúlyozta, hogy a nyári csúcsforgalomban mindenképpen javasolt legalább két órával a gép indulása előtt kiérni a repülőtérre, mert így mindenki biztosan és kényelmesen elérheti a járatát, akár hazainduló külföldi turistáról, akár nyaralni induló honfitársainkról van szó.

Az Uniós átlagon felüli a régió központi repülőtereinek az utasforgalmi növekedése

juliusforg.png

Így zárta a júniust a V4 régió központi repülőterei és a bécsi légikikötő

A Cseh-Lengyel-Magyarország és Szlovákia vonalat nézve az elmúlt években az Uniós növekedési átlagnál magasabb szinten emelkedett ezen országok központi repülőtereinek utasforgalma. A V4 régióban jelenleg Varsó Chopin repülőtere, ahol a legnagyobb az utasszám növekedés hónapról-hónapra (legnagyobb részt a nemzeti légitársaság a LOT-nak köszönhető). Varsót Prága, majd Budapest követi. Budapest Prága mellett nem sokkal van "lemaradva", ahhoz képest, hogy a pesti repülőtéren nincs "flag carrier" légitársaság. Összehasonlításképpen a bécsi Schewechat repülőtér idén júniusban 7,6%-os növekedést mutat fel a tavalyi év júniusához képest. Addig Budapest +13,6 %, Prága 18,91%, míg Varsó Chopin repülőtere +20%-os növekedéssel zárta a júniusi hónapot. Arról, hogy vajon Budapest útóléri-e valaha Prágát, még nehéz lenne megmondani, hiszen Prága is igen nagy lendületet vett mégpedig Kelet irányába az új kínai járatoknak köszönhetően. Ezzel ők lehetnek az elsők régiós szinten a Kínából érkező utasok számában. De Budapest sincs lemaradva, hiszen a jövő év során újraindul a régóta várt New York JFK és még Chicagóval is gazdagodik a reptér kínálta. Továbbá "levegőben" lóg egy újabb ázsiai járat bejelentése (várhatóan Shanghaj), valamint az is, hogy a LOT a két város mellett akár L.A.-be is indíthat jövőre járatokat. Ezzel pedig Budapest az Egyesült Államok felé erősebb kínálatot tud majd felmutatni Prágához képest. A két város közötti különbségek a félévi utasforgalmi adatok alapján kevesebb, mint egymillió fővel van elmaradva. Ez a szám várhatóan tovább csökkenhet, hiszen Budapest júliusi utasforgalma erősebb lehet a régiós társakhoz képest, sőt éves szinten szinte biztos, hogy átlépi a 13 milliós határt (ez közel +1,5 millió fővel több lenne 2016-hoz képest).

Egyre több nagy repülőgép landol Budapesten

Az országban megrendezett sport, katonai és fesztivál események miatt több szélestörzsű repülőgép landolt az elmúlt hetekben Budapesten. Mindemellett újabb és újabb "boci" szállítmány indul nagy géppel útnak Katar felé, hiszen blokád alá vont ország négyezer fejőstehenet vesz, melynek nagy részét Magyarországról szerzi be. Az állatokat a külön légi teheráru szállítására kialakított  Boeing 777F típusú Qatar Airways festést viselő repülőgép repítette el Budapestről. A Qatar óriás 777-es teherszállító repülőgépe korábban már számtalan alkalommal megfordult Budapesten, de  mindemellett a légitársaság hetente három cargojárattal is összeköti Dohát Budapesttel, melyeket a kisebb Airbus A330-200F típusú repülőgépek szoktak teljesíteni.

23273348013_86d7d38b02_b.jpg

Az A7-BFG lajstromjelet viselő két éves Boeing 777F cargo repülőgép Luxemburgból érkezett Budapestre. Reméljük a közeljövőben még lesz pár ilyen ad hoc jellegű Qatar járat Fénykép: Fiveprime

Vasárnap a Qatar Airways egy másik nagy repülőgépe, egy Boeing 787 Dreamliner szállt le Budapesten. A repülőgép a bécsi reptér környékén uralkodó rossz időjárási körülmények miatt döntött a budapesti kitérő mellett.

A340-es váltotta az A321-et

A hétfői napon a hamarosan Budapest és Frankfurt között naponta öt járattal jelen lévő Lufthansa is kénytelen volt nagyobb repülőgépre váltani. Ennek köszönhetően egy Airbus A340-300 típusú repülőgépet állítottak be a a délutáni Frankfurt és Budapest közötti járatukra, melyre előzőleg egy Airbus A321-es gép teljesített volna. Így a német légitársaság majdnem kétszer akkora mennyiségű utastömeget tudott elszállítani Budapestről ezen járatával.

Borítókép: 24.hu

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!