Napról napra növekszik az új utasmoló a budapesti repülőtéren
Látványosan halad a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új, a 2B Terminálhoz közvetlenül kapcsolódó 225 méter hosszú utasmóló építése. A kivitelező KÉSZ szakemberei már az indulási szint betonfödémjét öntik ki, a közvetlen beszállító folyosókat tartó lépcsőházak már lényegében elkészültek. Az épület várhatóan a jövő nyár elején nyílhat meg az utasok és az új hosszútávú járatok előtt.
Összesen tíz új beszállító folyosóval, valójában azonban 27-féle beszállítási lehetőséggel, (buszos illetve gyalogos beszállítás) bővül jövő nyártól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B Terminálja, amely elsősorban a nem-schengeni forgalmat szolgálja majd ki. Azért ezen a részen épül meg először a több, mint tízezer négyzetméter alapterületű új utasforgalmi szárny, mert ezekben az irányokban nőtt és várhatóan fog bővülni a legdinamikusabban a budapesti utasforgalom. A tíz új közvetlen beszálló folyosóval egyszerre vagy tíz keskenytörzsű, vagy három szélestörzsű és párhuzamosan négy keskenytörzsű gépet lehet kiszolgálni.
Az építési munkákat úgy tervezték meg, hogy először az utasmóló legtávolabbi (külső) része épüljön meg, és a terminál felé haladva fokozatosan érjék el a már meglévő repülőtéri épületet. Az alapozás előtt az új utasmóló alatti közműveket építették ki, utána következett a 550 vasbeton tartóoszlopon álló épületrész alapozása, illetve zajlanak a jelenlegi kivitelezési munkák az indulási szint födémjén. A tervek szerint augusztus végére készülnek el a terminálhoz közvetlenül csatlakozó részek szerkezetépítési munkái.
A Turkish Airlines isztambuli járata jövő júliusra már a mólón egyik kapujánál kap majd helyet
Fénykép: Budapest Airport
Egyszerre három szélestörzsű repülőgép is egymás mellett parkolhat a jövő nyáron!
„Nagyon fontos a számunkra, hogy az idén őszre tető alá kerüljön az új utasmoló, hiszen akkor már nyugodtan folytatódhatnak a belső szakipari munkák (épületgépészet, erősáram, gyengeáramú rendszerek) - függetlenül az őszi-téli időjárástól. Eddig sikerült tartani a tervekben meghatározott belső határidőket, a KÉSZ szakembereivel hetente ellenőrizzük, hogy minden az eredeti ütemtervnek megfelelően folytatódjék.” – jelentette ki Stephan Schattney, az építkezést felügyelő Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója. Hozzátette, hogy már csak azért sem engedhet meg magának semmiféle csúszást sem a kivitelező, sem a repülőtér, mivel a jövőben már egy sor új tengerentúli repülőt kell kiszolgálni az új utasmólón keresztül, mint amilyen a például a LOT new yorki vagy chicagói járata lesz. A várható nyári menetrendet ismerve pedig könnyen előfordulhat, hogy egyszerre három, szélestörzsű, interkontinentális óriásgép is parkol majd egymás mellett egy időben Ferihegyen.
A 2B Terminálhoz közvetlenül kapcsolódó utasmóló megépítése része a Budapest Airport BUD2020 névre keresztelt, 50 milliárd forintos (kb. 160 m euró) ötéves repülőtér fejlesztési programjának, amit teljes egészében saját erőforrásból finanszíroz. Az új utasmóló megépítése komoly biztonsági intézkedések mellett zajlik, hiszen a magas kerítéssel hermetikusan lezárt építkezés a repülőtér szigorúan ellenőrzött biztonsági zónáján belül található. Emiatt a Budapest Airport biztonsági igazgatóságának munkatársai minden egyes érkező és távozó teherautót ellenőriznek és bekísérnek az építkezés területére – több, mint egy éven keresztül, a nap 24 órájában, hét nap egy héten.
További beruházások indulhatnak el a jövő év során
A BUD2020-as program keretein belül további beruházások megvalósítása indulhat be az elkövetkező években. Ezek között van egy több szintes parkolóház, a Cargo City (légiáruközpont), valamint egy teljesen új modern terminálépület megvalósítása is.
Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!