2018-ban is távol marad Budapesttől az Air Transat

p1090578.JPGA kanadai szabadidős légitársaság holnapján már elérhetőek és foglalhatóak a 2018-as nyári menetrendben szereplő zágrábi járatok. Ennek okán merül fel a kérdés, vajon 2018-ban az idei "szünet" után újra Budapestre látogathatnak a Transat repülőgépei?

A kérdés megválaszolásában a légitársaság hazai képviseletét ellátó AVIAREPS Magyarország Kft-t hívtam segítéségül. A hazai képviselet válaszából kiderült, hogy sajnos jövőre is Transat járat nélkül marad a magyar piac.

Hogy mi ennek az oka?

Egyrészt a budapesti kapacitások jelenleg a zágrábi útvonalon futnak. A légitársaság a tavalyi évben jelent meg első ízben a horvát piacon, ami nem várt sikert eredményezett, hiszen a tavalyi heti egy járatukat követően, az idén a legforgalmasabb időszakokban már hetente két szezonális járattal köti össze Zágráb és Torontó városát az Air Transat. Ez nagyrészt köszönhető a jelentős számú horvát diszapórának, mely Kanadában él. Ők ilyenkor kihasználják a közvetlen légijárat általi előnyöket, és hazalátogatnak hazájukba. Ezen kívül jelentős a szabadidős és a Horvátországban nyaralni szándékozó kanadai utasok száma is a járatokon.

Másrészt Budapesten a tavalyi nyár során egy jelentős versenytárs jelent meg a szintén kanadai Air Canada Rouge légitársaság színeiben. Míg Budapesten versenytársra akadt, addig a horvát piacon a Transat az egyedüli kanadai légitársaság az útvonalon. A magyar képviselet sajnos hiába próbálta meggyőzni a Transat vezetőit arról, hogy érdemes visszatérnie a jövő év során Budapestre, sajnos ezen próbálkozás a társaság vezetőit nem bírta pozitív döntésre.

p1090574.JPG

A gép budapesti látványa régi szép emlék marad?

Sikeresen üzemelt két szezonon keresztül a budapesti járat, de a Rouge erős konkurenciát jelenthetett

Az Air Transat budapesti járatának megszűnéséről itt a blogon olvashattatok tavaly szeptemberben elősőként. A rossz hír azért is volt megdöbbentő, mivel az előtte lévő időszakban már nyitva volt a foglalási rendszer a 2017-es nyári budapesti járatokra. A légitársaság utolsó járata október 13-én szállt fel Ferihegyről. A Transat budapesti járatának megszűnésével kapcsolatos sajtócikkek megjelenése után, a légitársaság magyarországi képviselete így nyilatkozott:

"Az Air Transat  két sikeres év után a jövő évi nyári szezonban nem indít közvetlen járatot Budapestre. E stratégiai döntés hatásának felülvizsgálata után a légitársaság elképzelhetőnek tartja a budapesti járat egy későbbi időpontban történő visszaállítását." - e szerint ez bármikor elképzelhető, a kérdés vajon tényleg megtörténik-e? Ezzel kapcsolatban szekptikus vagyok, hogy miért?

Az Air Transat első járata 2015. június 8-án szállt le Budapesten. Ekkor a repülőgépek még egy rövid montreal-i kitérővel érkeztek meg Torontóból Budapestre. A járat igen jó mutatókkal ment! A  Turizmus Online által közölt adatok alapján a 2016-os évben az Air Transat budapesti járatának kihasználtsága meghaladta a 90%-ot, ami nagyon jó eredménynek számít. A 2016-os évben az előző évi 17 járat helyett, már 21 járattal utazhattunk, mindemellett 2016-ban az Air Transat Torontó-Budapest járatán összesen 11 ezer utas fordult meg. E kiváló mutatók miatt szóba is került egy második járat indítása is a 2017-es szezonban, ami végül sajnos elmaradt. De nem csak a kapacitás növelés maradt el, hanem a montreal-i kitérő is. A Transat 2016-ban viszont korábban tért vissza Budapestre, de az Air Canada szabadidős légitársasága, az Air Canada Rouge is megjelent a magyar piacon a hetente háromszor közlekedő járataival, melyek a Transat járataihoz hasonlóan Torontót kötötték össze a magyar fővárossal (aki emlékszik még csütörtökön két torontói járat is volt, ahogy ment a Canada jött a Transat).

Míg a Transat inkább a "hajós" és a kanadai turisták, valamint a kint élő diszapóra utaztatására szakosodott, addig a Rouge a közvetlen USA járat hiányát használta ki remek átszállási lehetőségeket nyújtva az Egyesült Államok, Dél- és Latin-Amerika felé. Mind emellett az Államokba a torontói repülőtéren történő könnyebb beléptetési folyamat is e járat mellett szólt azok számára akik az USA-ba tartottak. Úgy látszik ezen stratégia jött be, hiszen a Transat "kilépett" Budapestről, a Rouge viszont rendkívül megerősödött a magyar piacon. Ennek az egyik jele, hogy idén már heti hat járattal repülnek, melyet alig pár hónappal az újbóli budapesti megjelenésük előtt töltöttek fel a foglalási rendszerekbe. Ez az egyik jele annak is hogy, mennyire nagy az igény e járat iránt. (kérdéses, hogy marad-e ennyi járat, ha jövőre újra lehet közvetlen USA járat). Ezt azonban a Transat nem tudta utasainak nyújtani, hiszen csak belföldi átszállási lehetőséget nyújtott Vancouver és Montreal irányába Torontóból.

Az Air Transat, mint azt említettem továbbra is jelen van Zágrábban és Prágában  is szezonálisan közlekedő járataival. Mind két városba hetente két alkalommal repül Airbus szélestörzsű repülőgépeivel (A310/A330).

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!