A Wizz Air elindította első asztanai járatát

wizzasta1.jpg

A mai naptól egy újabb országgal és célállomással gazdagodott a Budapest Airport és a Wizz Air járathálózatának kínálata, hiszen elindult az első közvetlen kazahsztáni légijárat Budapest és Asztana  között. Az útvonalon ezentúl hetente kétszer utazhatunk a Wizz Air Airbus A320-as típusú repülőgépeivel. A két város közötti utazási időtartam a második leghosszabb a Wizz budapesti járatai közül, a dubaji útvonalat követően. Az útvonal a téli menetrendben is megmarad változatlan járatsűrűséggel.

Kihasználatlan útvonalon kapott lehetőséget a magyar állam támogatásával a Wizz Air, hiszen ez is szükséges volt ahhoz, hogy a mai napon elsőként indult Közép-Ázsiába Wizz járat Budapestről. Ezentúl a csütörtöki és vasárnapi napokon fognak a fapados légitársaság repülőgépei közlekedni Budapest és Asztana között (remélhetőleg megfelelő nagyságú utasforgalommal).  Csak az idei évben az asztanai járat sorrendben a tizedik, amelyet a Wizz Air elindít Budapestről. A légitársaság budapesti kínálatában a kazah főváros a 63. célállomás, ahová szinte teltházas járattal indult el az első Wizz Air repülőgép. A legolcsóbb jegyek 17.990-Ft-tól kezdődnek.

Asztana 1997 decemberében vált Kazahsztán fővárosává, azóta nemcsak közigazgatási, hanem fontos tudományos, kulturális és kereskedelmi központtá is fejlődött, amelynek lakossága eléri a 800 000 főt. A város az idei évben házigazdája a  június 10. és szeptember 10. között megrendezésre kerülő Világkiállításnak is, melyen Magyarország is képviseli magát. Így ezen járat létrejötte nagyban segít, hogy Magyarországról a lehető legrövidebb idő alatt tudjanak eljutni a kiállításra utazók Budapestről, valamint a kazah utazók könnyebben jussanak Európába.

A V4 régióból eddig egyedüliként a LOT Polish Airlines repült Asztanába, ők is az elmúlt hetekben indították el első járatukat Varsó és Asztana között. 

Óriási öröm és büszkeség a számunkra, hogy egy újabb, Budapestről induló Wizz Air járatot köszönthetünk. Asztana és így Kazahsztán lesz az idén nyári menetrendben a 42. új ország és a 111. új desztináció a budapesti repülőtér kínálatában.” mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója az új járat elindulásakor. Hozzátette, hogy a két főváros közötti légi összeköttetés nagyban hozzájárulhat Magyarország és Kazahsztán között a kereskedelem és a befektetések fejlődéséhez, valamint új és izgalmas, felfedezésre csábító attrakciókat kínál a két ország turistái számára.

Johan Eidhagen, a Wizz Air marketingigazgatója elmondta: "A közelmúltban indított kilenc új WIZZ útvonalat követően örömmel kezdjük meg legújabb járatunk üzemeltetését Budapest és Asztana között. A Magyarország és Kazahsztán fővárosait összekötő járat erősíteni fogja a két ország gazdasági és üzleti kapcsolatainak fejlődését, és abban is hiszünk, hogy alacsony viteldíjaink nagy számú látogatót vonzanak majd mindkét városba, stimulálva a turizmust és a vendéglátóipart. A 2017-ben induló 13 új útvonallal egyre növekvő budapesti hálózatunk már 63 járatot számlál, ezáltal magyar ügyfeleinknek vonzó úticélok széles választékát tudjuk kínálni."

Az útvonalra esélyes volt az Air Astana is

Kazahsztán nemzeti légitársaságának számító Air Astana neve többször is megjelent egy budapesti járatindítással kapcsolatban.  Legutóbb tavaly novemberben, amikor a kazah kormány ülésén a Kazah Köztársaság  Befektetési és Fejlesztési minisztere Jenis Kasymbek bejelentette, hogy "Tervezzük, hogy jövőre képesek leszünk 8 új útvonalat megnyitni olyan városokba mint Budapest, Varsó, Prága, Helsinki vagy Bécs. Vélhetően a ráhordás hiánya és az meg nem térüléstől való félelem miatt az Astana visszaléphetett, emiatt a Wizz-nek lett odaadva a repülési jog, melyről a  Nemzeti Közlekedési Hatóság döntött a Wizz Air kérelmére indított hatósági eljárás során.

Jöhet egy újabb kazahsztáni Wizz járat?

A Légügyi Hivatal, még 2014-ben jogerősen lezárta a Budapest-Almati útvonalra benyújtott kérelemre indult hatósági eljárást melynek értelmében a hatóság jogerősen a Wizz Air Hungary Kft-t hatalmazta fel e útvonal tekintetében a fennálló kihasználatlan korlátozott légiközlekedési jog használatára.

Fénykép: Budapest Airport

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!