Tudtad? Járatkésés vagy törölt járat esetén kártérítés illethet meg!

Jogaink ismerete több száz eurót ér ha repülővel utazunk

flightrefund.pngNaponta több millió ember használja rövidebb vagy hosszabb távolságokra az utazásához a légitársaságok repülőjáratait a világ minden táján. Az elmúlt években globálisan növekedett a repülőgéppel szállított utasok száma. Emiatt egyre több embert érinthet azon kérdés milyen jogok is illetik meg, ha valami nem úgy alakul, ahogy kéne az adott légitársasággal történő utazás során? Tegyük fel késik a gép, törlik a járatot, vagy megtagadják a beszállást. Ott állunk kiszolgálatlanul jogaink ismeretének hiányába, pedig ilyenkor az utas jogosult lehet bizonyos összegű kártérítésre a szállítást végző légitársaságtól. Ezt azonban sokan nem tudják. A következő sorokban egy Magyarországról induló, mára már nemzetközi szinten is jelentős Startup céget, a Flight Refund-ot ismerhetitek meg, akik segítenek az utasok jogainak érvényesítésében az említett problémák esetén.

Ha az elmúlt három évben késett a repülőgépünk, törölték a járatunkat vagy visszautasították a beszállást, akkor 250-600 eurónak megfelelő kártérítési összegre lehetünk jogosultak. De hogyan juthatunk hozzá?

Kártérítés illeti meg, ha az elmúlt három évben 3 óránál többet késett a repülőgépe, törölték járatát vagy visszautasították beszállását – erről az Európai Unió már egy 2004-es rendeletben döntött részletesen. A nagy számok törvénye alapján sokan igényelhetnék ezt a 250-600 euró közötti kártérítési összeget: Európában évente 800 millió ember dönt úgy, hogy repülőre szállva indul el kirándulni, tanulni, üzletet kötni vagy rokont látogatni. A Filght Refund elsődleges célpiaca Kelet-Európa, ahol évente 60 millió utas fordul meg, így nemzetközi jelenlétét is ebben a régióban építi és jelenleg már 8 ország piacán működik.

Szűkebb régiónkban, a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren is egyre növekvő számú utas fordul meg: 2015-ben 8 millióan érintették fővárosunkat. A FlightStats adatai szerint a budapesti repülőtérről induló járatok közel negyede (23,4 százalék) már eleve késéssel indul, átlagosan 39 perccel.

A légitársaságoknál marad a pénz, ami az utast illetné meg

Sokan igényelhetnének kártérítést, ám megdöbbentő módon a jogosultak kevesebb, mint 1 százaléka dönt úgy, hogy tesz is valamit ez irányban, él kártérítési jogaival. Hogy miért hagyunk ennyi pénzt a repülőtársaságok zsebében, az több okra vezethető vissza – mondja Bolyó Anikó, a magyar családi vállalkozásként induló Flight Refund ügyvezetője. Sokan nem is ismerik ezt a lehetőséget. Azt gondolják – tévesen –, hogy ha a légitársaság felkínált egy másik járatot, elhelyezte egy szállodában, akkor már minden kötelességének eleget tett. Ha a légitársaság felelős a késésért, a járat törléséért vagy a beszállás visszautasításáért, akkor ezeken felül is jár az utasnak a 250-600€ közötti kárpótlás.

Weben indított ügymenet

Bolyó Anikó elmondása szerint, ha ismerik is jogaikat az utasok, a nehézkes és drága jogi procedúra, a légitársaság székhelyéhez igazodó nemzetközi jogi ügyintézés nem ismerete, az alátámasztó információk begyűjtése mind-mind eltántorító tényező. Ezeknek az ügyeknek a felkarolására indult útjára 2012-ben a Flight Refund, mint családi vállalkozás. A 3 éves fejlesztést követő 1 éves pilotműködés alatt légi ipari és követeléskezelési szakmákban járatos menedzsmenttel, jogi szakértői csapattal kibővített cég ezres nagyságrendű utasnak szerezte meg a jogszerűen járó kártérítési összeget.

Ahhoz, hogy pénzéhez hozzájusson, az utasnak csak regisztrálnia kell a http://flight-refund.hu/regisztracio oldalon a járat információit megadva. A szakértői csapat megvizsgálja az ügyet, eldönti, hogy az adott járat problémája a légitársaság miatt következett-e be. Három nap alatt értesítik az utast, hogy elvállalják-e az ügyet, és innen kezdve neki a várakozáson kívül semmi tennivalója. Az elvállalt eseteket 98 százalékos sikerrátával fejezi be a Flight Refund – ezért 30 százalékos sikerdíjat számol fel, még abban az esetben is, ha netán többletköltséget jelentő pereskedésig fajulna az ügy.

flightrefund2.PNG

Azonnali értesítés utazási irodák ügyfeleinek

A Flight Refund nemcsak az egyéni utasoknak, hanem az utazási irodáknak is segítséget nyújt, akik plusz, lojalitás-növelő szolgáltatásként tudják nyújtani utasaiknak a kártérítési lehetőségekről szóló gyors és pro-aktív értesítést. Az Európában egyedülálló informatikai fejlesztésnek köszönhetően a szolgáltatást igénybe vevő utazási irodák ügyfelei már a járatkésés napján értesülnek arról, hogy kártérítésre jogosultak. A mobil alkalmazással rendelkező utazási irodák pedig könnyedén beépíthetik az új szolgáltatást mobil appjukba, ezáltal is segíthetik az utasaikat a minél gyorsabb kártérítési ügyintézésben.

A Flight Refundról röviden

A Flight Refund szolgáltatást két magánszemély, Schulhof Barbara kommunikációs szakember és Doffek Tamás magánbefektető indította 2012-ben, felismerve, hogy még a rendszeresen utazók sincsenek tisztában az őket megillető jogokkal és az esetlegesen nekik járó kártérítésekkel. Az alapítók mellé tapasztalt operatív menedzsment csatlakozott, a cég nemzetközi, a teljes Európai Uniót lefedő jogi és követeléskezelési szakértőkkel és folyamatosan bővülő értékesítési és back-office csapattal dolgozik. A cég kiemelt figyelmet fordít az ügyfelek gyors kiszolgálására és az ügyfél-kommunikáció minőségére, ez a terület a mai napig az alapítók közvetlen felügyelete alatt működik.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!