Csúcsot döntött januárban a cargo forgalom Budapesten
Jelentős légi teheráru forgalom-növekedést regisztrált a Budapest Airport az év első hónapjában, miközben ez az időszak hagyományosan a legkevésbé forgalmas a cargo területén. 2016 januárjához képest nem kevesebb, mint 26,8% volt a növekedés 2017 első hónapjában a magyar főváros repülőterén.
Az év elején folytatódott a cargo-boom a budapesti repülőtéren: míg tavaly januárban havi összesítésben 5 114 tonna áru érkezett és indult a ferihegyi betonról, addig idén az év első hónapjában nem kevesebb, mint 6 487 tonnára emelkedett ez a szám. Csak a légi teherárut alapul véve ez 26,8 %-os növekedés, ha azonban hozzáadjuk a közúti teherszállítást is, akkor 37,6 %-os lesz a növekedés (9376 tonna). Ebben közrejátszott a magyar feldolgozóipar jó teljesítménye éppúgy, mint a magas hozzáadott értékű áruk exportja, mint például az elektronikai termékek, gyógyszerek vagy éppen a korszerű autóipari alkatrészek nemzetközi forgalma.
Ha utasforgalomban (egyelőre) nem is, de van amiben simán leverjük a régió többi repülőterét (Varsó Chopin adatai nem érhetőek el)
A repülőtéren eközben gőzerővel folyik két ún. integrátor, azaz csomagküldő szolgálat új bázisának építése. Az új komplexum idén nyárra készül el. A két új logisztikai központ épületeinek összterülete meghaladja a 16.000 négyzetmétert. Az integrátorok jelentős és növekvő forgalmat képviselnek, napi több járattal, pl. a DHL Express jelenleg két nagy és több ún. feeder repülőgéppel bonyolítja napi forgalmát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren: egy Airbus A300-600F köti össze Budapestet a cég Lipcsében található európai központjával, egy Boeing 737-es pedig a Magyarországra irányuló árut szállítja Brüsszelből.
Emellett a Budapest Airport megkezdte a 2. Terminál közelében a kifejezetten a cargo-üzemeltetők számára tervezett Cargo City előkészítésének munkálatait. Itt olyan teherszállító légitársaságok gépeinek kiszolgálását végzik majd a jövőben, mint a Cargolux, a Turkish Cargo, illetve a Qatar Airways Cargo, továbbá az összes utasszállító repülőgép belly cargo forgalmát. Ez utóbbi légitársaság teljesítménye is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy 2017 januárjában rekord mértékben nőtt a légi teheráru forgalom.
„Nem utolsósorban ezt a teljesítményt, no meg az egész évben tapasztalt dinamikus növekedést ismertük el, amikor a Budapest Airport éves gálaünnepségén a legdinamikusabban fejlődő légitársaság díját a Qatar Airways Cargo-nak ítéltük oda” – mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „A teherszállító légitársaságok jelentős szerepet játszanak abban, hogy a magyar gazdaság húzóágazatai, így például a gyógyszeripar vagy a távközlési és IT-cégek termékei bekapcsolódhatnak a világkereskedelem vérkeringésébe. A Budapest Airport célja az idén, hogy tovább bővítsük hálózatunkat, a meglévő partnereink pedig tovább növelhessék cargo-kapacitásukat Budapesten.”
Ulrich Ogiermann, a Qatar Airways cargo igazgatója elmondta: „Nagy öröm a számunkra, hogy 2016-ban elnyertük a legdinamikusabban fejlődő cargo légitársaság díját, és nagyon hálásak vagyunk az óriási támogatásért az ügyfeleink részéről. A régióban tovább bővítjük az üzleti tevékenységünket, a legjobb terméket és szolgáltatást kínálva. A heti három Airbus A330-as teherszállító repülőgépekkel teljesített budapesti járatunkkal összekötjük Magyarország, valamint a közép- és kelet-európai régió export cégeit a több mint 150 repülőteret számláló globális cargo hálózatunkkal, a világszínvonalú dohai központunkon keresztül.”
Fénykép: Budapest Airport
Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!