Kritikán aluli a budapesti repülőtér tömegközlekedéssel való megközlelítése

flr-749_200e_koki_2010-05-08.jpg

Hiányzó angol, és magyar nyelvű utastájékoztatás, zsúfolt buszok, első ajtós felszállás... és még sorolhatnánk mennyi probléma is merül fel a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér tömegközlekedéssel történő megközelítése során, legyen az nappal, vagy éjszaka.

Most először volt alkalmam kipróbálni milyen is éjszakai tömegközlekedéssel megközelíteni, valamint elhagyni a budapesti repülőteret, hát nem meglepetésemre alul teljesített a BKK/BKV szolgáltatása. Hogy miért is?

Éjszakai járatok angol és magyar nyelvű hangos utastájékoztatása a reptér, valamint a belváros felé történő átszállásról

Mondhatni semmi nincs, pedig a 950/950A, és a 900-as buszokon a Honvéd u./ Üllői út / Bajcsy-Zsilinszky út megállóknál (mivel nincs közvetlen kapcsolat a repülőtérről a belváros felé, így csak itt lehet átszállni a 950-es éjszakai buszra ami bevisz a belvárosba) igen is jó lenne figyelmeztetni, még a magyar utasokat is a hangos utastájékoztatással, az átszállási kapcsolatra.

A Honvéd utcai éjszakai buszmegállóban nincs egy magyar és angol nyelvű  utastájékoztató tábla, vagy piktogram tábla ami jelezné, hogy e megállóban lehet felszállni az éjszakai buszra a reptér felé

Ez egyedül a sötétben nehezen olvasható menetrendből derül csak ki. Ez igaz a 950-es azon megállóira is, ahol a reptér felől érkező 900-as buszról át lehet átszállni. Itt is el kellene pár kétnyelvű tábla, amin jól olvashatóan fel van tüntetve az átszállási kapcsolat a belváros felé tartó éjszakai 950-es busszal.

Közvetlen éjszakai buszjárat a belvárosból

A legegyszerűbb megoldás lenne, hiszen a Budapest Airport utasforgalma már elérte a 11 milliót (idén 12 millió felett lehet), valamint vannak olyan légi járatok is melyek az utolsó 200E busz után érkeznek, arról nem is beszélve ha késés adódik, akkor az ember csak a Dél-Pest felé közlekedő éjszakai buszt tudja használni, ami elviszi Pestszentlőrincre, ahol újabb buszjáratot kell megvárnia, ahhoz, hogy bejusson a belvárosba. E folyamatot egyszerűsíthetné le egy minimum fél, vagy egy óránként közlekedő közvetlen belváros-repülőtér éjszakai buszjárat, melyet akár a repülőtér dolgozói is igénybe tudnának venni, megkönnyítve ezáltal az ő hajnali bejutásukat, vagy éjjeli hazaérkezésüket.

Nappali problémák:

Első ajtós felszállás: véleményem szerint ezen jegyellenőrzési forma nem a reptéri vonalon közlekedő buszokra lett kitalálva. Általánosan gond van vele, vagy azért mert a busz sofőrjét nem érdekli, vagy pedig teljesen lelassítja a beszállást, ezzel késéseket, türelmetlenségeket okozva. A legfőbb gond mégis hogy egy ajtónál kell "mutatványozni" a sokszor hatalmas bőröndökkel a szűk keresztmetszettel rendelkező buszokon. Arról nem is beszélve ha zsúfolt a busz, már pedig általánosan ez igaz, akkor elől szinte lehetetlen felszállni.

Hiányos hangos utastájékoztató: lehet hogy más is találkozott már vele, de borzalmas, hogy ha már üdvözlő és köszönő szövegre futotta a BKV-nál, akkor arra miért nem hogy abból is legyen angol hanganyag, ami figyelmeztet, hogy hátrébb kéne menni, mert van még felszálló utas elől, és nem férnek el. Vicces amikor a sofőr magyarul dörmög, amiből aztán semmit nem fognak megérteni az utasok.

Megfelelően kialakított csomagtároló: bizonyos buszon leginkább a régebbieken volt, a mostaniakon elvétve ha van, így szó szerint egyik-másik bőröndön esik át az ember.

 

Ha bármilyen más észrevételed van a repülőtéri buszközlekedéssel kapcsolatban írd meg kommentbe, vagy e-mailben: budflyerblog@gmail.com

 

Fénykép: BKK

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!