2018-ra megépülhet a Cargo City
Folyamatos növekedés jellemzi a budapesti cargoforgalmat
Kimagaslóan sikeres évet zárt a Budapest Airport a légiáru-szállítás terén; a cargo forgalom 2016-ban meghaladta a 112.000 tonnát, ami csaknem 23%-os növekedést jelent az előző évhez képest - közölte a Budapest Airport
Többször is előfordult, hogy nem kevesebb, mint három Boeing B747 áruszállító repülőgép parkolt egy időben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér betonján, ami jól mutatja az országba be-, illetve onnan kiáramló légiáru mennyiségét. December 20-án több száz borjú repült Magyarországról Izraelbe az El Al Cargo Boeing 747-es gépén; a közel-keleti ország tehéntenyésztői előszeretettel veszik igénybe az élőállat-szállítás ezen formáját, ha állományukat növelni szeretnék. Az EL-AL "boci cargonak" becézett járatát azonban nem biztos, hogy a közlejövőben ismét láthatjuk Budapesten, mivel Izrael azonnali hatállyal ideiglenesen felfüggesztette az élő borjak repülőgépes importját, mert a decemberi Budapestről érkező 1200 fős szállítmányból több mint 100 borjú a gépen elpusztult.
Ugyanekkor Chicagóból repülőgép-sugárhajtóművek érkeztek Budapestre az Air Bridge Cargo 747-esével, amit az Air Atlantic és a Sky Lease Cargo légitársaságok Jumbo gépei követtek.
2016-os év cargo forgalma (nem minden hónapra érhető el adat)
Bébi víziló indult Jakartába Ferihegyről
A legkülönlegesebb „árucikk” azonban egy másik élőállat volt, egy a Nyíregyházi Állatkertben született nőstény bébi víziló, amit Indonézia fővárosába, Jakartába szállítottak. Ehhez egy raklap méretű, vízhatlan, megfelelő szellőzéssel rendelkező ketrecre volt szükség, melyet a budapesti repülőtéren emeltek be az Emirates napi Budapest-Dubai járatát teljesítő Boeing B777-200 típusú repülőgép rakterébe, hogy dubaji átszállást követően folytassa útját Indonéziába. Azonban nem ez a vízilóbébi volt az egyetlen különleges „árucikk” Ferihegyen; november elején 14 Przsevalszkij-lovat szállítottak az egyik magyar nemzeti parkból egy dél-oroszországi rezervátumra, hogy korábbi természetes környezetükben engedjék őket szabadon.
"A Budapest Airport – földi kiszolgáló partnereivel egyetemben - kész bármilyen különleges, nagy értékű árucikk, például élő tenyészállatok vagy telivér versenylovak kezelésére” – mondta René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási és légiáru-forgalmi igazgatója. Hozzátette: „Az elmúlt évben a repülőtér cargo forgalma kimagaslóan, 22.7 százalékkal nőtt, ami egyértelmű jele annak, hogy a magyar gazdaság pozitív konjunktúrában van, a nagy értékű exportcikkek, mint például az elektronikai és a gyógyszeripari termékek iránti kereslet pedig bővül. Külföldi partnereink számára egyre nagyobb előnyt jelent, hogy árucikkeiket légi úton közvetlenül Budapestre tudják szállítani, hiszen a magyar főváros Európa szívében helyezkedik el. A repülőtéren tevékenykedő cargo légitársaságok a világ bármely pontjára el tudják juttatni a szállítmányokat, a logisztikai cégek részéről pedig egyre nagyobb igény mutatkozik a hatékony közvetlen, illetve átszállásos légi szállítási megoldások iránt.”
2018-ra épülhet fel a Cargo City - Bécs is belehúz
Ami a cargo fejlesztéseket illeti, két új iroda- és raktárépület kivitelezése van folyamatban a repülőtéren, amelyeket a Budapest Airport 2017-ben fog átadni a DHL és a TNT Express részére. Ezek a projektek is beletartoznak a BUD 2020 programba, a repülőtér ötéves fejlesztési tervébe, melynek szintén eleme a Cargo City, a 2. Terminál szomszédságában megépítendő 16,000 négyzetméteres raktár- és irodaépület, amely várhatóan 2018 végén fog elkészülni.
Budapest mellett a bécsi repülőtér is bővíti cargo kapacitásait. 16 millió eurós beruházással 15 ezer négyzetméterrel bővítik légiáru kiszolgáló létesítményét az úgynevezett Air Cargo Centert 2017 végéig. A repülőtér naponta közel 800 tonna légiárut kezel. A beruházásról bővebben itt olvashatsz.
Korábbi látványterv a Cargo City beruházásról
Fotók/Forrás: Budapest Airport, Izraelinfo
További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!