Az utolsó szélestörzsű repülőgép is elhagyta a TAROM flottáját!

Véget ért egy korszak a román nemzeti légitársaságnál

yr-lca_tarom_6108614625.jpg

Október 29-én repült útóljára a TAROM Airbus A310-300 típusú szélestörzsű repülőgépe. A gép flottából való kivonásával egy korszak zárult le a légitársaság életében, ugyanis ez volt a román nemzeti légitársaságnak az egyetlen szélestörzsű repülőgépe mellyel, még korábban hosszútávú útvonalakat is repültek.

Az A310-es repülőgép most szombaton teljesítette útólsó járatát Madrid Barajas, és Bukarest Otopeni repülőtere között. A repülőgépet Bukarestben az érkezésekor vízágyús köszöntő várta. A típus kilépése, valamint a társaság rossz anyagi helyzete miatt a TAROM a téli menetrendben felfüggesztette dubaji, genfi, nizzai, ammáni járatait.

A TAROM flottájában összesen 3 db Airbus A310 típusú repülőgép teljesített szolgálatot az elmúlt évtizedek során, melyeket még a 90-es években szerzett be a légitársaság, hogy elindítsa velük hosszútávú járatait. A most flottából kivont YR-LCA lajstromú repülőgépet 1992-ben gyártották. Életkora csaknem elérte a 25 évet, így a kivonása nem okozott nagy meglepetést.  Az A310-es típusú repülőgép volt az első nyugati gyártmányú repülőgép, melyet Román légitársaság üzemeltetett. A TAROM a 90-es, és a 2000-es évek során hosszútávú útvonalain használta e repülőgépeit, így olyan városokba is repült "hős korában", mint New York, Peking, Bangkok Szingapúr, Montréal. Azonban a 2000-es évek elején a légitársaság kénytelen volt a hosszútávú járatok által elkönyvelt nagy veszteségek miatt törölni ezen járatait. Ekkortól kerültek át a repülőgépek a forgalmasabb európai, valamint Közel-keleti útvonalakra. A repülőgép típus flottában töltött történetét beárnyalja, hogy 1995. március 31-én az YR-LCC lajstromú A310-es TAROM repülőgép röviddel a bukaresti felszállást követően lezuhant. A fedélzeten 50 utas, és 10 fős személyzet tartózkodott, akik közül mindenki életét vesztette. Ez volt a légitársaság történetének mindmáig a legsúlyosabb balesete. 

Szükséges új repülőgép, viszont a megszorításokat sem kerülheti el a cég!

A TAROM tervei szerint a kiesett kapacitást bérelt géppel oldanák meg, mely 190 főnél nagyobb befogadó képességű repülőgép rövid, vagy hosszútávú bérlését foglalná magába. A flotta megújítása fontos a légitársaság számára, mivel üzleti eredményei évek óta negatív státuszban vannak. A rossz üzleti eredmény mellett a román piacon folyamatosan fokozódó verseny is a TAROM ellen van, mivel nem tudja felvenni a versenyt a low-cost légitársaságokkal (Wizz Air, Blue Air, és a Ryanair). Emiatt elkerülhetetlen lesz megszorításokat bevezetni, melyek már 2017. tavaszától érvénybe lépnek. 

 

Ne feledd továbbra is tart a blog nyereményjátéka, melyről bővebben itt olvashatsz!!! Játssz te is!

Friss hírek, érdekes videók és információk a BUDflyer Facebook oldalán is! Likeold és oszd meg másokkal is! Kövess Twitteren is: BUDflyerblog

Forrás: Wikipedia / Ch-aviation / Planespotters.net

Kép: Wikipedia