Két osztály, 428 férőhely - miben lesz más az új Emirates gép Budapesten?

emirates-boeing-777-300-er.jpg

Mint, már eddig is ismeret volt, hogy a dubaji központú Emirates légitársaság 2017. február 1-től lecseréli a budapesti járaton eddig használt Boeing 777-300 típusú repülőgépeket a korszerűbb Boeing 777-300ER típusú repülőgépekre. Az austrianaviation.net-nek nyilatkozó Martin Gross (az Emirates Osztrák igazgatója) a közeli Emirates desztinációk helyzetével kapcsolatban nyilatkozta, hogy a február elsejei váltás, nem csak géptípusban hoz változást a budapesti piacon, hanem szolgáltatásban is, mivel az Emirates budapesti járata három osztály helyett csak két osztállyal (Business, és Economy) fog közlekedni Budapest, és Dubaj között változatlanul a hét minden napján.

A légitársaság ezen döntését lehet pozitívnak, de negatívnak is felfogni, bár véleményem szerint inkább pozitív döntés, mert növekedik az egy járatra jutó utasmennyiség, mivel 364 ülés helyett, 427/442 ülőhely áll majd az utasok rendelkezésére. A légitársaság döntésének hátterében állhat valószínüleg, hogy a First Class kabintermékért nem volt akkora kereslet a budapesti piacon, mint azt a bevezetésével elvárta volna az Emirates. A First Class szolgáltatást a légitársaság 2015. június 1-jétől vezette be a budapesti járatán, akkor még az Airbus A330-200 típusú repülőgépek fedélzetén. Jelenleg 12 db ilyen típusú ülés áll még az utasok rendelkezésére a Budapestre is közlekedő Boeing 777-300 típusú repülőgépeken.

Miben lesz más az -ER (Extended Range)?

Egyrészt kényelmesebb, fiatalabb, és modernebb géppel utazhatnak az Emirates budapesti utasai. A budapesti gépcserében szerepet játszik az Emirates flottamodernizációs programja is, mely során kivonja az összes A330-as, és Boeing 777-300 típusú repülőgépeit a flottájából. Jelenleg  10 db ilyen típusú repülőgép szolgál az Emirates-nél. A környező országok közül Budapest az egyetlen ahová ezen típusú géppel repül a légitársaság. Legfiatalabb példányuk 2003-ban került a légitársasághoz.

Az első osztály elhagyásával, viszont több utast is szállítani tudnak majd az új -ER repülőgépek Budapest, és Dubaj között. Jelenleg a légitársaság hetente 2548 ülőhelyet biztosít, ez a szám február 1-től 2989/3094 ülőhelyre emelkedik. Így olyan helyzet áll elő, mintha csak +1 járattal növelte volna a heti frekvenciáját az Emirates Budapesten.

A 777-300ER szélesebb gép lesz elődjéhez képest, viszont hosszúsága változatlan marad. Az ER verziónak vannak a világ legnagyobb tolóerejű hajtóművei, a GE 90-115B jelűek, mely több 50 tonna tolóerővel is rendelkezhetnek hajtóművenként. Az -ER típusú repülőgépek nagyobb üzemanyag kapacitással, megerősített törzzsel, és szárnnyal, valamint módosított főfutóval rendelkeznek az előd 777-300-hoz képest. A gép legfőbb újítása, hogy míg a 300-as változat maximális hatótávolsága 11.029 km, addig az -ER változat 14.594km-es maximális hatótávolsággal rendelkezik.

Jelenleg az Emirates a világ legnagyobb Boeing 777-300ER típusú repülőgép üzemeltetője. A légitársaság flottájában repül az 1000. Boeing 777-es repülőgép is. Az -ER flotta legidősebb tagja 2005-ben, legfiatalabb tagja, pedig idén augusztusban került a légitársasághoz.

Az utazók az  Emirates fedélzetén pedig továbbra is élvezhetik a világ legjobb légitársasága által nyújtott minőségi szolgáltatásokat, a magas színvonalat, és a díjnyertes, valamint szórakoztató tartalomban gazdag ice fedélzeti szórakoztató rendszer kínálatát, melyben akár 2500 csatorna közül is választhatunk. A kínálatban a legfiatalabbaktól, a legidősebbekig mindenki megtalálja a maga kedvenc filmjét, TV show-ját, játékát, vagy akár élő sport műsorát is.

f

Economy Class az -ER fedélzetén

Üléstérkép az Emirates kétosztályos 777-300ER típusú repülőgéphez

emirates_airlines_boeing_777-300_er_2class.jpg

Kép: seatguru

 

Ne feledd továbbra is tart a blog nyereményjátéka, melyről bővebben itt olvashatsz!!! Játssz te is!

Friss hírek, érdekes videók és információk a BUDflyer Facebook oldalán is! Likeold és oszd meg másokkal is! Kövess Twitteren is: BUDflyerblog

Forrás: Emirates / Wikipedia / Airlinesfleet / Seatguru / austrianaviation.net

Kép: newsweek