Visszatérhet Budapestre az Asiana Airlines?

777asianaa.jpg

Közel egy hét telt el azóta, hogy elment az utolsó Asiana Airlines charter járat Budapestről. Az előzetes adatok pozitív képet mutatnak a Szöul-Budapest között idén nyáron 9 alkalommal közlekedő charter járatról. Ennek okán fordultam a Külgazdasági és Külügyminisztériumhoz kérdésemmel, melyben a járat jövőbeli újraindulásának esélyeire kérdeztem rá.

Idén április 14-én jelentették be a nyilvánosság számára, hogy a nyári időszakban, összesen 9 alkalommal közvetlen chater járatokat indít Szöul, és Budapest városa között Dél-koreai második legnagyobb légitársasága az Asiana Airlines. Az akkori bejelentés nagy meglepetést okozott, mert előtte pár héttel még a Korean Air neve merült fel egy esetleges budapesti járatindítás kapcsán.

A Star Alliance tag, és SKYTRAX 5 csillag minősítéssel rendelkező légitársaság első járata július 1-jén a késő esti órákban landolt először a ferihegyi betonon. Ezt követően egészen augusztus 26-ig 9 járatpár közlekedett a két főváros között. A járatokra se online, se utazási irodánál nem lehetett sajnos jegyet foglalni charter mivolta lévén (bár igen nagy érdeklődést keltett a magyar utazók körében), mivel azokat egy koreai tour-operator töltötte meg. A budapesti járatokon a légitársaság Boeing 777-200ER típusú repülőgépei repültek, így összesen akár (géptípus különböző számú székezése miatt nem pontos adat) 2700 ülőhelyet is kínáltak a Budapestre érkező koreai turisták számára.

Van esély a visszatérésre!

 

A turizmusonline cikkében megjelent adatok alapján a budapesti járat töltöttsége kiválónak mondható. Az ülések kihasználtsága a 9 járatra vetítve 95,8% volt. Míg a legmagasabb load factor 99,8%-ot érte el. Információim alapján a járatok "belly cargo" része is nagyon szép eredményt ért el. Az induló járatok sok alkalommal áruval teljesen megtöltve hagyták el a budapesti repülőteret.

Már a járatbejelentés során elhangzott, hogy a legfőbb cél a charter járat menetrendszerinti járattá alakítása. A megismert utasforgalmi, és cargo adatok alapján látszik mind koreai utazóközösség felől, mind a légi áruszállítás területén erős érdeklődést fejtett ki az időszakos járat. Ezen adatok ismeretében érdeklődtem a minisztériumnál a budapesti járat esetleges újraindításáról, valamint menetrendszerinti járatként való visszatérésének esélyeiről.

Válaszként érkezett, hogy "jelenleg is folyik a szezonális budapesti járat eredményességének a kiértékelése az Asiana Airlines szakértői csoportjaiban, és üzleti alapon fognak dönteni arról, hogy ez a járat a jövő évben is újra elindul-e charter járatként, vagy esetleg létrejön egy állandó közvetlen légi kapcsolat a két főváros között. Fontos megemlíteni, hogy Közép-Európa általában gazdaságilag, de különösen az idegenforgalom szempontjából jelentősen felértékelődött Korea számára az utóbbi években. A Magyarországra érkező dél-koreai turisták száma is egyenletesen növekedő trendet mutat az elmúlt esztendők során, tavaly már több mint 100 ezer látogatót fogadhattunk Dél-Koreából. Ezeket az adatokat és tendenciákat nyilvánvalóan figyelembe veszik majd az Asiana Airlines-nál, ugyanakkor a végleges döntést szigorúan üzleti alapon hozzák majd meg." - tehát a döntés most az Asiana kezében van, vagy folytatja a charter járatokat, vagy belép egy új piacra és elindítja első Közép-európai járatát Budapestre, vagy egyik sem, bár ezen opciót nehéz lenne elképzelni. 

A járatnyitást segítheti, hogy a légitársaság jelenleg Közép-Európában, nem rendelkezik desztinációval. Az Asiana Európán belül Frankfurt, Párizs, London, Róma, Isztambul városaiba kínál közvetlen menetrendszerinti járatokat Szöul városából. Budapesthez legközelebb Bécsből lehet közvetlen járattal Szöul városába eljutni a Korean Air üzemeltetésében.

Friss hírek, érdekes videók és információk a BUDflyer Facebook oldalán is! Likeold és oszd meg másokkal is! Kövess Twitteren is: BUDflyerblog

Forrás: turizmusonline / seatguru

Kép: avionale.com