Az ülőhelyek közel 60%-át a fapados légitársaságok adják Budapesten!

Az ACI EUROPE éves kongresszusát rendezték meg idén június 20-22. között Athénban, ahol az anna.aero vezető elemzője Ralph Anker a megjelenteknek bemutatta, hogy a "fapados" azaz low-cost légitársaságok piaca hogyan változott Európa 29 repülőterén egy évtized alatt. A számítás 2006. nyarától, 2016. nyaráig terjedő időszakra szól.

Anker által közölt elemzésekből kiderül, hogy a fontosabb Közép-európai repülőterek közül Budapest az élen van a fapados és a hagyományos légitársaságok közötti ülőhely megoszlásban, mivel idén nyáron az ülőhelyek közel 60%-át low-cost légitársaságok biztosítják a budapesti reptéren az utasok számára.

Míg a Malév csődjét megelőzően a low-cost légitársaságok 22-25%-ban járultak hozzá az összes légitársaság által biztosított ülőhely számhoz, addig a Malév 2012-es csődjét követően ez a szám már több mint 50%-ra emelkedett. Az emelkedés tovább folytatódhat az új járatoknak (Várna, Szófia, Porto, Bukarest, Fuerteventura, Lanzarote, Berlin, Nümrnberg) köszönhetően, valamint a Wizz Air balkáni járathálózatának megnyitását követően. 

A régióban Budapesten kívül a szófiai, és a bukaresti repülőtéren jelentős a low-cost légitársaságok ülőhely részesedése a hagyományos társaságokkal szemben. Míg Varsó Chopin és Prága Nemzetközi repülőterének esetében az low-cost légitársaságok ülőhelyeinek számában csökkenés következett be, az idei nyárra vonatkozóan a tavalyi évhez képest.

cht-centeurope-s06-s16.png

Forrás:anna.aero

Friss hírek, érdekes videók és információk a BUDflyer Facebook oldalán is! Likeold és oszd meg másokkal is!

Kép: arepülés