Fapados belföldi járatok: az elmúlt időszakban egyre több low-cost légitársaság piaci potenciált lát benne

Újra felkapott lett Európa szerte, de leginkább Romániában és Lengyelországban, a low-cost azaz fapadosnak nevezett légitársaságok körében belföldi járatokat indítása. Egyre több low-cost légitársaság piaci potenciált lát belföldi járatok indításában, melyek egy adott országon belül két várost kötnek össze egymással.

Legutóbb a holland Transavia jelentette be hogy belép a német piacra, és belföldi járatot indít hetente 12 alkalommal München és Berlin Schönefeld repülőtere között. Az új járat május 30-án fog elindulni. A Transavia német piacra történő belépésével tovább növekszik a Schönefeldre közlekedő fapados légitársaságok száma, mivel az easyJet, valamint ősztől a Ryanair központja is a német repülőtér. Az új Transavia járaton kívül, még az Eurowings, (aki a Lufthansa csoport fapados modellben működő  légitársasága) kínál belföldi járatokat, ők azonban Köln és Stuttgart városaiba közlekednek.

Nemcsak Németországban van/lesz új fapados belföldi járat:

Lengyelországban a Ryanair októbertől "átköltözteti" két eddig meglévő belföldi járatát Varsó Modlin repülőtérről, a központi Chopin reptérre. A két járat Gdansk és Wroclaw városába fog október végétől közlekedni, ezzel versenyhelyzetbe hozva a LOT ugyanezen városokba Chopin repülőteréről közlekedő járatait.

Románia: fapados belföldi járatok sokasága indul:

Románia a legjobb példa arra, hogy egyre több belföldi fapados járat indul. Itt az országban található mind 3 low-cost társaság bevállalta a belföldi járatok elindítását. Így a Wizz Air, Ryanair, és a román Blue Air még idén elindítja belföldi járatit. A romániai piac jelenleg is a "nagy" fapados verseny színtere, hiszen eddig a piacon a Wizz Air a piacvezető, most viszont a Ryanair a temesvári bázis nyitásával, és romániai terjeszkedésével elkezdte felvenni a harcot a Wizz Air ellen a román piacon.

Az Ír Ryanair gépei Bukarest és Temesvár között indulhatnak szeptembertől,konkurenciát teremtve a Román Nemzeti fuvarozónak a TAROM-na, aki eddig egyedüliként repülte az útvonalat.

A román fapados légitársaság a Blue Air is aktív belföldi terjeszkedésbe kezdett szintén Temesvárról. Két új belföldi járata Kolozsvárra és Jászvásár városába fog közlekedni októbertől.

De a Wizz Air se marad ki a "harcból", mivel ők szintén Románián belül két bázisuk Kolozsvár és Bukarest városa között indítanak júliustól járatokat, itt is konkurenciát teremtve a TAROM bukaresti járatainak.

Annak idején Magyarország is rendelkezett belföldi légi járatokkal a Malév jogelődje a Maszovlet 1946. október 15-én  indította első belföldi járatait, akkor még Budaörsről Szombathelyre, Szegedre, Győrbe és Debrecenbe. A hatvanas évektől kezdve azonban ezen járatok és a belföldön elérhető városok száma csökkent, majd meg is szűntek.

Friss hírek, érdekes videók és információk a BUDflyer Facebook oldalán is! Likeold és oszd meg másokkal is!

Forrás: ch-aviation / thenews.pl / HVG / wikipedia

Kép: twobagsandasuitcase.com