Ismét kétpályás üzemmódra állt vissza a budapesti repülőtér!

Elkészültek a Budapest Airport 2-es futópályájának vadonatúj műszeres leszállító berendezésének építési munkái, így ismét mindkét futópálya fogad és indít járatokat. A mintegy félmilliárd forintos beruházás a repülőgépek személyzetét segíti a repülőtér futópályájának megközelítésében, elsősorban rossz látási viszonyok esetén.

A terveknek megfelelően a mai napon 16:00 óra óta ismét le- és felszállhatnak repülőgépek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es futópályáján. A három hétig tartó zárás oka az volt, hogy a Budapest Airport egy új műszeres leszállító berendezést (ILS, vagyis Instrumental Landing System) telepített a repülőtér egyik fő megközelítési irányának számító 31R pályavéghez, ami a futópálya Vecsés felé eső vége. A futópálya megnyitását követően még közel egy hónapig tart az új ILS rendszer beállítása, ellenőrzése, valamint berepülése, csak ez után állhat üzembe a vadonatúj műszeres leszállító rendszer, akkor is még csak korlátozott módon. A csúcstechnológiás berendezés teljes képességét várhatóan június végén, a korlátozás nélküli üzembentartási engedély megszerzése után lehet kihasználni.

A mintegy félmilliárdos – 465 millió forintos – beruházás első ütemének lezárultával a nyár végén megkezdődik a repülőtér másik fő irányának, az 1-es futópálya (Pestszentlőrinc felé eső) 13R végéhez tartozó ILS cseréje is. Mindezt a Budapest Airport saját beruházásban valósítja meg. Az új ILS a jelenleg elérhető legprecízebb berendezés, ami ahhoz szükséges, hogy a repülőteret megközelítő légijárművek személyzetét segítse éjszaka vagy akár extrém rossz látási viszonyok között – pl. sűrű köd esetén - hogy pontosan a futópálya küszöbe után érjenek földet biztonságosan.

 A három hétig tartó pályazár alatt a teljes forgalom a repülőtér régebbi, 3 km hosszú 1-es futópályáján akadálytalanul zajlott. A rendelkezésre álló hosszabb idő lehetőséget adott arra is, hogy egy sor kisebb-nagyobb javítást és karbantartást is beütemezzenek a Budapest Airport szakemberei a 2-es futópályán és környezetében. Egyebek mellett elvégezték a szükséges burkolati javításokat, nagyszabású fénytechnikai karbantartást és a lámpacseréket, a nyári időszak előtt megelőzésképpen gyomirtást hajtottak végre a 3,7 kilométer hosszú futópálya környezetében, sőt, szakszemélyzet segítségével közel száz fokozottan védett ürgét fogtak be élve és költöztettek át a Kiskunsági Nemzeti Park területére.

Friss hírek, érdekes videók és információk a BUDflyer Facebook oldalán is! Likeold és oszd meg másokkal is!

Forrás: Budapest Airport