Tegnap még csak Zágráb, jövőben már Budapest?!

Ahogy tegnapi bejegyzésemben említettem, 2005-ben már felmerült a Korean Air Budapest-Szöul közötti közvetlen járatának elindítása, akkor ez a terv elbukott. És 11 év elteltével a mai napon ismét a hírek középpontjába került a közvetlen járat létesítése a két ország között.

Ez annak köszönhető, hogy Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a gazdasági és a turisztikai együttműködés szorosabbra fűzése érdekében tárgyalást folytatott a Korean Air elnökével. Ehhez kapcsolódóan a tárcavezető miniszter szakmai és üzleti delegáció élén folytat tárgyalásokat Dél-Koreában, valamint társelnökként vesz részt a két ország gazdasági vegyesbizottságának második ülésén. "Magyarország és Dél-Korea számára is kölcsönös előnyökkel járna egy új, Budapest és Szöul között közlekedő menetrendszerinti légijárat elindítása – hangsúlyozta Varga Mihály a Chang-Hoon Chivel, Dél-Korea egyik legjelentősebb légitársaságának, a Korean Air elnökével folytatott tárgyalásról. A két ország közötti új légügyi megállapodás született tavaly májusban, amely alapján az uniós előírásokkal összhangban direkt utasforgalmi és áruszállító járatok üzemeltetésére nyílt lehetőség."

"Varga Mihály a szöuli tárgyalást értékelve elmondta: a Korean Air nyitott megvizsgálni az új útvonal lehetőségét, amelyben szerepet játszik a turisztikai együttműködésen kívül az egyre növekvő áruforgalom is. Mintegy 80 ezer tonna légiárunak minősülő termék kereskedelme folyik évente Korea és Magyarország között – ismertette a miniszter kiemelve: a magyar kormány kiemelt célja a befektetések elősegítése a kulcsfontosságú szektorokban, ezért kedvező feltételeket biztosít a beruházásokhoz, például egy európai kiszolgáló központ létrehozásához."

"A Magyar-Koreai Gazdasági Együttműködési Bizottság holnapi ülésén a turizmus kiemelt napirendi pont lesz – tudatta a tárcavezető, hozzátéve: a számok már most is igazolják törekvéseket és a két ország turisztikai együttműködésében rejlő további lehetőséget. A KSH adatai szerint a dél-koreai turisták száma jelentősen növekedett az elmúlt években, tavaly 120 ezren érkeztek Magyarországra. Dél-Korea a vendégek tekintetében első számú küldőpiacunk az ázsiai térségből - szögezte le a szakminiszter."

Véleményem:

A Korean Air jelenleg is üzemeltet menetrendszerinti utas és cargo járatokat a környékbeli országok fővárosaiba: Prágába és Bécsbe, illetve szezonális charter járatokat Zágrába. Egy Budapesti járat elindításának megvizsgálása során ezen tényezők hátrányosak lehetnek a véleményem szerint. Jelenleg a Prágai "központ" viszi el a Budapesti Korean Air utasok nagy részét. Ez annak köszönhető, hogy a CSA-Czech Airlines, és a Dél-Koreai légitársaság  codshare partnerségben áll egymással, illetve mindkét légitársaság a Skyteam légiszövetség tagja, valamint a Korean Air  a Cseh légitársaságban tulajdoni résszel van jelen.

Emiatt a Korean Air eddig a Prágai repülőteret tartotta előnybe, de lehet a fordul a kocka, mivel Budapest, az országunk turizmusa és a Nemzetközi repülőterünk a Budapest Airport is dinamikusan fejlődik. A járatnyitás tényét erősíti a növekvő Dél-Koreai turisták száma, illetve az országunkba érkező és jelen lévő Dél-Koreai befektetések, cégek. De ne feledjük el, nem csak a jövőbeli utasok számára járna előnnyel az új közvetlen járat, hanem az országunkba jelen lévő Dél-Koreai, nemzetközi, és hazai cégek számára is új lehetőséget és nagyobb piacot nyitna cargo, azaz légiáru szállítás tekintetében.

Cikk forrása: kormány.hu

Kép: Korean Air