23 éve bezárt útvonalát éleszti újra a LOT

23621288_1981533208733625_2455441264520792331_n.jpgÚj hosszútávú járatot jelentett be a lengyel nemzeti légitársaság a jövő évre vonatkozóan. A LOT 2018. május 15-től közvetlen, menetrendszerinti járattal köti Varsó Chopin repülőterét Szingapúr városával. Az útvonal választás érdekesnek tűnhet mivel igen jó stratégia döntés és megfontoltság áll mögötte, hiszen a LOT szakemberei ismét egy olyan várossal létesítenek közvetlen légi kapcsolatot, mely egyetlen Kelet-Közép-európai és a Kelet-európai ország (kivétel Oroszország) fővárosával sem áll közvetlen légikapcsolatban, így a LOT a jelenlegi ráhordó járathálózatával rendkívül vonzó lehet a nem csak Szingapúrba, hanem az onnan egy átszállással elérhető további célállomások felé utazóknak is.

Az idén nyáron megnyitott Los Angeles-i és a jövő nyáron Budapestről induló két amerikai járata után újabb hosszútávú célállomást vett fel listájára a lengyel LOT. A légitársaság 2018. május 15-től hetente három, majd 2018. július 2-tól, már hetente négy járatpárral fog repülni egy közel 23 éve bezárt útvonalon, Varsó és Szingapúr között. Az új szingapúri járatindítás ténye már idén augusztusban felmerült Jakarta neve mellett egy indonéz online lapban.

Az LOT ezen járatát is a már megszokott Boeing 787-8-as típusú Dreamliner repülőgépek fogják teljesíteni, melyek három osztályon nyújtanak kényelmes utazási lehetőséget a 252 utas számára.

Rafał Milczarski, a LOT vezérigazgatója szerint az új szolgáltatás tükrözi a fuvarozó azon ígéretét, hogy folytatja a már meglévő ázsiai hálózatának bővítését, mely a növekedési stratégiájának részét képezi. "Közel hárommillió utas utazik évente Európa és Szingapúr között. Reméljük, hogy az új LOT kapcsolat remek lehetőséget nyújt a közép-kelet-európai és a nyugat-európai utasok számára. "

Changi Airport Group vezérigazgatója Lim Ching Kiat a járat bejelentéséhez kapcsolódóan elmondta: "A Changi Airport aktívan növekszik e növekedés új gyümülcse a LOT-al való együttműködésünk. A kelet-európai országok, mint például Horvátország, Csehország és Magyarország egyre népszerűbbek az ázsiai utazók körében. A LOT új szolgáltatása nagyobb kényelmet és új lehetőségeket kínál utasaink számára, hogy elérjék ezeket az országokat."

A LOT az idei évben már számtalan új járatot indított és jelentett olyan városokba, mint Varsóból Asztana, Los Angeles, Newark, Göteborg, vagy Krakkóból Chicagó és Budapestről New York JFK, valamint Chicago.A légitársaság növekedése törtlen, ami a varsói repülőtér utas és áruforgalmi mutatóin is igen szépen meglátszik.

A LOT hosszútávú gépparkja jelenleg csak Boeing 787-8-as típusú Dreamliner repülőgépekből áll. A jövő évben viszont már a hosszabb törzsű és nagyobb befogadó képességű Boeing 787-9-es változat első példánya is csatlakozik a flottához.

Az Ausztráliába, Új-Zélandra, vagy Délkelet-Ázsiába tartó magyar utasok is kényelmesen elérhetik az új járatot varsói csatlakozással!

Mivel a LOT és a Singapore Airlines között codeshare megállapodás áll fenn, így a világ legjobb repülőterén történő egyetlen átszállással elérhetőek lesznek olyan városok, mint Adelaide, Manila, Sydney, Bangkok, Birsbane, Colombo, Denpasar, Kulala Lumpur, Melbourne, Auckalnd és Perth.

A magyar utasok a keddi és csütörtöki (július 2-tól pedig a hétfői) napokon a Budapestről 20:45-kor induló LOT járattal érhetik el a varsói csatlakozást. A budapesti járat 22:00-kor landol Varsóban, a Szingapúrba tartó gép pedig 23:00 perckor száll fel Varsóból és másnap 17:15-kor érkezik meg a Changi repülőtérre.

A vissza irányba a repülőgép 0:05-kor száll fel Szingapúrból és 06:15-kor landol Varsó Chopin repülőterén, ahonnan a 07:10 perckor induló budapesti járattal 08:30-ra már a magyar fővárosban lehetünk (helyi idők).

Szingapúr már nem ismeretlen hely a LOT számára

A LOT mostani első délkelet-ázsiai légi összeköttetése nem az első járat, hiszen a légitársaság 1988. és 1995. között már járt menetrendszerinti járattal Szingapúr városába. A járatokat kezdetben Ilyushin IL62-es repülőgép teljesítette, mely első alkalommal 1988. októberében szállt fel Varsóból, és a Varsó-Tashkent-Bangkok-Szingpaúr útvonalat teljesítette. 1989-től elhagyták a bangkoki leszállást, majd 1991. júliusától-októberéig gép az Egyesült Arab Emírségek harmadik legnagyobb városában Sardzsában szállt le, Tashkent helyett. 1991. októberétől a modernebb Boeing 767-es repülőgépek váltották az orosz gépeket, és akkor az útvonal ismét változott mégpedig Varsó-Delhi-Szingapúr párosra, majd 1992. októberétől egészen a járat 1995-ös márciusi megszűnéséig a 767-es gépek a Varsó-Bangkok-Szingapúr útvonalon repültek.

Borítókép: LOT

Forrás: airlinesroute, businestraveller

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!