Eltűnik a Budapest Airport egyik szégyenfoltja
Tegnap este fogadta utolsó járatát a B terminálon található ideiglenes könnyűszerkezetes, sokak által csak "bádogcsarnoknak" becézett épületrész. A csarnokot az elkövetkező hetekben elbontják. Az A terminálon viszont továbbra is marad a karámrendszer.
Hamarosan újabb munkagépek jelennek meg a budapesti nemzetközi repülőtéren, hiszen kezdetét veszi az új utasmoló megépítése, mely a legnagyobb beruházás a Skycourt megépítése óta a légi oldalon. Tegnap este a Wizz Air bakui járata volt az utolsó, mely a csarnokot használta, így a mai naptól a non-schengeni low-cost légijáratok, akik eddig ezt az épületet használták kénytelenek a busszal történő beszállítási módszert alkalmazni (Wizz Air, Ryanair, Jet2.com, easyJet)
Kényelmesebb, komfortosabb lesz a fapados járatok utasainak a az építkezés befejezését követően az utazás
Megszűnik a hidegben, vagy extrém melegben történő gyaloglás, valamint a betonon történő várakozás, hiszen alig másfél év múlva, már egy modern terminálrészt vehetnek használatba az utasok. Az új moló alkalmas lesz mind a hagyományos, mind a fapados légitársaságok igényeinek kiszolgálására. Tehát ha nem is csőre állnak rá a fapados gépek, akkor is kulturált, és minden igénynek megfelelő beszállítási módszer fogja várni ezen légitársaságok szolgáltatásait igénybe vevő utasait, mert valamennyi beszállókapu-csomópont alkalmas lesz egyaránt utashidas, buszos, valamint gyalogos beszállítási módszer kialakítására.
A Budapest Airport 2B Termináljához csatlakozó 220 méter hosszú új épületszárny jelentősen növeli a repülőtér beszállókapu kapacitását. Az új móló kifejezetten arra lett tervezve, hogy kiszolgálja a széles törzsű repülőgép-állóhelyekre megnövekedett igényt, valamint a fapados társaságok igényeit összesen 27 új beszállókaput és 10 új utashidat kínál.
A Malév csődjét követően került kényszerhelyzetbe a repülőtér
A Malév csődjét követő fapados járat "dömping" miatt került lépéskényszerbe a Budapest Airport, hiszen ezen járatoknál a cél a költségek minél alacsonyabb szinten tartása. Azért, hogy ezen társaságoknak megfelelő, gyors, és hatékony módszert nyújtsanak a be, és ki szállítás során, szükség volt a repülőtér részéről egy "átmeneti" megoldásnak szánt módszer kitalálására. Így született meg kezdetben a kordon, majd a sátor, végül pedig a jelenlegi könnyűszerkezetes terminál épület. A könnyűszerkezetes épületeket 2013. tavasza óta használhatták az utasok. A kordonos, sátras, és a mai napig a könnyűszerkezetes beszállítást is sok kritika érte/éri mind az utasok, mind a repülőtéren a gépek kiszolgálását végző személyzet részéről.
Az A terminálon változatlan a helyzet
Az A terminálon található, nagyobb csarnok helyzete továbbra is változatlan. Ennek elbontásáról, vagy más új épülettel való kiváltásáról nem esett szó a mai napig. Megoldást jelenthetne talán az A oldalon lévő második móló megépítése. Ez azonban rövid távon nem valósulhat meg, hiszen a Budapest Airport 2020-as fejlesztési programjában nem szerepel. Így az A oldalon az utasok számára továbbra is marad a gyaloglás.
Fénykép: Budapest Airport-Origo
További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!