Jövő nyári újdonságokat jelentett be a Wizz Air!

Új "ukrajnai munkásjáratok" és versenytárs harc a LOT ellen, röviden, tömören és viccesen így is össze lehetne foglalni a Wizz Air mai sajtótájékoztatóját, amelyen három új budapesti járatot, egy új budapesti bázisgépet és négy útvonalbővítést jelentettek be a légitársaság képviselői. Az újdonságok mellett a Wizz számára az elmúlt hetek kényes témája is előkerült, mégpedig az MGH által korábban elkövetett visszaélésekkel kapcsolatos kemény kérdések.

wizz_air_budapest_bejelentes_03.jpg

Lviv, Harkov, Brüsszel központi repülőtere. E három új útvonalon indít a 14. bázisgépével új járatokat jövő nyártól a Wizz Air. A két új ukrajnai vonal 2020. június 1-től, míg a második brüsszeli vonal 2020. június 3-án indul. a magyar fővárosból. Lviv-be és Hrakov-ba hetente kétszer (szerda, vasárnap és hétfő péntek), míg Brüsszel központi repülőterére a már meglévő napi Charleroi járat mellett, szintén naponta juthatnak majd el az utasok. A Wizz Air közlése szerint a Charleroi vonal továbbra is változatlanul megmarad (Update: ez máris változott, hiszen a napi kettő helyett csak egy járatot tartanak meg),az új járat viszont jó kiegészítése lesz. A most bejelentett három vonal várhatóan csupán egy kezdeti "bemelegítés" a jövő nyári menetrend tervezetébe, hiszen számtalan új útvonalon várunk, várnánk még el további járatokat. Jó példa erre Kolozsvár és Minszk városa is. Újdonságok mellett azonban úgy látszik, hogy a norvég Stavanger járat is kukába fog landolni, és nem indul újra jövő nyáron, hiszen menetrendjét a mai napig nem töltötték még fel.

Irány Ukrajna!

A Wizz Air jelentősen növeli Magyarország és Ukrajna közötti légi kapcsolatok számát az elkövetkező időszakban. A légitársaság még idén októberben elindítja a Ryanair-el együtt odesszai járatát. Így a jövő nyáron a két új és már meglévő kettő járattal együtt már négy ukrán városba lehet közvetlen légi járattal eljutni Budapestről. Ha kommentálnák az eseményeket, akkor ehhez várhatóan a Ryanair-nek is lesz egy két szava. Hiszen ők voltak azok akik 2017. márciusában már bejelentettek egy Lviv-Budapest közötti járat indulását 2017. októberére, de azt végül költség viták miatt törölték, és a későbbiekben sem vették újra napirendre. A Nemzeti Közlekedési Hatósághoz korábban két kihasználatlan ukrajnai légi útvonal elindítására érkezett be kérelem, melyek közül az egyik a már mind két fél által bejelentett Odessza, a másik pedig Kijev városa volt. Mivel a Wizz Air Kijevben már jelen van, így várhatóan a Ryanair hamarosan bejelentheti a Budapest és Kijev közötti új járatát is.

Sűrítés a meglévő vonalakon!

  • Edinburgh heti 3 helyett heti 5 járat
  • Eindhoven heti 14 helyett heti 16 járat
  • Szentpétervár heti 5 helyett napi járat
  • Tel Aviv heti 14 helyett heti 17 járat

15 gépes lesz a budapesti bázis!

A most bejelentett új járatok mellett egy újabb Airbus A321neo gép is érkezik a jövő nyáron Budapestre. Ezzel együtt 15 gépre növekszik a Budapesten állomásozó gépek száma a nyári időszakban. Télen a pesti bázis pedig 14 Airbus géppel fog működni. A jövő év során az előzetes tervek szerint a légitársaság 6,7 milliós ülőhely kapacitást fog felkínálni utasainak, melyet 1 A321-es, 9 A320-as és 7 A321neo típusú gép fog nyújtani.

Drágult a Discount Club tagság!

Amit persze a Wizz Air nem ver nagy dobra. Hosszabbítás esetén már új árakkal kalkulálnak. A standard 29 Euró helyett, 39 Euró, a csoportos 59 Euró helyett, 79 Euróra drágult.

Az MGH szotri

A sajtótájékoztatón a Magyar Hang újságírójától eléggé kényes téma került elő, mégpedig az MGH jogtalan lehúzásai. A feltett kérdések érezhetően kissé zavarba hozták Stephen Jones vezérigazgató urat, aki kiemelte hogy az ügy részükről lezárult és megoldódott, "aki úgy érzi átverte a kiszolgáló cég az jelentkezzen a Wizz Air-nél és panaszát kivizsgálják"- hangzott el.  A kérdéssel kapcsolatos cikket itt olvashatod el!

Fénykép: Wizz Air

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!