BUD flyer

2018\07\20 Bbalint Szólj hozzá!

Akár már idén átlépheti a 15 milliós határt a budapesti repülőtér utasforgalma!

Újabb történelmi csúcsot dönthet a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér utasforgalma az idei év során, hiszen a 2015-ös 10 milliós határ átlépését követően a légiközlekedési statisztikákkal foglalkozó anna.aero elemzése szerint, már az a idei évben átlépheti a 15 milliós határt a repülőtér éves utasforgalma, amennyiben a növekedési ütem az év hátralévő részében nem csökken.

route-map.jpg

Izgalmas és érdekes cikkben foglalkozik a budapesti repülőtérrel az anna.aero szakoldal, mely statisztikákkal és az idei első féléves adatokkal nyújt betekintést több statisztikai elemzésen keresztül a budapesti repülőtérről.

A repülőtér utasforgalma az elmúlt 17 évben több mint 8 millió fővel gyarapodott, annak ellenére, hogy a Malév 2012-es leállása és a gazdasági világválság is visszaesést generált az utasok számában. Azonban a BUD rendkívül jól vette az akadályokat és hamar túl tudott esni ezeken a holtpontokon, hiszen idén júniussal együtt már az 55. hónap az, amikor utasforgalmi növekedést regisztráltak. A tavalyi 13.1 milliós forgalomnak köszönhetően a repülőtér az európai ranglistán a 42. legforgalmasabb légikikötő helyét szerezte meg, míg a Kelet-európai régióban a 6. a listán Varsó-Chopin (15,75 millió fő), és Prága után (15,42 millió fő), szorosan megelőzve Bukarestet. A repülőtérről jelenleg 130 úti cél érhető el közvetlen járattal.

bud-00-17.png

18 év alatt több, mint háromszorosára nőtt a repülőtér forgalma

A 2018-as év első féléves adatai alapján a BUD utasforgalmi növekedése stabilan hozta a kétszámjegyű növekedést, így a tavalyi évhasonló időszakát nézve 15%-al nőtt az utasforgalom. Ez számokban kifejezve 6,86 millió induló és érkező utast jelentett az idei évben, szemben a tavalyi 5,98 milliós utas számmal. Ha a növekedési ütem továbbra is kedvező lesz és nem befolyásolja semmi rendkívüli esemény, akkor a szakoldal előrejelzése szerint a BUD az év végén 15,07 millió utassal zárhatja a 2018-as évet. A 15 milliós határ átlépése most először hangzik el a légiközlekedésben, hiszen a BUD korábbi becslései melyek általában igen óvatos becslések 14,5 milliós éves utasforgalmat jeleznek előre.

Az utasforgalom növekedés azonban már kezdi a repülőtér kapacitásainak határát is súrolni. Bár a Budapest Airport augusztus 1-jén tesztüzembe helyezi az új B móló szárnyát (épület hivatalos átadása szeptemberben várható) az utasfelvételi oldalon azonban még évekig maradhat a zsúfoltság és a sor, hiszen a nagyobb utasfelvételi pult kapacitást nyújtó új 3-as Terminál 2021-nél előbb nem nagyon készülhet el. Így az utasforgalom további dinamikus növekedése még zsúfoltabbá teheti a legforgalmasabb időszakokat, melyben leginkább a fapadosok által használt B terminál csarnoka és biztonsági folyosója az érintett.

Ha a Visegrádi régió főbb repülőtereit nézzük, akkor elmondhatjuk, hogy Budapest jelenlegi növekedése nem elég ahhoz, hogy belátható időn belül beérje Prágát, vagy Varsót, hiszen e repülőterek sokkal nagyobb és ütemesebb növekedést tudnak a nyári hónapok során produkálni Budapesthez képest, viszont a téli időszakban a BUD sikeresen megközelíti ezen repülőterek havi utasforgalmi számait. Ha Prága vagy Varsó idei előzetes éves utasforgalmi előrejelzését nézzük, akkor Prága esetében az idei évre 17 millió, míg Varsóban 17,5-18 millió induló és érkező utast regisztrálhatnak az idei évben. A féléves adatokat összevetve pedig Prága június végén 7,5 millió, míg Varsó-Chopin már közel 8 millió utasnál tartott.

Kik kínálják a legnagyobb kapacitást idén nyáron?

bud-top-airlines.jpg

Fapadosok az élen! Az ülőhelyek több, int 60%-át fapados légitársaságok adják a Ferihegyen!

A Wizz Air továbbra is a repülőtér első számú légitársasága az útvonalak és a felkínált ülőhelyek számát tekintve. Az idei nyáron a fapados légitársaság 19%-al növelte ülőhelyeinek számát a budapesti járatain. Az év elkövetkező időszakára azonban nagyon „leeresztett” hiszen a bécsi bázis bejelentését követően, és az elmúlt hosszú időszakban nem nagyon akarnak új budapesti járatokat bejelenteni, sőt a téli menetrendi időszak során egyes járatok számát még le is csökkentik, mint például az Agadír útvonalukat.  

Az ülőhelyek számának növelésében az idén nyáron a legaktívabb a LOT lengyel nemzeti légitársaság volt, hiszen újonnan induló amerikai és krakkói járatainak, valamint a varsói útvonaluk sűrítésének köszönhetően csaknem 108%-os ülőhelytöbbletet sikerült elérniük tavalyhoz képest.

A repülőtér az idei évben két új  légitársaságot üdvözölhet Budapesten. Az egyik az újnak nem is annyira mondható, de nagy visszatérő az American Airlines, a másik a görög Bluebird Airways, akik Tel-Aviv városát kötik össze hetente 4x a magyar fővárossal.


A Lufthansa nyújtja a legtöbb ülőhelyet egy útvonalra vetítve!

top-routes.jpg

A Napi 6 járat az első helyre lökte a Lufthansa frankfurti járatát, mely a téli menetrendben is heti 40 járattal fog üzemelni!

Nem meglepetés, hiszen a németek az idei nyártól már naponta 6 járattal kötik össze Frankfurtot a budapesti repülőtérrel, így jelenleg a Lufthansa az aki egy útvonalon a legtöbb napi járatot kínálja Budapesten, megelőzve a Wizz Air London Luton járatát.

A legtöbben nagyon szépen tudták növelni forgalmukat a tavalyhoz képest!

top-country-markets.jpg

Szinte minden útvonalon növekedik az utasforgalom az idei első félévben

A Budapesten jelen lévő légitársaságok nagy része kétszámjegyű utasforgalmi növekedést könyvelhetett el az első félév során. Viszont vannak olyan útvonalak, melyeken csökkent az utasforgalom, ami részben a járatszám csökkentésnek is köszönhető.

Erőteljes növekedés jellemző a Tel-Aviv (+27%), London Stansted (+13%), Barcelona (+33%), Varsó-Chopin (+16%), Moszkva Sheremetyevo (+60% - az Aeroflot már naponta  4x jár), Róma Fiumicino (+18%), Doha (+55% - Qatar A330-as bővítés és napi 3 járatpár a hét négy napján) útvonalakra.  

A budapesti repülőtér legforgalmasabb útvonala továbbra is London. London felé jelenleg öt, de a jövő év februárjától már hat repülőtérre repülhetünk közvetlen járattal Budapestről, hiszen a LOT 2019. február 18-án elindítja London-City repülőterére közlekedő járatait. Az első félévben majdnem 1 millió utas csak ezen az egy útvonalon repült valamelyik légitársaság járatával, ami +3.9%-al volt több tavalyhoz képest.

A növekedés mellett csökkenést mértek az utas számban Hollandia felé, mely a Transavia járatszám csökkentésének köszönhető, hiszen a légitársaság rotterdami járatát heti hat helyett csak négyszer üzemelteti (-42%-os csökkenés).



Az adatok azt mutatják, hogy újabb hosszabb távú járatokra van szüksége a repülőtérnek!

Kiszolgálatlan útvonalból pedig nincs hiány, hiszen az idei New York, Chicago, Philadephia járatnyitások után jelentős igény mutatkozik más amerikai és ázsiai nagyvárosok felé induló új közvetlen légi járat megnyitására. 

A lista tetején Szöul neve áll 46.600 közvetett utassal és +30%-os növekedéssel a 2017-es évben. A koreai főváros azonban idén várhatóan még nem kerül közelebb Budapesthez, sőt inkább egy sokkal kisebb repülőtérben láttak fantáziát a Korean Air járat fejlesztői, hiszen szeptemberben megnyitják menetrendszerint közlekedő zágrábi járatukat. A cikkben felmerül a kérdés, hogy Budapest lehet a következő állomása a koreai légitársaságnak, azonban erre egyelőre semmi nem utal, leszámítva azt, hogy fapados leányvállalata a Jin Air korábban kijelentette, hogy 2020-ban szeretnének budapesti járatot nyitni Zágrábbal együtt.

Szöul neve mellett listavezető Los Angeles (41.600 közvetett utas +24%-os növekedés 2017-ben), Miami (36.200 közvetett utas és +25%-os növekedés 2017-ben), Shanghaj (30.000 közvetett utas +15%-os növekedés) és Bréma városa. Az amerikai útvonalakra alternatívaként a LOT jöhet szóba, míg Shanghaj felé a sajtóban már korábban számtalan alkalommal elhangzott China Eastern Airliens, akikkel a Kormány jelenleg előrehaladott tárgyalásokat folytat a járat mihamarabbi elindítása érdekében.  Mindezek mellett a BUD vélhetően aktívan dolgozik fapados hosszútávú járatok Budapestre csábításán, ennek érdekében a szingapúri Scoot-al és a bangkoki Thai Air Asia X-el is folyhatnak tárgyalások korábbi értesülések szerint.  A cikk megemlíti ezen járatok esetén a bécsi légikikötő elszívó hatását is, hiszen számtalan utas az onnan induló közvetlen járatokat veszi igénybe ezen célállomásokra történő utazásához.

Képek: anna.aero

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\07\20 Bbalint Szólj hozzá!

Szeptember első napján újra jön a Runway Run!

Szeptember 1-jén immár hatodik alkalommal startol a Budapest Airport éves jótékonysági futóversenye, a Runway Run. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. futópályáján megrendezett versenyen elsősorban a Budapest Airport partnerei és a nemzetközi légiközlekedési szakma képviselői indulnak, de idén is lehetőség nyílik mindenki számára a Facebook-on nevezési lehetőséget nyerni.

bud17-runway-runners2.jpg

A korábbi évekhez hasonlóan idén is mintegy ezer fő jelezte részvételi szándékát a Budapest Airport által megrendezett Runway Run jótékonysági futóversenyen. A nagy érdeklődés természetesen nem meglepő, hiszen Európában egyedülálló, nemzetközi légiközlekedési rendezvényről van szó: ez az év egyetlen olyan napja, amikor a budapesti repülőtér 1. futópályáját nem a repülőgépek, hanem a futók veszik birtokba.

A részvétel idén is meghívásos alapon történik – a jótékonysági futóversenyen javarészt a légiközlekedési szakma képviselői vesznek részt, de érdemes követni a Budapest Airport Facebook oldalát is, ahol egy játék keretében mindenkinek lehetősége nyílik nevezési lehetőséget nyerni. A futóversenyen 5 és 10 kilométeres távon lehet futni, de – immár második alkalommal – a 6-15 év közötti gyerekek is kipróbálhatják magukat a futópálya betonján, 1 kilométeres távon.

A légiközlekedési szakma sporttalálkozójaként is számon tartott Runway Runt idén hatodik alkalommal rendezik meg, olyan főtámogatók segítségével, mint amilyen a Qatar Airways öböl-menti ötcsillagos légitársaság, az Airbus repülőgépgyártó vállalat, a KPMG nemzetközi könyvvizsgáló cég és a magyarországi Mercedes-Benz-gyár.

A nevezésekből befolyt összeggel a Budapest Airport egy magyarországi és egy brit alapítványt támogat: A SUHANJ! Alapítvány részben a Runway Run bevételéből nyitotta meg két éve az ország első integrált edzőtermét, ahol együtt sportolhatnak a fogyatékkal élő és az egészséges sportolók. A jótékonysági futóverseny nevezési díjaiból részesülő másik szervezet, a brit Anthony Nolan Alapítvány elsősorban leukémiás beteg gyermekek életmentő műtéteit támogatja.

Fénykép: anna.aero

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2018\07\19 Bbalint Szólj hozzá!

Díjeső a Qatar Airways-nél!

Mind magyar, mind nemzetközi szinten is rangos elismeréseket sikerült bezsebelnie a dohai központú Qatar Airways légitársaságnak, mely a Skytrax idei listája alapján már a harmadik éve a legjobb Business Osztály díját nyerte el a brit elemzőcég az utasok körében végzett anonim felmérése alapján. A Qatar Airways mindezek mellett a világ második legjobb légitársasága lett az összesített ranglista alapján, így a Közel-Kelet legjobb légitársasága is egyben, valamint a legjobb Business ülés és First Lounge szolgáltatást nyújta az utasai számára.

skytrax_kep.JPG

A londoni Langham Hotelben megtartott díjátadó ünnepségen ismét a többszörös díjnyertes légitársaság mondhatja magáénak a világ legjobb üzleti osztálya címet, amelyet összességében hatodszorra nyert el.

A Qatar Airways Csoport vezérigazgatója Mr Akbar Al Baker és a Hamad Nemzetközi Repülőtér vezérigazgatója Mr Badr Mohammed Al Meer vették át a díjakat.   

A Világ Legjobb Üzleti Osztályáért járó díj mellett hetedik alkalommal gondolták úgy az utasok, hogy a Qatar Airways a legjobb közel-keleti légitársaság. További elismerés az utasok részéről, hogy második éve a légitársaság mondhatja magáénak az első osztályon utazókat kiszolgáló legjobb lounge díját is. A Qatar Airways innovatív Qsuite terméke pedig méltán nyert a legjobb business ülés kategóriában.

A Qsuite a légitársaság által szabadalmaztatott termék, amely első osztályú élményt nyújt a business kabinban. A Qsuite az iparág első olyan terméke, ahol az ülés kétszemélyes ággyá alakítható. Az utasok nyugalmát és magánszféráját pedig az üléseket elválasztó panelek biztosítják. A légitársaság ezt a teméket 2017 márciusában a berlini ITB kiállításon mutatta be és kiemelkedő sikert aratott ezzel az innovatív termékkel. Ezek a díjak bizonyítják a Qatar Airways szolgáltatásainak páratlan színvonalát és hogy a légitársaság továbbra is megtesz mindent annak érdekében, hogy elnyerje utasainak bizalmát.

A Qatar Airways Csoport vezérigazgatója Mr. Akbar Al Baker így nyilatkozott:

Ezek a rangos díjak is azt mutatják, hogy a légitársaság igen rövid idő alatt is milyen messzire jutott. 20 év alatt egy regionális légitársaságból globális légitársasággá fejlődtünk elköteleződve az innováció és a legmagasabb színvonalú szolgáltatások iránt. A szabadalmaztatott Qsuite termékünk is ezt  képviseli és forradalmian új mércét jelent az iparágban. Az, hogy ilyen díjakat kaptunk, az országunk ellen irányuló illegális blokád ellenére is, tükrözi elkötelezettségünket a kiválóság, az innováció iránt és hogy utasainknak  a legjobb szolgáltatásokat nyújtsuk a levegőben.Mivel a Skytrax díjakat az utasok szavazatai alapján kaptuk, ez visszaigazolás számunkra és még inkább növeli annak jelentőségét, hogy folytassuk utasközpontú stratégiánkat lojális ügyfeleink legnagyobb megelégedésére.”

A Qatar Airways az ezen a héten Farnborough-ban megrendezett légi bemutatón több nagyerejű bejelentést is tett. Díjnyertes és növekvő flottájából bemutatott hat repülőgépet és a látogatókat vendégül látta a fedélzeten is. A nyitó napon öt Boeing 777-300ER teherszállító gépre kötött szerződést, amellyel tovább bővíti cargo flottáját és bemutatta a Qatar Execuite charter részleg  legfrissebb repülőgépét, egy Gulfstream G500-t, ami idén csatlakozik a private jet flottához.

Az idei évben a légitársaság több új útvonal megnyitását tervezi, például a fülöp-szigeteki Cebu és Davao, a maláj Langkawi, vagy a vietnámi Da Nang városába.

 

Magyarországon is díjjal jutalmazták az utazók a Qatar Airways-t!

 

business_excellence_qatar_airways.jpg

A Qatar Airways 2016. után 2018-ban ismét elnyerte a Legjobb légitársaság közönségdíját a Business Traveller Hungary, az üzleti utazók magazinjának olvasói szavazatai alapján.

A díjat az üzleti magazin 9 kategóriában szakmai zsűri és a saját olvasói szavazatai alapján ítéli oda. A szakmai zsűri döntése alapján kategóriánként három jelölt szerepelt a listán, a szavazók ezek közül választhatták ki az általuk leginkább elismert szolgáltatókat, egyúttal lehetőségük nyílt saját jelöltet is állítani. Utóbbiak közül a legtöbb jelölést kapott szolgáltatók közönségdíjat kaptak.

A Qatar Airways számára megtiszteltetés, hogy negyedik alkalommal kapta meg az elismerést, ezzel is megerősítve piaci pozícióját Magyarországon az utasok és az üzleti partnerek körében. A díjat Sárik Tamás, Sales Manager – Hungary and Slovakia és Szabó Petronella, Marketing and E-commerce Executive vették át a Qatar Airways magyarországi csapatának képviseletében. Ahogy  Kelecsényi Ágnes, a magazint kiadó Turizmus Kft. marketingigazgatója kiemelte: ma Magyarországon ez az egyetlen olyan elismerés, amely az üzleti utaztatásban – a hazai turizmus számára különösen fontos szegmensben – kimagaslóan teljesítő szolgáltatókat díjazza. A szektorban rejlő komoly piaci potenciált szerencsére évről-évre egyre több cég és szolgáltató ismeri fel.

A Qatar Airways immár több, mint 7 éve van jelen a magyar piacon. A légitársaság az elmúlt években folyamatosan fejleszti az itthoni működését, hiszen a Cargo üzletágával is jelen van a budapesti légikikötőben, valamint augusztus 1-jétől a Doha és Budapest között közlekedő délutáni járatán már szélestörzsű Airbus A330-as gépekkel fogja repülni. De a nagygépes csere mellett augusztus 4-től egy újabb, szám szerint a 3. járatpárt is beállítja az útvonalra a hét négy napján a téli menetrendi forduló kezdetéig.

Az üzleti utazóknak és utaztatóknak szóló Business Traveller Hungary magazin 2003 óta van jelen a hazai piacon, olvasótábora évről-évre bővül.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

2018\07\13 Bbalint Szólj hozzá!

Wellness részleget nyitott az Air France a párizsi reptéren

Bon Voyage! Az Air France januárban mutatta be új, több mint 3000 négyzetméteres és 540 ülőhelyes Business Lounge-ját a párizsi Charles de Gaulle reptéren. A várótermet úgy alakították ki, hogy ott az utasok maximálisan kikapcsolódhassanak: a hatalmas wellness részlegtől kezdve a gyerekek játszószobáján át az exkluzív koktél- és ételkínálatig mindent megtalálhatnak benne azok, akik a repülés előtti időt kényelemben szeretnék eltölteni. Az új üzleti váróban eddig több mint 200 ezer ember fordult meg.

862_610-5b4514d3d198401f9c2b5731dd799463-air-france-paris-cdg-terminal-2e-business-class-lounge-18.jpg

Az Air France új Business Lounge-ját úgy alakította ki, hogy az ötvözze a barátságos kényelmet az eleganciával. A váró központi részén található a gyönyörű „Le Balcon” rész, amelyet a híres francia tervező, Mathieu Lehanneur tervezett, és amelynek íves, tükörbetétes plafonjától az ember már a várakozás közben a fellegekben érezheti magát.

Az Air France különleges koktélválasztékkal várja az utasokat a „Le Balcon” közepén található bárban minden este 7 órától 9 óráig. Az italokat a párizsi Hotel Lancaster vezető bartendere kreálta kizárólag az Air France számára, a választék pedig a következő különlegességeket tartalmazza:

  • Un air de Paris: koktélkülönlegesség, amely a pezsgőt ötvözi narancslikőrrel, konyakkal és néhány csepp citrommal
  • A hónap „Úticél” koktélja, amelyet az Air France egy legendás desztinációja inspirált
  • Alkoholmentes mocktail, amely Franciaország ikonikus hozzávalóit tartalmazza.

862_610-5b4514d6db40404d98465730dd799463-air-france-paris-cdg-terminal-2e-business-class-lounge-11.jpg

A koktélínyencségek mellett egyedi finomságokat találhatnak az utasok a bár „Gourmet Table” részén.

A Business Lounge-ban azonban nem csak ételeket és italokat fogyaszthatnak a várakozók: a Lounge magas minőségű pihenési élményt nyújt az utasoknak a több mint 550 négyzetméteres wellness részlegével, ahol az utasok kényelmesen lazíthatnak a nyugágyakon, egészséges, méregtelenítő ételeket és italokat fogyaszthatnak, valamint igénybe vehetik a privát szaunákat és a luxus zuhanyzókat is. A „Le Petit Salon”-ban pedig a nyugalom érdekében tilos a mobiltelefonok és egyéb elektronikai eszközök használata.

862_610-5b4514d3578447e9b45f5733dd799463-air-france-paris-cdg-terminal-2e-business-class-lounge-22.jpg

Az exkluzív váró 4-12 éves gyerekeknek fenntartott játszó szobájában a gyerekek mindent megtalálnak, amire szükségük lehet: a TV-vel, USB-kkel, Sony Playstationokkel, érintőképernyős játékasztalokkal, asztali focival és ingyen wifivel felszerelt szobában szórakozhatnak a repülő indulásáig.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2018\07\05 Bbalint Szólj hozzá!

80 éve indult az első LOT járat Magyarországra!

Az egyik legrégebbi, de a mai napig is működő légijáratok közé tartozik a Polskie Linie Lotnicze - LOT légitársaság által üzemeltetett Varsó-Budapest útvonal, mely idén július 1-jén ünnepelte elindításának 80 éves évfordulóját.

junkers-ju-52-3m-tipusu-utasszallito-repulogepek-1938-ban-erky-nagy-tibor.jpg

Nyolcan év telt el azóta, hogy a LOT Lengyel Légitársaság repülőgépe első alkalommal teljesített közvetlen légi járatot Budapest és Varsó között. A LOT ma ezen az útvonalon nem kevesebb, mint öt járatot kínál naponta, idén alakított ki közvetlen légi összeköttetést New York, Chicago és Krakkó irányába, és 2019 februárjában elindítja új járatát a London City Repülőtérre. A jövőben pedig további fejlesztéssekkel növeli a magyar piacon való jelenlétét a társaság, hiszen a vezérigazgató úr korábbi kijelentése szerint dolgoznak azon, hogy magyar AOC engedélyt szerezzenek. Mindezek mellett pedig további hosszú és rövidtávú járatnyitások is tervben vannak a mostmár budapesti bázissal is rendelkező LOT-nál.

A LOT első járata 1938. július 1-jén a Budapesttől délnyugatra található Budaörsi Repülőtéren szállt le. A járatokat a LOT Junker Ju-52-es típusú repülőgépei (felső kép) repülték, melyeken 15 utasnak jutott hely. A magyar főváros már akkoriban is fontos európai célállomás volt a lengyel légitársaság számára. Ezt még ugyanabban az évben egy kísérleti repülés követte az Egyesült Államokba. A II. világháború kitörésekor a Varsó és Budapest közötti kapcsolat megszakadt; az útvonalat a LOT 1949-ben állította helyre, új, Ił-12 típusú, 18 utas befogadására alkalmas repülőgépekkel.

A LOT ma Európa leggyorsabban növekvő légitársasága, Magyarország pedig kulcsfontosságú közép-kelet-európai piacai közé tartozik. “A Magyarországra irányuló járataink nyolcan éves hagyománya jól mutatja, hogy ezt a régiót mindig is nagyra becsültük. Örülünk, hogy a jelenkori operatív kapacitásaink révén a lehető legkényelmesebb menetrendet kínálhatjuk utasainknak, nem kevesebb, mint öt járattal naponta a két ország között. Magyarország most még közelebb áll a szívünkhöz, mint korábban bármikor. Hatalmas lehetőségeket látunk ezen a piacon. Reméljük, hogy a New York-i és chicagói hosszú távú járataink elindításával még nem ért véget a LOT dinamikus fejlődése az országban” – mondta Adrian Kubicki, a LOT vállalati kommunikációs igazgatója.

A Budapest-Varsó járatot kényelmes Embraer és Bombardier Q400 típusú repülőgépekkel teljesíti a légitársaság. A hetente négyszer üzemeltetett New York-i (JFK), illetve a heti kétszer indított chicagói járat utasai ultramodern, széles törzsű B787-8 Dreamlinerekkel utaznak, melyek közül egy a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren állomásozik. A London City járatot a LOT külön erre az útvonalra dedikált, speciális lízingszerződés keretében megszerzett Embraer 190 típusú légi járművekkel repüli majd.

A társaság úgy véli, minden esély megvan rá, hogy a budapesti járathálózata a későbbiekben tovább bővüljön. A LOT jelenleg 70 fős repülőgép-személyzetet foglalkoztat Budapesten, akik elsősorban Budapest-New York és Budapest-Chicago viszonylatban teljesítenek szolgálatot. A lengyel légitársaság már korábban bejelentette, hogy 2019 végéig 300 pilótát kíván felvenni a közép-kelet-európai régióból, akiknek egy része Budapesten állomásozik majd. A LOT hamarosan üzleti várót is nyit a budapesti repülőtéren.

A LOT látványos magyarországi fejlődését a 2016 óta sikeresen működő nyereséges növekedési stratégiája tette lehetővé, mely alapján célja, hogy a közép-kelet-európai régió első számú légitársaságává váljon. Jelenleg a LOT Európa leggyorsabban növekvő légitársasága. 2017-ben utasforgalma meghaladta a 6,8 milliót, ami 25 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Idén a cél 9 millió utas elérése, 2019-ben pedig a 10 milliós határ átlépése, a dinamikus fejlődés fenntartása érdekében. A LOT 70 modern repülőgéppel rendelkezik (partner légitársasága, az észt Nordika flottájával, illetve a román Blue Air-től lízingelt légijárművekkel együtt), és összesen 101 menetrend szerinti járatot kínál, köztük Varsóból közvetlenül New York, Chicago, Los Angeles, Torontó, Peking, Szöul, Tokió és Szingapúr irányába, Budapestről pedig New Yorkba és Chicagóba.

Fénykép: welovebudapest

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\07\03 Bbalint 1 komment

5+1 tipp az Emirates-től kisgyerekkel utazóknak!

Hamarosan családok ezrei kelnek útra, hogy a jól megérdemelt nyári vakációjukat töltsék. A babákkal vagy kisgyermekekkel utazók számára azonban már a nyaralás első lépése is sok fejfájást okozhat, ha nem megfelelően készülnek fel a légiutazásra. Az Emirates élen jár a családbarát utaztatásban, hiszen mind a járatokon, mind pedig a szárazföldön kiemelt odafigyeléssel készülnek családos utasaik fogadására. A légitársaság most összegyűjtötte azokat a tippeket, amelyek segítségével kisgyermekkel is kényelmesen kezdhetjük meg a várva várt szabadságot.

travelling_infants_765x300_tcm654-2883211.jpg

 

  1. Ne felejtsük otthon a gyermek útlevelét, de ez még nem elég!

Külföldre utazáskor ne feledkezzünk meg róla, hogy a gyerekeknek is szükségük lesz saját útlevélre. Ezen kívül érdemes magunkkal vinni a gyermek születési anyakönyvi kivonatát vagy oltási könyvét is. Ha saját és gyermekünk vezetékneve különbözik, előfordulhat, hogy igazolnunk kell a szülő-gyermek viszonyt, így azt is, hogy jogunk van külföldre utazni vele. A családi körülményeinktől függően ehhez egy születési anyakönyvi kivonat vagy egy, a másik szülő által aláírt levél szükséges.

 

  1. Kézipoggyász - csomagoljunk okosan!

Ha csecsemővel vagy kisgyermekkel utazunk, a kézipoggyászunkban mindig legyen elegendő mennyiségű törlőkendő, pelenka, zsebkendő, tápszer (ha szükséges), néhány játék, egy kis takaró és váltóruha. A sorrend sem mindegy: fontos, hogy a legszükségesebbek a csomag tetején kapjanak helyet. Az Emirates kisbabákkal és gyermekekkel utazó utasai számára extra kézi- és feladható poggyászt is biztosít, hogy kényelmesen elférjen az extra holmi. A kisgyerekes családok az elsőbbségi utasok után elsőként szállhatnak a gépbe, így nyugodtan fáradjanak a sor elejére a kapuknál.

 

  1. Érkezzünk időben!

Induljunk korábban és szánjunk elegendő időt arra, hogy kiérjünk a reptérre! Egy kisgyermekkel bármikor előfordulhat, hogy etetés vagy tisztába tevés miatt meg kell állni – ezt kalkuláljuk bele az utazási időbe. Nagyobb reptereken megkönnyíti a terminálok közötti gyors átjárást, ha babakocsival közlekedünk, de ezt nem kell magunkkal vinni a fedélzetre, ha Dubajon keresztül utazunk. A Dubaji Nemzetközi Repülőtér Emirates terminálján ugyanis ingyenesen igénybe vehetünk kölcsön-babakocsit, hogy kényelmesen eljussunk a beszálló kapuig.

 

  1. Időzítsük az etetést!

Ha tehetjük, halasszuk a szoptatást vagy az etetést a felszállás vagy landolás idejére, ugyanis nyelés közben a babák könnyebben kiegyenlítik a fülükben a nyomást, így az nem dugul be a magasságváltozás miatt. Próbáljuk meg az etetést több, kisebb adagra felosztani, hogy jusson a felszállás és a landolás idejére, illetve akkorra is, amikor a baba nem akar elaludni. A nagyobb gyermekeknek válogassunk az Emirates speciálisan összeállított gyerekmenüjéből. Mindemellett magunkról se felejtsünk el gondoskodni: fogyasszunk sok vizet, mert a repülés és a szoptatás egyaránt dehidratál.

 

  1. Nem mindegy, hová ülünk

Ha kisgyermekkel utazunk, üljünk a folyosó melletti ülésre, így könnyebben mozoghatunk. Az Emirates az Economy osztályán az első, nagyobb lábterű sor üléseit kisgyermekkel utazók számára tartja fent, továbbá a mosdókban pelenkázóasztal és babacsomag is helyet kapott.

 

+1. Az a rettegett unalomküszöb

A kisgyermekekkel utazók számára igazi kihívást jelent, hogy minél későbbre halasszák a rettegett unalomküszöb elérését. Dr. Sandi Mann, az angliai Central Lancashire-i Egyetem gyerekpszichológusa szerint, ha egy gyermek számára túl sok játék alternatívát kínálunk fel, akkor a gyerek egy adott játékkal kevesebb időt játszva hamarabb unatkozni kezd. Az egyszerűbb kellékek, mint a papír és néhány színes ceruza sokkal tovább leköthetik a kicsik figyelmét.

Az Emirates fedélzetén elérhető Lonely Planet Kids játékcsomagok játszva tanítják meg a gyermekeket arra, hogy az utazásaik során minél többet fedezzenek fel a világból, amit leszállás után is magukkal vihetnek.

Fénykép: Emirates

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\29 Bbalint Szólj hozzá!

Nyitva az 1. futópálya!

A tervezetthez képest majdnem egy nappal előbb adta át a forgalomnak a felújított 1. futópályát a Budapest Airport. A mihamarabbi átadásnak nem volt akadálya, hiszen a napokban sikeresen lezajlott a műszaki átvétel és az új ILS próbája, viszont a reptér már nagyon igényelte a pálya újranyitását, hiszen az elkövetkező hetekben a tavalyit hónapokat jelentősen meghaladó csúcsforgalomra kell számítani, mindemellett a rákoshegyiek sorozatos elégedetlenkedése sem vetett jó fényt az egypályás helyzetre.

first_take-off_by_emirates_small.jpg

Egy nappal a tervezett határidő előtt ismét átadták a forgalomnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér felújított 1. (13R/31L) futópályáját. Az új betonról felszálló első repülőgép az Emirates öböl-menti légitársaság Dubaj-ba tartó Boeing 777-300ER géptípusú járata volt. Az 1. futópálya átadása azért is volt sürgető, hogy a nyári utazási csúcsforgalmi időszakban biztonságosabban és kényelmesebben lehessen megfelelni a megnövekedett forgalom támasztotta követelményeknek.

Nem kevesebb, mint öt futballpályányi területen kellett kicserélni a ferihegyi 1. futópálya betonját, az összesen 1400 méteres szakaszon. A 110 napja tartó felújítási munkák mintegy 8 500 m³ beton építettek be, közel 300 kilométer elektromos kábelt fektettek le és korszerűsítették a futópályához kapcsoló kábelaknákat is. A március 12-e óta tartó pályazár idejét kihasználva a Budapest Airport szakemberei új műszeres leszállító berendezést (ILS) telepítettek a futópálya vecsési, ún. 31L végére, aminek köszönhetően korlátozott látási viszonyok mellett (köd, csapadék, éjszaka) biztonságosabban tudnak leszállni a repülőgépek. Az új rendszernek köszönhetően a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a legkorszerűbb rádiónavigációs rendszerekkel szolgálhatja ki a légitársaságokat.

A pályafelújítás teljes költsége elérte a 2,1 milliárd forintot (6,5 millió eurót), amit a Budapest Airport saját forrásból finanszírozott. Az összehangolt munkaszervezésnek és a kedvező időjárásnak köszönhetően a tervezett június 30-i határidőnél egy nappal korábban, már pénteken délután megindulhatott a légiközlekedés a felújított 1. futópályán. Ezt megelőzően számos hatóság és szervezet vett részt a pálya műszaki átvételében és biztonsági állapotának ellenőrzésében, a Repülőtéri Rendőr Igazgatóságtól kezdve a Légiközlekedési Hatóságig.

„Büszkén és elégedetten adjuk át a repülőgépeknek ismét az 1. futópályát, a fővállalkozó KÉSZ és csapata rendkívül magas színvonalú munkát végzett. Ők építették korábban a SkyCourt-ot, most is dolgoznak a B-oldali utasmóló befejezésén és elmondhatom, hogy nagyszerűen meg tudtak felelni a bonyolult repülőtéri környezet támasztotta követelményeknek.” mondta Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója, aki kifejtette, hogy reményei szerint újabb évtizedekkel sikerült meghosszabbítani a 1. futópálya várható üzemidejét.

Egy átlagos évben a fel- és leszállások 52 %-a zajlik a repülőtér 1. futópályáján, amit 1958-ban hosszabbítottak meg 3 kilométeresre, majd felületét 1986-ban újították fel - így érthető hogy miért is volt újra szükséges az alapokig visszabontani a betont. A pálya Vecsés felőli, 900 méteres szakaszán tavaly hajtott végre teljes rekonstrukciót a Budapest Airport. A mostani, három és fél hónapig tartó egypályás üzem a légiforgalmi irányítás számára is többletmunkát jelentett, különösen a nyári csúcsidőszakban az ún. tornyos- , és közelkörzeti irányítók munkaterhelése nőtt meg jelentősen. A HungaroControl szakemberei jelentős késést nem okozva, magas szakmai színvonalon biztosították  a forgalom akadálymentes áramlását.

„Örömmel vesszük át a légiforgalom számára a felújított 1. futópályát, így a nyári utazási csúcsidőszakot már korszerűbb és biztonságosabb körülmények között tudjuk lebonyolítani.” hangsúlyozta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója. Azt is hozzátette: „A július-augusztus-szeptemberi időszak hagyományosan a legnagyobb terhelést jelenti a repülőtér számára, hiszen ilyenkor mennek a legtöbben külföldre nyaralni vagy érkeznek hozzánk a kiemelt magyarországi fesztiválokra és eseményekre. A Budapest Airport minden tőle telhetőt megtesz, hogy az utasok számára kényelmessé és biztonságossá tegye a nyári repülős utazást.”

Az 1. futópálya felújítása miatt ideiglenesen megnövekedett egyes, a repülőtér közelében fekvő településeken a repülőforgalom. Az érintett területeken, elsősorban a főváros XVII. kerületében a Budapest Airport folytatta az önkéntes lakossági ablakszigetelési programot, amit idén eddig 43 család kért az otthonában, átlagban és családonként mintegy 500 000 forint összegben. A Budapest Airport ezúton is kifejezi köszönetét az érintett körzetekben élők türelméért és megértéséért.

Az 1. futópálya felújítása is része a Budapest Airport ötéves, BUD:2020 névre keresztelt repülőtér-fejlesztési programjának. Ennek keretében adták át tavaly nyáron a DHL Express és a TNT új logisztikai bázisát az 1. Terminál melletti részen, megnyílt a közvetlen terminál-összeköttetéssel rendelkező ibis Styles Budapest Airport Hotel, augusztus 1-én átadják az utasforgalomnak a több, mint 10 000 négyzetméteres B-oldali utasmólót, idén nyáron elkezdődik a teherszállító forgalom kiszolgálására tervezett Cargo City építése a 2. Terminál mellett és decemberben megkezdődik egy hatszintes, fedett parkolóház építése. A BUD:2020 fejlesztési program összértéke mintegy 52-60 milliárd forint, azaz 160-180 millió euró.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\28 Bbalint 1 komment

Finishben az 1. futópálya megnyitása!

Sikeresen befejeződött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. futópályájának műszaki átvétele és a Légiközlekedési Hatóság is elégedett a beton felújításának műszaki színvonalával. Így ha minden jól megy június 30-án már a megnövekedett nyári forgalom is igénybe veheti fel és leszállásra. A pályafelújítással egyidőben pedig új, világszínvonalú műszeres leszállító berendezést (ILS) kapott a futópálya, ennek műszaki paramétereiről pedig egy kétnapos, ún. kalibráló repülésen győződtek meg a Budapest Airport és a HungaroControl szakemberei.

img_3932small.jpg

Két napon keresztül a körözött a ferihegyi légtérben a szerb légiforgalmi szolgálat speciálisan felszerelt Beechcraft King Air 350 típusú kéthajtóműves, légcsavaros-gázturbinás repülőgépe, aminek az volt a feladata, hogy hitelesen megmérje: minden elektronikai és rádiótechnikai berendezés megfelelően működik a repülőtér 1. futópályáján. Emlékezetes, hogy a futópálya középső, 1400 méter hosszú beton szakaszának teljes cseréje miatt idén március 12-én ideiglenesen le kellett zárni a futópályát a forgalom elől. A beton cseréjével párhuzamosan egy sor egyéb javítást és cserét is elvégeztek az alvállalkozó KÉSZ Építő Zrt. és a Budapest Airport szakemberei.

Egyebek mellett végrehajtották a fénytechnikai rendszerek korszerűsítését. A szakemberek 160 lámpatestet és közel 90 fénytechnikai aknát cseréltek ki és építettek át a legújabb európai szabványok szerint. Emellett kicseréltek 300 kilométernyi elektromos vezetéket, amelyeken keresztül a futópálya lámpasorai kapják az elektromos energia ellátást.

A munkálatok végén a futópálya délkeleti, ritkábban használt megközelítési iránya (31L) is megkapta a legmodernebb műszeres leszállító berendezést, vagyis ILS-t (ami az angol Instrument Landing System rövidítése.) A korábbi rendszerhez hasonlóan az új rádiónavigációs berendezés is rossz látási viszonyok között segíti a pilótákat a futópálya megközelítésében és a biztonságos landolásban, de a régebbinél jóval precízebb és megbízhatóbb működésre képes. Ennek a rendszernek a hitelesítésére érkeztek a szerb repülési szakemberek Budapestre és végezték el sikeresen az 1. futópálya ún. kalibráló repüléseit.

„Ez egy nagyon precíz repülést igénylő feladat, fontos része a repülőtér életének. A műszeres leszállító rendszer úgynevezett telepítési légi ellenőrzését a berendezés kiépítésekor kell elvégezni, míg félévente, a rendszeres légi ellenőrzések alkalmával vizsgáljuk az ILS paramétereinek megfelelőségét.” – hangsúlyozta Eiszrich László a Budapest Airport műszaki rendszerek vezetője. Elmondta azt is, hogy az új ILS-nek köszönhetően tovább növekszik a repülések biztonsága, az új rádiónavigációs berendezések sokkal pontosabb leszállásokat tesznek lehetővé éjszaka és kedvezőtlen időjárás esetén is.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\28 Bbalint Szólj hozzá!

Ismét megújuláson esett át a Budapest Airport kereskedelmi területe!

Még szélesebb választék és nagyobb vásárlói élmény fogadja a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtérről induló utasokat: A Budapest Airport kedden összesen nyolc új és megújuló üzlet hivatalos megnyitójával ünnepelte az év első felében tapasztalt kimagasló kiskereskedelmi forgalmat. Az átalakításokat nem csupán az egyre növekvő vásárlói kedv, de a folyamatosan változó fogyasztói igények is indokolttá tették.

5_herend_memories_of_hungary_small.jpg

Csupán a januártól májusig tartó időszakban nem kevesebb, mint 16%-kal nőtt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kiskereskedelmi egységeinek forgalma 2017 azonos időszakához képest. Ez a növekedés, a változó igények és a repülőtér folyamatosan megújuló belső tere tette lehetővé, hogy a Budapest Airport kedden összesen nyolc, a közelmúltban megnyílt új és megújuló üzletet ünnepelhetett.

Már tervezés alatt lehet az új T3-as kereskedelmi zónája...

Nagy öröm számunkra, hogy az utasforgalom növekedése mellett a repülőtéri üzletek forgalma is növekvő tendenciát mutat – mondta a megnyitón Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: - Az exkluzív üzleteink iránt mutatott nagy érdeklődés egyértelművé tette számunkra, hogy utasaink is úgy vélik: az utazás élménye már a repülőtéren kezdetét veszi. Ezek az újítások nemcsak a jelenlegi környezetben iránymutatóak, hanem kiválóan illeszkednek a jövőbeni 3. Terminál arculatába is, ennek átadásával jelentősen növelhetjük a rendelkezésre álló kereskedelmi kapacitást.”

Az idén megnyitott legnagyobb üzlet, a Memories of Hungary immár 250 négyzetméteres területen vonultatja fel magyar ajándéktárgyak színes skáláját. A három üzlethelység összevonásával kialakított szuvenír bolt Magyarország kirakataként várja az érdeklődőket hazai iparművészeti alkotások, ínyenc termékek és magyar dísztárgyak egész sorával. A kínálatban kiemelt helyet kaptak a Herendi Porcelánmanufaktúra kézzel készített termékei – a szebbnél szebb dísztárgyak kiválasztásában külön személyzet segít a vásárlóknak.

Újdonság a repülőtéri üzletek sorában az Inglot dekorkozmetikai márka; a profi sminktermékeket forgalmazó üzlet a SkyCourt központi részén kialakított szigeten várja az érdeklődőket. A márka különlegessége, hogy a vásárlók szabad kezet kapnak a számukra tökéletes paletta összeállításában.

Továbbra is a SkyCourtban, de immár jóval nagyobb területen található meg a Costa Coffee. A bővítésnek köszönhetően mintegy 20%-kal több ülőhely és a korábbinál is több, az okostelefonok és más elektronikus eszközök töltésére szolgáló fali aljzat áll rendelkezésre azok számára, akik egy kiváló kávé mellett kívánják eltölteni az indulásig fennmaradó időt.

A 2A Terminál területén is számos újdonsággal találkozhatnak az utasok: új helyet kapott például a magyar dizájner termékeket forgalmazó Dorko márkabolt. A hazai művészek által díszített ruhadarabok mellett természetesen olyan világmárkák is szerepelnek a kínálatban, mint az Adidas, a Vans, a Converse, az Asics és a New Balance.

Exkluzív üzletet nyitott a 2. Terminálon Magyarország legnagyobb optikai lánca, az Optic World is, ahol a legjobb minőségű kontaktlencsék és szemüvegkeretek közül lehet választani. Utóbbiból óriási a választék a legkiválóbb márkákból: nagy kedvenc a vásárlók körében például a Ray-Ban, az Oakley, a Tom Ford vagy épp a Maui Jim.

Friss arculattal és új helyen várja az egyedi ékszerek és elegáns ruhadarabok rajongóit a Michal Negrin, és a Virgin is a korábbinál modernebb és színesebb üzlettel nyitott újra. Utóbbi azért is nagy kedvenc az utasok körében, mert a bőröndöktől kezdve a nyakpárnákon át a legjobb minőségű fülhallgatókig minden fellelhető a Virgin kínálatában, amire egy hosszú utazás során szükség lehet.

A legkisebb utasokra is gondolt a Budapest Airport: a Living Toys játékbolt nemcsak kibővített üzlethelységgel, de kifejezetten a mesefigurák rajongóinak kedvező Disney szekcióval is mosolyt csal a gyerekek arcára.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\26 Bbalint 1 komment

Megnyitotta első Kelet-Közép-európai járatát Budapesten az AirBridgeCargo!

A járat korábban tervezett indításának csúszása, valamint a próba járatok után a mai napon hivatalosan is elindította első Kelet-Közép-európai járatát az orosz AirBridgeCargo, melynek Boeing 747-es Jumbo repülőgépei hetente két alkalommal szállnak le Budapesten.  Az ABC mostantól nem csak a moszkvai seremetyjevói központját és a világra kiterjedő járathálózatát köti össze új budapesti járataival, hanem Kínát is Budapesttel, hiszen a szombati járatok végcélja Shanghaj. Az új járatnak köszönhetően a Budapest Airport cargo forgalma az idei évben is rekordot dönthet, amit mi sem bizonyít jobban, mint az hogy az ABC járata már a második új Jumbo géppel repült áruszállító légi járat Ferihegyen az idei évben.  A hagyományos cargo járatok ugrásszerű növekedése mellett az utasszállító gépekben szállított belly cargo mennyisége is megugrott az elmúlt időszakban, köszönhetően az új amerikai járatoknak is.  36276666 2303084713051844 1900895724267110400 n

 

17 óra előtt nem sokkal egy újabb óriás cargo járat szállt le a ferihegyi betonra az orosz AirBridgeCargo vállalat színeiben. Habár az elmúlt hetekben már több alkalommal is megjárták a ferihegyi betont, a cég az útvonalon általánosan tervbe vett Boeing 747-400F gép helyett a mai napon a nagyobb és újabb típusnak mondható Boeing 747-800F típusú cargo gépét hozta el nyitójáratként Budapestre. A nyitójáratot már hagyományosan a reptéri tűzoltók vízsugaras köszöntése és az ünnepélyes szalag átvágás fogadta. 

Az új cargo járat hetente két alkalommal (kedden, szombaton) fogja bekapcsolni Budapestet az ABC kiterjedt járathálózatába, melynek fő része a magyar piacon az Oroszország és az Ázsia felé irányuló áruforgalom.  A keddi járatok RU296-os járatszámmal közlekednek Liége-Budapest-Moszkva útvonalon, míg a szombati járatok RU526-os járatszámmal a Liége-Budapest-Krasznojarszk-Shanghaj útvonalat repülik.

Kattints a bővebb galériárért!

A járatnyitó ünnepségen Jost Lammers a Budapest Airport vezérigazgatója kiemelte, hogy az új ABC járatok hetente akár 500 tonnával is növelhetik a budapesti cargo kapacitást. Az igazgató úr mindemellett említést tett a májusban indult új transzatlanti járatok sikeréről is, hiszen elmondása alapján az első adatok magas kihasználtságról árulkodnak, mind utas, mind cargo mennyiség területén.  Jost továbbá megemlítette, hogy heteken belül elindulhat az építése a BUD2020-as fejlesztési program keretein belül felépülő új Cargo City épületegyüttesnek, melynek első üteme a jövő nyáron már meg is kezdheti az üzemelését. A látványtervről és a beruházásról itt olvashatsz többet!

 

„A Budapest Airport nevében büszkeséggel és örömmel üdvözöljük az AirBridgeCargo Airlines új áruszállító járatát, hiszen az ABC a világ vezető légifuvarozói között az egyik leggyorsabban fejlődő vállalat.” - jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Az ABC több mint 30 desztinációból álló nemzetközi hálózata lehetővé teszi a Magyarországon működő elektronikai, járműipari, gyógyszerészeti és más csúcsminőségű termékeket gyártó cégek számára, hogy áruik Moszkván keresztül a világ minden részén eljuthassanak az ügyfelekhez. Jövő év nyarától pedig budapesti áruszállító partnereink, köztük az AirBridgeCargo munkatársai is birtokba vehetik a most épülő, mintegy 20 ezer négyzetméteres, új raktár- és irodaterületből álló Cargo City nevű repülőtéri létesítményünket.”

 

Az új cargo járatot a Celebi szolgálja ki, a társaság képviseletét Magyarországon pedig az R-BAG Hungária Kft. látja el.

36189341 2303085103051805 7896603793842765824 n

Görgők és sínek segítik mindenhol a konténerek és az áruk mozgatását a gép belsejében

Nagyon gyors és intenzív a cargo szektor növekedése Budapesten!

A nemrég újraindult bakui Silkway járat után az idei évben már a második Jumbo cargo gép üzemeltetőt üdvözölhetjük Ferihegyen.  A cargo ágazat fejlődését mi sem mutatja jobban a magyar piacon, mint a mai nap során szállított árumennyiség (mely között jelentős számban autóalkatrészek is voltak, és a cargosok szerint most ez a legjelentősebb piaci cikk itthon) és a hónapról-hónapra rekordokat döntő forgalmi adatok, de az sem elhanyagolható tény hogy a szektor forgalma az elmúlt két évben közel 40%-al bővült Ferihegyen. Az idei évre 140 ezer tonna áruval számolnak (tavaly 127 ezer tonna volt).  A magyar gazdaság fejlődése és az ország központi elhelyezkedése poteinciális piacot és löketet ad a szektor további erőteljes fejlődéséhez, amit tovább erősíthet a Budapest Airport fejlesztési programja keretén belül megvalósuló Cargo City beruházás is.  Hogy hogyan tovább? A jövő nyárra megvalósuló első ütem két új állóhelyet (Boeing 747-es) és egy új kiszolgáló épületet jelent majd a kettes terminál közvetlen közelében. A Budapest Airport viszont további kínai cargo járatokkal kötné össze a magyar fővárost, melyből várhatóan a belly cargo típus meg is valósulhat akár már a jövő évben, hiszen előrehaladott tárgyalások folynak a kínai China Eastern Airlines-szal a Shanghaj-Budapest közötti légi járat elindítása érdekében.

Mindezek mellett a szakemberekkel történt beszélgetés során pozitív visszajelzés jött a már meglévő Air China járat cargo kapacitásával kapcsolatban, hiszen van olyan alkalom, amikor a szállítani kívánt árunak nem jut már hely az Airbus A330-as gép rakterében Budapesten, mert tele van.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!