BUD flyer

2019\03\21 Bbalint Szólj hozzá!

A China Eastern is szívesen repülne Hszianba Budapestről!

A múlt héten a kínai Hainan Airlines három útvonalra nyújtott be engedélykérelmet a Kínai Légügyi Hatósághoz. Most egy újabb útvonallal a China Eastern Airlines is csatlakozik, aki a Hainan által repülni kívánt útvonalon kíván versenytársa lenni a légitársaságnak.

5983902_photo_1034325.jpg

Hirtelen úgy tűnik nagyon sokan akarnak Hszian és Budapest között repülni, hiszen alig hogy múlt héten a kínai Hainan Airlines benyújtotta engedélykérelmét hetente két járat üzemeltetésére a Budapest-Hszian-Sencsen útvonalon, egy másik nagy kínai ellenfél a China Eastern Airlines is így tett, viszont ő önálló járatként heti három frekvenciára kért le engedélyt a kínai hatóságoktól. Az érdekesség a történetben, hogy a CEA a Hainan-hoz hasonlóan szintén augusztusi indulással nyújtotta be engedélykérelmét.

A China Eastern mindemellett a fő üzemeltetője lesz a június 7-én induló non-stop Budapest-Sanghaj légi járatnak is, hiszen azt leányvállalata a Shanghai Airlines fogja repülni, de a járaton mind két társaságnak kint lesz a kódja.

Hasonló Hszian CEA járat a régióban csak Prágában van. Ott a már meglévő CEA Prága-Sanghaj járatba iktatták be korábban a leszállást Hszianba hetente két alkalommal.

A kínai járatdömping témával kapcsolatban itt olvashatsz többet: A régió kínai légi utas elosztó központja lehet a Budapest Airport!

[Fénykép: planefinder]

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

2019\03\21 Bbalint Szólj hozzá!

Hamarosan Budapestről is elérhetőek az IndiGo Airlines járatai!

A Turkish Airlines és India legnagyobb fapados légitársaságának számító IndiGo Airlines code-share egyezményének, és az újonnan indított isztambuli járatának köszönhetően, a magyar utazók számára is könnyen elérhetővé válik Delhi városa, hiszen a IndiGo kódja április 1-től felkerül a Turkish Airlines Isztambul-Budapest járatra is.

indibud.JPG

6E4037 ás 6E4038 - az IndiGo Airlines kódja, április 1-től már fenn lesz a budapesti Turkish Airlines járatokon. Budapest így azok egyike lesz a 20 város közül, melyekkel a Turkish Airlines hálózatán keresztül lehet csatlakozni az Isztambulból Delhibe tartó IndiGo járatokra, vagy fordítva a hét minden napján.

A csatlakozási idő Budapestről indulva 2 óra 55 perc, míg fordított irányba 2 óra 30 perc lesz. Az utazási idő Delhi felé az átszállással együtt 12 óra, míg vissza irányba 10 óra 30 perc lesz. Az Isztambul-Delhi közötti járatokat Airbus A320/A321-es típusú gépek repülik.

Menetrend:

BUD-IST 13:55-16:55

IST-DEL 19:50-04:10 (másnap)

DEL-IST 11:45- 15:45

IST-BUD 18:15-19:15

Budapest az első városok között szerepel, mely az IndiGo célállomása lett Turkish Airlines hálózatán keresztül. A magyar főváros mellett az első körben Athént, Tel-Avivot, Máltát és Brüsszelt érte még a megtiszteltetés. 

A Turkish Airlines Budapest első helyen történő bevezetése az IndiGo hálózatába érdekes tény, hiszen a török elnök korábbi kijelentése szerint a Turkish Airlines érdekelt közvetlen légi járatot nyitni a magyar fővárosból India másik legnagyobb városába Mumbai-ba. Erről a járatról azonban bővebb információk és konkrét tények a mai napig nem láttak napvilágot.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2019\03\20 Bbalint 1 komment

Megizzasztja a parkolóház projekt leállása a Budapest Airport-ot!

Már több, mint három hónapja áll a munka a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér előtti feltúrt és körbekerített építkezési területen, ahol a repülőtér új parkolóházának kellene épülnie, melynek előkészítő munkálatai már tavaly év december elején megkezdődtek. Azonban az építkezést engedélyező hatósági engedélyt december 10-én a Budapest Főváros Kormányhivatal által hozott határozata azonnali hatállyal visszavonta. Az ok máig ismeretlen és a Budapest Airport sem árult el még részleteket a témával kapcsolatban, csupán annyit közölt, hogy szakembereik dolgoznak azon, hogy mihamarabb újrainduljon az építkezés. Sokak politikai csatát látnak az engedély visszavonása körül, hiszen ezt követően indultak be a Kormány és a főváros részéről a reptér ellen irányuló nyílt támadások a média felületén. De nem is ez lenne a legfőbb probléma, hanem az hogy a "cica" harcnak megint mi utasok leszünk a vesztesei, hiszen a parkolóház építése miatt jelentős számú parkolóhelytől esett el a terminál közvetlen közelében a Budapest Airport, így már most a nyári szezon kezdete előtt gondot okozott a megmaradt, de az igényeket nem teljes mértékben kielégítő parkolóhely szám az utazók számára. A repülőtér vészmegoldásként valahogy még idén júniusig 670 parkolóhelyet próbál meg mihamarabb kialakítani, de ha tovább folyatódik a két fél közötti engedély vita, akkor lassan ott fogunk tartani, hogy a megtelt táblát egész nyáron kinn lehet hagyni.

54521308_390029718211980_4508620676067753984_n.jpg

Az építkezési terület látképe (március 7.)

 

Az elmúlt években jelentősen nőtt az autójukat a budapesti repülőtér parkolóiban parkoltató autótulajdonosok száma. Ennek köszönhetően a Budapest Airport számtalan parkolási csomagot dolgozott ki, hogy mindenki megtalálhassa a számára és pénztárcájának megfelelő parkolóhelyet. Ennek részeként az elmúlt években az üzemeltető növelte a parkolóhelyek számát, ezzel azonban nőtt azok távolsága is a termináloktól. Lassan már ott tartunk hogy szinte Vecsés határában kell hagyni autónkat, majd több mint 10 percet kell csomagokkal gyalogolnunk a terminálokig. Nem is lenne ezzel baj ha lenne elég hely. Jól mutatja ezt a mostani hosszú hétvége amikor az utasok közlése szerint káosz volt a parkolás a repülőtéren, hiszen helyet nem lehetett találni, pedig még a legforgalmasabb nyári csúcsszezon el sem kezdődött. Azonban a helyhiány most a parkolóház építése miatt még inkább problémává vált, hiszen az építkezés miatt megszűnt a terminálok előtti Terminal Parking zóna. Ezzel több száz a terminálokhoz legközelebb eső parkolóhely kiesett a kínálatból.

A Budapest Airport rögtön érdekes fennakadásmentes közleménnyel próbálta megmagyarázni a kialakult helyzetet, miszerint újabb parkolóhelyek építése van láthatáron a nagy júliusi hétvégét is idéző utasforgalom parkolóhely  "éhsége" miatt. Az üzemeltető további 670 parkoló megépítését tervezi még idén júniusig a meglévő 4200 hely mellé. Ezen számba azonban a dolgozói helyek is beletartoznak, akiknek viszont gyakran nem vagy csak a termináloktól nagyon messze jut hely az egyre gyakoribb telt házas napok miatt. Mindemellett a mai napig nincs elkülönített parkolórészük. Azonban a BUD közlése szerint tervben van a terminálon dolgozók számára elkülönített parkoló létesítése. Erre vonatkozóan azonban többet jelenleg nem árultak el.

A Budapest Airport közlése szerint: "a következő évek forgalmi előrejelzéseit figyelembe véve tavaly ősszel kezdetek hozzá egy új, a terminálokkal közvetlen összeköttetésben lévő parkolóház építéséhez, ezt azonban decemberben hatósági engedélyeztetési eljárási okokból le kellett állítani. Az előrejelzések szerint jelentősen több repülőtéri parkolóhelyre lesz szükség a jövőben. Más európai fővárosi légikikötőhöz képest ugyanis a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér sokkal kevesebb parkolóhellyel rendelkezik az utasforgalomhoz viszonyítva." -  na de vajon miért kevesebb nálunk a hely, mint amennyinek kellene lennie, és miért ilyen későn indul meg egy ekkora beruházás, mint a parkolóház építése mely épületnek már évekkel ezelőtt állnia kellett volna, sőt nem egynek hanem többnek is a reptér környezetében. Nagyon érdekes és izzasztó kérdések, hiszen ha rosszak akarunk lenni akkor az üzemeltető felelőssége, hogy nem ment elébe a már évek óta tapasztalható két számjegyű  utasforgalmi növekedés által keltett valós parkolóhely igény teljes mértékű kiszolgálásának. Azonban jelen helyzetben a Kormány felelőssége is fennáll, hiszen kiadott egy építési engedélyt egy ekkora volumenű beruházásra, majd hipp-hopp visszavonja azt ilyen-olyan apró hibára hivatkozva. És most ott tartunk hogy se előre, se hátra áll minden jóformán. Ennek azonban mi utasok látjuk a kárát, hiszen a repülőtéri parkoló infrastruktúra nem tud fejlődni, a beruházás nem fog időben elkészülni (ez már most borítékolható), nem lesz kényelmesebb a parkolás (a parkolóház projekt nem csak parkolóhelyek kialakítását tartalmazza, hanem az autókölcsönző kirendeltségek több éve konténerben történő működésének is véget vetne, emellett számos szolgáltatást is nyújtana a használóinak) , sőt az utasforgalomhoz viszonyítva továbbra is kevesebb lesz a parkolóhely.

De akkor mégis hogy jussunk ki kényelmesen a repülőtérre? - Tömegközlekedés?

Na az meg a másik igen kényes téma Ferihegyen, hiszen a 100E busz jelenleg 20 perces követési ideje nem ellensúlyozza a járat akkora népszerűségét, ami minimum 15-10 perces követést diktálna bizonyos időszakokban. Talán ezen sűrítés következhet be még idén nyáron, hiszen a repülőtér közlése szerint:

"A repülőtér megközelíthetőségét javíthatja az is, hogy a BKK és a Budapest Airport megállapodott a népszerű 100E jelzésű buszok sűrítéséről, amik a repülőtérről egyenesen Budapest belvárosába viszik az utasokat."

Így ha az üzemeltető engedni tud a taxi és a minibusz lobbinak akkor a buszok sűrűbben tudnak majd behajtani a terminálok elé a legforgalmasabb időszakokban és kényelmesebb, komfortosabb utazást tudnak majd lehetővé tenni az azt használó nagy számú turista tömegnek.

Mindemellett a még az idén tavasszal folytatódó É-D metróvonal déli szakaszának felújítása miatt a 200E busznak is módosul a végállomása. A BKK közlése szerint a déli szakasz felújításának megkezdésével egy időben a 200E járat végállomása az ideiglenes déli metróvégállomásra, a Nagyvárad térre kerül át. A felújítás miatti Nagyvárad téri zsúfoltság csökkentése érdekében a Budapest-bérlettel rendelkező utasok a Nyugati Pályaudvar és Kőbánya-Kispest, illetve Ferihegy megállóhely között közlekedő IC vonatokon felár megfizetése nélkül utazhatnak.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

2019\03\19 Bbalint Szólj hozzá!

Megváltozik az Air Canada Rouge budapesti járatának menetrendje!

Immár a negyedik nyári szezonját kezdi meg Budapest és Torontó városa között az Air Canada szabadidős légitársaságának számító Air Canada Rouge márkanév alatt futó légi járat. Idén a tavalyi évhez képest megint egy picivel előrébb került a szezon első járata, mely most április 2-án, azaz alig két hét múlva érkezik meg Ferihegyre. A járat menetrendje az idei évben is kissé módosult, de még a szezon kezdése után is módosulni fog a kezdeti járatokhoz képest! Az Air Canada a tavalyi fuccsba ment téli menetrendi tervezete után, várhatóan az idei évben sem tervezi a járat egész éves üzemeltetését, hiszen a mostani menetrend szerint a utolsó járat várhatóan október 25-én hagyja el Budapestet. 

air-canada-rouge-boeing-767-35h-118-smart-aviation.jpg

Három sikeres szezon után április 3-tól újraindítja a Magyarország és Kanada közötti egyetlen közvetlen légi járatot az Air Canada Rouge. A légitársaság a kezdeti időszakban heti három, majd a korábbi évekhez képest az erősödő szezonban heti 4, 5 és 6 járatot fog repülni, majd ezt követően napi járatra váltanak, mely június 14-től szeptember 15-ig fog közlekedni. A járatokat továbbra is az idős Boeing 767-300ER típusú repülőgépek fogják teljesíteni, melyek fedélzetén három osztály áll az utazók rendelkezésére.

Kiesik a déli csúcsból a járat!

Június 1-jétől vélhetően a rendkívüli budapesti nagygépes csúcsforgalom miatt, a járat csak későbbi indulási és érkezési időpontra kapott slotot. Így a korábbi dél és egy óra körüli indulási idő három órára módosul. Emiatt az érkezési idő is eltolódik 13:15-re.

A járat menetrendje június 1-től

AC1910   YYZ-BUD  22:40-13:15 (másnap)

AC1911  BUD-YYZ  15:00-18:40

 

Sikeres, de ennek ellenére nem szívesen vállalják be az egész éves üzemeltetést!

Az Air Canada Rouge a régióban Budapest mellett Prágába Varsóba, Zágrábba és Bukarestbe (itt Torontó mellett Montreal is van) is repül Torontóból. Ezen négy városba Budapesthez viszonyítva kevesebb járat jut, és a szezon is rövidebb. De mind emellett jól szemlélteti a járat sikerességét a KSH által közölt forgalmi adatok is, mely szerint a járatok töltöttsége a legforgalmasabb hónapokban 80 százalék felett alakult, sőt volt hogy átlépte a 90-et is. Ennek ellenére a cég nem nagyon érdekelt az egész éves üzemeltetésre, holott ezt a tavalyi évben megpróbálták volna. Volna, hiszen az Air Canada tavaly áprilisban kijött menetrendje szerint a budapesti járatok a korábban tervezett októberi leállás helyett egészen január 7-ig repültek volna hetente három alkalommal. Azonban ez végül nem jött össze, és a korábban meghirdetett járatokat kivették a menetrendből. Az Air Canada régióért felelős igazgatója a változást az alacsony kereslettel indokolta, ami kicsit érdekes azok után, hogy általánosan 80 százalékot meghaladták a járat töltöttségi adatai. A döntés jól mutatja azt a tényt is, ami szomorú, de igaz, hogy Budapest Észak-Amerika felé erősen szezonális célállomás. A téli hónapokban jóval nehezebb és nem nagyon gazdaságos fenntartani a járatokat, még úgy sem hogy ezen járat utasai nem csak Torontóba, hanem további kanadai és USA városok felé is utazhatnak egyetlen átszállással.

[Fénykép: Fine Art America]

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

2019\03\17 Bbalint 1 komment

A legforgalmasabb nyara előtt áll a Budapest Airport!

Az óraállítással egy időben március 31-én beindul a nyári menetrendi időszak a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren, ami minden eddigi évnél több újonnan induló járatot, és újonnan érkező légitársaságot jelent majd. A 2019-es nyári szezonban ennek köszönhetően az utasforgalom továbbra is dinamikus növekedést mutathat, ami viszont a ferihegyi repülőtér zsúfoltságát is jelentősen növelni fogja, annak ellenére hogy a Budapest Airport az elmúlt hónapokban bud:plus néven egy úgynevezett "zsúfoltság" csökkentős fejlesztési programot indított el.

09_27_20_bud_c1_2378.jpg

Már csupán kevesebb mint két hét van vissza és újraindul a legforgalmasabb időszak számító nyári menetrend a légiközlekedésben. Ennek köszönhetően jelentősen változnak a világ légitársaságainak menetrendjei és járataiknak gyakorisága is. A budapesti repülőtéren az idei nyári szezon minden eddiginél több új útvonalat és légitársaságot fog tudni felmutatni. Idén összesen 56 menetrendszerint és charterként közlekedő légitársaság kínálatát vehetik igénybe az utasok. Ezek közül 5 név már biztosan új lesz az utasok számára, hiszen Budapest és Dubaj között rásegít az Emirates már meglévő pesti járatára a flydubai, az Eurowings versenytársaként a Laudamotion Stuttgart és Budapest között indított járatot, valamint két új kínai légitársaság is Budapestet választotta úti céljául. A China Eastern Airlines leányvállalatához tartozó, de külön kód és név alatt futó Shanghai Airlines júniustól indít, várhatóan egész évben közlekedő non-stop járatot a már régóta várt Budapest-Sanghaj útvonalon. A Sanghaj járat mellett, az engedélyek megszerzésétől is függően egy másik, Ferihegyen már korábbról jól ismert kínai fuvarozó a Hainan Airlines is beszállhat a kínai versenybe. Ők a tervek szerint augusztustól három kínai nagyvárosba repülnének Budapestről: Sencsenbe, Hszianba, és Csunkingba. Előbbi kettő útvonalat egy járatként, míg Csunkingot önálló, non-stop járatként repülnék a tervek szerint. Emellett a Lufthansa és a Turkish Airlines tulajdonában álló török SunExpress menetrendszerinti járattal köti össze a kedvelt török üdülővárost Antalyát.

Új légitársaságok

  • Laudamotion
  • flydubai
  • SunExpress
  • Shanghai Airlines
  • Hainan Airlines

Új útvonalak (charter és menetrendszerinti)

A felsorolásból már most jól látszik, hogy a tavalyi év 9 újonnan induló járatához képest idén majdnem a duplája, 16 útvonalon lesznek új járatok.

  • London-Gatwick   március 31-től   Wizz Air
  • Cork   április 4-től   Ryanair
  • Oslo   április 5-től   Wizz Air
  • Nantes   április 7-től  Transavia France
  • Cagliari   május 1-től   Ryanair
  • Sevilla   május 2-től   Ryanair
  • Rimini   május 3-tól   Ryanair
  • Bari   május 3-tól   Ryanair
  • Antalya   május 15-től   Sun Express
  • Palma De Mallorca   június 6-tól   Ryanair
  • Sanghaj   június 7-től  Shanghai Airlines
  • Castellón de la Plana   június 16-tól   Wizz Air
  • Sharm El-Sheikh   június 21-től   Al Masria Universal Airlines (charter)
  • Dubaj   június 27-től   flydubai
  • Brüsszel   szeptember 2-től   LOT
  • Bukarest   szeptember 2-től   LOT

Megszűnő útvonalak

A megszűnő járatok listájára jelentős számban kerültek fel Wizz Air úticélok az idei évben.

  • Agadir  megszűnik március 24-től
  • Fuerteventura  megszűnik március 24-től
  • Bergen   megszűnik május 5-től

A Wizz Air mellett az Air France nagy felhajtásokkal és reményekkel indított, de bukásra ítélt légitársasága a JOON is befejezi budapesti működését június 26-tól. Ezt követően a járatokat ismét az Air France fogja üzemeltetni.

Járatsűrítések

Tavalyhoz képest az idei szezonban kevesebb járatsűrítésről számolhatunk be, de így is jelentős mértékben növeli budapesti jelenlétét a LOT, a British Airways, az Aer Lingus. Mindemellett lesznek olyan légitársaságok, mint például a TAP Portugal, aki nagyobb gépeket küld a megnövekedett utasforgalmi igények ellensúlyozására. A TAP-nál az idei nyáron több budapesti járaton a legnagyobb keskeny törzsű géptípusuk az Airbus A321-es lesz használatban.

Április 1-től a lengyel nemzeti légitársaság a korábbi napi öt járatát hat járatpárra bővíti a Budapest-Varsó útvonalon hétköznapokon. A szombati napokon 5, míg vasárnap 4 járatpár lesz.

2019. április 1-től a korábbi napi négy helyett, már naponta öt járatpárral fog Budapest és London legfontosabb repülőtere a Heathrow Airport között repülni a British Airways. A sűrítés alól a hétvégi járatok kivételt képeznek, hiszen ekkor marad továbbra is a korábbi napi négy járatpár. Az új járat kódja BA0688/BA0689 lesz. Menetrendszerint 16:05-kor száll fel Londonból, majd 19:35-re érkezik meg Ferihegyre, ahonnan 20:15-kor indul tovább, majd 21:55-kor száll le a Heathrow repülőtéren (helyi idők).

Az ír Aer Lingus pedig április 5. és május 11. között a meglévő heti négy járatpárja mellé egy ötödiket állít be menetrendjébe a Budapest-Dublin útvonalon a pénteki napokon.

Szomorú viszont, hogy elmarad a korábban április 1-től tervezett napi két járatra való bővítés az UIA-nál, valamint a június 24-től tervezett napi 4. járat sem valósul meg végül a Turkish Airlines színeiben. Továbbá idén nyáron már nem lesz 3. naponta közlekedő járatpárja a Finnair-nek.

Várható bejelentés

Információnk szerint ha minden jól megy, az elkövetkező időszakban bejelentésre kerülhet a Budapest és Szöul közötti közvetlen légi járat elindításának időpontja is. 

Charterek: jönnek a Japánok!

Az elmúlt évekhez képest idén várhatóan sokkal több charter járat indulhat Budapestről, a már megszokott légitársaságokkal, köztük a Tunisair gépeivel is.

Újdonságnak számít viszont az, hogy idén már szinte biztosra mondható hogy Japán charter is érkezik Budapestre az ANA és a JAL színeiben. Érdekesség hogy ezelőtt ANA gép még egyetlen alkalommal sem járt Ferihegyen, de idén szeptemberben a Japán Sapporo városából érkezhet az első, míg a megszokott JAL gép idén is Tokióból hoz majd utasokat.

Az érkezési dátumok várhatóan a következő szerint fognak alakulni: (változás történhet!)

Tokió Narita-Budapest Japan Airlines 2019. 08. 10.

Sapporo-Budapest ANA 2019. 09. 07

Visszatérnek az Amerikaiak és a Kanadaiak!

A tavalyi hatalmas sikert követően ismét lesz május 4. és október 27. között naponta közlekedő American Airlines Budapest-Philadelphia járat. A sikerességet jól tükrözi, hogy a budapesti útvonal volt a légitársaság egyik legjobban kihasznált és legjövedelmezőbb útvonala európai szinten. A most újrainduló járatokat tavalyhoz képest ismét az öreg Boeing 767-300ER típusok fogják repülni, mi meg irigykedve nézhetjük a prágaiakat, hogy ott bizony ott modernebb Airbus A330-asra váltanak az idei évben. De persze ez a hármas amerikai versenyhelyzetnek is köszönhető (Delta, United, American).

A kanadaiak már a 4. szezonjukat kezdik meg Budapesten április 2-től. A Budapest-Torontó járatokat a többi évhez hasonlóan idén is az Air Canada szabadidős "fapados" légitársasága az Air Canada Rouge fogja repülni, szintén Boeing 767-300ER típusú idős gépekkel. Az előzetes menetrend szerint a légitársaság idén nem tért vissza átgondolni az egész éves közlekedést, a tavaly téli törlést követően, így a járat október 25-ig fog közlekedni. A járatsűrűség a tavalyi évhez hasonló, a legforgalmasabb időszakban (június 24. és szeptember 15. között) naponta fog közlekedni.

Soha ennyi szélestörzsű járat nem volt egy időben Ferihegyen!

1-696x371.jpg

Talán mind két Dreamlinert láthatjuk majd egy napon is

Rendkívül forgalmas nyár lesz a Budapest Airport számára az idei. A kritikus időszak a dél és egy óra közötti lehet, amikor is 1 órán belül 3 szélestörzsű gép is indul, valamint érkezik. Amit látni, hogy a repülőtér az idei évben már próbálta eloszlatni nagygépes járatainak kiszolgálását, és a slotokat, emiatt például a torontói Rouge járatnak júniustól változik a menetrendje, későbbre tolódott az érkezése, valamint az indulása. Továbbá lesznek olyan napok is amikor egy nap alatt 7, vagy akár több szélestörzsű utasszállító gépet is ki kell szolgálnia a repülőtérnek.

A Budapest Airport az elmúlt hetekben bejelentette legújabb fejlesztési programját, amit gúnynéven "elkésett tűzoltó programnak" is lehetne mondani. A bud:plus névvel illetett fejlesztési program 1+1 új UB csatornát ad át a 2A és 2B terminálon korábbi szolgálati és szerviz helységek, valamint üzletek elbontásával. Mindemellett a mosdó és a tájékoztató táblák felújítását is magába foglalja. Azonban a repülőtér utasforgalmi területét nem nagyon tudja tovább bővíteni, így az a napi akár 50 ezer utasszám esetén már igen szűknek bizonyul. De nem csak a terminálon jelentkezhetnek gondok, hanem a parkolás sem lesz egyszerű a reptéren aki autóval akar kimenni, hiszen a parkolóház építése miatt jelenleg jelentős számú parkolóhelytől esik el a repülőtér. A beruházás pedig nem úgy tűnik, hogy a leállítást követően folytatódna, hiszen továbbra sem kezdték újra az építkezést, ez pedig biztosan csúszást eredményez a projekt várható befejezési idejében. De az Állam és a reptér nem túl barátságos viszonya is keresztbe tehet ennek a projektnek.

Mérföldkövek

A TAP Portugal és az EL AL is mérföldköves évfordulót ünnepelhet az idén nyáron Ferihegyen. Az EL AL esetében március 27-én lesz 30. éves a budapesti járat, míg a TAP-nál június 1-jén a 15. évfordulóját ünnepelheti a budapesti járat.

[Borítókép: Budapest Airport]

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2019\03\16 Bbalint Szólj hozzá!

JAL és ANA charter járatok érkeznek nyáron Budapestre!

Japán legnagyobb utazási irodája és utazási ügynöksége a JTP Coporation közzétette a 2019-es nyári és őszi szezon charter tervezetét, melyben a közép-európai célállomások között Prága mellett Budapest neve is szerepel.

b-jal-a-20180620-870x536.jpg

A tervezet szerint két charter járat érkezhet Ferihegyre Tokió-Narita repülőteréről és Japán ötödik legnépesebb városából Szapporoból. A Tokiói járatot a korábbi évekhez hasonlóan japán nemzeti légitársasága a Japan Airlines fogja repülni, míg a Szapporo esetében az elmúlt hetekben bécsi közvetlen járatot nyitó All Nippon Airways ANA lesz az üzemeltető. A járatokon használt géptípusok egyelőre ismeretlenek, de a Japan Airlines esetében várhatóan a Boeing 777-200ER típus lesz használatban. 

Az érkezési dátumok várhatóan a következő szerint fognak alakulni: (változás történhet!)

  • Tokió Narita-Budapest Japan Airlines 2019. 08. 10.
  • Sapporo-Budapest ANA 2019. 09. 07.

A JTB Budapest és Prága mellett Ljubljanába, Dubrovnikba, Bergenbe, Athénba, Madridba, Barcelonába, Milánóba, Rómába, Lisszabonba és Portóba is tervez charter járatokat indítani Japán különböző városaiból.

Közvetlen járat is jöhet hamarosan!

Budapest és Tokió között magas potenciális utasszám áll fenn, de mindmáig egyetlen közvetlen légi járat sem indult a két város között. Ebben történhet változás, hiszen a Japan Airlines új low-cost leányvállalata a ZipAir a későbbiekben Közép-Kelet-Európába is indíthat járatokat, így Budapest-Prága is versenyezhet egy ilyen járatért.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

2019\03\15 Bbalint 1 komment

A régió kínai légi utas elosztó központja lehet a Budapest Airport!

Már nem csak a Budapestre Kínából cargo géppel szállított áru mennyisége lesz jelentős, hanem a kínai légi utasok számában is jelentős növekedés várható még idén nyáron a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren. Az elmúlt hetekben bejelentett Shanghai Airlines közvetlen és non-stop Budapest-Sanghaj járatát követően, még idén augusztusban egy korábban Ferihegyen már jól ismert név, a Hainan Airlines kínai légitársaság térhet vissza három, Budapestről eddig még soha ki nem szolgált útvonallal. A Hainan visszatérésének köszönhetően így ötre növekszik a magyar fővárosból közvetlen légi járatokkal elérhető kínai városok száma, ami a régió más repülőtereihez képest is jelentős előnyt fog jelenteni.

kinaiakbud.png

Bár sejthető volt, de meglepetésként tweetelte ki Twitter oldalára az Airlneroute, hogy az egyik legnagyobb kínai légitársaság a Hainan Airlines, mely 2012. március 2-ig budapesti járattal is rendelkezett, 3 új kínai útvonalra kért le indítási engedélyt a Kínai Légügyi Hatóságtól, idei augusztusi indulási idővel. Az engedélykérelem alapján a Hainan Airlines Hszian és Sencsen útvonalat egy járatba olvasztva, egy útmegszakítással, míg Csunking járatát non-stop-ként repülné. A járatok üzemeltetéséhez szükséges géptípust a légitársaság még nem adta meg, de várhatóan a Boeing 787 Dreamliner és/vagy a már régebbről ismert Airbus A330-as típusok jöhetnek szóba.

ujhainan.JPG

Az új Hainan Airlines járatok - Sencsen esetében könnyen elérhető majd Hong Kong városa is

Sejteni lehetett a Hainan visszatérését!

A Hainan Airlines 2004. augusztus 2-án indította el közvetlen és non-stop Budapest-Peking járatát a Malévvel közös üzemeltetésben. A kínai légitársaságnak ez volt az első nemzetközi és európai célállomása, így jelentős mérföldkőnek is számított a légitársaság történetében. A budapesti járatot a Malév és a Hainan közösen töltötte utasokkal, és szépen fejlődött. Kezdetben a légitársaság Boeing 767-300ER típusú repülőgépei, majd a típus kivonását követően Airbus A330-as gépek is repültek Budapestre. A Malév 2012-es februári csődjét követően viszont kérdésessé vált a légitársaság budapesti maradása, hiszen eltűntek azon átszálló utasok és lehetőségek melyeket a Malév a Hainan számára nyújtott, így járatukat hirtelen gazdaságtalan lett üzemeltetni és március 2-tól be is szüntették azokat. A Hainan és a Malév jó partnerségét mutatta az is, hogy az állam megpróbálta a Hainan Airlines-t birtokló HNA csoportnak eladni a magyar nemzeti légitársaságot, ez azonban kudarcba fulladt és végül nem lett belőle semmi. A Malév mellett a Hainan-t a Budapest Airportot is birtokló Hochtief német repülőtér-üzemeltető csoportból való részesedés is érdekelete.

A budapesti útvonal bezárásakor a Hainan már más európai városokba is rendelkezett járatokkal: Brüsszel, Berlin, Zürich. A járat leállását követően a Budapest-Peking járat újraindításért folytatott kormányzati lobbi a Budapest Airport fapados talpra állása után kezdődhetett meg. A Magyar Kormány jelentős erővel próbált üzemeltetőt szerezni az útvonalra, hiszen annak újraindítása nem csak politikai, hanem turisztikai és gazdasági érdek is volt.

Ekkor jött 2014. tavasza és az állami Air China, aki bejelentette hogy május 1-jétől hetente négy járattal újraindítja a Budapest-Peking járatát. Ez azonban már nem non-stop járatként indult, hiszen a gépek a mai napig Budapest felé megszakítják útjukat Minszk városában. Ennek a megállónak elhagyása már évek óta téma kormányzati szinten, hiszen a járat versenyképességét rontja Budapest felé. A budapesti járat Air China járat bejelentésekor szezonális járatként indult volna, de a kedvező foglalási adatoknak köszönhetően a légitársaság azóta is a téli időszakban heti három járatot tart fenn az útvonalon Airbus A330-200 típusú repülőgépeivel. A légitársaság az elmúlt években stabil teljesítményt nyújt kihasználtság terén. A nyári hónapokban átlagosan 70-80% feletti, a téli hónapokban pedig 60-70% feletti az utas töltöttség. Információk szerint a járatot jelentős részét a mai napig is Budapest tölti. Peking felé az elmúlt évben 5,2%-kos utasforgalmi növekedést mért a budapesti repülőtér.

Az Air China járat elindulását követő években Peking mellett felmerült egy másik közvetlen kínai járat indítása is Sanghaj városa felé. Erről számtalan alkalommal számoltam be nektek első kézből a blogon. A hosszú tárgyalási folyamatoknak köszönhetően idén június 7-től a China Eastern Airlines leányvállalata a Shanghai Airlines fog hetente három járatot indítani Boeing 787-9 típusú repülőgépeivel a kínai gazdasági és kereskedelmi központból. Ez lesz a légitársaság első európai útvonala, melyet a későbbiekben Nizza és London is követ. A Shanghai Airlines júniusi járatnyitása a Budapest Airport közlése szerint évi 80 ezer potenciális utas számára könnyíti meg a közlekedést, mindemellett  41 ezer új ülőhelyet hoz a magyar piacra.

Régiós előnyben lesz a kínai járatok számában a Budapest Airport!

budosskinai.JPG

Várhatóan augusztusban már ennyi kínai városba eljuthatunk a BUD-ról

Peking és Sanghaj mellett a témában az elmúlt években többször került szóba Csunking, Ürümcsi, Csengtu, Sencsen városa is közvetlen légi járat létrehozása érdekében.  Legutóbb pont Csunking városa volt a blogon melyről itt olvashatsz. Akkor már sejteni lehetett hogy a Hainan Airlines lesz az aki járatot indíthat a kínai városból Budapestre, hiszen más légitársaság nem rendelkezik onnan európai járattal. A most indítani kívánt Budapest-Csunking pedig pártalan járat lesz a Kelet-európai régióban, hiszen se Bécsbe, se Prágába, se Varsóba sincs ilyen járat.

Amennyiben a tervezett augusztusi időszakban elindulnak a Hainan járatai úgy idén nyáron 5 kínai város válik lég úton elérhetővé a magyar fővárosból: Peking, Shanghaj, Sencsen, Hszian és Csuking.

A közelben hol vannak még járatok és mennyi (nyári időszakban)? Íme:

Budapest: 3 kínai légitársaság: Air China, Shanghai Airlines, Hainan Airlines, 5 útvonal: Peking (heti 4), Shanghaj (heti 3), Sencsen (heti 2), Hszian (heti 2), Csuking (heti 2) - összesen 13 járat/hét

  • Prága: 3 kínai légitársaság: Sichuan Airlines, China Eastern Airlines, Hainan Airlines, 4 útvonal: Peking (heti 3), Hszian (heti 2), Sanghaj (heti 5), Csengtu (heti 2) - összesen 12 járat/hét
  • Bécs: 3 kínai légitársaság: Air China, Hainan Airlines, China Southern Airlines + Austrian, 6 útvonal: Peking (heti 8), Kanton (heti 3), Ürümcsi (heti 3), Sencsen (heti 2), Hszian (tervezett heti 2), Csengtu (tervezett heti 2) - összesen 20 járat/hét
  • Varsó: 1 útvonal Peking a LOT és az Air China üzemeltetésében (heti 7 járat)

Az adatokból jól látszik, hogy az elmúlt időszakban Bécs nagyon előre tört a kínai fronton, hiszen ebben az évben 4 új kínai járat indul és egy új kínai légitársaság érkezik (China Southern Airlines). Prága és Varsó esetében az idei év nem hoz újdonságot. A Balkán felé tekintve pedig eddig semmilyen új járatot nem jelentettek be, sőt megszűnt a korábbi belgrádi Hainan járat is.

Az elkövetkező időszakban azonban nem kizárt hogy Budapestre elindul a még korábban emlegetett Csengtu, Ürümcsi járat is, így Kína fontos városainak szinte egésze légi úton le lenne fedve a magyar fővárosból.

A Kína felé való terjeszkedéssel jelentősen nőtt a korábban elhanyagolt keleti oldal járatainak száma, melyeket a következő években újabbak is követhetnek Szöul, Szingapúr, Tokió, Mumbai, Bangkok városai felé.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

2019\03\12 Bbalint 1 komment

Taskentbe tervez repülni Budapestről a Wizz Air!

Üzbegisztán Fejlesztési és Külkereskedelmi Minisztériuma orosz nyelvű közleményben jelentette be, hogy a magyar Wizz Air légitársaság érdekelt egy non-stop Budapest és Taskent közötti légi járat elindításában. A járatnyitás előkészítése és a piac tanulmányozása érdekében a Wizz Air vezérigazgatója Váradi József április-május környékén az országba fog látogatni.

124110_59a1e254.jpg

Asztana után újabb Közép-ázsiai városba történő légi járat elindításán dolgozik a Wizz Air, melynek mostani célpontja sem Budapestről, sem pedig a Közép-Kelet-európai régióból közvetlen járattal el nem érhető üzbég főváros Taskent. Az első non-stop járat Budapestről indulna, ezzel pedig a korábbi Kazah járatnyitáshoz hasonlóan a Wizz Air lenne az első európai fapados légitársaság a helyi légközlekedési piacon

A cikk szerint a tervezett látogatás során nem csak a budapesti járat létrehozását kell megvitatni, hanem további új, más városokból közlekedő járatok előkészítését is.

Budapest és Taskent között a távolság légvonalban 3976 km, ami körülbelül 5 órás repülőútnak felel meg, így a Wizz Air hálózatában Budapestről a 2. leghosszabb útvonal lenne Dubaj után.

[Fénykép: TourRadar]

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

2019\03\11 Bbalint Szólj hozzá!

A budapesti nagygépes járatok 2018. utolsó negyedéves teljesítménye!

Nyilvánosságra hozta a KSH a 2018-as utolsó 4. negyedéves budapesti forgalmi adatait, melyekből most is a nagygépes járatok teljesítményét vizsgáljuk meg.

31961531_10156328626432829_6878352513515388928_o.jpg

Az elérhető adatok alapján ismét látható hogy az Észak-amerikai fuvarozók ismét lekörözték a LOT amerikai járatainak töltöttségét, még úgy is hogy kevesebb járatot és a téli menetrend október hónap végi kezdete miatt kevesebbet repültek a magyar fővárosba. Ezzel együtt a LOT novemberben igen "szemet verő" adatokat produkált, hiszen JFK járatuk 48,4 százalékos, míg Chicago 35,5 százalékos töltöttséget ért el. Az adatsorból viszont nem derül ki hogy a számítások során figyelembe vették-e azt, hogy a novemberi hónap végén a légitársaság hirtelen számos járatot kivett a menetrendjéből, így azok ülőhelyek belekerülhettek-e az adatsorba. A LOT amerikai járatainak téli alacsony produktívítása jól mutatja azt a sokak által emlegetett tényt, hogy a budapesti piac erősen ún. szezonális jellegű az amerikai és kanadai piacok felé. Emiatt is kétséges hogy habár rendkívül sikeres az American Airlines philadelphiai járata, az valaha is egész évben közlekedő járat legyen. Ezt erősíti az Air Canada Rouge korábban januárig meghirdetett menetrendjének a visszavonása is, amikor alacsony foglalási szintre hivatkozva kivették a menetrendjükből a 2019. január 7-ig hirdetett járataikat. A LOT-al kapcsolatban érdekes lehet, hogy a légitársaság idén is hasonló kapacitással hirdeti téli menetrendjét, ahhoz képest, hogy ezen kapacitást a látott adatok alapján és a hiányzó kiterjedt járathálózat alapján nehéz gazdaságosan tölteni.

Szállított utasok száma/rendelkezésre álló ülőhely

Október:

  • Philadelphia 6400/8138--83%
  • New York JFK 5271/8528--61,8%
  • Chicago 2218/4384--50,6%
  • Torontó 5890/7896--74,6%
  • Peking 6400/8138--78,6%
  • Doha 15922/31344--50,8%
  • Dubaj 19501/25974--75%

November:

  • New York JFK 4187/8646--48,4%
  • Chicago 1302/3668--35,5%
  • Peking 4900/6362--77%
  • Doha 12395/26308--47,1%
  • Dubaj 15216/22906--66,4%

December:

  • New York JFK 3950/6450--61,2%
  • Chicago 1631/2842--57,4%
  • Peking 4230/6162--68,6%
  • Doha 21574/26467--69,3%
  • Dubaj 15368/22176--69,3%

 

[Fénykép: Budapest Airport]

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

2019\03\11 Bbalint Szólj hozzá!

Hamarosan közvetlen légi járat indulhat Budapestről Jekatyerinburgba és Kazanba!

A Kazani járatindítás már régebb óta ismert volt a médiában, azonban most az Átlátszó blogja a Nemzeti Közlekedési Hatóság oldalán megtalált dokumentuma hivatkozva írja, hogy hamarosan Oroszország másik nagyvárosába Jekatyerinburgba is indulhat közvetlen légi járat a magyar fővárosból.

jekatyerinburg-kazan-terkep.png

Március 4-én felkerült egy dokumentum a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapjára, amely szerint az Európai Unión kívüli harmadik ország felé, jelen esetben Oroszország kihasználatlan légiközlekedési jog áll fenn. Ez alapján a Hatóság várja azon csak magyar tulajdonban és irányítás alatt álló légitársaságok jelentkezését, akiknek utas és áruszállítás a főprofiljuk, és rendelkeznek olyan típusú géppel amin a kapacitás 500 ülőhely alatt van. A hatóság továbbá a tervezett menetrendet és frekvencia tervet is kéri a fuvarozóktól, és meghatározza azt is hogy várospáronként csak egy fuvarozó jelölhető ki. Az NKH ezen pályázatot jelen esetben a Budapest-Kazan és a Budapest-Jekatyerinburg közötti légi útvonalakra írta ki.

A kiírás érdekessége hogy megint egy légitársaságra azaz jelen esetben a balkáni koncesszióhoz hasonlóan a Wizz Air-re szabott pályázat sejthető, hiszen de az irat szerint csak magyar tulajdonban és irányítás alatt álló légitársaság jelölhető ki a feladatra, de "tárgyalások folynak az európai uniós kijelölés elfogadtatásáról”

Oroszország és Magyarország között közvetlen légi járat jelenleg két városból indul: Budapestről Moszkvába és Szentpétervárra, míg Debrecenből Moszkvába lehet eljutni. A moszkvai járatokat Budapesten a a Wizz Air és az orosz állami Aeroflot üzemelteti, míg a szentpétervári és a debreceni moszkvai járatok üzemeltetési jogát szintén a Wizz Air birtokolja a korábbi pályázatok során elnyert jogok alapján. Korábban Szentpétervár és Budapest között az orosz UTair és a Malév is repült, azonban mind két szolgáltató beszüntette járatát így a jogok kijelölése során a Wizz Air lett a nyertes.

Továbbá érdemes megjegyezni, hogy a Malév orosz privatizációs időszakában az orosz fél erőltetésére már indultak Budapestről Jekatyerinburgba járatok, de azok sikeressége a 0 volt, hiszen hiába volt a Malév hálózati légitársaság az útvonal és a budapesti csatlakozások sem adtak kedvet ahhoz, hogy gazdaságos legyen üzemeltetni, ezért később be is csukták. Habár a Budapest Airport kiszolgálatlan útvonalainak profiljában még a mai napig ott szerepel Jekatyerinburg neve.

[Fénykép: Átlátszó]

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

2019\03\06 Bbalint Szólj hozzá!

A Budapest Airport ad otthont a Nemzetközi Légi Fuvarozási Szövetség csúcstalálkozójának!

A Budapest Airport is helyszíne lesz a Nemzetközi Légi Fuvarozási Szövetség (TIACA-The International Air Cargo Association) vezetőinek 2019. november 20-22. között megrendezendő csúcstalálkozójának. A találkozón csoportos megbeszélések, beszédek és kerekasztal beszélgetések is lesznek a szakma képviselőivel - olvasható az Air Cargo Week oldalán.

cargocity1.JPG

A BUD Cargo City nyitóünnepségével egyebe kötve Budapesten fogja tartani csúcstalálkozóját a Nemztetközi Légi Fuvarozási Szövetség -  röviden: TIACA. A találkozón résztvevő szakemberek mindamellett hogy a nyitóünnepség keretében megtekinthetik a Budapest Airport új Cargo központját, egy gálavacsorán is részt vesznek az 1-es Terminál épületében, ahol kihirdetik a TIACA Hall of Fame díjának nyertesét is. A díjat azon légi fuvarozásban dolgozó vezető személyek kaphatják meg, akik munkájukkal jelentős mértékben hozzájárulnak az iparág fejlődéséhez.

Sebastiaan Scholte, Jan de Rijk vezérigazgatója és a TIACA elnöke elmonda: „Örömünkre szolgál, hogy budapesti repülőtérre látogathatunk, és várjuk, hogy méltó helyszínt biztosítson az iparág számára, és segítse a jobb együttműködés módjait.”

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta „Mi, mint a fogadó helyszín, izgatottak és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a budapesti repülőtér és Budapest lehet a TIACA csúcstalálkozójának következő kiemelkedő helyszíne Torontó, Miami és Párizs után."

René Droese, a Budapesti Repülőtér ügyvezető igazgatója: „A csúcstalálkozó a partnerek és a budapesti repülőtér száma egy új fejezet kezdete. A BUD Cargo City megnyitóját a csúcstalálkozó részeként szervezzük. ”

Mindeközben kínai fronton is népszerűsíti a Cargo City-t a Budapest Airport

A magyar-kínai logisztikai együttműködés további bővítése és új lehetőségei is szerepeltek az „Egy övezet, egy út” kezdeményezés keretében Budapesten megrendezett közös logisztikai és légiáru-szállítási fórum napirendjén. A magas szintű, sanghaji logisztikai és befektetői delegáció és a magyar szakemberek közötti megbeszélésre két helyszínen, a repülőtéren és a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) belvárosi központjában került sor, a HIPA, Magyarország Sanghaji Főkonzulátusa és a Budapest Airport közös szervezésében.

img_3011-2.jpg

A cargo fórum időzítése nem is lehetett volna kedvezőbb, hiszen múlt héten jelentették be, hogy megkezdődött a jegyértékesítés az első közvetlen Sanghaj-Budapest légijáratra, ami nem csak az utasforgalom szempontjából jó hír, hanem logisztikai jelentősége is van: a legmodernebb Boeing 787-9 Dreamliner típusú repülőgép ugyanis mintegy 15 tonnányi ún. „belly cargo” kapacitást biztosít Kína és Magyarország között, mindkét irányban.

Sanghaj kétségtelenül Kínai legfontosabb kereskedelmi és technológiai központja; a dél-kínai megapolisz vonzáskörzettel együtt számított lakossága eléri a 23 millió főt. A város a világ egyik legnagyobb logisztikai csomópontja, Kína és egész Ázsia egyik jelentős légiáru-elosztó központja, amely egyúttal kiemelkedő kutatás-fejlesztési lehetőségekkel büszkélkedhet, ösztönzi a közvetlen külföldi befektetéseket, és otthont ad a kínai elektronikai és high-tech iparágak krémjének. A Sanghaj és Budapest között induló új közvetlen légijárat támogatja azokat a terveket is, amelyek a közép- és kelet-európai régió fontos légiáru-elosztó központjává kívánják fejleszteni a Budapest Airport Cargo City névre keresztelt jelenleg épülő új létesítményét.

Éppen 70 éve jöttek létre Magyarország és Kína között a diplomáciai kapcsolatok, és az, hogy 2019-ben közvetlen járat indul Budapest és Sanghaj között, további lendületet ad a kapcsolatok erősítésében, különösen a turizmusban és a logisztikában. Hosszú ideje dolgozunk ennek a járatnak az elindításán; komoly üzleti igény mutatkozik az új járat cargo kapacitására is, és biztos vagyok benne, hogy Budapest kiváló potenciállal rendelkezik arra nézvést, hogy a kínai vállalatok regionális logisztikai csomópontja legyen. A mai megbeszélés alkalmat adott rá, hogy fontos kínai iparági szereplőknek hívjuk fel a figyelmét erre a remek potenciálra,” jelentette ki Bolla Szilárd, Magyarország sanghaji főkonzulja.

Nagy örömmel üdvözöljük, hogy Budapest is bekerült európai desztinációink közé. Biztosak vagyunk benne, hogy értékes tagja lesz hálózatunknak a Sanghaj és Magyarország közötti elsődleges légiáru-szállítási összeköttetés,” mondta Li Jiupeng, az Eastern Air Logistics Co., Ltd. (EAL) vezérigazgatója, a China Cargo Airlines igazgatóságának elnöke, a Shanghai Cross-border E-commerce Association (SCEA) [a sanghaji nemzetközi e-kereskedelmi szövetség] elnöke.

“Nagy megtiszteltetés volt számunkra, hogy repülőterünkön üdvözölhettük vendégeinket, köztük az SCEA, az Eastern Air Logistics és az Invest Shanghai vezetőit. Számos kiaknázandó lehetőség áll előttünk, és büszkén jelentjük be, hogy alig egy évvel azután, hogy az első munkagépek megjelentek az építési területen, a Budapest Airport meg fogja nyitni korszerű, 35 000 négyzetméteres légiáru-kezelő létesítményét, a BUD Cargo City-t,” mondta René Droese, a Budapest Airport Ingatlan és Cargo üzletág-igazgatója. Hozzátette, “Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalunk a magyarországi export-orientált szektorok, az autógyártók, a gyógyszeripar, és az elektronikai ipar részéről a légiáru-szállítás lehetőségeinek bővülése iránt, és a mi feladatunk pontosan az, hogy további fejlesztésekkel mozdítsuk elő ezt a folyamatot. Meggyőződésünk, hogy komoly potenciállal rendelkezünk a légiáru-szállítási kapacitások bővítése terén Budapest és Sanghaj, illetve más kínai logisztikai központok között.”

Fénykép: [Budapest Airport]

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2019\03\06 Bbalint Szólj hozzá!

Jó úton halad a Budapest és Szingapúr közötti közvetlen légi híd megteremtése!

Sikeres tárgyalásokat folytatott Szingapúrban a Budapest Airport delegációja a két ország közötti közvetlen légi járat mihamarabbi megteremtése érdekében - számolt be a Magyarország Szingapúri Nagykövetsége a Facebook oldalán. A Budapest és Szingapúr között indítani tervezett járat ötlete feleslegesnek tűnhet, de mégsem az!

new-scoot-uniform-1-e1501053159502-916x515.jpg

Hamarosan közvetlen, menetrendszerint közlekedő repülő járat indulhat Budapestről a Szingapúri metropoliszba, mely gazdaságilag és turisztikailag is jelentős lépés lenne Magyarország számára, hiszen a régióban egyedül csak Varsóval van közvetlen légi összeköttetés a tavaly indult LOT járatnak köszönhetően. Emellett az új járat nem csak a Skytrax listáján minden évben világelső Changi repülőteret kötné össze Magyarországgal, hanem fontos útvonal lenne azon átszálló utasok számára is, akik Ausztrália vagy Délkelet-Ázsia valamelyik városába tartanak, hiszen lecsökkentené az átszállási és az utazási időket. 

A Budapest Airport képviselete az Aviation Festival Asia-n, valamint a CAPA Global LCC Summit konferencián is rész vett a múlthét során Szingapúrban, ahol Kam Jandu kereskedelmi igazgató előadást tartott a régió, valamint a világ számos pontjáról érkező légiközlekedési szakembereknek.

Mindemellett a nagykövetség külgazdasági irodájának szervezésében a Budapest Airport képviselői megbeszélést folytattak több légitársasággal, a Szingapúri Utazasi Irodák Szövetségével (NATAS) és az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) szingapúri kirendeltségének vezetőjével. Konkrét légitársaság nevet a bejegyzésben nem említenek, de a közzétett képeken feltűnik a Singapore Airlines leányvállalataként működő fapados Scoot Airlines neve. Ezen légitársaság neve már korábban is előkerült Budapestet illetően, hiszen Budapest, mint fapados túlsúlyban lévő repülőtér nyitott a napjainkban egyre több útvonalon induló fapados hosszútávú járatok fogadására. Ezt korábban maga a repülőtér igazgatója is hangoztatta egy interjú során.

A Scoot járathálózati térképén egyelőre csak két európai célállomás szerepel: Berlin és Athén. Ezen két járatnyitás sikeresnek mondható, hiszen nem csak hogy olcsó utazási lehetőséget teremt két magas potenciális utasszámmal rendelkező célállomás között, hanem kaput nyit a "hátizsákos" ausztrálok számára, hogy olcsón fedezzék fel Európát. Így  nem lenne véletlen ha a Scoot következő európai célállomása Budapest lenne, hiszen napjainkban a főváros egyre inkább felkapott a nemzetközi szinten, a Budapest Airport tulajdonosi körében szingapúri befektető is található, emellett pedig a Kormány is erősen lobbizik a járatért, hiszen a Szingapúr és Magyarország közötti légiközlekedési megállapodást tavaly augusztusban lépették hatályba, ezzel megteremtve a jogszabályi feltételeit a közvetlen légijárat üzemeltetésének.

[Fénykép: Business Traveller]

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

2019\03\05 Bbalint 1 komment

Új utasbiztonsági csatornát adott át a Budapest Airport!

Az elmúlt hetekben bejelentett bud:plus fejlesztési program keretén belül két új utasbiztonsági csatorna kialakításába fogott bele a Budapest Airport, melyből az elsőt a 2B Termináli oldalon találhatót a mai nap folyamán adta át az utasforgalomnak. Az utasforgalmi csatornák bővítése a Skycourt épületén belül nem első alkalom, de vélhetően ez volt az utolsó, hiszen hely már nem lesz továbbiak kialakítására, emiatt a későbbiekben a 2A terminál is szerepet kaphat az utasbiztonsági ellenőrzésben, mi el a reptér tervei között szerepel ezen terminál átalakítása utasbiztonsági zónává. Ez azonban csak egy új terminál megépülését követően lehetséges, addig meg kétséges hogy a most átadott 2 újabb csatornával mennyivel csökken a zsúfoltság.

img_0648.jpg

 

Határidőn belül elkészült és ma koradélután birtokba vették az utasok az új, nyolcadik biztonsági ellenőrző sort a repülőtér 2. Terminál B oldalán. Eközben a 2A oldalon is folyamatban van a bővítés, április második felétől itt is 8 utasbiztonsági csatorna lesz, sőt, jelentősen bővül az előtte lévő várakozó terület is. Ez valamivel több, mint 30 %-os kapacitásbővítést jelent a SkyCourt 2012-es megnyitása óta, 2018-hoz képest pedig 15 %-os a bővülés. Jelenleg így összesen 16 utasbiztonsági csatornán biztosított az áthaladás a két terminálon.

A BUD az elmúlt években folyamatosan fejlesztette az eszközeit és javított a biztonsági eljárások gördülékenységén, amit további intézkedésekkel egészít ki az idei nyári utazási szezon kezdetéig. A repülőtér célja, hogy az olyan kötelező eljárások, mint például a biztonsági ellenőrzés, gyorsabb és kiszámíthatóbb legyen. Áprilistól kijelzők mutatják a számított várakozási időt, és aktív jelzések segítik az utasokat közlekedni a terminál két oldala között, ha a sorban állással eltöltött idő rövidebb lehet a másik oldalon.

Az utasok hamarosan külön pultot kapnak a kézipoggyászban szállított folyadékok előkészítésére és rendszerezésére, ezzel téve kényelmesebbé a felkészülést a kötelező biztonsági ellenőrzés előtt. Ahol arra fizikailag lehetőség volt, ott az utasbiztonsági sor hosszát is megnöveli a repülőtér, hogy egyszerre több utas tudjon részt venni az ellenőrzés folyamatában, ezzel egyidejűleg a tálcákat is nagyobbakra cserélik. Ezzel a biztonsági ellenőrzés folyamata még gyorsabb lehet.

A Budapest Airport a korábbi eljárásoknak megfelelően a bővítéshez a nemzetközi piacon ma kapható legjobb eszközöket szerezte be, egyebek mellett a legújabb generációs testszkennert, ami a jelenleg használtaknál is gyorsabb vizsgálatot tesz lehetővé.

A mostani bővítést hamarosan követi az önkiszolgáló poggyász feladó pultok bevezetése, valamint a mosdók megújításának folytatása is.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2019\03\01 Bbalint Szólj hozzá!

Az idei év első új légitársaságát köszöntötte a Budapest Airport!

A korábban meghirdetett induláshoz képest majdnem egy hónappal korábban, a tegnapi nap folyamán ünnepélyes tűzoltós locsolás közepette megérkezett Budapestre a Ryanair leányvállalataként működő Laudamotion low-cost légitársaság első járata, mely Stuttgart és Budapest között teremt hetente két alkalommal közvetlen légi kapcsolatot A Laudamoiton az idei évben az első új üzemeltető a Ferihegyen lévő légitársaságok között.

53071387_10157037038297829_2883502289320935424_o.jpg

A The Route Shop adatbázis szerint eddig az igényeket nem teljesen szolgálta ki a már meglévő Eurowings járat, ezét érthető az újabb fapados versenytárs megjelenése az útvonalon, ami az utasok örömére lejjebb nyomja az árakat. A Laudamotion mostantól a szerdai és vasárnapi napokon fog repülni a két város között 180 férőhelyes Airbus A320-as típusú repülőgépeivel. A járatokra egyelőre csak október végéig lehet foglalni. A légitársaság földi kiszolgálását a Celebi végzi.

53020237_10157037037377829_31311084681953280_o.jpg

A budapesti repülőtér hetente 120 menetrendszerint közlekedő légi járatot kínál az egyik legfontosabb piacának számító nyugat-európai célállomások felé a 2019-es nyári menetrendi időszakban. A Laudamotion érkezése a nyári szezon előfutárának is tekinthető, hiszen a légitársaság idén az első új üzemeltető Ferihegyen. A későbbiekben idén még csatlakozik hozzá a flydubai és a China Eastern Airlines újonnan induló járatai is. Így idén nyáron tavalyhoz képest még több új légitársaságot üdvözölhet az üzemeltető a budapesti repülőtéren.

Menetrend (helyi idő)

Szerda

STR-BUD 14:15-15:50

BUD-STR 16:15-17:50

Vasárnap

STR-BUD 6:20-7:55

BUD-STR 8:20-9:55

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2019\03\01 Bbalint Szólj hozzá!

LOT plakátkiállítás nyílt a Budapest Airport Galériájában!

Különleges és a maga műfajában egyedülálló kiállítás nyílt a Budapest Airport hagyományos kiállítási területén, a 2A és a 2B terminált összekötő folyosón a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A BUD:galériában az idén fennállásának 90. évfordulóját ünneplő LOT Lengyel Légitársaság különféle plakátjait lehet megtekinteni, amelyek közül a legelső 1929-ben, vagyis a légitársaság megalakulásakor készült.

20190301_bud-5.jpg

90 év – 22 plakáton. Így mutatkozik be a LOT Lengyel Légitársaság a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utazóközönségének a BUD:galériában. Abból a korszakból is találhatók itt plakátok, amikor a LOT először kezdett repülni Varsó és Budapest között, még 1938-ban. A lengyel alkalmazott grafika, különösen a plakátművészet évtizedeken át méltán volt világhírű, ezért azután a lengyel légitársaság is a legjobb tervezőkkel dolgoztathatott.

A Budapesten megnyílt kiállítás betekintést enged nemcsak a lengyel légitársaság életébe, hanem Lengyelország XX. századi történetébe is, a háború utáni újjáépítéstől kezdve az ötvenes évek sematikus világán át egészen a hetvenes-nyolcvanas évekig, amikor a LOT már ismét hosszútávú járatokat üzemeltetett Varsóból.

20190301_bud-1.jpg

A plakátokon visszaköszönnek a korabeli repülőgép típusok is, köztük a harmincas évek elején használt holland gyártmányú Fokker F.VII-esek, az amerikai Douglas DC-2-esek, majd az ötvenes években használatos Iljusin Il-12-esek, és később a sugárhajtású korszak Tupoljev gépei és a hosszútávú repülésre alkalmas Il-62-esek is, amelyekkel pl. Varsóból el lehetett jutni New Yorkba, Torontóba, Bangkokba vagy Szingapúrba.

20190301_bud-4.jpg

„A LOT Lengyel Légitársaság nem kevesebb mint 81 éve közlekedik Varsó és Budapest, meg más lengyel városok között, napjainkban pedig a magyar fővárosra mint kulcsfontosságú piacra tekintünk.” – hangsúlyozta a megnyitón Elżbieta Borzon, a LOT Lengyel Légitársaság budapesti vezérképviselője. Emlékeztetett rá, hogy a LOT-tal nemcsak Varsó és Krakkó érhető el Budapestről, hanem New York, Chicago, London City repülőtere is, és rövidesen Bukarestbe és Brüsszelbe is indítanak járatokat.

„A Budapest Airport stratégiai partnerének tekinti a LOT Lengyel Légitársaságot, amely a tavalyi évben kiemelkedő forgalmi teljesítményt nyújtott a magyar főváros repülőterén.” – mondta Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója. Arról is beszélt, hogy a repülőtér a kiállítással egyrészt tiszteleg a lengyel plakátművészet előtt, másrészt ezzel is hozzá kíván járulni a hagyományosan szoros magyar-lengyel kulturális kapcsolatok további fejlődéséhez.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!