BUD flyer

A Laudamotion is bővít Budapestről Stuttgart felé!

A Ryanair testvére sem akar kimaradni az elmúlt hetek Stuttgart felé történő rendkívüli bővítési hullámából. Az osztrák fapados légitársaság még idén február 28-án indította el hetente két alkalommal közlekedő közvetlen járatát Budapest és Stuttgart között, amit a téli menetrendi időszak kezdetével tovább bővít.

53088170_10157037038127829_5042602303438192640_o.jpg

Az elmúlt hetekben bejelentett heti tizenkettő új LOT, és a plusz négy új Eurowings tavasztól induló Budapest-Stuttgart járat mellé a Laudamotion még idén október 29-től elindítja harmadik járatát ezen az útvonalon. Az új Lauda járat a keddi napokon fog közlekedni, ezzel együtt pedig a korábbi szerdai járat csütörtökre tolódik át. A járatra már foglalni is lehet egészen március végéig.

Az új keddi járat menetrendje:

OE2350 Stuttgart-Budapest 7:30-8:55

OE2351 Budapest-Stuttgart 9:20-10:55

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Több, mint másfélmillió utas fordult meg júliusban a budpesti reptéren!

Kijött a júliusi adatsor az utasforgalom, áruforgalom és a gépmozgások teljesítményről.

d_mi20121207005-e1517834328961-1024x577.jpg

2019. júliusában 6 százalékkal több induló és érkező utast szolgált ki a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. Ennek köszönhetően idén júliusban több, mint 1 millió 600 ezer főt regisztráltak, ami abszolút rekord a korábbi évekhez képest. Ezen utasszám tavalyhoz képest több, mint 90 ezer új utast jelentett. Az év első hét hónapjában a Ferihegyi repülőtér több, mint 8 millió 980 ezer utast szolgált ki.

A légi áruforgalom szektorban a nemzetközi helyzethez hasonlóan ismét visszaesést mértek a kezelt árumennyiség tekintetében. Júliusban 11.205 tonna légi áru forgalmat jelentettek, ami 8,3 százalékos visszaesést jelentett a tavaly júliusi teljesítményhez képest.

A gépmozgások száma 4,1 százalékkal emelkedett tavaly júliushoz képest. Ez 11.627 fel és leszálló gépet jelentett.

Fénykép: 24.hu

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Budapest és Chicago közötti indít szezonális járatot az American Airlines!

Az történt, amire senki sem számított! Az elmúlt percekben jelentette be az American Airlines a jövő nyári új nemzetközi járatait, melyek között  nagy meglepetésre egy új Budapest és Chicago közötti útvonalnak is jutott hely. Az amerikai óriás emellett a régióban Prágába és Krakkóba is indítani fog szezonális járatokat szintén Chicago városából. Az új járatokra augusztus 12-től lehet majd jegyeket foglalni.

16679601176_74e44e5382_k-e1540051658536-678x381.jpg

Erős piaci versenytársat kap a LOT nemrég szezonálissá leminősített Budapest-Chicago járata. Az American Airlines május 7. és október 24. között hetente négy alkalommal tervez ugyanezen az útvonalon járatot indítani Boeing 787-8-as típusú modern Dreamliner gépeivel. A LOT a tervek szerint folytatja a korábbi heti két frekvenciát, így a jövő nyári menetrendben összesen már heti hat járattal juthatunk el a magyar fővárosból Chicagóba. A most bejelentett American járat azonban sokkal jobb feltételeket kínál az utasoknak, hiszen az O'Hare Airport az egyik fontos HUB bázis repülőtere a légitársaságnak, ahonnan egy átszállással nagyon sok amerikai nagyvárost érhetnek el az utazók a már meglévő Philadelphiai útvonalhoz hasonlóan az American és az American Eagle járataival. Ellenben a LOT-al aki a United járataira tud átszállást nyújtani, de ez a kapcsolat jelenleg még nem nagyon forrt ki a code-shere hiánya végett. Emellett a LOT heti két járatpárja az üzleti utasok számára nem éppen kedvező alternatíva.

"Chicagóban erős helyi igény mutatkozik Kelet-Európába történő utazásra, és fontos, hogy több szolgáltatást nyújtsunk ügyfeleinknek, hogy meglátogassák a családot és a barátokat, vagy felfedezzék a világ új részét" - mondta Vasu Raja az American Airlines alelnöke.

Az American Boeing 787-8-as típusú gépein négy osztály várja majd az utazókat: Business, Premium Economy (új termék lesz az AA-nak a magyar piacon), Main Cabin Extra, és Main Cabin.

A Business osztályon 20 darab teljes ággyá alakítható ülés, a Premium Econ 28 darab részben dönthető ülőhely, míg a Main Cabin Extra szektorban 48 standard, a Main Cabin (hagyományosan sima Economy) részen 138 ülőhely található. A gépek így összesen 234 főt tudnak majd egy irányba befogadni. Az ülőhelyek mindegyike programokban gazdag LCD IFE rendszerrel, távirányítóval és USB töltővel van felszerelve. A fedélzeten Wi-Fi kapcsolat is elérhető lesz.

Az utasok mellett a cargo szerepe is nő a jövőben Budapesten, hiszen a már meglévő és sikeresen működő Philadelphiai vonal mellett egy most egy új AA HUB reptéren keresztül is kezelhetnek Magyarországról érkező árut az American Cargo.

Az American Budapest mellett május 8-tól Prágába és május 7-től Krakkó városába is indít szezonális járatot  szintén Chicago városából heti 5-5 alkalommal.

Az alábbi videóban a betekintés nyerhettek, milyen az American Dreamliner fedélzete

Interjú a most bejelentett fejlesztési tervekről Vasu Raja-val az American Airlines alelnökével

Fénykép: Ifn News

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

Íme az összes jövő tavasszal induló új LOT járat menetrendje!

A LOT foglalási rendszerében már tegnap elérhetővé váltak a múlt héten bejelentett újabb budapesti LOT célállomások. Az új járatok mellett a szeptemberre már meghirdetett, de technikai okok miatt csúszó brüsszeli és bukaresti járatokra is lehet újra foglalni. Ezen 6 járat mindegyike a tervek szerint 2020. március 30-án indul el.

ea-wmgmwkaaaly2.jpg

Egy héttel a bejelentés után elérhetővé váltak az új budapesti LOT járatok az utasok számára a foglalási rendszerben. A LOT a budapesti bázis fejlesztésének részeként újabb rövidtávú járatot indít Prágába, Szófiába, Belgrádba és Stuttgartba jövő tavasztól, de a korábban már szeptemberre meghirdetett Brüsszel és Bukarest járatokat indulási időpontját is erre az időpontra helyezte át. A budapesti bázis ennek köszönhetően 3 darab új Embraer E195-ös típusú gépet helyez a budapesti bázisra a már meglévő londoni járatok teljesítő E190-es géptípus mellé. Az új járatoknak köszönhetően tovább bővülhet a Malév leállását követően gyakorlatilag megszűnt átszálló utasforgalom a reptéren, valamint a LOT is hatékonyabban tudja majd más piacokról is tölteni a Budapestről induló londoni és hosszútávú járatait.

Az amerikai és a szöuli járatra ráhordó opcióként rövid átszállási idővel Prága (40 perces csatlakozás Chicago, 1 óra 10 perces csatlakozás New York JFK és 1 óra 50 perces csatlakozás Szöul felé), és Stuttgart  (50 perces csatlakozás JFK és 1 óra 30 perces csatlakozás Szöul felé) jöhet szóba. A LOT rendszere Bukarest esetén is felkínál átszállást, itt azonban a várakozási idő már jóval hosszabb.

A LOT továbbá új járatai között is kínál átszállást Budapesten keresztül. Például Stuttgartból Bukarest és Szófia  felé is repülhetünk 2 óra 5 perces és 2 óra 15 perces csatlakozási idővel, ami rövidebb, mint ha Varsón keresztül tenné meg ugyanezt az utat az utas. A belgrádi és szófiai járatok pedig a London-City ráhordói lesznek.

A két bázis a most meghirdetett menetrend szerint jól kiegészítői egymásnak. Megállapítható, hogy az oda úton például Budapesten, de a vissza úton már Varsón keresztül kedvezőbb az átszállás, és igaz fordítva is, ezzel kiegészítve egymás a két bázis.

A menetrendek a következőképpen alakulnak:

Prága

Naponta két járatpár a szombati és vasárnapi napokat kivéve

Budapest-Prága

Menetidő: 1 óra 15 perc

LO2501 7:30-8:45

LO2503 18:10-19:25

(szombat csak a 7:30-as, míg vasárnap csak a 18:10-es járat közlekedik)

Prága-Budapest

Menetidő 1 óra 10 perc

LO2502 9.25-10:35

LO2504 20:05-21:15

(szombat csak a 9:25-ös, míg vasárnap csak a 20:05-ös járat közlekedik)

Szófia

Naponta egy járatpár

Budapest-Szófia

Menetidő: 1 óra 20 perc

LO2623 13:10-15:30

Szófia-Budapest

Menetidő: 1 óra 25 perc

LO2624 16:10-16:35

Belgrád

Naponta egy járatpár

Budapest-Belgrád

Menetidő: 45 perc

LO2583 13:50-14:35

Belgrád-Budapest

Menetidő: 40 perc

LO2584 15:45-16:25

Stuttgart

Naponta két járatpár a szombati és vasárnapi napokat kivéve

Budapest-Stuttgart

Menetidő: 1 óra 30 perc

LO2351 7:15-8:45

LO2353 17:30-19:00

(Szombat csak a 7:15-ös, míg vasárnap csak a 17:30-as járat közlekedik)

Stuttgart-Budapest

Menetidő: 1 óra 25 perc

LO2352 9:30-10:55

LO2354 19:40-21:25

(Szombat csak a 9:30-as, vasárnap pedig csak a 19:40-es járat közlekedik)

Brüsszel

Naponta két járatpár a szombati és vasárnapi napok kivételével

Budapest-Brüsszel

Menetidő: 2 óra 5 perc

LO2241 7:10-9:15

LO2243 17:25-19:30

(Szombat csak a 7:10-es, míg vasárnap csak a 17:25-ös járat közlekedik)

Brüsszel-Budapest

Menetidő: 1 óra 55 perc

LO2242 10:00-11:55

LO2244 20:15-22:10

(Szombat csak a 10:00-ás, míg vasárnap csak a 20:15-ös járat közlekedik)

Bukarest

Naponta két járatpár a szombati és vasárnapi napok kivételével

Budapest-Bukarest

Menetidő:1 óra 20 perc

LO2651 13.00-15:20

LO2653 22:50-01:10 (másnap)

(Szombaton csak a 13:00-ás, míg vasárnap csak a 22:50-es járat közlekedik)

Bukarest-Budapest

Menetidő: 1 óra 25 perc

LO2652 6:00-6:25

LO2654 16:05-16:30

(Szombaton a 6:00-ás és a 16:05-ös járat közlekedik, míg vasárnap egyetlen járat sincs)

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

Újra van Air Serbia járat Budapesten!

Közvetlen járatot indított Budapest és a szerbiai Nis között az Air Serbia közölte a budapesti repülőtér. A szerb nemzeti légitársaság mostantól egész évben, heti két alkalommal közlekedik az útvonalon. Az Air Serbia már nem ismeretlen légitársaság Ferihegyen, hiszen 2015-ig Belgrád és Budapest között is üzemeltetett járatokat, melyeket a nem megfelelő kihasználtság végett megszüntetett. A most indított járathoz viszont szerb állami támogatás is kapcsolódik.

air-serbia-1024x596.jpg

Anno még ATR gépekkel repülték a belgrádi járatokat

Fénykép: 24.hu

Tegnap késő este elindult az első közvetlen járat Budapest és a dél-kelet szerbiai Nis városa között. A légitársaság mostantól heti két alkalommal, csütörtökön és vasárnap közlekedik a két város között. A járatok mindkét napon késő este indulnak Budapestről, majd 1 óra 10 perc repülést követően érkeznek meg Nis Nagy Konstantin római császárról elnevezett repülőterére.

A légitársaság a járatot egy 144 ülőhelyet kínáló Airbus A319 típusú repülőgéppel teljesíti, ahol a fedélzeten frissítőként különféle harapnivalókat és vizet szolgálnak fel az utasoknak.

A Budapest-Nis járat elindítása része annak az Air Serbia által megnyert PSO, vagyis közszolgálati szerződésen alapuló pályázatnak, amelynek keretében tizenkét új járat elindítását támogatja a szerb állam Nisből. Az új desztinációk között Budapesten kívül szerepel több németországi város, valamint Bologna, Róma, Salzburg és Tivat is.

A szerb város amellett, hogy fontos ipari központ és közlekedési csomópont (itt található az egyik legfontosabb kereszteződés Belgrád és Szófia között, de közúton akár Isztambulig, onnan pedig Kis-Ázsiába is el lehet jutni), gazdag történelmi múlttal is rendelkezik. Itt született például a keresztény vallásszabadságot kihirdető Nagy Konstantin római császár, Nistől pedig alig másfél kilométerre fekszik Medijana városa, amely a mai napig őrzi római kori örökségeit. A magyar utazók számára kihagyhatatlan látványosság az a török uralom idején épült erőd, ahol 1443-ban Hunyadi János győzelmet aratott az oszmán haderő felett.

„Rendkívül fontosnak tartjuk egy új járat elindításánál, hogy azzal ne csupán a Budapestről elérhető úticélok számát emeljük, hanem egyúttal új, minőségi útvonalat is kínáljunk utasainknak” – mondta Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója. Hozzátette: - Nis a Balkán egyik ékköveként kiváló úticél, az pedig külön öröm számunkra, hogy egy újabb szomszédos országgal köthetjük össze Budapestet, fejlesztve ezzel a környező országokkal ápolt gazdasági, oktatási és turisztikai kapcsolatainkat.”

A Budapest-Nis járat augusztustól egész évben, a nyári és a téli menetrendben egyaránt közlekedik. A légitársaság Ferihegyi kiszolgálója a Celebi.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Jelentősen bővíti budapesti hálózatát a LOT!

Ma a budapesti repülőtér 1-es terminálján tartott sajtótájékoztató keretében jelentette be legújabb fejlesztési terveit és járatait a lengyel nemzeti légitársaság vezérigazgatója. A most bejelentet új járatok hozták a korábban már ismert papírformát, egy kivételével. A Szöul. Prága, Belgrád, Szófia pároshoz meglepetésként Stuttgart is csatlakozott. Habár a LOT jövő nyártól jelentősen belehúz Budapesten, a korábban őszre tervezett két új járatát a Boeing Max gépek repülési tilalma miatt kialakult géphiány miatt kénytelen volt elhalasztani. Emellett a tavaly téli alacsony és vélhetően az idei téli kedvezőtlen előfoglalási adatok miatt, a Chicago járatukat csak nyáron fogják működtetni szezonális jelleggel. A LOT az új járatoknak köszönhetően több száz új munkahelyeket is teremt, valamint jelentősen növeli majd a budapesti repülőtér tranzit és utasforgalmát is. Egy szóval összefoglalva jövő tavasszal már tényleg úgy érezhetjük, hogy egy új nemzeti légitársaság kezdi kibontani szárnyait, mely visszahozhatja a Malév régi járathálózatát, sőt még annál is többet is adhat a magyar utazók számára.

ujlotbud.jpg

Jó hír az utazók számára, hogy 2020. március 30-tól újabb rövidtávú LOT járatok indulnak a budapesti bázisról Prága (12x), Stuttgart(12x), Belgrád(7x) és Szófia(7x) városaiba. A LOT emellett a korábban szeptember 2-ára meghirdetett Bukarest és Brüsszel járatok indulási időpontját technikai okok miatt szintén március 30-ra teszi át. A korábban a foglalási rendszerben megjelent új hosszútávú Budapest-Szöul járat is hivatalos bejelentésre került, így szeptember 22-től hetente három alkalommal is repülhetünk a két város között első menetrendszerint közlekedő légi járaton, melyet szintén a Boeing 787-8-as Dreamliner géptípus fog teljesíteni. A mostani bejelentésekkel együtt így jövő nyárra már tizenkettőre növekszik a Budapestről közvetlen járattal elérhető LOT célállomások száma a jelenlegi ötről.

A most bejelentett Prága, Szófia, Belgrád, Stuttgart járatokra augusztus 5-től lehet majd foglalni. A Szöul járatra már elérhető a foglalás, illetve Brüsszel és Bukarest tekintetében az új indítási dátumtól él újra a foglalási rendszer. 

Suttgart a nagy meglepetés!

Valljuk be erre az útvonalra nem számítottunk. Érdekes választás annak fényében, hogy két fapados cég is repüli. Az Eurowings (heti 15 járat nyáron) és a Lauda (heti 2 járat). A járat indítására egyszerű a magyarázat, Stuttgart a Budapest Airport-nál a meglévő két közvetlen összeköttetés ellenére alulszolgált útvonal volt. A mostani kínálatnál jóval nagyobb a kereslet, pláne az üzleti szinten.

Szezonális járattá minősítik le Chicagót - New York jól teljesít

A LOT döntése szerint idén télen mégsem indít menetrendszerinti közvetlen járatokat Budapest és Chicago városa között, holott a téli járatokra már ezt megelőzően értékesítettek jegyeket. A döntés mögött a járat tavalyi és idei téli rossz teljesítménye lehet, amikor is volt olyan hónap, hogy a járat teljes töltöttsége alig haladta meg a 25 százalékot. Habár első 3-4 év egy felmérés és piaci tapogatózás, ezen adatok, ahhoz képest drasztikusabb lépést követeltek. Az alacsony kereslet nem csak a Dreamliner gépekkel kapcsolatos gondokhoz köthetőek, hanem ahhoz is hogy heti két járat erős ráhordó hálózat nélkül itthon csak nagyon kis szegmenst tudott elérni. Tovább a nem minden utas Chicagóba tartana, így a légikikötő legnagyobb amerikai légitársaságával és StarAlliance partnerrel a United Airlines-szal érdemes lenne szorosabbra fűzni a kapcsolatot e járatnál.

Michal Fijol, a LOT kereskedelmi igazgatója a HVG-nek adott interjújában elmondta: "A New York-i nagyon jól működik, Chicago lehetne jobb is. Utóbbi fő oka az, hogy a LOT-nak problémiái voltak a Dreamlinerek Rolls-Royce hajtóműveivel, és ezért a Budapestről indult utasoknak egy ideig a Boeing 787-esek helyett más gépekkel kellett repülniük. Most már ismét a Dreamlinerek szolgálják ki a Budapest-Chicago útvonalat, s segítik a járatot a tervezett felhordó járatok is, így az utasszám növekedésére számítunk. Általánosságban véve így elégedettek vagyunk a Budapestről induló járatainkkal, de azt is figyelembe kell venni, hogy ezek új útvonalak, amelyeket az első időkben inkább befektetésként kell kezelni. Azaz először tájékoztatni kell az utasokat arról, hogy vannak ezek a járatok, s egy idő után az embereknek automatikusan eszükbe jut a LOT, mint valós lehetőség."

Habár New York teljesítményét jónak mondta a szakember e járat esetében is ritkítás lesz idén télen, hiszen a korábban meghirdetett négy helyett csak három fog elindulni. A pénteki járatok kuka. Azonban Rafael Milczarski beszédében egy említést is tett afelé, hogy a jövő nyáron a mostani tervek szerint már naponta lehet légi járat Budapest és New York JFK között.

Az igazgató úr a HVG-nek elomdta : "Ez az első alkalom, hogy egy lengyel légitársaság egy külföldi replőtérről indít közvetlen járatot Koreába” megerősítette, a LOT további járatok nyitását is tervezi a Liszt Ferenc repülőtéren. “Nagyon nehéz pontosan megmondani, hogy mi lesz öt-hat év múlva, de az egyértelmű, hogy egy jól működő légicsomópont legalább ötven, vagy inkább 50-100 célvárost szolgál ki. Most 12 célpont van, még a kezdeteknél vagyunk, csak az első lépéskeket tettük meg. A LOT sohasem fogja otthagyni Budapestet, mindaddig működni fog a hub, amíg az emberek repülni akarnak innen” - mondta.

Az új járatokhoz új gépek és több munkaerő is kell!

Habár újabb Budapesten állomásozó Dreamliner nem került bejelentésre, a most kiadott menetrendhez azonban mindenképp szükséges lesz egy 2. gép Budapesten történő állomásoztatása is. A tavasztól induló új járatokhoz öt Embraer gépet fognak Ferihegyen állomásoztatni, melyből 3 E195, 1 E190-es típus lesz.

A LOT a tervek szerint jövő nyárra 60 új pilótát és 150 új légiutaskísérőt tervez felvenni a budapesti bázisra.

Csalódott utasok, rossz piaci bemutatkozás

Habár új nemzeti légitársaságról beszélhetünk, ne felejtsük el megemlíteni, hogy a LOT több mint egy éve budapesti HUB-ként működő jelenléte eddig nagyon sok "gyermekbetegségben szenved". A mostani helyzet is egy ilyen szituáció, hiszen korábban már meghirdetett járatokat törölnek, melyre sok utasnak volt foglalása. Az porul járat utasok, így most vagy Varsón keresztül utaznak, vagy más légitársasághoz foglalnak át. De volt, hogy kieső gép miatt a budapesti járatot kellett törölni és az itteni gépet átcsoportosítani más varsói járatra. Ez mind-mind azt jelzi, hogy hiába próbálnak kitörni a varsói működésből a lengyelek, Budapest még mindig nem kapja meg azt a szerepet ami megilletné, ha már nemzeti légitársaság címre törő tervei vannak a LOT-nak.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Már idén ősszel közvetlen légi járattal utazhatunk Szöulba!

Több változás is várható a LOT budapesti menetrendjében

Ahogy már a korábban írt cikkekben megemlítésre került, most be is igazolódott, hogy a LOT lengyel nemzeti légitársaság lesz az első, aki menetrendszerinti közvetlen légi járattal köti össze a történelem során első alkalommal Budapestet a Dél-koreai Szöul városával. Az első járat már idén szeptemberben elindulhat,  ez azonban jelentős menetrendi módosításokat hoz magával a LOT magyar hálózatában. 

lotbudseoul.png

Ahogy az lenni szokott általában az informatikusok megelőzték a hivatalos járatbejelentést, mely szerdára van meghirdetve, és már a mai napon ellőtték a meglepetést, mivel megjelent a LOT foglalási rendszerében a közvetlen Budapest-Szöul Incheon légi járat.

A hivatalos bejelentés híján jelenleg még csak a foglalási rendszer adataira tudunk hagyatkozni, amiből világosan látszik, hogy az első járatot a légitársaság szeptember 22-én tervezi elindítani hetente három alkalommal a már Budapesten korábban is alkalmazott Boeing 787-8-as Dreamliner géptípussal. A repülési idő Szöul felé 10 óra 40 perc, míg Budapest felé 12 óra 45 perc általánosan.

A LOT járata lesz az első közvetlen és menetrendszerinti légi járat a két ország között. Korábban a koreai Asiana Airlines charter járatokat üzemeltetett időszakosan ezen útvonalon, de a menetrendszerinti működtetésbe végül nem vágtak bele. Érdemes megjegyezni, hogy a Korea nemzeti légitársasága a Korean Air is kész Budapestre járatot nyitni, mely elsődleges információk alapján charter, de akár menetrendszerinti légi járat is lehet a jövőben.

Menetrend (nyári)

Budapest-Szöul Incheon LO2001 ind.:12:25  érk.: 06:05 Járatnapok: kedd, péntek, vasárnap

Szöul Incheon-Budapest LO2002 ind.:07:30  érk.: 13:15  Járatnapok: hétfő, szerda, szombat

Menetrend (téli)

Budapest-Szöul Incheon LO2001 ind.:11:25  érk.: 06:05 Járatnapok: kedd, péntek, vasárnap

Szöul Incheon-Budapest LO2002 ind.:07:35  érk.: 12:20 Járatnapok: hétfő, szerda, szombat

Változnak a menetrendek több LOT járatnál!

A közeli indulási időpont egy kicsit furcsának tűnhet egy hosszútávú járatnál, hiszen a LOT és más légitársaságok is általában ennél hosszabb időszakot hagynak meg a bejelentés és az első járat elindítása között. Azonban ha azt vesszük figyelembe, hogy a piaci igény igen magas a közvetlen járat iránt, akkor a rövid idő miatti negatív hatás elhanyagolható. Sok utas biztos hogy lesz. Bár a statisztikák és a lengyelek is ezt mondták és gondolták a New York és Chicago járatok esetében is, ezen járatok teljesítménye az elmúlt egy év forgalmi adatait figyelembe véve nem túl fényes. A nem túl fényes jelző főleg Chicago töltöttsége estében áll fenn. Ezért már korábban légiközlekedési fórumokon felmerült az is, hogy e járatot célszerű lenne megszüntetnie a LOT-nak. Azonban egy-egy ilyen hosszútávú járat indítása egyben egy hosszútávú befektetés, mely megtérüléséhez legalább 3-4 év kell, tehát az első éves negatív számok még nem jelentik feltétlen azt, hogy fel kéne adni e járatot, de elgondolkodásra kényszeríthetik a döntéshozókat, hogy mégis hogyan tovább. Most ezen elgondolás ténye itt is beigazolódni látszik, hiszen megelőzve a tavalyi csúfos téli töltöttséget, idén télen most kivették a menetrendből a korábban már betervezett és foglalható járatokat. Az utolsó ORD járat a mostani állás szerint október 26-án száll fel Budapestről. Ezt követően március 31-én indulna újra a közvetlen üzem heti két járatpárral.

New York esetében is változtatásokat vezettek be. A korábban már menetrendben és foglalásban is szereplő pénteki járatokat október 25-től ideiglenesen megszüntetik, így a korábbi négy helyett csak heti három járat marad meg Budapest és New York JFK között. Amellett hogy egy járat kiesik az indulási és érkezési idő is változik. A hétfői és szombati napokon október 28-től a Dreamliner gépek már nem dél körül, hanem délután 16:30-kor szállhatnak fel Budapestről és 20:30-ra érkezhetnek meg a JFK-re. E változás a nyári menetrendre történő, március végi átállásig áll fenn. A mostani adatok szerint ekkortól újra négy járatra állhat vissza a rend (hétfő, csütörtök, péntek, vasárnap).

Változtatások a szeptemberben indítani kívánt bukaresti és brüsszeli LOT járatok esetében is fennállhatnak, mivel jelenleg úgy látszik e járatok "finomhangolását" végzik a szakemberek a foglalási rendszerben.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Újabb ázsiai piacon jelenhetnek meg az európai fapadosok!

Ha minden jól megy akár Budapestről is indulhat a jövő év során közvetlen légi járat örmény fővárosba Jerevánba. Ki lenne az üzemeltető? - a Wizz Air vagy a Ryanair. Örmény hírforrások közlése szerint mindkét fapados légi cég érdekelt a piacon való megjelenésben, és ehhez az állam is kész kedvező feltételekkel hozzájárulni, hogy fellendítse az ország gazdasági és kereskedelmi kapcsolatait.

20120215-wizzair-es-ryanair-fapados-legitarsasagok3.jpg

A Ryanair és a Wizz Air is azt tervezi, hogy belép az Örményország piacára, mondta Tatevik Revazian, Örményország Polgári Légiközlekedési Főosztályának vezetője. A fapados cégek már 2020. nyarán beléphetnek az örmény piacra, amennyiben az új repülőgépek átvételében nem keletkezik nagyobb csúszás. A fapados légi cégek megjelenését az örmény állam is támogatja, hiszen nem csak hogy olcsóbb utazási alternatívát jelentene a lakosság számára Európa nagyvárosai felé, hanem a turizmust és a kereskedelmi kapcsolatokat is fellendítenék az új fapados légi járatok. Ehhez azonban állami részről is hozzá kell járulni egy bizonyos intézkedési csomaggal. Ennek érdekében a Főosztály jogszabályi változásokat dolgozott ki, melynek része az adómentesség is. A Zvartnots repülőtér díjai magasak, emiatt szükséges egy olyan "támogatási csomag" kidolgozása, ami az új útvonalak esetében elengedi a légi adót. A preferenciák kiosztásában a verseny tisztaságának megőrzése érdekében nem fognak különbséget tenni fapados és hagyományos légitársaság között, így ha egy hagyományos légitársaság is érdekelt új légi járatot nyitni, akkor ugyanolyan adómentesség illeti majd, mint a fapados új járatot. A kidolgozott új jogszabályi rendszer várhatóan augusztus végén kerül az örmény parlament elé.

Taskent és Bejrút: a közeljövő új ázsiai fapados járatai lehetnek Budapesten!

Taskent esetében még idén tavasszal került szóba, hogy a Wizz Air érdeklődést mutat egy közvetlen légi járat indítására, amely Budapestet kötné össze az üzbég fővárossal. A Wizz Air küldöttsége még idén tavasszal tárgyalásokat folytatott a járattal kapcsolatban Üzbegisztánban. Az üzbég légi járat létrejöttét is reformok támogatnák, melyek célja a kölcsönös együttműködés az idegenforgalmi ágazatban a partner külföldi országokkal.

Bejrút esetében pedig a Malév leállása óta nincs közvetlen légi kapcsolat. Ennek újraélesztésén a magyar kormány jelenlegi is aktívan dolgozik. Ennek egyik jele, az idén a Magyar Közlönyben megjelent Miniszterelnöki Határozat, mely Magyarország és Libanon közötti légiközlekedési megállapodás létrehozására ad felhatalmazást. Üzemeltető szempontjából vélhetően itt is a fapados modell fog megvalósulni, és várhatóan a Ryanair vagy a Wizz Air repülhet rá az útvonalra, de esélyesként megemlíthető akár a lengyel LOT is.

Forrás: arka.am, armenpress.am, azernews.az

Fénykép: Origo

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Akár már ősztől újra lehet légi járat Budapest és Kolozsvár között

Az elmúlt hetekben bejelentett marosvásárhelyi Wizz Air járat napi járattá történő bővítését követően, a Magyar Kormány már idén ősszel újraindítaná a légi járatokat az Erdély történelmi központjának számító Kolozsvár és a magyar főváros között.

cluj-napoca_location.png

A Marosvásárhely–Budapest repülőjárat napi szintű bővítésének megvalósításán túl a kormány dolgozik a Kolozsvár–Budapest légi járat megteremtésén is, és jó remény van arra, hogy ősztől minden nap közlekedő járat jön létre a kincses város és a magyar főváros között - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a 30, Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktáborban tartott előadása után a sajtónak.

A két város közötti közvetlen légi járatok újraindítása idén tavasszal kapott újabb sajtó visszhangot, amikor  a kolozsvári repülőtér igazgatója arról beszélt, hogy a közvetlen járatok 2020-ban indulhatnak újra a két város között. A magyar kormány szempontjából fontos téma, ezután egy júniusi Kormányinfón is felmerült. Akkor Gulyás Gergely államtitkár egy a Wizz Air nyugat-balkáni koncessziós szerződéséhez kapcsolódó sajtó kérdésére adott válaszában kiemelte, hogy a magyar kormánynak érdeke hogy megoldott legyen a napi légi összeköttetés Kolozsvár és Marosvásárhely városával is. Ezt követően július elején a Wizz Air egy sajtótájékoztatót hívott össze, melyen bejelentették ,hogy október 27-től a korábbi három helyett, már napi járattal kötik össze Budapestet Marosvásárhellyel. A járattal kapcsolatos bejelentésen nem esett szó arról, hogy a hirtelen járatszám növelést vajon mi indokolta, de sejthető hogy kormányzati hátszél is állhat a dolog mögött. A sűrítés mellett, azonban sokan várták, hogy Váradi József bejelenti egy kolozsvári járat indítását is, ez azonban elmaradt.

Ha már maga a miniszterelnök őszi indulásról beszél, akkor lehetséges üzemeltetőként kapásból két légitársaságot is meg tudnánk említeni. Az egyik befutó a Wizz Air lenne, a másik pedig a lengyel LOT. A legnagyobb lengyel légiközlekedési oldal információja szerint szerdán újabb járatokat jelentenek be a budapesti bázisról, így nem lenne meglepetés hogy a korábban emlegetett és lekért slottal rendelkező Szófia, Belgrád, Prága mellett, akár Kolozsvár neve is szerepelhet a LOT új rövidtávú járatai között. A LOT  jelenleg heti hat járattal van jelen Kolozsváron, amelyek a varsói központot kötik össze.

Budapest és Kolozsvár között korábban a Malév, és a Wizz Air is üzemeltetett légi járatokat. A Wizz Air kolozsvári üzeme azonban időszakos volt (2016. novemberétől-2018. szeptemberéig), mivel a marosvásárhelyi reptér bezárásra kényszerült az igen rossz állapotban lévő pályája felújítás miatt.

Forrás: itthon.ma, mandiner.hu

Fénykép: ParkiVia

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Naponta több, mint 50 ezer utas - a legforgalmasabb hetei előtt áll a Budapest Airport

Július végén és augusztus elején két nagyszabású sportesemény, valamint több nyári fesztivál is megrendezésre kerül Magyarországon. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megerősített terminál üzemeltetéssel, biztonsági szolgálattal, parkoló felügyelettel és takarítói szolgálattal készül az év legforgalmasabb napjaira. A Budapest Airport azonban ismét arra kéri az utasokat, hogy a megnövekedett forgalomra való tekintettel a szokásosnál hamarabb érkezzenek ki a repülőtérre. A tavalyi évben a repülőtér havi utasforgalma júliusban és augusztusban is meghaladta a 1,5 millió főt, így e két hónap számít a szezon legforgalmasabb hónapjainak.

m1jktkpturbxy8xnzjjy2zhzgfiowe0yzqzowq5yjq2nwewowy4mzzkyi5qcgeslqmazkjnfvdnc_2tbc0dim0bwg.jpg

Július 29-én kezdődik és augusztus 7-ig tart a 2019-es Maccabi Európa Játékok sportrendezvény, amelyet ezúttal Európa Sport Fővárosában, Budapesten rendeznek meg. A közel másfél hétig tartó program a kontinens legnagyobb zsidó sport- és kulturális rendezvénye, ami egyben a legnagyobb idei sportesemény Magyarországon. A játékokra a sportolók, csapatok, fellépők és szurkolók már napokkal előbb megérkeznek, többnyire repülővel, ami különösen nagy szervezést igényel a repülőtér és valamennyi hatóság részéről a nyári szezon eleve magasabb forgalma miatt.

Ugyanezen a héten zajlik a Forma-1 Magyar Nagydíj is, ami a versenyhétvége előtti napokban szurkolók tízezreit vonzza Magyaroroszágra. A repülőtéren eközben a kisméretű sugárhajtású gépek forgalma is a csúcsra jár: a szervezők és a csapatok, akárcsak a pilóták, magángépekkel érkeznek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kisgépes termináljára, a vasárnapi futam után pedig rövid időn belül már tovább is repülnek.

Sokáig a Forma-1 Magyar Nagydíj volt a rekord forgalom egyetlen kiugró hétvégéje a repülőtéren, mostanra azonban a számos magyarországi zenei fesztiválnak köszönhetően kiegyenlítődött a mezőny, egyebek mellett pl. a Sziget és az Ozora is tízezrével hozza a javarészt fiatal utazókat Magyarországra Európa minden szegletéből.

A következő hetekben nem lesz ritka a napi ötvenezret meghaladó utasszám, ezért a Budapest Airport arra kéri az utazókat, hogy a szokásosnál korábban érkezzenek a repülőtérre. Az utasok gyorsabb kiszolgálására számos idei fejlesztést bevet a Budapest Airport: korai poggyászfeladás akár több órával a járat indulása előtt, korszerűbb sormenedzselés, várakozási idő kijelzés és új biztonsági ellenőrző folyosók is működnek, hogy az utazás a lehető leggördülékenyebb legyen.

A Budapest Airport minden érintett hatósággal együtt dolgozik azon, hogy a repülőtéren a sporteseményekre és a fesztiválokra érkező vendégeket kiszolgálja.

Az utasok a járatukkal kapcsolatos legfrissebb információkat mindig elérik a Budapest Airport weboldalán és a mobil applikációban.

Fénykép: Shutterstock

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Újraindul a verseny, amely megnyerése esetén egy évig ingyen repülhetsz a Wizz Air járatokon

A Wizz Air bejelentette, hogy ismét meghirdeti a WIZZ Youth Challenge versenyt egyetemi és főiskolai hallgatóknak. A nemzetközi viadal kiváló alkalom, hogy a fiatalok a Wizz Air vezetői által kitűzött, a valós életből merített üzleti feladat megoldásával tegyenek tanúbizonyságot üzleti érzékükről, kritikai gondolkodásukról és problémamegoldó készségükről.

wizz_youth_challenge_2018_prezentacio.jpg

Az idei kiírásban a hallgatóknak olyan kreatív, innovatív és egyedi ötlettel kell előállniuk, amely beilleszthető a Wizz Air fenntarthatósági stratégiájába, és hozzájárulhat ahhoz, hogy a Wizz Air maradjon Európa legzöldebb légitársasága.

A csapatok szeptember 1-ig a https://www.wizzyouthchallenge.com/ honlapon jelentkezhetnek a versenyre, és ugyanitt kapnak majd további információt a verseny menetéről. A döntőbe jutott versenyzők 2019. október 14-15-én Budapesten a Wizz Air felső vezetésének prezentálhatják majd elképzelésüket.

A szerencsés győztesek jutalma nem merül ki annyiban, hogy egy egész éven át ingyen és korlátlanul utazhatnak a Wizz Air 147 úti célt és több mint 650 útvonalat felölelő hálózatában: ötletüket a légitársaság meg is valósítja. A második és harmadik helyezett csapatok ingyenes retúr repülőjegyet kapnak majd, amelyet a WIZZ bármelyik úti céljára felhasználhatnak.

A versenyről további információ a https://www.wizzyouthchallenge.com/ oldalon található.

Stephen Jones, a Wizz Air vezérigazgató-helyettese és ügyvezető igazgatója elmondta:A WIZZ Youth Challenge egyedülálló lehetőséget nyújt arra, hogy az egyetemi és főiskolai hallgatók kézzel fogható megoldást nyújtsanak egy valós üzleti kérdésre. A résztvevők nemcsak szakmai tapasztalatokkal lesznek gazdagabbak, hanem életre szóló lehetőséget is kapnak, hogy bepillantsanak a légiközlekedési iparág működésébe, és hasznos tippeket, tanácsokat kapjanak a Wizz Air menedzsmentjétől.”

„A WIZZ-nél mindannyian komolyan vesszük a fenntarthatóságot, és büszkék vagyunk rá, hogy mi vagyunk Európa legzöldebb légitársasága. Folyamatosan keressük az innovatív ötleteket és megoldásokat, amelyek kiegészíthetik jelenlegi fenntarthatósági törekvéseinket – és ki mástól remélhetnénk ilyen ötleteket, mint a jövő európai vezetőitől?”

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Belgrádba is repülhet Budapestről a LOT!

A belgrádi Nikola Tesla Airport weboldalán elérhető járatkeresőbe felkerült egy, a lengyel nemzeti légitársaság által szeptember 2-től naponta üzemeltetett Budapest-Belgrád légi járat menetrendje. Az újabb budapesti bázisról indítani kívánt LOT légi járat megjelenése azért érdekes, mivel az idén tavasszal a prágai és a szófiai reptér által közzétett menetrend tervezetekben már szerepelt egy-egy új LOT járat, melyeket a mai napig hivatalosan még nem jelentettek be, holott tervezett indítási idejük szeptember 1-je lenne.

lotbelg.JPG

Szeptember 2-től naponta egy járatpárt tervez indítani a Budapest-Belgrád közötti útvonalon a LOT. A járatok a közzétett menetrend tervezet szerint hajnali 05:15-kor szállnának fel Belgrád repülőteréről, és éjjel 23:35-re érkeznének vissza a szerb fővárosba. Ennek alapján látható, hogy ezen járat tovább erősítheti az átszálló utasforgalmat a budapesti repülőtéren, hiszen a hajnalban induló járat átszállási lehetőséget teremt a LOT Budapestről induló londoni, varsói, vagy krakkói rövid távú járataira, valamint a New York JFK és Chicago hosszútávú járatokra is.

Érdekesség, hogy a Budapest és Belgrád közötti útvonalon jelenleg csupán csak a Fehérorosz Belavia légitársaság tart fenn légi járatot hetente két alkalommal. Azonban e járat sem fog már sokáig üzemelni, hiszen október 28-tól a légitársaság megszűnteti.

A mostani tervezett, de még hivatalosan be nem jelentett új Budapestről üzemeltetni kívánt rövid távú LOT járatok listáján Belgrád mellett szerepel Prága és Szófia városa is. Míg Brüsszel és Bukarest városa már bejelentett, naponta kétszer is közlekedő LOT járatokkal lesz elérhető szeptember 2-tól.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Külgazdaságilag és nemzetpolitikailag fontos járatbejelentést tett a Wizz Air!

Új járat az oroszországi Kazany városába és sűrítés Marosvásárhely felé. E két újdonságot jelentette be egy villám sajtótájékoztatón a mai napon a budapesti repülőtér kormányvárójába Szijjártó Péter Külgazdasági és Külügyminiszter, valamint Váradi József a Wizz Air vezérigazgatója. Mind két útvonallal kapcsolatos fejlesztést inkább a politika, mint sem a piac igénye hívta életre.

wizzair_3.jpg

Fénykép: Wizz Air

A következő sorokban sokkal egyszerűbb lenne egy általános sajtóanyagot beilleszteni, de azért ezen sajtótájékoztató még sem tekinthető annyira általánosnak, hiszen jó pár érdekes dolog van a témával kapcsolatban. Először is adott a Wizz Air, aki az elmúlt években lelassította a budapesti járathálózat bővítését és nagyon jó partnere a magyar Kormánynak bizonyos nemzetpolitikailag és stratégiailag fontos légi járatok elindításában. Aztán adott a Magyar Kormány aki ilyen járatindítások terén zöld utat és diplomáciai támogatást is biztosít a légitársaság számára. Elég csak megemlíteni a balkáni, az asztanai, valamint a többi orosz járatot. Jelen két útvonalnál is ez a helyzet áll fenn, hiszen mindkettőnek megvan a maga elő története, és mind kettővel kapcsolatos fejlesztést a külgazdasági és nemzetpolitika érdek hívta életre.

Elsőként itt van Kazany, mely az Oroszországi Föderációban található Tatárföld fővárosa, ahol a keleti nyitás politikájának keretében 2015-ben Főkonzulátust nyitott a Magyar Állam. Ezt követően pedig a közvetlen légi járat indítására is próbát tettek. Idén márciusban még az Orosz Légügyi Hatóság az UVT-Aero légitársaság számára engedélyezte a Kazany és Budapest közötti közvetlen légi járat elindítását. Ez azonban, mint látszik változott. Ezt maga Szijjártó Péter is megerősítette, hiszen beszédében elmondta módosították a két oldalú légiközlekedési megállapodást. Ezt követően az NKH szintén még márciusban tendert írt ki két orosz városba történő légi járat üzemeltetésére (Kazany és Jekatyerinburg). A kiírás szerint csak magyar tulajdonban és irányítás alatt álló légitársaságot lehetett  kijelölni e feladatra, így lett végül nyertes a Wizz Air, hiszen mást nem is lehetett volna találni üzemeltetőnek. Az NKH végül az elmúlt héten újra próbálkozik Jekatyerinburggal, így lehet hogy hamarosan oda is Wizz Air gépek repülhetnek a magyar fővárosból.

Végül itt van Marosvásárhely, ahová a kisebb kolozsvári megszakítás ellenére már 10 éve repül Budapestről a Wizz Air. Az erdélyi járattal kapcsolatban az elmúlt időszakban fellángolt az, hogy kevés a heti két járat, ahhoz, hogy kielégítse az igényeket, és az üzleti, vagy netán a Budapesten ügyet intéző emberek számára jó alternatívát jelentsen a buszozás helyett. Emellett sokan hiányolják a korábban a marosvásárhelyi reptér pályájának felújítása miatt indított, de tavaly ősszel megszüntetett kolozsvári járatot is. Ennek kapcsán az április 18-i kormányinfón a a Magyar Hang hetilap arról érdeklődött Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszternél, hogy a Wizz Air légitársaság balkáni szerződéséhez hasonlóan, amelyben a magyar állam támogatást nyújt a légitársaságnak a térségbe irányuló járatok indítására, a magyar kormány nem kíván-e támogatást nyújtani a Wizz Airnek, hogy a magyar szempontból fontos területekre, elsősorban Erdélybe is naponta indulhassanak járatok. Gulyás válaszában elmondta, hogy nagyon régóta kérik a légitársaságot erre, azonban a Wizz Air mindeddig elzárkózott ettől. A miniszter továbbá kifejtette, hogy a kormány nyitott az anyagi segítségnyújtást célzó tárgyalásokra is azért, hogy napi egy járat indulhasson Székelyföldre. És lám ez a mai nap végül össze is jött. Az sűrítésnek köszönhetően Budapest és Marosvásárhely között évi 38 ezer ülőhely helyett, 132 ezer ülőhely áll majd az utasok rendelkezésére, míg Kazany estében idén több mint 6 ezer, jövőre pedig több, mint 37 ezer ülőhelyet dob piacra a Wizz Air. A légitársaság Budapestről elérhető 2019-es kapacitása 6 millió utas fölé emelkedik – ez éves szinten 9 százalékos növekedésnek felel meg. Az útvonalak tekintetében pedig immár 30 ország 67 városa érhető el közvetlen járattal Budapestről, melyhez az idei évben eddig négy új járat csatlakozott.

Bár e két járatnál nyíltan nem ismert, hogy létezik-e valamilyen állami támogatás, Kazany esetében egy korábbi interjúban, melyet a kinti konzul adott, felmerült, hogy a közvetlen budapesti járatindítás csak akkor lesz lehetséges, ha a Tatár Kormány kompenzálja a járat működési költségének a felét Azonban ezen információt, miszerint a járatot támogatni fogják a Tatár Köztársaság Közlekedési Minisztériuma nem erősítette meg.

Péter Ferenc köszönetet mondott a magyar kormány tagjainak, amiért közbenjártak annak érdekében, hogy naponta járatok indulhassanak Marosvásárhelyről Budapestre. Ami a jövőbeli terveket illeti, elmondta, egyeztet a környező megyék tanácselnökeivel annak érdekében, hogy 100–150 kilométeres körzetben buszokat indítsanak, megkönnyítve a reptérre jutást azoknak, akik a Marosvásárhely–Budapest járaton szeretnének repülni.(Ezt a cikket a Krónikáról másolták: https://kronika.ro/erdelyi-hirek/napi-repulojarat-marosvasarhelyrol-budapestre-buszokkal-vinnek-az-utasokat-a-tavolabbi-telepulesekrol-vidratszegre)
Péter Ferenc köszönetet mondott a magyar kormány tagjainak, amiért közbenjártak annak érdekében, hogy naponta járatok indulhassanak Marosvásárhelyről Budapestre. Ami a jövőbeli terveket illeti, elmondta, egyeztet a környező megyék tanácselnökeivel annak érdekében, hogy 100–150 kilométeres körzetben buszokat indítsanak, megkönnyítve a reptérre jutást azoknak, akik a Marosvásárhely–Budapest járaton szeretnének repülni(Ezt a cikket a Krónikáról másolták: https://kronika.ro/erdelyi-hirek/napi-repulojarat-marosvasarhelyrol-budapestre-buszokkal-vinnek-az-utasokat-a-tavolabbi-telepulesekrol-vidratszegre)

A kazanyi új járat október 30-án indulhat és hetente két alkalommal (szerda, vasárnap) érhető el. Marosvásárhely esetében a napi járatra történő váltás október 28-tól lép életbe. A foglalás már mind két járatra elérhető!

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

Jelentősen visszaesett a cargo forgalom júniusban!

2019. első félévében több, mint 7 millió 376 ezer utas fordult meg a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren, ami kicsivel több, mint félmillió fős utastöbbletet jelent a tavalyi év hasonló időszakát nézve. Akkor 6.864.646 főt regisztráltak. Az utasforgalmi növekedés az év első három hónapjában kisebb mértékű volt az előző évekhez képest, azonban a nyári időszakban ez újra felerősödött. Emiatt májusban és júniusban is a növekedés mértéke majdnem elérte a 10 százalékot. A légi áruforgalom területén  a globális piaci helyzethez hasonlóan továbbra is visszaesés jellemző, mely legnagyobb mértékben most idén júniusban mutatkozott meg.

20180710budlegifotok107.jpg

Fotó: Budapest Airport

Több, mint 1 millió 475 ezer induló és érkező utas fordult meg Ferihegyen idén júniusban, ami 9,1 százalékos utasforgalmi bővülést jelentett a tavalyi időszakhoz képest. E szám majdnem eléri a 1,5 milliós határt, melyet 2018-ban két hónap során is sikerült felülmúlnia a repülőtér utasforgalmának.

A gépmozgások száma 8,3 százalékkal volt több, ami 11.080 le és felszálló gépet jelentett.

Az utasforgalom és a gépmozgás növekedése mellett a légi áruforgalom továbbra is csökkenést mutat a budapesti légikikötőben olyannyira, hogy idén júniusban e szám már 15,5 százalékkal volt kevesebb, mint a tavalyi év júniusban. A kezelt árumennyiség 10.785 tonna volt most, míg 2018-ban a szektor 12.763 tonnás eredményt tudott felmutatni.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

Budapesre jönne a Korean Air!

Nem, nem az Asian visszatérése lehet a vezető hír az elkövetkező, hónapokban, hanem a korai nemzeti légitársaság a Korean Air budapesti megjelenése, melynek első szála egészen 2005-ig visszavezethető. A Korean Air mellett azonban a Magyar Kormány stratégiai partnere a lengyel nemzeti légitársaság is lecsapna Budapest és Szöul közötti járat üzemeltetésére, olyannyira, hogy az újabb hosszútávú járat a bejelentés kapujában áll.

lotkorean_1.png

Képek: Reuters/CGTrader

Nagyon fontos és mind a mai napig kihasználatlan légi útvonalra csapna le rögtön két légitársaság a közeljövőben. A Budapest és Szöul közötti szakasz az elmúlt években az indirekt utasok számában rendkívüli növekedést mutatott. Az ilyen jellegű utasok száma jelenleg több, mint 50 ezer főt tesz ki évente, amivel az New York JFK tavaly májusi újbóli megnyitását követően a leginkább légi járatra szoruló útvonal a Budapest Airport kiszolgálatlan útvonalainak listáján. Habár a két ország között eddig menetrendszerinti légi összeköttetés még nem állt fenn, 2016. nyarán a magán tulajdonban lévő Asiana Airlines ideiglenes charter járat indítását jelentette be Boeing 777-200ER típusú gépeivel, mely 9 alkalommal közlekedett a két főváros között, koreai utazási irodák által szervezett utasokkal töltve. A tervezett járatok teljesítését követően az Asiana részéről pozitív visszajelzés érkezett e járat újraindulását illetően, ami végül az ezt követő szezonra nem jött össze. Az útvonal megint üzemeltetőre várt, holott a légi járat indítását nem csak a két ország közötti turizmus növelése, hanem a kereskedelmi kapcsolatok sokszínűsége is indokolja. Ezért nem véletlen, hogy a Magyar Kormány folyamatosan kereste annak a lehetőségét, hogy üzemeltetőt találhasson az útvonalra. Ekkor jöhetett képbe a LOT.

Az amerikai járatokhoz hasonlóan itt is egy hatalmas piaci rés befoltozására kiváló partnere lett a Kormány számára  a lengyel nemzeti légitársaság, hiszen New York-hoz hasonlóan a LOT-nak már van tapasztalata a szöuli járatok üzemeltetésében is a varsói Chopin repülőtérről. A LOT szöuli járatindítással kapcsolatos felvetéseket már korábban pletykálták a légiközlekedési iparágban, azonban áprilisra már világossá vált, hogy a lengyelek készen állnak arra, hogy ezen új járatukat hamarosan bejelentsék. Legutóbb a Hungaroringen megrendezett V4+ Logisztikai Fórumon Szijjártó Péter Külügyminiszter azt nyilatkozta, hogy a tárgyalások a végső fázisba értek a lengyelekkel.

Versenybe szállna a Korean Air is!

Mindenki legnagyobb meglepetésére Korea nemzeti légitársaságának hálózat fejlesztési és értékesítési alelnöke, a szöuli IATA konferencián a CAPA TV-nek nyilatkozva elmondta, hogy a jövőben új charter szolgálatatásként légi járatot indítanak Budapestre. Az új járattal kapcsolatban a közzétett videóban bővebb információ nem hangzott el, viszont információnk szerint a Korean Air már februárban lekérte az engedélyt személyszállító légi járat üzemeltetésére, amit a tervek szerint hetente négy alkalommal repülne.

Furcsa, de valahogy jelen helyzet ugyanazt a képet mutatja, mint az USA járatok esetében. Adott egy eddig senkinek sem kellő kihasználatlan útvonal és azon egy jelentős potenciális utasszám. Bejelentkezik egy légitársaság az üzemeltetésre, de erre már az adott ország légitársasága is "ugrik" és belevág az üzemeletetésbe, holott azelőtti években nem nagyon lépett ezzel kapcsolatban. Bár ezen szituáció inkább a piac és az koreai utasok érdekében jön létre, jó alapja egy jövőbeli állandó járatnak is. Elég csak megnézni például a tavaly nyitott zágrábi egész éves menetrendszerint közlekedő járatot, ahová korábban szintúgy csak charter gépekkel járt a Korean Air. De jó példa  még Velence is, ahová Budapesttel egy időben indított chartereket az Asiana, és végül ma már menetrendszerinti járatuk van az olasz városban.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!