BUD flyer

Új hangár épülhet fel 2021-re Ferihegyen!

Új hangár készülhet el 2021-ben az Aeroplex számára a budapesti reptéren, mely a mostaninál nagyobb, és több szélestörzsű kategóriába tartozó repülőgépek karbantartását és szervizelését látná el. 

lufthansa_technik_wizz_air_and_aeroplex_mro_base_in_bud.jpg

Forrás: total-croatia-news

Demény Árpád az Aeroplex Közép-európai Légijármű Műszaki Központi Kft. ügyvezető igazgatója az Aeromagazin és a NavigátorVilág szaklapnak adott interjújában kiemelte, hogy 2021-ben a meglévő két ACE hangár mellé egy újabbat terveznek felépíteni, amely az eddig kiszolgált legnagyobb Boeing 767-es típusokon felüli nagyobb gépek karbantartását és szervizelését láthatja majd el. Az ACE portfóliója így olyan típusokkal bővülhet, mint a Boeing 777-es, és 787-es család, valamint az Airbus A330-as és Airbus A350-es család.

Az új hangár építésével kapcsolatban már a megállapodás is megtörtént a Budapest Airporttal, és az ACE tulajdonosa a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. is hozzájárult. A kapacitás bővítést az igazgató szerint több légitársasági partnerük is támogatja.

Amennyiben megvalósul az új hangár, az több száz új munkahelyet és több nagygépes le és felszállást eredményezhet a reptér számára.

Az ACE nagygépes terveiről már 2017-ben lehetett olvasni. Akkor a hírek szerint még az év szeptemberéig szerették volna megszerezni az alap Boeing 777-es karbantartási képességet, és 3 éven belül felépíteni a nagygépek fogadására alkalmas hangárt.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Visszatér Budapestre a Hainan Airlines!

Majdnem 8 év után újra lesz budapesti járata a Hainan Airlines-nak, aki a Malév csődjét követően adta fel a Budapest és Peking között közlekedő járatát, melynek egyik fő partnere a magyar nemzeti légitársaság volt. A Hainan Airlines budapesti visszatérésével a Budapest Airport kínálata idén már két új kínai légitársaság partnerrel és négy új kínai célállomással gazdagodott.

banner02-2.jpg

2019. december 27-én indítja el hetente két alkalommal a Budapest és Csungking városa közötti közvetlen menetrendszerinti járatát a kínai Hainan Airlines olvasható volt a kínai légügyi hatóság oldalán, és mini.eastday oldalán. Az útvonalat Boeing 787-9-es típusú Dreamliner repülőgépekkel fogják teljesíteni. A légitársaság még idén márciusban nyújtott be üzemeltetés iránti kérelmet egy Budapest-Hszian-Sencsen járat indításával együtt a kínai légügyi hatósághoz. E járatokat a tervek szerint augusztusban indította volna el a légitársaság, ám ez végül ismeretlen ok miatt nem történt meg. 

Menetrend

Járatnapok: hétfő és péntek (helyi idők)

Csungking-Budapest HU 791 01:40-05:30

Budapest-Csungking HU 792 12:40-05:00 (másnap)

A járatok a foglalási rendszerbe még nem kerültek fel!

Csungking városa jelenleg egyetlen Kelet-Közép-európai reptérről sem érhető el közvetlen járattal. A Hainan járata pedig a 3. európai útvonala lesz a légitársaságnak a kínai városból a párizsi és római járatok után.

Az útvonalon szolgáló B787-9-es gépen 292 ülőhelyet kínálnak fel három osztályos elrendezésben az utazók számára (Economy Class és Hainan Plus 3-3-3-as konfiguráció 36 és 226 ülőhely, Business Class 1-2-1-es konfiguráció 30 darab ülöhely). Az ülések mindegyike LCD monitoros Panasonic eX3 IFE rendszerrel van felszerelve. A gépeken Wi-Fi kapcsolat is elérhető!

layout.jpg

Business Class a Hainan B789-es gépén

Forrás: Hainan Airlines

A kínai nyelvű közlemény szerint: "Magyarország fontos ország az a „Egy Öv és Út” kezdeményezésnek, és így Kína egyik legfontosabb kereskedelmi partnere Kelet-Európában. A közvetlen járatok megnyitása új lehetőségeket kínál a turizmus és a kereskedelem számára Kína és Magyarország, valamint a szomszédos országok között."

 

 

051521ld9divt8f5yg55c3.jpg

"A Hainan Airlines december 27-én tervezi közvetlen járatának megnyitását Budapestre Boeing 787-9-es típusú repülőgéppel"

A Hainan története a magyar piacon

A Hainan Airlines 2004. augusztus 2-án indította el közvetlen és non-stop Budapest-Peking járatát a Malévvel közös üzemeltetésben. A kínai légitársaságnak ez volt az első nemzetközi és európai célállomása, így jelentős mérföldkőnek is számított a légitársaság történetében. A budapesti járatot a Malév és a Hainan közösen töltötte utasokkal, és szépen fejlődött. Kezdetben a légitársaság Boeing 767-300ER típusú repülőgépei, majd a típus kivonását követően az Airbus A330-200-as gépek repültek Budapestre. A Malév 2012-es februári csődjét követően  kérdésessé vált a légitársaság budapesti maradása, mivel eltűntek azok az átszálló utasok és lehetőségek amelyeket a Malév kiterjedt hálózata a Hainan számára nyújtott. A járatokat hirtelen gazdaságtalan lett üzemeltetni alacsony utasszám mellett és március 2-tól már be is szüntették azokat. Így a nagygépes menetrendszerinti forgalom az Emirates érkezéségig eltűnt Ferihegyről. A Hainan és a Malév jó partnerségét mutatta az is, hogy az állam megpróbálta a Hainan Airlines-t birtokló HNA csoportnak eladni a magyar nemzeti légitársaságot, ez azonban kudarcba fulladt és végül nem lett belőle semmi. A Malév mellett a Hainan-t a Budapest Airportot is birtokló Hochtief német repülőtér-üzemeltető csoportból való részesedés is érdekelte korábban.

A Hainan napjainkban bécsi és a prágai reptéren is jelen van. Prágából Pekingbe, míg Bécsből Sencsen városába tart fenn menetrendszerint közlekedő légi járatokat.

hainan_airlines-3-916x516.jpg

A Hainan Airlines Crew egyenruháját a világ legszebb crew ruhái között tartják számon

Forrás: Businesstraveller

Kínai légi utas elosztó központ lesz Budapest

Alig pár napja egy másik kínai légitársaság a China Eastern Airlines jelentett be ünnepélyes keretek között Sanghajban, hogy  az "egy öv, egy út" kezdeményezés keretén belül december 30-tól a Budapeset-Hszian-Sanghaj, majd december 31-től a Budapest-Csengtu-Sanghaj vonalon indít a Shanghai Airlines kódja alatt heti 2-2 alkalommal új légi járatot, ezzel kiegészítve a június óta hetente három alkalommal közlekedő non-stop Shanghai Airlines Budapest és Sanghaj között repülő járatokat.

Amennyiben a felsorolt járatok elindulnak úgy három kínai légitársaság öt útvonalon fog közvetlen légi járatokat kínálni az utazók számára a budapesti reptéren, ami régiós szinten kimagasló eredmény. Budapest ezzel maga mögé fogja utasítani Prága és Varsó repterét is.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

Íme a China Eastern két új kínai járatának menetrendje!

Alig pár órája jelentette be Sanghajban Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hivatalosan, hogy új közvetlen légi járat indul Hszian-Budapest és Csengtu-Budapest között melyet a híradások szerint China Eastern Airlines fog kiszolgálni, de a kínai hírek szerint a leányvállalatának a Shanghai Airlines kódja alatt fog működni egyes kínai hírek szerint december 30-tól, de más szerint  2020. január 14-től . A járatok hetente két-két alkalommal non-stop fognak  repülni, viszont útjukat a két kínai városból tovább fogják folytatni Sanghaj felé. A gépek az esti órákban érkeznek meg és indulnak vissza Budapestről.

w020191105740452685066.jpg

A CEA lesz a legnagyobb kínai fuvarozó Budapesten, hiszen 3 útvonalon 7 járatot fognak működtetni, így a régióban is vezető helyre kerül a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér kínai kapcsolatainak száma.

Fotó: CAACnews

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter azt követően tette a két új közvetlen járatra irányuló bejelentést, hogy tárgyalt a China Eastern kínai légitársaság elnökével, valamint tartományi vezetőkkel. A járatok Csengtuval, a nyugat-kínai Szecsuan tartomány székhelyével, valamint Hsziannal, a Kína északnyugati részén található Shenszi tartomány székhelyével kötik össze a magyar fővárost. A járatok indulásáról korábban már kínai lapok híre szerint mi is beszámoltunk, most pedig már a konkrét menetrendet is megszereztük.

A járatok a tervek szerint hetente két-két alkalommal  fognak repülni Budapest-Csengtu-Sanghaj és a Budapest-Hszian-Sanghaj útvonalon, kiegészítve az idén júniusban megnyitott heti három Sanghai Airlines közvetlen Budapest-Sanghaj járatot, melyet partnerségben szintén a CEA üzemeltet. Korábbi kínai hírek szerint az útvonalakon a legmodernebb Boeing 787-es gépeket tervezi üzembe állítani a légitársaság, ami akár a Shanghai Airlines gépe is lehet, hiszen a járatok az ő járatszámaik alatt futnak. (Jelenleg a planespotters.net adatbázisa szerint a CEA birtokában 3 db B789-es van, míg leányvállalatánál 7 darab ugyanilyen típusú gép repül.)

Sanghaj-Hszian-Budapest (december 30-tól)

Járatnapok: hétfő, csütörtök (helyi idők) FM809/810

PVG-XIY-BUD/BUD-XIY-PVG

Budapest felé 11:00-13:35 majd 15:40-19:30

Vissza Budapestről 21:35-13:35 majd 15:55-18:10

Sanghaj-Csengtu-Budapest (december 31-től / január 16-tól)

Járatnapok: kedd, szombat (helyi idők) FM813/814

PVG-CTU-BUD/BUD-CTU-PVG

Budapest felé 11:00-14:40 majd 16:20-19:40

Vissza Budapestről 21:40-14:10 majd 16:10-18:55

(A foglalás a járatokra még nem elérhető)

64248976_10157292395662829_1600832545711194112_o.jpg

Az FM járatszám miatt várhatóan a Shanghai Airlines színeiben fognak működni a járatok

Fotó: Budapest Airport

Minden napra egy Sanghaj!

A két-két járat elindítása azt is jelenti, hogy a jelenlegi heti 3 helyett, már heti 7 alkalommal juthatunk el Budapestről Sanghaj városába, ebből 3 közvetlen járat, 4 pedig útmegszakítással éri majd el a várost.

Az új járatokat Kína második legnagyobb légitársasága az "egy öv, egy út" kezdeményezés keretén belül indítja el, amely hozzájárult a korábbi Air China pekingi és a Shanghai Airlines sanghaji légi járatok megteremtéséhez is. Az új CEA járatok elindulásával a téli menetrendben heti 10, míg nyáron heti 11 légi járat fog Kína és Magyarország között közlekedni.

A jövőben azonban várhatóan további kínai városokból indulhat légi járat Budapestre, hiszen korábban a szintén kínai Hainan Airlines kért le engedélyt a légügyi hatóságtól járatindítás miatt Csungking és Sencsen városaiba.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

2019\11\04 Bbalint 2 komment

Itt az American Airlines válasza a LOT visszalépésére!

Nem hagyta sokáig tétlenül a LOT kihátrálását a Budapest és Chicago közötti útvonalon az American Airlines, és máris bővítette korábban meghirdetett menetrendjét.

uu33hs7s6g6kua3cxc5uhbfcry.jpg

Fotó: Dallas Morning News

Heti hat járatpárra növeli a korábban heti négyre meghirdetett Budapest-Chicago járatának menetrendjét az American Airlines a Google Flight rendszerében látható menetrendi adatok alapján. A járat indulási dátuma változatlanul 2020. május 8. lesz. A korábban meghirdetett keddi, szerdai, pénteki és szombati napok mellett a hétfői és csütörtöki napokon is közlekedni fognak a repülőgépek a két város között. Bár a menetrend az új járatok feltöltés miatt még hézagos, remélhetőleg az összes új járatnapra is hamarosan lehet majd foglalni.

Az American Airlines idén augusztus 8-án jelentette be, hogy tovább folytatva a korábban megkezdett Kelet-Közép-európai terjeszkedését Prágából, Budapestről és Krakkóból is indít közvetlen járatot chicagói központjába a jövő nyári menetrendben a legmodernebb Boeing 787-8-as típusú repülőgépeivel.

A budapesti mellett a prágai és a krakkói járat is bővülhet, Prága a korábban meghirdetett heti öt helyett napi járattá, míg Krakkó az öt járat helyett heti hat American járatot kaphat. Ez pedig egy újabb kemény támadás a már meglévő heti öt chicagói LOT járat ellen az amerikai oldalról. Emiatt és a LOT budapesti visszalépése okán lehet hogy itt is változtatások elé nézhetnek a lengyelek, hiszen a konkurencia nagyon erős amerikai elosztó hálózattal rendelkezik és járatit a Oneworld szövetség európai tagjaival közösen, a British Airways, Iberia és a Finnair kódmegosztásában üzemelteti.

A LOT visszavonult!

Korábban itt a blogon számoltunk be elsőként, hogy a LOT kivette a 2020-as nyári menetrendjéből a már meghirdetett heti két Budapest-Chicago közötti járatát, és ezzel egy időben heti hét járatra növelte New York JFK felé irányuló forgalmát. A chicagói vonal a LOT számára az elmúlt egy év adatait nézve nem hozott sikert. Az utasszám jelentősen elmaradt a várttól, és sokszor törölni is kényszerült, amihez a Dreamliner gépek problémái is hozzájárultak.

Az American nyári bejelentését megelőzően a LOT szezonálissá minősítette a chicagói vonalat, ami azt jelentette volna, hogy a járatok idén a nyári menetrend végéig közlekednek, majd jövő májusban változatlanul heti két alkalommal indultak volna újra. Vélhetően az erős konkurencia, és az elmaradó foglalási adatok miatt a LOT végül visszalépett. Bár az újraindulástól nem zárkóznak el, ha annak egyszer újra eljön az ideje. Érdemes megjegyezni, hogy a LOT járatainak az American járataival egy napon kellett volna üzemelnie, ami napi két Budapest-Chicago járatot jelentett volna a hét két napján.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

2019\10\28 Bbalint 1 komment

Különleges évforduló: 5 éve Budapesten az Emirates!

2014. október 27-én új fejezet nyílt a budapesti reptér életében, hiszen a Malév csődjét követően az Emirates-nek köszönhetően indult újra a nagygépes menetrendszerinti forgalom a reptéren. Az elmúlt években a járat folyamatosan fejlődött, mind utasforgalom, mind a használt géptípus terén. Ennek okán reménykedünk, hogy az elkövetkező években majd egyszer a légitársaság óriása az Airbus A380-as is látogatást tehet Ferihegyen.

emirates_infografika_2.jpg

Az Emirates, a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága öt éve van jelen Magyarországon. 2014-ben a légitársaság egy Airbus 330-200 típusú repülőgéppel indította naponta közlekedő járatát Budapest és Dubaj között, amit a Boeing 777-300-as típus követett. Ma viszont már egy nagyobb és modernebb Boeing 777-300 ER gép szolgál az útvonalon, amely First Class-on 8 privát lakosztályt, Business Class-on 42 ággyá alakítható ülést, az Economy Class-on pedig 310 tágas ülőhelyet kínál a magyar utasok számára. Az indulás óta több mint 3500 menetrend szerinti járat több mint 900 ezer utast szállított Dubajba, vagy onnan további országokba.

Az Emirates 300 magyar állampolgárt foglalkoztat, köztük 165 légiutas kísérőt és 4 pilótát. A napi járat mellett a légitársaság még 2014-ben egy globális ügyfélszolgálati központot is létrehozott Budapesten – második helyszínként Európában –, amely ma már 115 főt alkalmaz, akik 6 nyelven, magyarul, angolul, németül, olaszul, spanyolul és csehül állnak az utasok rendelkezésére.

Az Emirates napi járatai nemcsak Dubajjal kötik össze a magyar fővárost, hanem további népszerű úticélokkal is. A Budapestről indulók közül legtöbben Vietnámba, a Maldív-szigetekre, Dél-Koreába, Kínába és Japánba utaztak A légitársaság 85 ország 150 városába repül Dubajból.

De az Emirates nem csak az utazni vágyóknak kínál minőségi választást, hanem a gazdasági szereplők számára is új kereskedelmi útvonalakat nyitott a Távol-Kelet, Ausztrália, Nyugat-Ázsia, Indiai-óceán és Közel- Kelet felé Dubajon keresztül. 2014 óta az Emirates SkyCargo több tízezer tonna árut szállított Magyarországról oda és vissza, köztük főként informatikai berendezéseket, gyógyszereket, jármű- és gépipari alkatrészeket.

Az Emirates Skywards, a légitársaság hűségprogramja, már 47 ezer magyar taggal büszkélkedhet, akik élvezhetik a tagsággal járó privilégiumokat: kedvezményes repülőjegyeket, szállásokat és egyéb kereskedelmi ajánlatokat.

Az Emirates díjnyertes fedélzeti szórakoztató rendszerében már 11 magyar csatorna érhető el, melyek mellett további 4500 csatorna kínálatából, köztük a legújabb filmekből és TV-sorozatokból is válogathatnak kedvükre az utazók. Emellett a regionális konyhák ihlette ételek varázsolják emlékezetessé az utazást, míg az akár 20MB-nyi ingyenes Wi-fi adatforgalom a repülőút során is lehetővé teszi a kapcsolattartást a családdal, barátokkal. Az Emirates prémium szolgáltatásai, illetve a multikulturális személyzet vendégszeretete tette a világ egyik legelismertebb légitársaságává az Emirates-t.

Horváth Gábor, az Emirates magyarországi Country Managere így nyilatkozott: “Nagyon örülünk, hogy már az ötödik évfordulónkat ünnepeljük hazánkban. Magyarország számunkra egy kiemelten fontos piac. Partnereinknek köszönjük a folyamatos támogatást, és a jövőben is örömmel kínáljuk utasainknak világszínvonalú termékeinket és szolgáltatásainkat.”

Az Emirates EK 112-es járata Budapestről a téli menetrendben 15:00-kor indul és helyi idő szerint 23:20-ra ér Dubajba. Visszafelé az EK 111-es járat 8:50-kor indul Dubajból és helyi idő szerint 11:45-re ér Budapestre.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

El-Al Dreamliner érkezik Budapestre!

Végre Budapestre is ellátogat az izraeli légitársaság szélestörzsű flottájának legújabb típusa a Boeing Dreamliner 787-9-es. A repülőgép november 18-án érkezik Ferihegyre. A különleges géppel kiszolgált járatra foglalni is lehet!

33956356618_c53ae38bb3_b.jpg

Kép: flickr

November 18-án (hétfőn) a foglalási rendszer alapján Boeing 787-9-es Dreamliner géppel tervezi az El-Al teljesíteni a délelőtti Tel Aviv és Budapest közötti járatát. Ez lesz az első alkalom hogy az El Al legújabb Dreamliner gépe meglátogatja a budapesti légikikötőt.

elalbud2.png

 

Az érkező járat LY2865 várhatóan 10:35-kor landol Budapesten, majd 12:55-kor indul vissza Tel Avivba. Az El-Al flottájában jelenleg tizenkettő ilyen típusú gép repül a korábbi Boeing 747 és Boeing 767-esek váltótípusaként. A gépen három osztályon (Business First, Premium, Economy) összesen 282 ülőhely található.

Az El Al nagy gépei (B747, B767) korábban állandó vendégei voltak a budapesti reptéren, napjainkban azonban a járatokat már a keskenytörzsű Boeing 737-800-as és ritkán Boeing 737-900-as típusú gépek teljesítik, melyek jelentős megújuláson esnek át az Up by El Al fapados modellről történő átváltás következményeként.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

Hszian és Csengtu városából indíthat Budapestre járatokat a China Eastern Airlines!

Több kínai híroldalon jelent meg a China Eastern Airlines 2020-as téli menetrendje, amelyben úgy látszik Budapest további főszerepet kap az idén júniusban indult, és a légitársaság leányvállalata a Shanghai Airlines által üzemeltetett Budapest-Sanghaj járat után. A China Eastern a hírek szerint 2020. januárjában közvetlen jártot indíthat Hszian és Csengtu városából a magyar fővárosba. Előbbi járatra már korábban lekérte az engedélyt a Kínai Légügyi Hatóságtól augusztusi indulással és heti négy járat üzemeltetésére.

cea777_613.jpg

Fotó: Chad Slattery

Bár a hivatalos menetrendben a változtatásoknak még nincs nyoma, a közölt hírek alapján 2020. januárjától a China Eastern Airlines új járatot indíthat Sanghaj-Hszian-Budapest és Sanghaj-Csengtu-Budapest városai között. Konkrét indulási időpontok és a járatsűrűség egyelőre még nem ismert! A két új kínai várossal történő kiegészítés minden bizonnyal a már meglévő heti három Shanghai Airlines járaton felül kerülne bevezetésre. Az anyavállalat korábban heti négy járat üzemeltetésére adta be engedélyét a Budapest-Sanghaj vonalon. Ha a változások valóban életbe lépnek januárban, akkor annak az elkövetkező hetekben már a menetrendben is nyomot kell hagyniuk.

A Hszian és Budapest közötti légi járat megteremtése már korábban is téma volt, mivel idén februárban a korábban már Budapesten is megfordult Hainan Airlines nyújtott be engedélykérelmet a Budapest-Hszian-Sencsen és a Budapest-Csungking útvonalakra heti 2-2 járatra vonatkozóan augusztusi indulási idővel. Ezt követően a China Eastern Airlines is igényét jelezte heti négy járatra a Budapest-Hszian útvonalon szintén augusztusi indulással. Ám e két járatnak azóta semmi, híre hiszen egyik sem indult el a megjelölt időpontban és hírt sem adott magáról egészen az elmúlt hétig, amikor Hszian repülőtere újra említést tett, hogy hamarosan új légi kapcsolat fogja össze kötni a magyar fővárossal.

kinabudjan.jpg

Budapest és Kína között jelenleg két légitársaság az állami Air China és a Shanghai Airlines üzemeltet menetrendszerint közlekedő légi járatokat. Az Air China nyáron hetente négy, télen hetente három járattal köti össze Airbus A330-200-as típusú gépeivel Pekinget Budapesttel, míg a Shanghai Airlines heti három járatot kínál Boeing 787-9-es típusú Dreamliner repülőgépekkel üzemeltetve a saját és a China Eastern Airlines kódja alatt.

A China Eastern a régióban Prágában kínál hasonló utazási lehetőséget, ahol a Prága és Sanghaj járatára fűzte fel hetente két alkalommal Hszian városát.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

Indul a téli menetrend!

Most vasárnap megkezdődik a téli időszámítás, ami a légiközlekedésben is átállást jelent a téli menetrendi időszakra. A budapesti reptéren soha nem látott mennyiségű új járat indul az elkövetkező időszakban, melynek legnagyobb részét a Wizz Air és a Ryanair (ma délutáni hírek szerint már BUZZ :D) fogja üzemeltetni. A következő sorokban a téli menetrend újdonságait, megszűnő járatait és egy előzetes 2020-as nyári térképet is megismerhettek.

tel20_1.jpg

A 2019/2020-as téli menetrend budapesti újdonságai

Belehúz a Ryanair, konszolidáltan követi a Wizz Air és egy újdonsággal jön a Jet2.com röviden így lehetne jellemezni az elkövetkező téli időszakot a budapesti reptéren. Bővebben pedig több mint 170 menetrendszerinti járattal elérhető város, amelyből 13 az elkövetkező napokban és hónapokban induló új járat. Ebből a tizennégyből pedig öt olyan összeköttetés, amelyekkel eddig nem volt közvetlen légi kapcsolat (Luxemburg, Lappeenranta, Poznan, Kazany, Odessza).

Október 27-től:

  • Tel-Aviv (Ryanair 4x)
  • Lappeenranta (Ryanair 2x)

Október 28-tól:

  • Poznan (BUZZ/Ryanair 2x)

Október 29-től:

  • Lisszabon (Ryanair 3x)
  • Porto (Ryanair 2x)
  • Göteborg (Ryanair 2x)
  • Luxemburg (Ryanair 3x)
  • Odessza (Ryanair 2x)
  • Catania (Ryanair 2x)

Október 30-tól:

  • Kazany (Wizz Air 2x)

November 2-től

  • Odessza (Wizz Air 2x)

November 8-tól

  • Birmingham (Jet2.com 2x)

December 21-től

  • Edinburgh (Wizz Air 3x)

November 4-től újraindul az easyJet szezonálissá minősített Budapest-London Southend útvonala heti két járattal egészen 2020. március 27-ig üzemeltetve.

A téli menetrendben az idén sem számíthatunk az American Airlines és az Air Canada járataira. Az American 2020. május 8-án Philadelphia mellett egy új chicagói járattal tér vissza, míg az Air Canada gépeit 2020. március 31-től láthatjuk újra Ferihegyen.

Újdonság viszont, hogy a téli időszakban közvetlen légi összeköttetés van Szöul és Sanghaj városaival a LOT és a Shanghai Airlines nem rég indult új járatainak köszönhetően.

A megszűnő járatok listájára hat útvonal kerül fel idén télen:

  • Nantes (Transavia, utolsó járat október 25.)
  • Stavanger (Wizz Air, utolsó járat október 26.)
  • Chicago (LOT, utolsó járat október 26.)
  • Nis (Air Serbia, utolsó járat október 27.) - itt még esélyes lehet, hogy csak szezonálissá minősíti az Air Serbia
  • Belgrád (Belavia, utolsó járat október 28.)
  • Marrákes (Ryanair, utolsó járat novembere 4.)

A Ryanair Marrákes járatának megszűnésével az utolsó közvetlen légi kapcsolat is megszűnik Magyaroszág és Marokkó között, holott korábban a Wizz Air járatával még Agadir városa is elérhető volt. Reméljük, hogy a jövőben ezt a potenciális rést pótolhatja a Royal Air Maroc már régóta emlegetett járata, vagy egy új kapcsolat az Air Arabia Maroc jóvoltából.

megsz20_1.jpg

Előzetes 2020-as nyári újdonságok

A mai napon jelentette be a török SunExpress légitársaság, hogy Izmir városával bővíti 2020-as budapesti nyári kínálatát, ami hetente egy járatot fog jelenteni május 31. és szeptember 27. között. Emellett sűrítik a tavaly már sikeres Budapest-Antalya vonalat heti hat járatra.

A 2020-as nyári menetrendben jelenleg 11 a lenti képen is szereplő új járat indítása ismert.

2020nyaruj.jpg

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Rövid életű volt az Air Serbia új járata!

Úgy tűnik nincs szerencséje már másodjára a szerb nemzeti légitársaságnak a budapesti járat működtetését illetően, hiszen a korábbi belgrádi vonal bezárása után a nemrég újonnan nyitott Nis járatra kerülhet "lakat", hiszen az előre meghirdetett járatokat hirtelen kivették a téli menetrendből.  Az Air Serbia a járattörlésről már az utasait is kiértesítette.  Arról hogy a jövő nyáron van-e esély az újraindulásra, a légitársaság válaszára várunk.

Frissítés: Az Air Serbia az alacsony keresletre hivatkozva végleg megszünteti a két város közötti járatot!

11130379_985389094806552_5195347021313455468_o.jpg

Forrás: Ex-Yu Aviation

Eltűnt az Air Serbia foglalási rendszeréből a légitársaság Budapest és Nis városa között hetente két alkalommal közlekedő járata. Az utolsó gép október 27-én fog felszállni Budapestről. A korábban a menetrendben már betervezett járatok törlésével kapcsolatban információnk szerint az Air Serbia már értesítette a foglalással rendelkező utasait.

A két város közötti légi kapcsolat megteremtésének alapja még idén tavasszal jött létre, amikor a Szerb Állam tizenkettő Nis városából létesítendő légi járat üzemeltetésére írt ki közszolgálati szerződésen alapuló pályázatot, amely budapesti vonalat is tartalmazott. Az üzemeltetést az állam 5 millió Euróval támogatja. Ezen a pályázaton egyedüliként az Air Serbia indult el, így ők is lettek a nyertesek. 

A pályázat előírta, hogy a járatokat egész évben üzemeltetni szükséges, minimum heti két frekvenciával. Ez alól Tivat városa élvezett kivételt, ahová csak a nyári időszakban fognak hetente háromszor repülni az Air Serbia gépek. A megállapodás feltétele volt továbbá, hogy a Nis repülőtéren köteles a légitársaság legalább 1 darab 125 férőhelyes repülőgépet állomásoztatni és a támogatásért cserében a járatokat 5 évig üzemeltetni - ezek szerint e szerződést az Air Serbia Budapestre vonatkozóan felmondja, vagy a későbbiekben csak a nyári időszakban fogja üzemeltetni. Miért? Vélhetően a két város közötti rendkívül alacsony kereslet az oka, ami miatt még a támogatás ellenére is gazdaságtalan fenntartani ekkora géppel egy point-to-point járatot. (Bővebb adatokat persze csak a KSH évközi jelentése után lehet majd csak tudni)

Az Air Serbia a Budapest és Nis közötti járatát 2019. augusztus 2-án indította el, és hetente kétszer repülte Airbus A319-es típusú gépével a csütörtöki és vasárnapi napokon.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Sűrít Budapest és New York JFK között a LOT!

Korábbi ígéretét betartva sűríti a jövő nyári menetrendben a Budapest és New York JFK között közlekedő járatainak számát a lengyel nemzeti légitársaság. A sűrítés a most látott menetrendi adatok alapján a Chicago járat rovására fog történni.

24747512573_e530443c3c_k-e1547813897333-678x381.jpg

Fotó: ifn.news

2020. május elejétől a korábban meghirdetett heti négy helyett, már heti hét LOT járatpárral utazhatnak az utasok Budapest és New York JFK repülőtere között. Habár a gépek jelenlegi telítettsége a sűrítést nem nagyon indokolta, a versenyképesség és az utasszám növeléséhez, valamint az üzleti utasok megnyeréséhez elengedhetetlen a legforgalmasabb nyári hónapokban a bővített üzemmód. A járatok vasárnap kivételével mindennap közlekedni fognak, sőt a szombati napokon napi két járatpár is fog repülni.

A járat sűrítéséről már korábban a légitársaság vezérigazgatója Rafal Milczarski és Szijjártó Péter is beszélt a nyilvánosság előtt. Utóbbi az idén szeptemberben a lengyelországi Krynicában rendezett gazdasági fórumon jelentette be, hogy egy új stratégiai együttműködési megállapodás értelmében a LOT jövő nyártól naponta fog New York városába repülni.

A menetrend eléggé változatos és a korábbiaktól eltérő lesz:

Hétfőn, kedden, pénteken a járatok Budapestről a 13:15-kor indulnak és 17:00-re érkeznek a JFK-re.

Szerdán, csütörtökön a járatok Budapestről 18:45-kor indulnak és 22:30-kor érkeznek a JFK-re

Szombaton: napi két járatpár fog közlekedni az egyik 13:15-kor a másik pedig 18:45-kor fog felszállni a magyar fővárosból. (helyi idők)

Vissza irányba szerda kivételével minden nap lesznek járatok, a csütörtöki napokon pedig napi kettő is.

Hétfőn, kedden, pénteken, szombaton és vasárnap a JFK-ről 19:00-kor száll fel a gép, és másnap 9:35-re érkezik Budapestre.

Csütörtökön két járat is indul, az egyik a szokásos 19:00 órási indulással, a másik 0:20-kor, ami 14:55-re érekzik majd Budapestre.

A ráhordás javítása is cél lehetett!

A heti háromszori esti indulásoknak köszönhetően ráhordási lehetőség nyílik meg a jövő tavasszal Budapestről nyíló szófiai, belgrádi, bukaresti LOT járatokról az New York felé. Ez azért is mondható különlegesnek, mert a régióban nincs máshol esti New York járat.

Bezár a LOT Chicago?!

Az új járatpárok megjelenésével egy időben a foglalási rendszerből eltűnt az idén téltől szezonálissá nyilvánított  Budapest-Chicago vonal, amely eredetileg heti két járattal indult volna újra a jövő májusban. A járat mondhatni egy sikertelen próbálkozás volt a LOT részéről, hiszen azok töltöttsége nagyon alacsony volt. Továbbá az American Airlines is bejelentette, hogy jövő májustól rányit a LOT járataira heti négy járattal szezonális jelleggel, Így egy komolyabb versenytársat is kaptak volna a lengyelek, akivel már nehezebb lett volna felvenni a harcot, főleg úgy hogy a gépek egy napon közlekedtek volna.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

Folytatja Tampere-Budapest járatát a Ryanair!

Úgy tűnt a korábban bejelentett új Lappeenranta járat elindulását követően a Ryanair dobni fogja a Tampere-Budapest vonalát. Az ír fapados azonban egy rövid téli szünet után tavasztól újra visszahozza e járatát köszönhetően a finn felekkel folytatott kitartó tárgyalásoknak. 

ryanair_tampere_20160401.jpg

Fénykép: finavia

 

Március 29-től újra lesz közvetlen légi járat Budapest és finnországi Tampere városa között. A közvetlen kapcsolat hetente kétszer fog fennállni, a szerdai és vasárnapi napokon.

A Ryanair gépei a szerdai napokon 18:05-kor szállnak fel Budapestről és 21:40-kor érkeznek meg Tamperébe, ahonnan 22:05-kor indulnak vissza, és 23:40-re érnek a magyar fővárosba vissza.

A vasárnapi napokon a gépek 16:25-kor szálnak fel Budapestről, majd 20:00-kor landolnak Tampere repülőterén, ahonnan 20:25-kor indulnak vissza, és 22:00-kor szállnak le Budapesten.

A Tampere vonal mellett a most télen indított új Lappeenranta vonal is működni fog a nyári időszakban a hétfői és pénteki napokon.

"Fantasztikus hír, hogy a Ryanair járatai Tampereből folytatódnak. Keményen dolgoztunk az a régióval együtt annak érdekében, hogy a Ryanair üzemeltessen járatokat Tampere és Budapest között. "- mondta Mari Nurminen, a Finavia regionális igazgatója és a Tampere-Pirkkala repülőtér igazgatója.

A Finavia tovább folytatja a tárgyalásokat a Ryanairrel és más légitársaságokkal új útvonalak megnyitása érdekében.

Forrás: lentoposti.fi

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Több járattal fog újraindulni a SunExpress!

Alig pár hét van vissza a 2019-es nyári menetrendből, de a légitársaságok már töltik is fel a jövő nyári menetrendjeiket, melyek között az első sűrítést Budapesten az idén indult SunExpress járathoz lesz köthető.

41616410970_8cbba5affb_b.jpg

Fénykép: Flickr

Úgy tűnik sikeres szezont zárt a magyar piacon az idén májusban indított Budapest és a török Antalya város között közlekedő menetrendszerinti közvetlen légi járat, melyet a SunExpress üzemeltetett. 2020-ban a légitársaság korábban és több járattal tér majd vissza a ferihegyi betonra a feltöltött menetrendi adatok alapján.

A szezon első járata 2020-ban már május 10-én megérkezik Budapestre. Ezt követően május 31-ig hetente kettő, május 31. és június 7. között négy, majd június 9-től már heti hat járatpár fog repülni (kedd és vasárnap között minden nap). Az idei évben a legforgalmasabb időszakban heti négy járatot kínáltak az utazóknak.

Menetrend

XQ520 AYT-BUD 9:10-10:45

XQ521 BUD-AYT 11:35-15:00 (helyi idők)

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Úton a világban: az esős Bangkok és a napsütötte Doha (2.rész)

Látogatás Dohában

Este van, kint esik a szokásos esti eső. Utolsó percek Bangkokban a kapunál, ahol éppen érkezik a járat személyzete. Habár korábban a járatra A350-es típus volt kiírva, de most egy óriási Boeing 777-300ER gurult be az üveg elé. Kicsit szomorú voltam, de ez hamar elmúlt, hiszen az összes kipróbált géptípus közül ezt találtam a legkényelmesebbnek. Irány a fedélzet! Menet közben mindenhol mosolygós crew arcok, ami igazán kedves fogadatást nyújtott. A gép kigurul, egy repülés fanatikus pedig ilyenkor mit csinál, hát az ablakra helyezi a fejét és nézi a még soha sem látott óriásgépeket különböző festésekben. Majd végül felzendül az óriási GE hajtómű és a gép finoman felemelkedik. Irány Katar fővárosa Doha! Útközben pedig meglepetés is volt! A fedélzeten szolgált egy kedves magyar utaskísérő hölgy is, aki közel egy éve szeli az eget a Qatar Airways gépein.   

70759414_949169272083691_1337914340275126272_n.jpg

Csakúgy, mint azelőtt Ázsiában, a Közel-Keleten sem jártam még soha sem. Ahhoz képest milyen kicsi ország a főváros igen nagy lélekszámú, hiszen több mint 2 millió ember otthona. A repülőgépből szép városnéző sétát is lehet tenni az égen, ha nappal érkezünk, hiszen az ereszkedés jelentős része a város felett történik. Ennek során láthatjuk a nyugati öböl nagy felhőkarcolóit, valamint a mesterséges szigeteken nyugvó Pearl-t. Bár most Bangkokból az éjjeli órákban ért Dohában a gép a kivilágított város is csodálatos volt. Leszállva Hamad nagy repterén a gép külső állóhelyen állt meg. Az ajtón kilépve pedig még a bangkoki melegnél is erősebb hő csapta meg az embert.  A jó kis légkondicionált buszok a modern terminálhoz vittek, ahol újra következett a beléptetési gyakorlat. Érdemes megjegyezni, hogy az országba történő belépéshez már 2017. augusztus eleje óta nem szükséges vízum, csak a legalább 6 hónapig érvényes útlevelünk. Belépéskor 180 napra érvényes belépési engedélyt kapunk, melyből egy huzamban maximum 90 napos tartózkodás engedélyezett. Az éjjeli órákban rendkívül nyüzsgő volt a repülőtér, az érkezési szinten taxisok sora ajánlkozott volna fuvarra, de jobb inkább a hivatalos taxit választani. A reptér a várostól nem esik annyira messze, mint például Bangkokban. Utazáshoz taxit, Ubert, vagy akár a tömegközlekedést is választhatjuk. Tömegközlekedés terén jelenleg csupán a busz vehető igénybe, de hamarosan átadják a piros metró reptéri leágazását is, így még könnyebb lesz a városból megközelíteni. Mivel alig pár perc volt a buszindulásig és a megálló a szálláshelyemhez közel esett, így gondoltam ezt a közlekedési formát próbálom ki. A reptéren jó láthatóan ki van táblázva, hogy merre találjuk a buszállomást, ami a terminálból kijövet rögtön előttünk terem. Amennyiben a késő esti órákban érkezünk, akkor is van 0-24-es buszjárat, ami a 757-es számozást viseli. E járat a Najma és az Al Hilal városrészeken keresztül közlekedik, és több nagy hotelt is érintve óránként.

 72088184 1185002871692532 4848557716819410944 n

Közlekedés a városban:

A nagy meleg miatt a gyalogos közlekedés felér egy sivatagi túrával a nappali órákban. Jól mutatja ezt a kihalt utcák, ugyanis nem sok ember van, aki szívesen sétál a tűző napon.  Elég csupán 10-15 percet eltöltened a napon és garantáltan csavarod a vizet a pólódból.  A városban való közlekedéshez használhatsz buszt, metrót, taxit, esetleg az Ubert, ami a legjobb választás, hiszen kényelmesen megrendelhető, olcsó és a sofőrökkel sem volt probléma. A tömegközlekedés fejlesztése az elmúlt időszakban felgyorsult a városban. Ennek jó példája a nemrég átadott, a budapesti M4-es metróhoz hasonlóan teljesen automatizált piros metróvonal a város alatt. A dohai metró jelenleg még rövid szakaszon közlekedik, de a jövőben várhatóan már 3 vonal és 40 állomás várja majd az utasokat. Jelenleg a piros vonal a Qassar és Wakra állomások között közlekedik, de tovább bővül a hálózat, hiszen számtalan állomáson már az utolsó simításokat végzik az építők, így hamarosan a Hamad reptér is bekapcsolódhat a hálózatba. Egy metrójegy ára csupán 2QAR, ami a buszjegyhez hasonlóan RFID kártya. A jegy az állomásokon található automatákból könnyen megvásárolható.

71187589 544955252712280 2311953588034732032 nUgye ismerős? Itt sincs vezető fülke!

 

Amennyiben bizonytalanok vagyunk a vásárlás során, az állomásokon külön segítő személyzet is található minden automatánál, kapunál és a peronon. A jegyünket a kapu olvasójához érintve juthatunk be. A peronokon táblák és hangos utastájékoztatás is segíti az utasokat. A metró kocsik különböző szekciókra vannak osztva. Van egy prémium kocsi, amelyet csak a GOLD Klub utasai használhatnak, és van külön családi kocsi is. A többi szerelvény Standard kategória.

 

 Galéria: kattints a képre!

A másik tömegközlekedési forma a buszozás, ami még nem nagyon fejlett infrastruktúrailag. A sofőrök nagy része az angol nyelvet nem ismeri, de azért az alapvető szavakat megérti. A legnagyobb baj a buszjáratokkal, hogy rendkívül kiszámíthatatlanok. Amennyiben buszozás mellett döntesz, számítanod kell arra, hogy kissé kaotikus lesz az utazásod. Egyrészt azért, mert a menetrendi indulási és érkezési idők nagy része nem pontos. Volt, hogy az appban mutatott helyett kb. 40 perccel később érkezett a megállóba a busz. Megálló? – már ha persze jelölve van, ami a másik nagy probléma. Sok helyen észrevehetetlen. Hiába jelöli az app-ban a megállót tábla, vagy hely jelölés nem található. Viszont ettől eltérően van olyan megálló is, ahol LCD kijelzőn jelzi az érkező buszokat időrendben. A le és felszállás sem egyszerű. Érdemes figyelni és jelezni, mert különben a sofőr nem áll meg. A buszokon az első elhatárolt szektor kizárólag a nőknek van fenntartva! A buszjegy egy RFID kártya mely egy utazásra 10QAR, 24 órás utazásra 20QAR. A kártyát a buszon a sofőr mellett elhelyezett kártyaleolvasón kell érvényesíteni. A felszállás és leszállás mindig az első ajtón történt, a középső ajtót nem használták. Minden busz légkondicionált. A buszok az óvárosi részen található Al Ghanim központi buszállomásról indulnak, és ide érkeznek vissza.

69534459 538936943524296 5001641522458787840 n

Amennyiben sima városi sétára szánnád magad azt leginkább naplemente (6 óra) után javasolt tenned. A város biztonságos, bár gyalogos európai turistaként a közlekedés sokszor kaotikus. A városban szinte mindenhol valamilyen építkezés zajlik, ami javarészt a 2022-es FIFA világbajnokságnak köszönhető, melyet sok helyen, büszkén hirdetnek óriásplakátokkal. A belvárosi körcsomópontok (ring) átépítése miatt torlódásokra és nagy dugókra kell számítani amennyiben autóba, vagy buszra ülünk. A járdán való közlekedés is kissé kaotikus a járdák hiánya vagy a felbontott útrészek miatt. Doha mára már nyitottabb a turisták iránt, habár még egyelőre még nem annyira felkapott célpont, mint a szomszédos Dubai, de 1-2 napos kikapcsolódásra tud ideális programokat nyújtani az itteni kultúra és sport események iránt érdeklődők számára. Hogy miket érdemes megnézned? Múzeumok, souq, kikötő, vagy egy sivatagi kalandtúra mindenképp érdekes program lehet. Ha pedig vásárolni is szeretsz vásárolni, akkor legjobb helyen vagy. Dohában rengeteg nemzetközi, azon belül pedig nagyon sok amerikai márka is megtalálható a bevásárlóközpontokban. Emellett a Festival City-ben akár még is hófánkkal is lecsúszhatunk a mesterségesen épített fagyos lejtőkön. A Vilaggio Mall-ban pedig Velence utcáin érezhetjük magunkat. Árakat tekintve az élelmiszer és az étel árak jóval magasabbak az itthoni szinthez képest. Az élelmiszerek nagy része persze importforrásból származik, így a nagy hipermarketekben, mint a Carrefour (amit itthon is jó lenne) a világ szinte minden tájáról találkozhatunk élelmiszerekkel. A legjobb, hogy ezek közül nagyon sok közvetlenül meg is kóstolható.

72439282 1845014012310614 6286847792149168128 n

Látnivalók-kikapcsolódási helyek:

 

Souq Waqif

Doha híres piaca apró labirintusszerű kis utcákkal és régi épületekkel körülvéve felfedezésre hívja az utazót. A fűszerek kevert illata belengi az egész helyet. Amennyiben szuvenírt keresünk itt biztos szép emléktárgyakat fogunk találni.

71832865 519509128626517 809000576745472000 n

 

Museum of Islamic Art

Egy mesterséges az öbölbe kinyúló félszigetre épült csodás sétánnyal rendelkező geometrikus formákban gazdag épület. A múzeum három kontinens iszlám művészetét képviseli. Gyűjteménye a három kontinensen előállított fém-, kerámia-, ékszer-, famegmunkáló-, textil- és üvegkészítményeket foglal magában, amelyek a 7. és a 19. századból származnak. A múzeumban az 1980-as évek vége óta összegyűjtött munkagyűjtemény található, beleértve kéziratokat, textil- és kerámiaműveket. Ez a világ egyik legteljesebb iszlám tárgygyűjteménye, Spanyolországból, Egyiptomból, Iránból, Irakból, Törökországból, Indiából és Közép-Ázsiából származó tárgyakkal.

72424596 2104802163148693 7168327775965675520 n

The Pearl-Qatar

Egy közel négy négyzetkilométerre kiterjedő mesterséges sziget tele luxus lakóingatlannal, ahol érdemes tenni egy sétát. 

National Museum of Qatar

Az épület jellegzetes alakját a sivatagban található rózsakristályok ihlették. A múzeum  Katar és népe kultúráját, örökségét és jövőjét mutatja be. A galériák időrendi sorrendben vannak elrendezve, kezdve a sivatag és a Perzsa-öböl természettudományának kiállításaival, a beduin kultúra műtárgyaival, a törzsi háborúk történelmi kiállításaival, a Katari állam megalapításával és végül az olaj felfedezésével. A múzeum gyűjteménye jelenleg körülbelül 8000 tárgyból áll, ami tartalmaz régészeti, építészeti, háztartási és utazási tárgyakat, textileket, jelmezeket, ékszereket, könyvek és történelmi dokumentumokat.

71910829 2466127010291099 2004503847413743616 n

Doha Festival City

Dohában rengeteg bevásárló központ, vagy amerikai névén Mall található meg, melyek nem csupán bevásárlást hanem számos élményt és kikapcsolódást nyújtanak az idelátogatóknak. A Festival City-ben rengeteg luxus és fast-fashion márkát találhatunk meg, amennyiben szeretünk vásárolni.

70960511 1085591054980597 3642026194200690688 n

Vilaggio Mall

Egy kis Velence a sivatagban. Ilyen tematikus bevásárlóközpontot sem látni a világ más pontján. Gondolák, csatornák, csodás ég kék festésű plafon, mintha valóban az olasz városban sétálnánk. Lenyűgöző.

71778270 2125021381137188 5446786707703726080 n

West Bay

71759394 2159861820981945 2407717035019599872 n

The Pearl Monument

70630436 718741621921902 841808629328773120 n

A Souq-tól pár száz méterre található a szökőkút, mely egy hatalmas kagylót formál meg a benne található igazgyönggyel. Híres fotóhelyszín, hiszen a háttérben az üzleti negyed felhőkarcolói és a kikötő fa hajói tűnnek fel. Az olaj előtt a gyöngy volt a legfontosabb ipari terméke az országnak.

 

Hasznos tanácsok:

  • Dohában nagy segítségedre lehet az Uber alkalmazása, mely nagyon jó, gyors és kényelmes fuvart nyújt akárhová is mennél a városban. Emellett ha busszal is szeretnél utazni töltsd le a Karwa alkalmazást is, melyben a menetrendek és az útvonalak is megtalálhatóak.
  • Legyen nálad mindig elég folyadék! A nagy hőségben 2-3 palack vizet naponta simán meg fogsz tudni inni.
  • Figyelj a lábad elé! – rengeteg helyen nagyon rossz minőségű a járda, így sokszor az úton vagy törmelékeken keresztül lehet csak közlekedni
  • Adaptert itt is szükséges! Ha Angliai csatlakozód van, az kiválóan működik.
  • Érdemes a reptéren SIM kártyát vásárolni az érkezés után. Dohából itthonra, vagy oda telefonálni nagyon drága mulatság.
  • Hagyd szabadon, a buszon a nők számára kijelölt ülőhelyeket.
  • Metrózz sokat! Olcsó, klímatizált és kényelemes közlekedési mód.
  • Védd magad az erőst napsugaraktól! Ajánlatos napszemüveg, sapka viselése.

 

A Hamad repülőtér

A SKYTRAX 5 csillagos minősítéssel rendelkező Doha-Hamad repülőtér jelentős átszálló forgalmat lebonyolító tranzit szerepet tölt be a világ szinte minden tájáról érkező utasok számára. Az utasok legnagyobb része így 1-2 órát tölt a reptéren az átszállása során. Ennek érdekében a reptér számos kényelmi szolgáltatással rendelkezik, melyek segítenek felfrissülve és kicsit pihenve tovább folytatni utunkat. A kapuk mellett pihenő zónákat alakítottak ki, ahol fekvő fotelekben el lehet lazulni, esetleg TV-t nézni. Amennyiben egy kicsit több relaxációra vágynánk, meglátogathatjuk a Vitality Wellness és fitneszközpont, mely olyan kikapcsolódási lehetőségeket kínál, mint például fedett uszoda, hidroterápiás kád, fitneszterem és squash pályák. A belépő díja 175 QAR-tól kezdődik. A testedzés mellett SPA-ban is kényeztethetjük magunkat a „Be Relax” szalonban, ahol manikűr, pedikűr, masszázs, zuhanyzó és aromaterápiás szolgáltatások is elérhetőek. Érdekesség, hogy a nem csak a felnőtt utasoknak, hanem a gyerekek számára is van külön váró (Minors Lounge).

 Galéria: kattints a képre!

A reptéren több ismert műalkotás elevenedik meg az utasok számára, mint a „lámpás maci” mely előtt rengeteg utas szeret egy-egy selfiet készíteni. A terminálban luxusüzletek sora és több helyen elterülő Duty Free várja az utasokat, melyek között a repülés rajongók számára bakancslistás hely lehet a Qatar Airways Merchandise üzlete, ahol a légitársaság logójával fémjelzett termékeket és repülőgépmodelleket is vásárolhatunk. A reptéri food court a budapesti reptér kínálathoz hasonló márkák kínálatát nyújtja. A repülőtéren a közlekedést a D és E szárnyak felé belső kis vasút is segíti, ami a terminál sétáló része felett épített sínen robog végig.

A380-assal Frankfurtig

72148821 1327257634115223 1546897604833443840 n

Mivel bakancslistás volt már egy A380-as út is, így hazafele kissé szokatlanul nem Budapesten hanem Frankfurtban landoltam. Az óriásgép nem okozott csalódást. A majdnem megtelt óriásgép nem okozott csalódást, a 777-hez hasonlóan kényelmes volt. A méretek voltak kicsit furcsák amiben az ablakok mérete kiemelkedett. Az út során Magyarország felett is átrepült, így habár felhősen de csodálatos dunai és balatoni látványban lehetett az embernek része. 

 Galéria: kattints a képre!

 

Stopover Dohában!

Amennyiben a Qatar Airways légitársasággal repülsz, és oda, vagy a visszaút során Dohán keresztüli csatlakozásod van, úgy lehetőséged van eltöltened akár már 23 USD-ért négy, vagy 28 USD-ért ötcsillagos szállodában eltöltened egy rövid stopovert, hogy felfedezd a várost. Bővebb részleteket az ajánlattal kapcsolatban itt találsz: https://www.qatarairways.com/hu-hu/offers/qatar-stopover.html

2019\10\09 Bbalint 1 komment

100 éve repíti utasait a világ legrégebbi légitársasága

Magyarországon pedig már 90 éve hogy megjelent!

Idén ünnepli fennállásának 100. évfordulóját a KLM Holland Királyi Légitársaság mint az egyetlen olyan légitársaság, amely még mindig a saját nevén működik. Tudta például, hogy az első járat London és az amszterdami Schiphol repülőtér között közlekedett? Vagy azt, hogy egy tenyészbika volt az első állat, amely a légitársaság gépein utazott? Számos érdekesség, fontos tény és elismerés fűződik a KLM-hez. Utóbbiak közül például az, hogy felkerültek a legpontosabb légitársaságok európai listájára, illetve, hogy az Air France–KLM Csoport idén 15. alkalommal szerepel a Dow Jones Fenntarthatósági Index első három helyezettje között. A légitársaság Magyarországon 90 éve van jelen: az első járat 1929. szeptember 12-én landolt Budapesten.

0532847e547add0eb6ef57aa9b59f43c.jpg

A KLM Holland Királyi Légitársaságot 1919. október 7-én alapították, így ez a legrégebbi légitársaság a világon, amely még mindig a saját nevén működik. A „királyi” jelzővel I. Vilma holland királynő jutalmazta meg a társaságot, ezzel hangsúlyozva a civil repülés fontosságát, mely az I. világháború után kezdett megélénkülni.

 

A társaság alapítói befektetők voltak, akik Albert Plesmant bízták meg a napi teendők felügyeletével, később pedig ő lett a KLM igazgatója. Az első KLM-repülőgép – mely egy bérelt DeHavilland DH-16-os volt, pilótája pedig Jerry Shaw – 1920. május 17-én szállt fel. A járat London és a Schiphol repülőtér között közlekedett; fedélzetén két újságíróval, egy levéllel, melyet London polgármestere küldött amszterdami kollégájának, valamint egy halom újsággal. Az első saját gépek 1921. április 4-én indultak – a téli leállást követően –, május 9-én pedig megnyílt az első iroda az amszterdami Leidseplein téren. Ebből az irodából az utasokat busszal szállították a Schipholra. Az egykori KLM-iroda emlékét hirdetőtábla őrzi, amely még mindig a Leidseplein tér és a Leidsestraat utca sarkán áll.

 

Érdekesség, hogy az első állatot, egy Nico V névre hallgató tenyészbikát, 1924-ben szállította a légitársaság, az első interkontinentális tesztrepülés pedig 1924. október 1-jén indult Amszterdam és Batávia (ma: Jakarta) között. Az első menetrendszerinti járat 1930. szeptember 25-én közlekedett Amszterdam és Batávia között, az első transzatlanti út pedig 1934. december 15-én történt meg az Amszterdam–Curaçao–Aruba útvonalon. A repülőút ideje: 7 nap 9 óra és 20 perc volt.

 

74cc0dbb6fe0ae6f94d407a02dc5be34.jpg

 

A járatokon először 1935-ben tartózkodott kísérő személyzetet, csupán férfiak (stewards), majd nem sokkal később megjelentek a nők is. A személyzet legfontosabb feladata a fedélzeten lévők biztonságának garantálása volt – ahogyan napjaikban is. Mielőtt kísérő személyzetet alkalmaztak volna, a fedélzeti mérnökök feladata volt gondoskodni az utasokról.

Az Európát Amerikával összekötő első járat 1946. május 21-én indult Amszterdam és New York között, és ez volt a KLM-hálózat első jelenléte Nyugaton. Az Economy Classt 1958. április 1-jén vezették be, mely megfizethetőbbé tette a légi közlekedést, így az utasszám három hónapon belül 27 százalékkal emelkedett. A Jet-motor korszaka 1960. március 25-én köszöntött be: ennek a sugárhajtású motornak köszönhetően sokkal rövidebbé vált a repülési idő, és csökkent a szükséges állomások száma is. Ettől kezdve a repülés nem napokat, csupán órákat vett igénybe; New Yorkba például a korábbiakhoz képest fele annyi idő alatt lehetett eljutni.

 

Egy remek és megható KLM videó 

 

Az első Boeing 747-306B Combi 1975. október 16-án csatlakozott a flottához; ez volt az első repülőgép, amely utasokat és rakományt is szállított. A KLM és a Northwest légitársaság 1994 márciusában vezette be a World Business Classt, mely az interkontinentális járatokon utazó üzletembereket célozta meg. Ez az osztály az Economy és a Royal Class között található.

 

Az első pekingi járat 1996. június 26-án indult el; ettől kezdve Kína vált a KLM egyik legfontosabb célállomásává. 2004. május 5-én lett hivatalos az Air France és a KLM közötti fúzió, de már hét hónappal korábban, szeptemberben megszületett az erről szóló döntés. Az első bioüzemanyagot használó járat 2011. június 30-án indult Párizsba.

 

90 éve Magyarországon a KLM

 

Idén a KLM 100. születésnapja mellett azt is ünnepeljük, hogy a társaság 90 éve van jelen Magyarországon: 1929-ben jött létre ugyanis az Amszterdam–Budapest útvonal. A magyar főváros része volt az indonéziai útvonalnak, ám mielőtt elindult volna az első menetrendszerinti járat, két próbajárat-sorozatot is indítottak. Erre a sok elintéznivaló miatt volt szükség. Többek között ügynököket kellett rendelni minden repülőtérre, pótalkatrészeket kellett beszerezni annak érdekében, hogy a repülőút alatt is lehessen javítani, ha valami meghibásodik. A második tesztsorozatban (1929–1930) már az útvonal része volt Budapest: az első járat, egy F.VIIb típusú, PH-AEZ lajstromszámú gép – melynek kapitánya Smirnoff, a legendás KLM-pilóta volt – 1929. szeptember 12-én szállt fel a Schipholról. E járatokat még kizárólag légipostára használták, utasokat nem szállítottak. Ezért van az, hogy az első menetrendszerinti járat – mely utasokat is szállított – egy évvel később, 1930. szeptember 25-én indult.

 

Érdekesség, hogy Budapest néhány évig része volt a Kék Duna Expressnek, mely 1936. április 20-án jött létre a CLS-sel együttműködve. A gép egy DC-2-es volt, az útvonal pedig: Amszterdam–Prága–Bécs–Budapest. A Kék Duna Expresst 1939. szeptember 2-áig használták, és a II. világháború kitörése miatt szüntették meg. Az útvonalat 17 évvel később, 1956. június 21-én nyitották meg újra a ’Marijke hercegnő’ – aki Beatrix holland királynő legfiatalabb húga volt – nevet viselő járattal, mely Kairóba indult, és Budapest volt az egyik állomása. Az Amszterdam–Frankfurt–Budapest–Isztambul–Kairó útvonalat kétszer függesztették fel ideiglenesen: először az 1956-os forradalom és szabadságharc miatt október 25-én, majd másodszor 1968-ban a prágai tavasz miatt. Azóta nem voltak ilyen megszakítások: a KLM Amszterdam–Budapest útvonala folyamatosan üzemel.

 

A KLM volt egyébként az első nyugati légitársaság, amely menetrend szerinti járatot indított Budapest és Amszterdam között. Az első budapesti KLM-iroda pedig 1957. május 7-én nyílt meg a Vörösmarty téren.

 

A legfenntarthatóbb légitársaság

 

A KLM elkötelezett a környezetvédelem és a fenntarthatóság megteremtése mellett, ezért külön stratégiát is kialakítottak erre vonatkozóan. A légitársaság 2018-as mérlege rendkívül meggyőző: 2011-hez képest 17,3 százalékkal alacsonyabb volt az utasonkénti szén-dioxid-kibocsátás – a cél, hogy 2020-ra elérjék a 20 százalékot. A zajszennyezettség 40 százalékkal alacsonyabb lett a tavalyi évben a flotta megújításával; környezetbarátabb gépek beszerzésével. Az elmúlt esztendőben 1318 tonna fenntartható biokerozint használtak fel, 10 új, csendesebb, hatékonyabb repülőgép csatlakozott a flottához, és 9 százalékkal kevesebb hulladékot termeltek 2011-hez képest, emellett a KLM volt az első légitársaság, amelyik bevezette az első vállalati bioüzemanyag programot is.

 

Az Air France–KLM Csoport 15-ször szerepelt a Dow Jones Fenntarthatósági Index élén, legutóbb idén lett győztes. A KLM kompenzációs szolgáltatásának, a CO2ZERO-nak köszönhetően 90 ezren utaztak szén-dioxid-semlegesen; 9,4 millió fenntarthatóan elkészített szendvicset szolgáltak fel az európai járatokon; valamint 312 hektár trópusi erdőt ültettek be Panamában. További fontos tudnivaló, hogy a KLM – az érkezési és indulási időt tekintve – szerepel a legpontosabb európai légitársaságok top 10-es listáján.

 

A KLM emellett hozzájárul a Delft Műszaki Egyetem (TU Delft) innovatív repülési koncepciójának kutatásához, a „Flying-V”-hoz. A kutatás célja, hogy a fentarthatóbb hosszú távú repülések eléréshez a jövőben teljesen más megközelítéseket tudjanak alkalmazni a repülőgépek tervezésében. Az új repülőgép V-alakja egyesíti az utas- és rakteret, illetve a szárnyakban lévő üzemanyagtartályokat. A gép aerodinamikus kialakítása és csökkentett súlya azt eredményezi, hogy 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt majd, mint napjaink legfejlettebb légijárműve, az Airbus 350. A repülőgép makettjét októberben, a KLM Élménynapokon a Schiphol repülőterén fogják hivatalosan bemutatni.

 

New Lounge, fine dining étterem az újítások között

 

A KLM számos újítással is készült a születésnap alkalmából: létrehozták a Non-Schengen Crown Lounge-ot, mely egy új, exkluzív váró vadonatúj külsővel és dekorációval, különféle digitális innovációval, valamint teljesen új szolgáltatási és vendéglátási koncepcióval. A várón belül különböző zónákat alakítottak ki, hogy megfeleljenek az eltérő fogyasztói igényeknek: külön zóna van a munkára, a pihenésre, az étkezésre és a szórakozásra.

 

klmcrownloungams17.jpg

Fotó: BoardingArea

 

Emellett létrehoztak egy új fine dining éttermet és bárt, mely a Blue nevet kapta. A menüt Michelin-csillagos étterem szolgáltatja, továbbá van két privát étkező szoba az üzleti és az egyéb találkozókra, melyek díj ellenében előre lefoglalhatóak. Az étterem már megnyitott, és a hét minden napján várja a vendégeket. A KLM a kényelemre is nagy hangsúlyt fektet, ezért 20 luxus alvókabint és zuhanyzókat is kialakítottak, melyek a váró nyitvatartási idejében vehetők igénybe.

A KLM hitvallása szerint készen áll a következő száz évre: összeköttetésben a világgal, odafigyelve a környezetünkre.

 

Különlegességgel készül a Holland Herald magazin

 

Speciális ünnepi kiadással, három különböző borítóval jelenik meg az ikonikus Holland Herald repülési magazin a KLM Holland Királyi Légitársaság 100. születésnapja alkalmából. A külső mellett a tartalom is kínál újdonságot: egy rövid történet szerepel a magazinban az első KLM-járatról, mely Amszterdamból Batáviába (ma: Jakarta, Indonézia) repült. A centenáriumi kiadás, melynek designját ismert holland művészek készítették, a KLM járatain és az üzleti várókban érhető el szeptember 26-ától. A borítók az október 19. és 27. között rendezendő Holland Design Héten is bemutatkoznak Eindhovenben.

 

Megünnepelték a KLM 100. születésnapját

 

„Mi voltunk az első légitársaság, amely sikeres partnerkapcsolatokat és szövetségeket alakított ki, a példánkat pedig további országok és légitársaságok követték. Ez százmillió embert hozott össze a világ minden tájáról. Ahogy Albert Plesman mondta: »A levegő óceánja egyesíti az embereket.« Büszkék lehetünk az elmúlt 100 év eredményeire és erőfeszítéseire. Most pedig egy új évszázad küszöbén állunk, és optimistán állunk a fenntarthatóság és az innováció jelentette kihívások elé” – emelte ki Pieter Elbers, a KLM elnök-vezérigazgatója a 10-es hangárban rendezett ünnepségen.

 

A hagyományoknak megfelelően a KLM egy új Delftware miniatűr ház bemutatásával ünnepelte fennállásának 100. évfordulóját október 7-én. Az idei miniatűr ház a hágai Huis ten Bosch-palota, Willem-Alexander király és családja otthonának hű másolata. A Huis ten Bosch-palota a 17. század közepén épült Frigyes Henrik orániai herceg és felesége, Solms-Braunfels-i Amália német grófnő kérésére. Miután I. Vilmost 1815-ben Hollandia királyává koronázták, a palota a holland királyi család több tagja számára is otthonként szolgált. A Huis ten Bosch-palota 2019. január 31-e óta Willem-Alexander király, Máxima királynő és három lányuk lakóhelye.

 

 

„A Huis ten Bosch-palota a KLM és Hollandia közötti különleges köteléket szimbolizálja számomra, és azt a tényt, hogy 100 éve viseljük a ’királyi’ jelzőt” – tette hozzá Pieter Elbers.

A speciális dizájnú Delftware miniatűr házat az 1950-es évek óta a World Business Class utasainak is bemutatják az interkontinentális repülések során. Miniatűrt egyébként 1994 óta készítenek és adnak át.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2019\10\05 Bbalint 2 komment

Ma már Ferihegy is alkalmas a menetrendszerinti A380-as gépek fogadására!

Mondta a napokban Ormándi Zoltán a Budapest Airport repülőtérforgalmi vezetője a Csodák Palotájában a budapesti repülőtérről tartott előadása során. Budapesten eddig csupán két alkalommal fordult meg az Airbus óriásgépe. Egyszer 2011. október 2-án a Lufthansa színeiben járt bemutatáson, másodszor pedig idén április 12-én. Ekkor egy  utas rosszulléte miatt a Qatar Airways pilótái döntöttek a sürgős budapesti leszállás mellett. A típus menetrendszerinti budapesti megjelenése eddig "álomnak" tűnt, de úgy tűnik a budapesti reptér mégis készülhet rá.

70504686_1429247843898964_1757824848899342336_n.jpg

A budapesti repülőtér eddig is képes volt A380-as gépek fogadására, bár kiszolgálásuk, és mozgásuk nehézkes volt. Ez azonban változhat, hiszen a repülőtér kidolgozta azt a speciális eljárásrendet, ami lehetővé teszi a menetrendszerint közlekedő A380-as típusú gépekkel teljesített járatok kiszolgálását is. Ormándi Zoltán elmondása szerint az eljárásrend kidolgozása során olyan tényezők kerültek megvizsgálásra, mint a megközelítés során a gép által keltett turbulencia hatásai, valamint a reptéri utashidak képességei is. Budapest utóbbi szempontból nem nagyon mondható A380-as barátnak, hiszen e gépek kiszolgálása általában három csáppal történik, melyből egy a felső szint kiszolgálására hivatott. Budapesten a nemrég átadott mólón viszont jelenleg csak 3 darab dupla csápos híd található. A vizsgálatot a forgalmi igazgatóság elmúlt hetekben közreadott utasítása zárta, ami mostantól már lehetővé teszi az ilyen jellegű gépekkel történő működést is.

De vajon melyik légitársaság jönne A380-as géppel Budapestre?

Nagyon nem kell találgatni, hiszen általánosan a típus legnagyobb üzemeltetője a dubaji székhelyű Emirates  kerülhet szóba e téren, hiszen ők rendelkeznek a világ legnagyobb A380-as flottájával. A gép a régióban eddig csupán Prágában és Bécsben napi vendég. Korábban a lengyel lapok Varsóval kapcsolatban is felhozták az Emirates típus váltás iránti érdeklődését, azonban a reptér üzemeltető nem volt hajlandó extra költségeket fordítani arra, hogy a reptér kiszolgálhassa a típust egyetlen légitársaság érdekében. Dubaj és Budapest között az Emirates a hét minden napján üzemeltet járatokat Boeing 777-300ER típusú több, mint 300 férőhelyes repülőgépeivel.

prggate.JPG

A prágai 14-es indulási hely speciálisan A380-as gépek fogadására készült 2014. és 2015. között. Ma már a Korean Air és az Emirates A380-as gépeit is kiszolgálja (Forrás:obermeyer)

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!